Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 882166 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

p.jozsa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1890 Dátum: 2017.08.02 23:00:07 »
pár hónapja volt a reálszisztémánál garanciális visszahíváson, akkor állítólag minden ilyet megcsináltak rajta, de szoftver frissítést biztos nem csináltak.

egyébként sikerült még most este 22:00kor betenni egy márkaszerviz udvarára (gondolom reggel majd nagyot néznek, hogy került oda), reggel átbiciklizek, hogy legalább a hibát olvassák ki. Dodó azt mondta így telefonon keresztül, hogy ilyenről még nem is hallott.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.02 23:03:54 írta p.jozsa »

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1891 Dátum: 2017.08.04 10:59:43 »
De mikor megvettem kb. 4 hónapig jó volt aztán kezdődött. Kicseréltem az akksit. Egyik reggel jó másik reggel lemerűl. Egyszerűen tanácstalan mindenki. Főleg hogy a szervizben meg 3 napja nem merült le.

Én egy áram mérővel megnézném hogy milyen áramok folynak különböző üzemállapotokban. Lehet hogy simán nincs töltés, lehet hogy valami bekapcsolva maradt fogyasztó lassan elszívja az életerejét (jellemzően a vacak riasztók szokták)

Sajnos használt autóban mindig benne van hogy egy lestrapált, gányolt autót kapsz visszatekert km-el.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1892 Dátum: 2017.08.11 22:01:10 »
Sikerült megoldani a vízforralás problémát.
Miután más nem maradt, lecseréltem a vízpumpát.

BLDC motor, a forgórész állandó mágnes. Ez volt legyengülve, illetve az egyik pólus sokkal jobban mint a többi. Ez szét is van repedve nem túl feltűnően.
Sajnos már láttam ilyet. A rossz programozású BLDC vezérlő tud ilyet okozni. Nem indul el a motor csak rezeg egy helyben nagy frekvenciával és begerjed a meghajtó és már füstöl is a motor, meg a meghajtó is. A túlmelegedett tekercsek zárlatosak lesznek, a mágnes meg legyengül a melegtől. Fura mert maga az elektronika sértetlennek látszik, de majd kimérem.
Nagy pozitívum, hogy jól hozzáférhető, nincs kiöntve műgyantával, és csak 3 patenttal bontható, szóval könnyedén javítható.
BLDC meghajtót lehet lecserélem egy olcsó modell repülőgépekben használtra, abban van mindenféle védelem, így nem tud elromlani.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1893 Dátum: 2017.08.12 11:05:19 »
Íme a forgórésze a vízpumpának:
https://1drv.ms/i/s!ArYQ5r5KRF2jj_5ldtprflOjdonpgA

És ha már uborkaszezon van, akkor sztorizgatok:
A szivattyú cseréje nem volt komplikált.
Az alsó leeresztő szelepre ráhúztam egy csövet, kényelmesen leengedtem a vizet. Alját elvileg nem kell ehhez megbontani, de eléggé nehéz hozzáférni a szelephez.
Aztán csak a légszűrő házat és szívócsövet kell kivenni, a pumpához ha nem is jól, de hozzá lehet felülről férni. 5 csavar fogja, az alsóhoz kicsit nehézkes volt a hozzáférés, de kis méretű 12-es dugókulccsal (1/4" ár jó) és hosszú hajtókarral le lehetett szedni.
Visszarakni ugyan így, de azért bekentem a csavarokat grafitos zsírral, mert az acél és alu kissé összegyógyult már.
Feltöltés, légtelenítés, légszűrő visszaszerelés után próba járatás maintenance mode-ban , vízszint beállítás, örülés...

...vagy majdnem mert persze azért meg is szívattam magam. Tanultam a múltkoriból és áramtalanítás után nem csuktam le a csomagtér ajtót, csak amikor már visszaraktam az akkukat. Igen ám de megint nem nyílt. Pedig áram volt, biztosítékok jók, látszólag minden rendben. Bemásztam a hátsó ülést ledöntve, akku le, vissza, továbbra sem jó...kiderült a zár blokkoló gombra rákönyökölhettem és azért volt zárva  :whistling:
Aztán meg indításkor kiírta hogy gond van a hibrid rendszerrel. na b+ elfüstöltem a vezérlést?....de aztán pár újraindítás megoldotta.
Eddig mindig a nagyfeszültség akkut hatástalanítottam előbb és utána a 12V-osat. Az ajtós vacakolás miatt most levettem csak a 12V-osat, lehet ez okozta a zavart?
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.12 11:22:33 írta KeriL »

vasmacs

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1894 Dátum: 2017.08.12 17:36:52 »
Sziasztok!
Tegnap megállt alattam az autó, be kellett vontatni a márkaszervízbe. Megadta magát az inverter, kb 600ezer ft az új, de a márkaszervíz vezetője próbálja rávenni a vezérképviseletet hogy garanciálisan csinálják meg.

Van vkinek ilyen irányú tapasztalata? Ha egyszer elromlott máskor is el fog?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1895 Dátum: 2017.08.12 20:14:37 »
Visszahívásos szoftverfrissítés megvolt?
Éppen az ilyen meghibásodás megelőzése miatt kellett.
Egyébként nem jellemző az elfüstölő inverter, amennyiben a szoftver frissítve volt, és nem próbálták átalakítani PHEV re.

