Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786593 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2055 Dátum: 2014.12.15 07:27:23 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2056 Dátum: 2014.12.16 14:28:10 »
Szerintem inkább ez lehet korrekt ajánlat.
http://m.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-8525504

A díszlécek miért más színűek az ajtókon, mint a lökösökön? Volt ilyen kivitel vagy csak cserélték őket?
Ennél pedig egyszínű!
http://www.jofogas.hu/pest/Toyota_Avensis_elado__azonnal_elviheto_21641193.htm
Más:
Valakinek nincs egy feles szellőzőrostélya I.-es Avehoz?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2057 Dátum: 2014.12.16 17:07:32 »
ez az ave ismerős,szoktam látni m0-on meg csepelen.
rendszám meg első indexbúra ismerős.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2058 Dátum: 2014.12.16 20:28:50 »
Újra csak kérdésem van. :-)
Szóval észre vettem a sötétben, hogy a középkonzolon a kapcsolók nem világítanak. (ventilátor, fűtés, hova fújja, meg a vészvillogó) Hogyan tudom szépen kivenni a konzolt, hogy ne vágjam tönkre!? 2000-es Ave, tehát facelift előtti. Másik ami nem világít az a kilométer óra állás a kis digit kijelző, ennek is külön világítása van, ugye!? Nem kell kijelző panelt cserélnem!? :-)
Ahogy láttam a közép konzolon nem nagyon van csavar elrejtve sem... Pattintva van az egész? Most még nincs benn rádió sem, szóval onnan úgy ahogy tudok kotorászni...
Köszönöm előre is a segítséget!
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2059 Dátum: 2014.12.17 11:51:38 »
Szerintem inkább ez lehet korrekt ajánlat.
http://m.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-8525504
Egyetértek, 100e még nem vág földhöz,kis alkuval még beleférne..Az egyetlen bibi,hogy sedan.. Mindenképpen 5 ajtós kell, így a másik kettővel együtt felejtősek.. De pl az is előny, h nem a faimitációs műszerfal van benne..

Nézegetem a hirdetéseket, s azon gondolkodom,mi a reális futott km? Aki megvett sok pénzért 12,vagy akár 5-6 éve egy ilyen autót,az nyilván hajtotta, így nekem a 200 alatt futott bármennyire is fájó,de gyanús. Ezért nem is szeretnék kereskedőtől vásárolni, pláne nem 120e-kmes autót, bármilyen kerítőszöveggel..

S ha már eszembe jutott: hány kulcs jár gyárilag a kocsihoz? 2 a reális,de itt pl 3al hirdetik...
 
imika! Jogos a felvetés, könnyebb drágábbak közt jobbat találni, mint az olcsóak között elfogadhatót, de még az is lehet, h 5 év távlatában jobban jövök ki egy olcsóbbal,amire picivel többet költöttem utána... Hja és francia autó nem kell:) Pláne nem sedan...

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2060 Dátum: 2014.12.17 13:07:31 »
a 200 alatt futott bármennyire is fájó,de gyanús.

Így van, én 12 éveset vettem 268ezer km-rel tavaly februárban, most van benne 290.
Szerintem kb. ez a reális futás.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2061 Dátum: 2014.12.17 13:10:19 »
Az enyémben 203000 km volt 12 évesen, most 230000.
2 db eredeti távirányítós kulcs jár hozzá és egy szürke szerviz kulcs.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2062 Dátum: 2014.12.17 23:35:59 »
Másik ami nem világít az a kilométer óra állás a kis digit kijelző, ennek is külön világítása van, ugye!? Nem kell kijelző panelt cserélnem!? :-)

