Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678155 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10500 Dátum: 2017.01.29 16:56:10 »
Köszi szépen, keresem is!

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10501 Dátum: 2017.01.29 19:23:06 »
Teleszkóp: Nálam japán bontott volt a megoldás... 5-6 éve jól szuperál. sokkal robosztusabb, mint az angol, de azért csereszabatos.

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10502 Dátum: 2017.01.30 16:41:40 »
Köszi, Villanó!
    Üdv!


pozo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10503 Dátum: 2017.02.05 20:10:16 »
Sziasztok! Hajt valaki 2.0D-t? 1.5 éve vettem ,imádom :) ,de most egy picit gondban vagyok vele. Néhány hete a nagy mínuszokban belefagyott a gázolaj. Ezt a problémát megoldottuk ,gázolajszűrőt is cseréltem ,de azóta ha többet áll az autó ,fellevegősödik az üzemanyagrendszer. Van valami speciális része a rendszernek ahol levegősödhet ,vagy akkurátusan nézzek át minden csövezést ? Ha a szűrő tetején lévő pumpával felszívom a gázolajat akkor pöccre indul , ezért gondolom hogy visszaereszt a rendszer. Gázolajfolyást egyenlőre sehol sem találtam. Ötlet valakinek?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10504 Dátum: 2017.02.06 15:25:08 »
üdv pozo!

Elég kevesen vagyunk dízelesek itt...
Átnézném a kézipumpát, gondolom valami membrános dolog, a fagy hátha betett neki, a résolaj csöveket, illetve a szűrő és a pumpa csövezése is lehet probléma, megszakadt bilincseknél, elöregedett tömlővégeknél vagy a tank felé menő részen is vehet fel levegőt.
Ha "tisztán" szeretnél látni, hol kap falsot vegyél egy gyári átmérővel egyező átlátszó pvc csövet, amit próba erejéig bekötsz a rendszerbe és látni fogod, hol jelentkezik a levegő.
Sokszor hiába látod, hogy levegős a cső, nem tudsz mit kezdeni vele... Ilyenkor részmegoldásként ugyan, de akár végleg megoldja a gondot egy visszacsapószelep, amit általában a gázolajszűrő elé tesznek be, ez egy egyirányú szelep, ami megakadályozza, hogy az üzemanyag visszafolyjon a tankba.
Várjuk a beszámolódat!


kamikaze

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10505 Dátum: 2017.02.08 11:44:05 »
Bizony-bizony; a nagyobb átmérőjű, egykoron gumi harmonikacső mostanra olyan keménységű a 20-25 éves Carinakon,
hogy gyakorlatilag karcolja a gyémántot.
Így a flexibilitása is ehhez mérhető -> kb. 100%, hogy szakad, ha hozzányúlsz (de már egy csúnyább ránézésre is megtörténhet...)

Köszi FUBA! Öcsémet megkérdezem, elvileg van Bárdinál kedvezménye. Azt kell még kiderítenem, hogy az összekötő tömlőket honnan lehet beszerezni, mert ha baja van vagy a szereléskor lesz, akkor emiatt mozgásképtelen lesz az autó.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10506 Dátum: 2017.02.08 19:48:31 »
Bizony-bizony; a nagyobb átmérőjű, egykoron gumi harmonikacső mostanra olyan keménységű a 20-25 éves Carinakon,
hogy gyakorlatilag karcolja a gyémántot.
Így a flexibilitása is ehhez mérhető -> kb. 100%, hogy szakad, ha hozzányúlsz (de már egy csúnyább ránézésre is megtörténhet...)
Szia Balázs!
Rég láttalak a fórumon.
Amit tőled hoztam még el anno: a nagyobb átmérőjű, egykoron gumi harmonikacsövet, bizony az is alkalmas önvédelemre (megkövült) gumibotként használva.  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10507 Dátum: 2017.02.08 20:37:58 »
Hát igen... Összességében kijelenthető, hogy nekünk Carinasoknak mostanra jellemzően a gumiból készült alkatrészekkel van a legtöbb bajunk. Közvetlenül a műanyagból lévő alkatrészek előtt. Bár, ha jobban belegondolok, a hátsó kerékívek, ajtók alja nem az előbb említett anyagokból készült, mégis elő-előfordul már velük némi "hiba"...
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10508 Dátum: 2017.02.09 15:49:18 »
Hát igen... Összességében kijelenthető, hogy nekünk Carinasoknak mostanra jellemzően a gumiból készült alkatrészekkel van a legtöbb bajunk. Közvetlenül a műanyagból lévő alkatrészek előtt. Bár, ha jobban belegondolok, a hátsó kerékívek, ajtók alja nem az előbb említett anyagokból készült, mégis elő-előfordul már velük némi "hiba"...
Szia Balázs!  :clap:

