Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786594 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1260 Dátum: 2014.05.06 21:28:17 »
Értem. Gondolom akkor saját "nyelre" fejlesztettek mindent kezdetekben.

Igen,  sajnos T22 dízel verziókra nem fog működni a piacon elérhető univerzális kódolvasó.
Van kavar általában itt a fórumon is,  mert a T22 facelift benzineseknél már működik,  ők bőszen ajánlják is,  hogy vedd meg,  aztán utólag derül csak ki,  amikor 1-2 órát elsz... kodik vele az ember meg utánaolvas,  hogy sajnos...
Így van nekem is egy szuper BT-s kütyüm,  2.600-ért egyenesen Kínából,  ami rendben működik,  csaknekem nem jó.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1261 Dátum: 2014.05.07 04:20:41 »
Igen,  sajnos T22 dízel verziókra nem fog működni a piacon elérhető univerzális kódolvasó.
Van kavar általában itt a fórumon is,  mert a T22 facelift benzineseknél már működik,  ők bőszen ajánlják is,  hogy vedd meg,  aztán utólag derül csak ki,  amikor 1-2 órát elsz... kodik vele az ember meg utánaolvas,  hogy sajnos...
Így van nekem is egy szuper BT-s kütyüm,  2.600-ért egyenesen Kínából,  ami rendben működik,  csaknekem nem jó.

elpaso7708 most szomorú  :nonono:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1262 Dátum: 2014.05.07 08:09:35 »
Akárcsak én, aki megvette nagy lelkesen a BT-s változatot, majd kiderült, hogy a 99-es 4EFE Corin nem annyira van OBD2, de legalább nincs. Sebaj, átalakító kábel rendel. Na nehogy azt hidd, hogy akár csak be is kapcsolt a kütyü vele.  :devil: Legalább apum jól elszórakozik vele a Corsájával, úgyis foschtosch még mindig a kocsija... ::)
         

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1263 Dátum: 2014.05.07 12:00:00 »

Üdv All!


Gondoltam írok pár szót, rég jelentkeztem már. Mi is befordultunk a célegyenesbe, 1 hónap múlva jön a kislányunk. ;)
Egy Suzuki Swift mellé vettük az Avensist, többek között a gyerek születése miatt is. Kell a hely, biztonságosabb is sokkal, mint a Suzi. Felelőtlennek éreztem volna a Suzival menni hosszabb távon a gyerekkel, családdal. Városban verhetetlen a kis Suzi - mind fenntartásban, parkolni, Mindenre! Az AVE meg tökéletes partner hosszú távon. Vagyis mondjuk úgy, hogy nekünk jobb nem kell. És 1 Millió Ft-ból nehezen vehettünk volna jobb, strapabíróbb, rugalmasabb, gazdaságosabb, egy szóval a saját értékrendszerünkben Racionálisabb autót a hosszú utakra. Nekem is volt drága autóm, rengeteget buktam rajta, folyton féltettem, ezért nem is szeretnék másfél milliónál drágább autót birtokolni. Magyarországon - szerintem - nincs értelme.


Egy ilyen régi vágású szívó benzinessel nem lesz sok baj, HA meg van vigyázva. Azt meg többnyire lehet ellenőrizni. Olaj nem szivárog, kuplung jó, állapota megfelelő, akkor a főbb alkatrészek jók. Szerintem még az Ave meglesz, amikor a TSi-k, THP-k, TCE-k, T-Jetek, Ecoboostok már 1-2 Turbócserén túl lesznek. De ne legyen igazam! Hátha azok is jók. Ha megtehetném, hogy újat veszek, lehet, hogy bele vágnék és megvigyáznám. (Bár inkább Mazda 3 2.0 szívó benzin, szigorúan 120 lóval.) De használtból Turbót, vagy TDi-t nem mernék bevállalni. Kettős tömegű, befecskendező, porlasztó, stb. Túl sok esetleges nagy kiadás. Az a baj, hogy kevés magyar engedheti meg magának, hogy karban is tartsa az autóját, ezért van sok rossz állapotú diesel. Illetve többen érzik [size=78%]úgy[/size][/size][size=78%], hogy megvették másfél milláért a 320d-t, meg PD TDI-t és évekig 1 fillért sem kell költeni rá. Ezért nehéz kifogni a németből évek alatt tömegesen behozott kocsikból a jó példányokat.[/size]
Mi megadjuk az Avensisnek ami kell, s remélhetőleg meg fogja hálálni. Simán kinézek belőle még 10 évet.