Nos,ha olyan,mint a Corolla,akkor emlékeim szerint az óra feletti műanyagot 3 kis csavar fogja, utána ki tudod csavarozni kompletten a műszeregységet, a vezeték elég hosszú,h kibuktasd, s hátulról minden kicsi műszerfalizzó cserélhető.
A középkonzolt nem sikerült lebontanom,pedig fater verdája is sötét középen...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2063 Dátum: 2014.12.17 23:39:14 »
Nos,ha olyan,mint a Corolla,akkor emlékeim szerint az óra feletti műanyagot 3 kis csavar fogja, utána ki tudod csavarozni kompletten a műszeregységet, a vezeték elég hosszú,h kibuktasd, s hátulról minden kicsi műszerfalizzó cserélhető.
A középkonzolt nem sikerült lebontanom,pedig fater verdája is sötét középen...
A konzol betétjének alján (a hamutartó felett) két kézzel megfogod, és határozott, de kis mozdulatokkal ki-kihúzod. Ha pár centit kimozdult, akkor folyamatosan fölfelé haladva lazítasz rajta, nehogy eltörjön. Innentől adja magát a további teendő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2064 Dátum: 2014.12.17 23:41:05 »
Az enyémben 203000 km volt 12 évesen, most 230000.
2 db eredeti távirányítós kulcs jár hozzá és egy szürke szerviz kulcs.

Köszi,akkor ezt is szem előtt tartom majd! Ezen kívül ti x év távlatából mit tartotok gyenge pontnak,amit érdemes figyelni vásárláskor? A km kereskedőtől lutri, tulajtól vennék inkább.. Mik a tapasztalatok,meddig megy el a motor gond nélkül? Annyi jött le eddig,hogy egy dízelnél 250ig tuti kell kettőstömegű lendkereket cserélni...
Benzinesnél mi lehet szűk keresztmetszet?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2065 Dátum: 2014.12.17 23:55:04 »
Köszi,akkor ezt is szem előtt tartom majd! Ezen kívül ti x év távlatából mit tartotok gyenge pontnak,amit érdemes figyelni vásárláskor? A km kereskedőtől lutri, tulajtól vennék inkább.. Mik a tapasztalatok,meddig megy el a motor gond nélkül? Annyi jött le eddig,hogy egy dízelnél 250ig tuti kell kettőstömegű lendkereket cserélni...
Benzinesnél mi lehet szűk keresztmetszet?
200-250.000km-ig igazából az olajfogyasztás lehet probléma. Az a gond ezzel, hogy előre megmondani, hogy eszi-e az olajat, vagy sem, nagyon nehéz, voltaképpen lehetetlen. Az is kérdés, hogy neked, személy szerint mi jelentene problémát? 10.000km/1 liter? 5000km/1liter? 15000km/1 liter? 1000km/1 liter?

Ezek a benzines Toyota motorok egyébként igen "őszinte" teremtések. Gyakorlatilag semmilyen rendellenes hang (csörgés, kalapálás, dadogás, nyeszegés-nyiszogás) nem lehet. Csak a sima benzines járás, mindennemű zavaró gépi zaj nálkül. Ha ilyen a kiszemelt autó - és ezzel együtt összességében is megkímélt, megvigyázott állapotú -, akkor sztem nem lőhet az ember nagy öngólt. A szervizkönyv, esetleg szervizszámlák mind csak hab a tortán. De figyelem!
Nagyon ritka az ilyen!

A futóműve stabil és strapabíró, a váltója kiváló. Nekem most 229.000-nél kellett a generátor diódahídját cserélni bő húszezerért, előtte önszorgalomból feszítőgörgőt, klímakompresszor csapágyat, hosszbordásszíjat bő tízezerért összesen. Az autóm jelenleg 14 éves, én évi 50.000Ft-nyi karbantartási-javítási költséggel számolok.
Vezérműláncos a motor, így vezérlés csere nincs, csak 105.000km-ként hosszbordásszíjat kell cserélni, ami Dayco-ból 3600Ft.

Szóval, alapvetően ennek az 1,8-as motornak az esetleges karbantartási-javítási költségei ugyanannyiba vannak, mint egy 1,4-es motorénak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2066 Dátum: 2014.12.18 09:32:47 »
Az a gond ezzel, hogy előre megmondani, hogy eszi-e az olajat, vagy sem, nagyon nehéz, voltaképpen lehetetlen.

A szervizkönyvbe beírják ha volt javítva a hiba, az enyémben is van egy komplett motorcsere garanciában 3 évesen 100ezer km-nél. Ha ilyet találsz és persze nem hamis a könyv, akkor nem valószínű hogy gond lesz vele.
Én anno felhívtam egy Toyota szervizt, ott 2006-tól kezdve mindent elmondtak mit cserélt/javíttatott az előző tulaj.