Nos.., ja, alátámasztandó: nálam a gyertyák O gyűrűjét, vezérműtengely tömítését cserélni kellett, ahogy egy elszakadt vákuumcsövet is a vezérléscserekor. Most a kipufogó felfüggesztései következnek.
A hosszhordásszíj vezető görgőjének cseréjekor (hogy miért és hogy) meg letört az ablakmosó tartály motorjáról egy csövecske, ami a hátsó fúvókához vezet, de ez sk. javítható.
Ezek apróságok szerencsére. A nagy kérdés, hogy ennyi idősen vállaljuk-e a kasznimunka költségeit. A tavaszra várok a jobb hátsó ívvel. Mivel galvanizált a kaszni, és sehol máshol nincs gond, eszem ágában sincs megválni a kicsikémtől  :wub:

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Lean-burn rángatózás - gyújtásbeállítás
« Válasz #10509 Dátum: 2017.02.10 10:34:15 »
Zsoatti japán lean-burn Carina-ján a minap állítottunk alap előgyújtást (~0 °-on volt a 10° helyett).
Az első tapasztalatok pozitívak voltak.

Atti,
beszámolsz, hogy mik a tapasztalataid? Rántagás / nyomték / fogyasztás miként változott?
Hátha már is hasonló problémával "küzd", mint Te (remélhetőleg már csak múltidőben),
hasznos lehet az info!
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10510 Dátum: 2017.02.10 17:48:03 »
Sziasztok! Sikerült vásárolnom egy szép állapotú Carina E-t, 1.6-os 117LE-set. Egy olyan problémám van vele, hogy leginkább motorfékezésnél, vagy gyorsításkor a motor felől egy enyhén rezonáló, daráló hangot produkál, hasonló mint amikor rámegy az ember egy felmart útszakaszra. Remélem tudtok segíteni, a válaszokat előre is köszönöm. :)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10511 Dátum: 2017.02.10 19:57:38 »
Sziasztok! Sikerült vásárolnom egy szép állapotú Carina E-t, 1.6-os 117LE-set. Egy olyan problémám van vele, hogy leginkább motorfékezésnél, vagy gyorsításkor a motor felől egy enyhén rezonáló, daráló hangot produkál, hasonló mint amikor rámegy az ember egy felmart útszakaszra. Remélem tudtok segíteni, a válaszokat előre is köszönöm. :)
szerintem a kipufogó (flexicső, vagy ahol a leömlő 4 a 2-be megy a tűzkarikáknál) adhatja ezt a hangot ki egy bizonyos motor-fordulatszámnál... Carinánál tipikus jelenség...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10512 Dátum: 2017.02.10 21:31:33 »
szerintem a kipufogó (flexicső, vagy ahol a leömlő 4 a 2-be megy a tűzkarikáknál) adhatja ezt a hangot ki egy bizonyos motor-fordulatszámnál... Carinánál tipikus jelenség...
Szuper, köszi a választ, megnyugtatott  :clap: :clap:

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10513 Dátum: 2017.02.14 07:17:33 »
Sziasztok! Az én 117 lóerősöm meg hidegen motorféken rángat, meg néha az érintőgáz is rángatós. Ennek mi lehet az okozója?
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10514 Dátum: 2017.02.14 07:36:50 »
Szerintem gyújtás. Az enyémnek ilyesmi nagyon ritkán van, van is ötletem az okára. Mégis elég sokkal a tiéd felett fogyaszt. Ki érti?

TtkRN2