Ez kicsit off volt, de most akkor a benzinszint-jelző. Én sem értem a méltatlankodást. Srácok. Nem abba a csoportba tartozunk, akik leszarják az autóikat. Valamilyen oknál fogva itt vagyunk a fórumon, tehát az átlagosnál jobban odafigyelünk a kocsijainkra. Nekem is új volt a kocsi, nem tudtam milyen a szintjelző. Még kérdeztem is itt a fórumon tavaly, emlékszem rá. 3 tankolás után már tudtam. Nem teljesen mindegy, hogy mikor gyullad ki? Van szintjelző, mindenki tudja a fogyasztást nagyjából. Nekem még fed.comp sincs, mégis 1-2 liter pontossággal megsaccoltam minden tankolásnál, kb mennyi fog belemenni. Ha meg ismerjük az autóinkat, akkor tankolunk, amikor akarunk. Ha tudod, hogy van még benne 10 liter, menj később tankolni. De - nálam legalábbis - attól is függ a szintjelzés, hogy hányan ülnek a kocsiban. Ha meg van pakolva, benne ülünk 5-en, akkor kicsit leül a hátulja, úgy érzékeli, hogy több benya van benne. Ha egyedül utazok, hamarabb éri el a szintjelző az Emtpy-t, de akkor is van még benne bőven, csak kicsit megzavarodik a mérés. De nekem az összes kocsiban így volt, ezért nem zavar.
Most 506 km-t mentünk a kocsival, negyed és fél közt van a mutató, még 300-at biztosan elmegy. Azt is látni, mikor esik jobban a mutató, csak kicsit figyelni kell. Én figyelni szoktam, amire csak lehet. Hőfokot is folyton nézem, benzinszintet is. Mindkét kocsiban. És mindig csak tele tankolok. Valamint utálom, ha kevés van benne. Télen, hosszú úton pláne. Ott még sűrűbben rakom tele.
Szerintem jó autó az AVE 1. Nem nagyon találok méltó utódot a helyére. Még nem akarom eladni, de mindig időben lépek és keresgélek ;) Kb. 12 ezret megyünk évente, dízel ezért kizárva a sok esetleges szopás miatt. Benzinesből pedig az újabbak már nehezek, Euro norma pedig kiöli belőlük a dinamikát. Ezért nem is mennek úgy és sokat is fogyasztanak, nem olyan közvetlen a gázreakció - pedig ez is baromi fontos.


Én sem akarom isteníteni a kocsit, de érzetre nagyon egyben van még most is, valahogy áthatja az az elpusztíthatatlan japánosság, ami a 90-es évek autóira jellemző. Ezt másban nem tapasztaltam. De csomó más jó kocsi is létezik a saját kategóriájában. Gondolom a Mazdások a 6-ost szeretik, a Hondások az Accordra esküsznek, ha tehetem, azokat is ki fogom próbálni egyszer.


Üdv.

Stefan0402

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1264 Dátum: 2014.05.07 17:46:02 »
Sziasztok
Két dolog után érdeklődnék nálatok mint tapasztaltabb Toyotások  ::)
Motorolaj csere jőn és szintetikus vagy fél szintetikus olajat használjak inkább (pl.:Castrol magnatech vagy Edge) ill. 5W vagy 0W olajat ill.30vagy 40 est inkább??
A másik a gumi lenne a gyári méret nekem 195/60 R15 a km csaláson kivül történik valami is ha 195/65 R15 gumikat használok?? Gondolok itt futómű és egyéb ilyen dolgokra mert átmérőbe ez a 5 mm nem sokat számít szerintem?!
A kocsi Avensis 4 ajtos 2001-es Benzines 1.6 VVT-i 3ZZ motorkóddal cserélt motoros!
Észrevételeket  és ajánlásokat előre is köszönöm!
További szép napot
 

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1265 Dátum: 2014.05.07 22:20:12 »
A Castrolt szerintem hanyagol úgy, ahogy van. Helyette inkább Mobil1 ESP, Eneos Premium Hyper, Liqui Moly Top Tec 4300, Eneos Sustina, Total INEO 5W30-as olajat vegyél. Ezek mind jók és nem keveredtek hamisítási ügybe, mint a Castrol.

Nekem a téli gumik 195/65 R15. Sokan ellene vannak, mert kívül esik a váltó méreten, de mivel kommersz méret, jóval olcsóbb, mint a /60. Nem éreztem télen semmi hátrányát, de nem is voltam határ helyzetben velük.