Egyedül a motorcserét nem tudták igazolni, mert az 2 évvel korábban volt és csak 2006-tól van nyilvántartás. Ettől függetlenül én elhiszem hogy cserélték, mert
1. sárga a nívópálca vége (jó persze ilyet bárki szerezhet)
2. nem eszi az olajat (igen ehhez először mg kell venni a gépet és tapasztalni)
3. változott a motorszám, csak motorkód van a forgalmiban (1ZZ, ennyi)

Eddig nem kellett a motortérbe nyúlni a szokásos olaj, szűrő, gyertyacsere kivételével.
A kopó dolgokat kellett cserélni eddig csak, fék, néhány szilent, jövőre kuplung.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.18 09:36:00 írta ujjobbagya »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2067 Dátum: 2014.12.18 09:37:03 »

A szervizkönyvbe beírják ha volt javítva a hiba, az enyémben is van egy komplett motorcsere garanciában 3 évesen 100ezer km-nél. Ha ilyet találsz és persze nem hamis a könyv, akkor nem valószínű hogy gond lesz vele.
Én anno felhívtam egy Toyota szervizt, ott 2006-tól kezdve mindent elmondtak mit cserélt/javíttatott az előző tulaj.

Egyedül a motorcserét nem tudták igazolni, mert az 2 évvel korábban volt és csak 2006-tól van nyilvántartás. Ettől függetlenül én elhiszem hogy cserélték, mert
1. sárga a nívópálca vége (jó persze ilyet bárki szerezhet)
2. nem eszi az olajat (igen ehhez először mg kell venni a gépet és tapasztalni)
3. változott a motorszám, csak motorkód van a forgalmiban (1ZZ, ennyi)

Eddig nem kellett a motortérbe nyúlni a szokásos olaj, szűrő, gyertyacsere kivételével.
A kopó dolgokat kellett cserélni eddig csak, fék, néhány szilent, jövőre kuplung.
Kösz, megerősítetted a leírtakat. Ezek is fontos infók.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2068 Dátum: 2014.12.18 12:32:01 »
Köszi,akkor ezt is szem előtt tartom majd! Ezen kívül ti x év távlatából mit tartotok gyenge pontnak,amit érdemes figyelni vásárláskor? A km kereskedőtől lutri, tulajtól vennék inkább.. Mik a tapasztalatok,meddig megy el a motor gond nélkül? Annyi jött le eddig,hogy egy dízelnél 250ig tuti kell kettőstömegű lendkereket cserélni...
Benzinesnél mi lehet szűk keresztmetszet?

Nálam -illetve valakinek volt még ilyen gondja- vélhetően valami csapágy gond van a váltó és kuplung körül, de legutóbb nem jöttek rá, hogy honnan jön a morgás. Alapjáraton nagyon hallatszik, de benyomott kuplunggal elnémul, és csak a szép motorhang hallatszik. 80-90-es tempónál zavaró, mivel itt nagyon halk a kocsi, de ez akkor is hallatszik :(

Ami nálam még szűk keresztmetszet, azok a féktárcsák, pedig nagyon ritkán fékezek. Elég sokszor ütni kezdenek. Az utóbbi 4 évben cseréltem/szabályoztattam őket.

Mondjuk azt nem értem, hogy miért nem látok 300e km feletti eladó Toyotát. Nem hiszem, hogy csak keveset futott példányok az eladóak, talán 3 darab volt összesen ezen a futáson túl. Valahogy ez a lélektani határ a vásárlóknál :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2069 Dátum: 2014.12.18 16:11:57 »
Nálam -illetve valakinek volt még ilyen gondja- vélhetően valami csapágy gond van a váltó és kuplung körül, de legutóbb nem jöttek rá, hogy honnan jön a morgás. Alapjáraton nagyon hallatszik, de benyomott kuplunggal elnémul, és csak a szép motorhang hallatszik.
Ez nálam is van még mindig, pedig új a kuplung mindennel együtt, váltócsapágyak is le lettek már csekkolva. Rejtély.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -