Üdv All!
Gondoltam írok pár szót, rég jelentkeztem már. Mi is befordultunk a célegyenesbe, 1 hónap múlva jön a kislányunk.
Egy Suzuki Swift mellé vettük az Avensist, többek között a gyerek születése miatt is. Kell a hely, biztonságosabb is sokkal, mint a Suzi. Felelőtlennek éreztem volna a Suzival menni hosszabb távon a gyerekkel, családdal. Városban verhetetlen a kis Suzi - mind fenntartásban, parkolni, Mindenre! Az AVE meg tökéletes partner hosszú távon. Vagyis mondjuk úgy, hogy nekünk jobb nem kell. És 1 Millió Ft-ból nehezen vehettünk volna jobb, strapabíróbb, rugalmasabb, gazdaságosabb, egy szóval a saját értékrendszerünkben Racionálisabb autót a hosszú utakra. Nekem is volt drága autóm, rengeteget buktam rajta, folyton féltettem, ezért nem is szeretnék másfél milliónál drágább autót birtokolni. Magyarországon - szerintem - nincs értelme.
Egy ilyen régi vágású szívó benzinessel nem lesz sok baj, HA meg van vigyázva. Azt meg többnyire lehet ellenőrizni. Olaj nem szivárog, kuplung jó, állapota megfelelő, akkor a főbb alkatrészek jók. Szerintem még az Ave meglesz, amikor a TSi-k, THP-k, TCE-k, T-Jetek, Ecoboostok már 1-2 Turbócserén túl lesznek. De ne legyen igazam! Hátha azok is jók. Ha megtehetném, hogy újat veszek, lehet, hogy bele vágnék és megvigyáznám. (Bár inkább Mazda 3 2.0 szívó benzin, szigorúan 120 lóval.) De használtból Turbót, vagy TDi-t nem mernék bevállalni. Kettős tömegű, befecskendező, porlasztó, stb. Túl sok esetleges nagy kiadás. Az a baj, hogy kevés magyar engedheti meg magának, hogy karban is tartsa az autóját, ezért van sok rossz állapotú diesel. Illetve többen érzik
[size=78%]úgy[/size][/size][size=78%], hogy megvették másfél milláért a 320d-t, meg PD TDI-t és évekig 1 fillért sem kell költeni rá. Ezért nehéz kifogni a németből évek alatt tömegesen behozott kocsikból a jó példányokat.[/size]Mi megadjuk az Avensisnek ami kell, s remélhetőleg meg fogja hálálni. Simán kinézek belőle még 10 évet.
Ez kicsit off volt, de most akkor a benzinszint-jelző. Én sem értem a méltatlankodást. Srácok. Nem abba a csoportba tartozunk, akik leszarják az autóikat. Valamilyen oknál fogva itt vagyunk a fórumon, tehát az átlagosnál jobban odafigyelünk a kocsijainkra. Nekem is új volt a kocsi, nem tudtam milyen a szintjelző. Még kérdeztem is itt a fórumon tavaly, emlékszem rá. 3 tankolás után már tudtam. Nem teljesen mindegy, hogy mikor gyullad ki? Van szintjelző, mindenki tudja a fogyasztást nagyjából. Nekem még fed.comp sincs, mégis 1-2 liter pontossággal megsaccoltam minden tankolásnál, kb mennyi fog belemenni. Ha meg ismerjük az autóinkat, akkor tankolunk, amikor akarunk. Ha tudod, hogy van még benne 10 liter, menj később tankolni. De - nálam legalábbis - attól is függ a szintjelzés, hogy hányan ülnek a kocsiban. Ha meg van pakolva, benne ülünk 5-en, akkor kicsit leül a hátulja, úgy érzékeli, hogy több benya van benne. Ha egyedül utazok, hamarabb éri el a szintjelző az Emtpy-t, de akkor is van még benne bőven, csak kicsit megzavarodik a mérés. De nekem az összes kocsiban így volt, ezért nem zavar.
Most 506 km-t mentünk a kocsival, negyed és fél közt van a mutató, még 300-at biztosan elmegy. Azt is látni, mikor esik jobban a mutató, csak kicsit figyelni kell. Én figyelni szoktam, amire csak lehet. Hőfokot is folyton nézem, benzinszintet is. Mindkét kocsiban. És mindig csak tele tankolok. Valamint utálom, ha kevés van benne. Télen, hosszú úton pláne. Ott még sűrűbben rakom tele.
Szerintem jó autó az AVE 1. Nem nagyon találok méltó utódot a helyére. Még nem akarom eladni, de mindig időben lépek és keresgélek
Kb. 12 ezret megyünk évente, dízel ezért kizárva a sok esetleges szopás miatt. Benzinesből pedig az újabbak már nehezek, Euro norma pedig kiöli belőlük a dinamikát. Ezért nem is mennek úgy és sokat is fogyasztanak, nem olyan közvetlen a gázreakció - pedig ez is baromi fontos.
Én sem akarom isteníteni a kocsit, de érzetre nagyon egyben van még most is, valahogy áthatja az az elpusztíthatatlan japánosság, ami a 90-es évek autóira jellemző. Ezt másban nem tapasztaltam. De csomó más jó kocsi is létezik a saját kategóriájában. Gondolom a Mazdások a 6-ost szeretik, a Hondások az Accordra esküsznek, ha tehetem, azokat is ki fogom próbálni egyszer.
Üdv.