Nem mondhatom, hogy ajánlom, de megértem, ha ilyet vesz valaki. Én konkrétan így tudtam venni Michelin Alpin 4 gumikat. A gyári méretben Hankook jött volna ki ugyan ennyiből.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1266 Dátum: 2014.05.07 22:45:53 »
Üdv!

afekete:

Az olajevés és a csomagtér beázása nálam is megvolt/megvan.
Hála Istennek olajevés gyűrűzéssel megoldva: 323.000 km van legalább benne, és 5w30 olajjal vígan ketyeg.
A beázást pedig nyáron tervezem megoldani, a hátsó lökhárító alatt oldalt levő két kopoltyúszerű szellőző elem kijavításával. Carina topicban pont pár napja erről volt szó. A fék meg ki tudja, milyen betét, milyen tárcsa, vagy a gyári csinálja ezt?

Több véleményt hallottam, miért olajevős pl. az enyém:
1. Gyári gyűrűhiba, a 94-95-ös japán széria ilyen, 200.000 fölött nekiáll olajat enni.
2. Mindenféle olajat töltögettek az előző gazdái bele, és ez lesz a vége.

Mondjuk a másodikat az előző gazdája előadásából el is tudom hinni:
-Milyen olaj van benne?
-Most vettem a Mol kúton, 4000 volt egy liter.
-Igen, de milyen olaj pontosan?
-Azt nem tudom...

Ennyi... Amúgy bírom az ilyen szerviz hozzáállást. Miért nem cserélték ki? Nem a gyár állta? Vagy meg kellett volna mozdulniuk? Az ilyennel kellene a gyárhoz menni, TMH-hoz esetleg, hátha megnézik, ki képviseli őket Mo. azon szegletében  :wacko:

De visszatérve... hála Istennek ezek után a kocsi teljesen jól elvan, mostanában nagyjából csak használnom kell. Pöcc-röff. Jól megy, fogyasztása elfogadható.

Azért ha el akarod adni, először ide betennéd, hogy eladó? Mert lehet, hogy pont akkor lesz valaki a fórumozók közül (akár én is) olyan helyzetben, hogy megvenné.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1267 Dátum: 2014.05.07 22:46:26 »
ja, 5w30 kell bele.
főleg ha cserélték a blokkot és nem eszi az olajat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Stefan0402

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1268 Dátum: 2014.05.08 00:23:16 »
Nagyon Szépen köszöntem a segitséget és a tanácsokat! Megfogadom  :clap:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1269 Dátum: 2014.05.08 07:08:44 »
Nekem a téli gumik 195/65 R15. Sokan ellene vannak, mert kívül esik a váltó méreten, de mivel kommersz méret, jóval olcsóbb, mint a /60. Nem éreztem télen semmi hátrányát, de nem is voltam határ helyzetben velük.

Nem mondhatom, hogy ajánlom, de megértem, ha ilyet vesz valaki. Én konkrétan így tudtam venni Michelin Alpin 4 gumikat. A gyári méretben Hankook jött volna ki ugyan ennyiből.

A 185/65 R15 is olcsó méret és alig tér el (1%) a gyáritól átmérőben. Nekem ez a nyári és a téli gumi is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1270 Dátum: 2014.05.08 07:19:26 »

A 185/65 R15 is olcsó méret és alig tér el (1%) a gyáritól átmérőben. Nekem ez a nyári és a téli gumi is.
Jogos, igazad van. Csak nekem kicsit sután néz ki a vékonyabb kerékkel. Bár a /65 gumival is ballonosabb az autó állása...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1271 Dátum: 2014.05.08 11:20:05 »
Üdv!

afekete:

Az olajevés és a csomagtér beázása nálam is megvolt/megvan.
Hála Istennek olajevés gyűrűzéssel megoldva: 323.000 km van legalább benne, és 5w30 olajjal vígan ketyeg.
A beázást pedig nyáron tervezem megoldani, a hátsó lökhárító alatt oldalt levő két kopoltyúszerű szellőző elem kijavításával. Carina topicban pont pár napja erről volt szó. A fék meg ki tudja, milyen betét, milyen tárcsa, vagy a gyári csinálja ezt?

Több véleményt hallottam, miért olajevős pl. az enyém:
1. Gyári gyűrűhiba, a 94-95-ös japán széria ilyen, 200.000 fölött nekiáll olajat enni.
2. Mindenféle olajat töltögettek az előző gazdái bele, és ez lesz a vége.