A garancia lejárata után nincs garanciális javítás, jó esetben méltányossági alapon -50%.

vasmacs

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1896 Dátum: 2017.08.13 08:35:24 »
Köszönöm a választ!
Most találtam egy 2014. februári cikket erről a szoftverfrissítésről. A légzsák miatt visszahívták arra emlékszem, de másért külön nem. Hacsak nem csinálták meg a szokásos szervíz keretein belül. Mindenesetre ezt fogom mondani ha beszélek a vezetővel. Azt mondta szerdán tud többet mondani, majd írok ha vannak hírek.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1897 Dátum: 2017.08.13 10:40:53 »
Sziasztok!
Tegnap megállt alattam az autó, be kellett vontatni a márkaszervízbe. Megadta magát az inverter, kb 600ezer ft az új, de a márkaszervíz vezetője próbálja rávenni a vezérképviseletet hogy garanciálisan csinálják meg.

Van vkinek ilyen irányú tapasztalata? Ha egyszer elromlott máskor is el fog?

Nem kell félni tőle. Nem jellemző hiba. Ez nem olyan beépített hibaforrás mint a kettős tömegű kuplung.
Lehet érdemes lenne bontottat nézni. 50-80 ezerért látok az e-bayen. Még vámmal együtt is bőven megéri, de én a németeknél nézelődnék, kicsit drágább szokott lenni, de olcsó a posta, nincs vám, és 1 hét alatt itt van.

Hibás invertert megkaphatom? Szeretnék egyet felboncolni, hátha javítható.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.13 10:44:06 írta KeriL »

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1898 Dátum: 2017.08.13 17:50:37 »
Sziasztok!

Cserés lenne a még gyári féktárcsa és betét a Prius 2-esem 200.000 km után. Van valakinek tapasztalata az utángyártottal esetleg gyárit hol lehet venni? A legfontosabb a fékezés lenne (ezt gondolom, azért mindegyik tudja és nem pályanapokra kellene) és ne csikorogjon, mert az a halálom, ha gurulok hang nélkül és 3 km/h alatt ráfog és zenél... :)

Néztem Toyotáéknál mennyi, de 65 eHUF-ot egy kicsit sokallom, pláne úgy, hogy egy unalmas nap én is lecserélem az út szélén.

Előre is köszi, ha mester is lenne, aki már látott ilyet Budaörs környékén az méginkább tökéletes lenne.

Köszi.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

vasmacs

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1899 Dátum: 2017.08.14 14:17:04 »
Új fejlemény: kifizeti a Toyota az invertert!  ::) Állítólag megvolt a szofterfrissítés, mégis elromlott.
KeriL, ha sikerül megszereznem a rossz invertert, írok!

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1900 Dátum: 2017.08.14 22:17:29 »
Új fejlemény: kifizeti a Toyota az invertert!  ::) Állítólag megvolt a szofterfrissítés, mégis elromlott.
KeriL, ha sikerül megszereznem a rossz invertert, írok!

Gratula!

A rossz inverter megszerzésében ne reménykedj. Nekem sem adták oda a 'rossz' meghajtó aksit. Teljes aksi volt a számlám, amit persze a Toyota fizetett gálánsan, ezért nem is ágáltam.

Egy próbát mindenképpen megér.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1901 Dátum: 2017.08.16 10:50:40 »
Új fejlemény: kifizeti a Toyota az invertert!  ::) Állítólag megvolt a szofterfrissítés, mégis elromlott.
KeriL, ha sikerül megszereznem a rossz invertert, írok!

Ez nagyon korrekt tőlük!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1902 Dátum: 2017.08.16 10:53:01 »
Dodó vajon szabadsága alatt is ugrál a közelében lévő autòkon, vagy csak munkaidőben?

Ez a kép nagyon megfeküdhette a gyomrodat, mert már nem először hozod föl. :D Amúgy egyetértünk, csak mókás olvasni.

BaloghT.

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1903 Dátum: 2017.08.20 14:44:51 »
Sziasztok!
A Prius hármasom szép lassan (hétről hétre)egyre gyatrábban hűtött klímával. Míg ma ebben a 37C fokos hőségben nem birkózott meg a feladattal.Elvittem klímáshoz aki gépre rakta  és minden értéket megfelelőnek talált.Azt mondta kompresszor...
Valakinek valami ötlete/tapasztalata?
Azt hallom, hogy berreg, és AC gomb benyomva valamit hűt,ha kikapcsolom melegebbet nyom annál.

Aztán elvittem Szombathelyen a Toyotába és, mégis gáz kellett csak bele...nagy szaki volt a klímás 😂
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.20 14:46:43 írta BaloghT. »

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1904 Dátum: 2017.08.30 06:13:34 »
Tisztelt Car-társak!Tegnap egy furcsa dolgot vettem észre a klíma használatakor.Klíma panel kijelzőjén külső hőmérséklet 27-fok.Beállítottam a belső hőmérsékletet 20-fokra.A vezető oldali rostélyon kiáramló levegő lassan csökken 24-fokra,a jobb oldalin viszont 28-fok.Az is érdekes,hogy a ventilátor fokozat minél magasabb,annál lassabban hűti le a levegőt.Motortérben venti a hűtőn forog,klíma szervó hallhatóan