Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681305 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10545 Dátum: 2017.03.01 06:34:06 »
 Van, aki leveszi a porvédőt és újrazsírozza, de nem álltam neki szétszedni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10546 Dátum: 2017.03.01 09:03:43 »
Szerintem jól tetted :yes:

TtkRN2


zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10547 Dátum: 2017.03.06 08:44:06 »
Sziasztok.

Találkoztatok már azzal a problémával, hogy beázik a tetőablak? Gondolom ha kicserélem rajta a tömítőgumit körbe, megoldódna. Hol keressek ilyen gumit?
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10548 Dátum: 2017.03.07 17:55:52 »
Üdv!
Mikor foltoztam a foltoznivalót, letömítettem sziloplaszttal a jobb hátsó szellőző peremét a lökhárító alatt. Nem körbe, az alját kihagytam. Könnyebben kivehető, és a víz úgyis lefelé folyik.
Mostanában voltak esők. Jelentem a csomagtartóba annyi víz kerül, ami felnyitva becsöpög, illetve amit beleönt az ember...tehát hála Istennek bejött, aki ezt mondta, igaza volt, nem a felpöndörödött lamellák miatt van. Amióta megvettem, beázott, most happy van ;)

TtkRN2


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10549 Dátum: 2017.03.07 19:28:16 »
Szakértők!
Hidegen a gyújtótrafón a 0,42 - 0,54 ohm helyett 0,8-at mértünk. Lehet ekkora mérési pontatlanság, vagy itt lehet hibás a trafó?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10550 Dátum: 2017.03.07 20:55:44 »
Peti!

Mennyi a műszered saját belső ellenállása? Ezt úgy látod, ha a legkisebb méréshatárnál a mérőcsúcsokat rövidre zárod. Ezt az értéket kell levonni abból, amit a trafón mérsz. Így ha olyan 0,3-0,4 Ohm körüli a belső ellenállás, akkor a tekercsre mért érték jó is lehet.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10551 Dátum: 2017.03.08 20:09:02 »
Peti!

Mennyi a műszered saját belső ellenállása? Ezt úgy látod, ha a legkisebb méréshatárnál a mérőcsúcsokat rövidre zárod. Ezt az értéket kell levonni abból, amit a trafón mérsz. Így ha olyan 0,3-0,4 Ohm körüli a belső ellenállás, akkor a tekercsre mért érték jó is lehet.
Kösz Dani!
Átküldtem a fiamnak a szöveget, mert ő mérte, meg övé a műszer. Majd írom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10552 Dátum: 2017.03.09 09:38:40 »
Szakértők!
Hidegen a gyújtótrafón a 0,42 - 0,54 ohm helyett 0,8-at mértünk. Lehet ekkora mérési pontatlanság, vagy itt lehet hibás a trafó?

Hali.
Egy trafó ellenállása nem változik meg. Vagy megszakad, vagy a sérült szigetelés miatt teljesen letestel, vagy csak egy bizonyos (nagy)feszültség elérésénél húz át a testre. Melyik felét mérted, a 12V-ost? A nagyfesz oldal több kilo-ohm szokott lenni, és általában az szokott tönkremenni. Mi a panasz vele? Nincs szikra? Ha nincs, nem biztos hogy a trafó a rossz...
Egyébként 0,2ohm még a vezetékeken, vagy az oxidos csatlakozón is lehet...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.09 09:41:00 írta zsoati »
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10553 Dátum: 2017.03.09 10:56:08 »
Sajnos menetzárlat is elképzelhető:amikor az enyémben szétrágta a gyújtókábeleket a menyét, akkor is ez volt. Egyszerűen a gyár által megadott tartományt nem érte el a szekunder tekercs ellenállása, de így is több kOhm nagyaságú volt. Az autó persze nem indult vele, nem volt szikra.
A primer mérést teljesen jól mondod: mint minden kis ellenállás mérésénél, a kontaktokra nagyon figyelni kell, mérésnél amennyire csak lehet, rá kell szorítani a mérőcsúcsokat. Ugyanez igaz arra is, amikor a műszer belső ellenállását nézzük meg.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.09 10:59:33 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10554 Dátum: 2017.03.09 19:59:57 »
Hali.
Egy trafó ellenállása nem változik meg. Vagy megszakad, vagy a sérült szigetelés miatt teljesen letestel, vagy csak egy bizonyos (nagy)feszültség elérésénél húz át a testre. Melyik felét mérted, a 12V-ost? A nagyfesz oldal több kilo-ohm szokott lenni, és általában az szokott tönkremenni. Mi a panasz vele? Nincs szikra? Ha nincs, nem biztos hogy a trafó a rossz...
Egyébként 0,2ohm még a vezetékeken, vagy az oxidos csatlakozón is lehet...
Azzal kezdődött, hogy hidegen nehezen indult, majd nehezen járt, melegen ok volt. Aztán be sem indul már. Szikra nincs, benzin szag a kipufogón van.
Prius 2 - a mosolygós autó.