Mondjuk a másodikat az előző gazdája előadásából el is tudom hinni:
-Milyen olaj van benne?
-Most vettem a Mol kúton, 4000 volt egy liter.
-Igen, de milyen olaj pontosan?
-Azt nem tudom...

Ennyi... Amúgy bírom az ilyen szerviz hozzáállást. Miért nem cserélték ki? Nem a gyár állta? Vagy meg kellett volna mozdulniuk? Az ilyennel kellene a gyárhoz menni, TMH-hoz esetleg, hátha megnézik, ki képviseli őket Mo. azon szegletében  :wacko:

De visszatérve... hála Istennek ezek után a kocsi teljesen jól elvan, mostanában nagyjából csak használnom kell. Pöcc-röff. Jól megy, fogyasztása elfogadható.

Azért ha el akarod adni, először ide betennéd, hogy eladó? Mert lehet, hogy pont akkor lesz valaki a fórumozók közül (akár én is) olyan helyzetben, hogy megvenné.
A csomagtér beázás megoldódott, nekem a tetőnél egy szigetelés repedt el. (Talán az se bírta az UV-t?)
A fék biztos nem a fékpofa miatt sípol, mert néha álló autónál is csinálja, amikor ráadom a gyujtást. Én inkább arra gondolok, hogy a fék szernál valahol jön ki levegő - remélem nem olaj (a fékfolyadék szinten nem láttam változást, fékhatás teljesen rendben).
Az olajevés gondolom nálam is megoldódna, de annak nem merek úgy nekivágni, hogy ne legyen 2k rá, hátha kiderül még valami közben.
Minden szervizéről megvan a számla és egy vagy két kivétellel mindig 5W30-at kapott - márkára most nem emlékszem, de nem noname.
Hogy miért nem cserélte a szervíz, azt nem tudom, az még az előző tulajnál volt. Akkor az olajevés annyit jelentett, hogy a 15e alatt utána kellett tölteni 1l-t.

Hát én ezt az autót - már ezt a konkrét példányt - nem szivesen adnám ismerősnek.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1272 Dátum: 2014.05.08 18:32:48 »
A csomagtér beázás megoldódott, nekem a tetőnél egy szigetelés repedt el. (Talán az se bírta az UV-t?)
A fék biztos nem a fékpofa miatt sípol, mert néha álló autónál is csinálja, amikor ráadom a gyujtást. Én inkább arra gondolok, hogy a fék szernál valahol jön ki levegő - remélem nem olaj (a fékfolyadék szinten nem láttam változást, fékhatás teljesen rendben).
Az olajevés gondolom nálam is megoldódna, de annak nem merek úgy nekivágni, hogy ne legyen 2k rá, hátha kiderül még valami közben.
Minden szervizéről megvan a számla és egy vagy két kivétellel mindig 5W30-at kapott - márkára most nem emlékszem, de nem noname.
Hogy miért nem cserélte a szervíz, azt nem tudom, az még az előző tulajnál volt. Akkor az olajevés annyit jelentett, hogy a 15e alatt utána kellett tölteni 1l-t.

Hát én ezt az autót - már ezt a konkrét példányt - nem szivesen adnám ismerősnek.
Én még csak 2500 Km-t mentem az autómmal és mindig figyelem az olajat. Ha az enyém is ennyitt enne mint a tiéd (1L/15000km) roppantúl örülnék :)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1273 Dátum: 2014.05.08 18:35:00 »
A csomagtér beázás megoldódott, nekem a tetőnél egy szigetelés repedt el. (Talán az se bírta az UV-t?)
A fék biztos nem a fékpofa miatt sípol, mert néha álló autónál is csinálja, amikor ráadom a gyujtást. Én inkább arra gondolok, hogy a fék szernál valahol jön ki levegő - remélem nem olaj (a fékfolyadék szinten nem láttam változást, fékhatás teljesen rendben).
Az olajevés gondolom nálam is megoldódna, de annak nem merek úgy nekivágni, hogy ne legyen 2k rá, hátha kiderül még valami közben.
Minden szervizéről megvan a számla és egy vagy két kivétellel mindig 5W30-at kapott - márkára most nem emlékszem, de nem noname.
Hogy miért nem cserélte a szervíz, azt nem tudom, az még az előző tulajnál volt. Akkor az olajevés annyit jelentett, hogy a 15e alatt utána kellett tölteni 1l-t.

