Azért meglepődtem, már megint előjött ez az akkuprobléma.....én csak mosolygok rajta.
Jelen ismereteim szerint az 1.8-as hibridek-hez az akku ára 450e és 600e Ft között van.
Igen csak ugye ez az akku nem megy tönkre, kivéve ha hagyod lemerülni a normál akut, mivel az azért felelős, hogy a számítógép folyamatosan figyelni tudja, hogy a hibrid akku cellái egyszerre merüljenek.
Tudomásom szerint az akkuk akkor válnak instabillá, mikor túl illetve alul töltöttek, a rendszer ugye beavatkozik, és ha jól tudom 80% fölé nem engedi a töltést.
Nem véletlen nálam mikor városi használat mellett lemerül a hibrid akku és a kocsi generátor módba kapcsol.....észre is lehet venni, de hozzá is lehet szokni.
Mitől megy tönkre az akku, mint írtam, ha a kis akkut a tulaj engedi lemerülni, ez talán benne is van a használatiban, hosszú távú állás során tölteni kell a kis akkut.
Pont ezért szopó műholdas riasztót hibrid-be szereltetni, mivel ennek a rendszernek igen nagy az áramfelvétele, egy nagyon jó ismerősömnek zárlatos is lett az akkuja, és gariban ki is kellett cserélni, mondjuk az egy Lexus RX450h volt, mikor kérdeztem mi történt, azt mondta semmi, három hét betegség, amíg a kocsi állt.
Mikor be akarta indítani, az nem mozdult, azt mondták töltse fel a kis aksit, megtörtént, aztán megint semmi....szervíz, akkucsere....ennyi.
Ettől én még nem félek, ha az ember tudja hogyan használja kimegy a világból a végtelenségig.
A nyugalom, a fogyasztás, a csönd nem lehet szívó autóval hasonlítani....plussz az elektromotor nyomatéka olyan dinamizmust ad padlógáznál, nincs az a szívó motor két literig, ami bír vele, kivéve egy két 160 ló feletti példányt.