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10555 Dátum: 2017.03.10 08:41:43 »
Azzal kezdődött, hogy hidegen nehezen indult, majd nehezen járt, melegen ok volt. Aztán be sem indul már. Szikra nincs, benzin szag a kipufogón van.

Kezdd az elosztófedél belsejével, ne legyen kopott, és patyolat tiszta legyen. Aztán gyújtókábelek pipák ellenőrzése. Ezeket nehéz ellenőrizni, sötétben egy testre kötött vezetéket végighúzva a gyújtókábeleken látszódik hol húz át a kábel. Ha ezek jók, próbálj meg kölcsönkérni valakitől egy trafót, hogy tényleg az-e a baja, mert az megy tönkre legritkábban.
Gyertyák jók, hézagok gyári értékre állítva?  :hmmmm:
Mérd meg a szekunder tekercset is, mint mondtuk több kilo-ohm kell hogy legyen.
Milyen motorod van, sima, vagy Lean Burn?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.10 09:03:05 írta zsoati »
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10556 Dátum: 2017.03.12 20:01:30 »
Megnéztük a belső ellenállást: 0,5 ohm.
Ha eut levonom, a 0,8-ból akkor meg csak 3 marad. Az már kívül esik a tartományból.
Menyét nem rágta meg az biztos.
Ma húztuk haza a z autót, mert eddig ott maradt, ahol nem indult. Most már én is át tudom nézni ezeket a dolgokat.
A szekunder ellenállása megfelelő volt.
Ha lenne valakinek egy fölös gyújtótrafója, elpostázhatná, kifizetném a postát, kipróbálnám. Ha nem az a baj, visszaküldeném, ha az a baj, megvenném.
A fiam elvileg végig nézte a kábeleket és az elosztót, most én is ránézek majd.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.12 20:05:17 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10557 Dátum: 2017.03.12 20:20:35 »
Üdv!

Peti!

Eléggé gyanús, hogy a trafó az nem jó.
Gondolom úgy mértétek, hogy lehúztátok a csatlakozókat róla, nem áramkörben.
Ha úgy 0,3 Ohm, akkor nem jó, menetzárlatos lehet ez is. Öregedéstől is lehet.

De biztos jó az előírt érték, amit nézel?? Ebben kalapos a mester  :yes:

Reméljük ennyi a baja. Nekem a szekunder volt érték alatt, kicseréltem, és jó azóta is hála Istennek.

Gyertyákat, gyertyahézagokat, meg azokat nézzétek meg, amik elhangzottak feljebb sztem.

Posta újabban elég drága, ha van róla képed, lehetne nézni valami jobb árat esetleg... vagy nem néztél még?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.12 20:33:03 írta vd1234 »

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10558 Dátum: 2017.03.12 23:55:25 »
Sziasztok!
1,6 4A-FE motor előgyújtás állítás menetét le tudná írni valaki?
Valahol olvastam régen, de nem találtam meg.
Köszönöm!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10559 Dátum: 2017.03.13 11:01:58 »
Sziasztok!
1,6 4A-FE motor előgyújtás állítás menetét le tudná írni valaki?
Valahol olvastam régen, de nem találtam meg.
Köszönöm!
Szia!

T1-E1 csatlakozókat dróttal összeköt (mintha a hibakódot szeretnéd kivillogtatni) és beindítás után egy stroboszkóp lámpával ( lámpa 3 csatlakozásai az aksi + és - pólusára mennek és a harmadikat az egyes hengerhez menő gyertyakábelre kell rácsipeszelni) alapjáraton a 10 fokos jelölésre (szíjtárcsán a jelet/bevágást a motorblokkon található 10 fokos jelre) kell állítani  az előgyújtást a gyújtáselosztó/gyújtótrafó (pici) forgatásával, előtte a csavarokat lazítani természetesen, állítás után meg meghúzni...  ;)
Asszem csak a japán állítható, az angol verziók már nem. Remélem jól emlékszem...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.13 11:05:19 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...