Hát én ezt az autót - már ezt a konkrét példányt - nem szivesen adnám ismerősnek.

Most mennyi olajat zabál ? Egyébként meg hülye volt az a szervíz, amelyik nem vállalta be a motorcserét, mert a TMH elég szépen fizetett rá. Gondolom nem volt kedvük kijárni.. Viszont az nekik munka és bevétel lett volna.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1274 Dátum: 2014.05.08 19:01:30 »
A csomagtér beázás megoldódott, nekem a tetőnél egy szigetelés repedt el. (Talán az se bírta az UV-t?)
A fék biztos nem a fékpofa miatt sípol, mert néha álló autónál is csinálja, amikor ráadom a gyujtást. Én inkább arra gondolok, hogy a fék szernál valahol jön ki levegő - remélem nem olaj (a fékfolyadék szinten nem láttam változást, fékhatás teljesen rendben).
Az olajevés gondolom nálam is megoldódna, de annak nem merek úgy nekivágni, hogy ne legyen 2k rá, hátha kiderül még valami közben.
Minden szervizéről megvan a számla és egy vagy két kivétellel mindig 5W30-at kapott - márkára most nem emlékszem, de nem noname.
Hogy miért nem cserélte a szervíz, azt nem tudom, az még az előző tulajnál volt. Akkor az olajevés annyit jelentett, hogy a 15e alatt utána kellett tölteni 1l-t.

Hát én ezt az autót - már ezt a konkrét példányt - nem szivesen adnám ismerősnek.

Értem.
Szuper, legalább nem vizes az alja, nekem ma is ki kellett venni a dugót  :1eye:
Nekem gyújtás ráadásakor az ABS szivattyú indul el, neked az sípolna??

Szerintem nem kellene félni, hogy kiderülne ez-az a gyűrűzéskor. Nekem a 4. hajtókarcsapágynál volt valamennyi kopás. A komplett csapágyszett kb. 5 ezer lett volna, de nem tartottam cserésnek, azóta is azzal megy, nem is rosszul, hála Istennek. Ha a szerelő nem tol el valamit, szerintem sima ügy. Maximum annyi, hogy akkor már meg lehet ejteni vezérlés-vízpumpa-hűtőfolyadék cserét és egy kisebb hengerfejgenerált (szelepek lepucolása-becsiszolása, majd szelepszárszimmeringek cseréje, és szelephézagbeállítás). Esetleg megvárni vele a vezérléscserét. Felső tömítéskészletben nagyjából minden megvan hozzá. Nekem szelepfedéllel akadt gond, ahhoz most raktam be a gyári cuccot. Meg lehet számolni két töltet olajat-szűrőt és egy légszűrőt esetleg. De utána nagyjából 100.000 km-ig motor rendben, max. olaj-, szűrő-, és gyertyacsere.

Mennyi olaj fogy most?

Én az olajra eléggé érzékennyé váltam. Kicsit talán túlzásba is viszem, ha az olajos részt olvasod  :whistling:
Azt tudom elhinni, hogy az van benne, amit akarok, amit én veszek megbízható helyről és én töltöm bele. Szervizben simán lehet az 5w30-as hordóban Hunoil, vagy Record is. Öcsém autós képzésben tanít, pár érdekes dolgot hallottam erről-arról  :wacko:
Kiszámlázni meg nem gond az 5w30-at... Anno Marutinál előző gazdánál megtörtént, hogy a szerelő kifizettette az olajcserét (Q8), lecserélte a szűrőt (600Ft), és maradt benne a régi olaj.

Én még csak 2500 Km-t mentem az autómmal és mindig figyelem az olajat. Ha az enyém is ennyitt enne mint a tiéd (1L/15000km) roppantúl örülnék :)

Nekem most van kb. 1300 km az olajcsere után (Eneos PH 5w30), és nem látszik fogyás, pedig szivárgott a szelepfedélnél, meg folyt ki az olajgombánál is valamennyi. Olyankor is nézem a szintet, amikor meghajtom  :) Olajevősen ilyenor már elment a másfél liter  :eek: Mondom: sima gyűrűcsere, dugattyúk tisztítása. Semmi hengerfej síkolás, henger fúrás-hónolás...A VVTI-nél  állítólag jó cserélni a dugattyút, mert kevés az olajvisszavezető furat. Viszont van, aki kibővíti a furatokat, és fúr rá még, aztán megy vissza a régi. Én ez utóbbit csinálnám.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.08 19:05:12 írta vd1234 »