Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678074 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10350 Dátum: 2016.11.06 19:05:55 »
Resetelj Ecu-t!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10351 Dátum: 2016.11.13 13:32:24 »
Itt a hideg, én pedig nem szeretek hidegben szerelni, ezért valami már megint elromlott. A BE ajtó zárja nem működteti a központi zárat. Kérdésem, hol lehet a hiba? Gondolom, ez is egy 5 perces munka lenne, amit órákig kell keresni. Ha valaki tudja, megköszönném.
A következő is Toyota lesz.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10352 Dátum: 2016.11.16 14:43:40 »
Sziasztok,
éppen most cserélik a fűtőradiátoromat... Sajnos jó drága lesz a munkadíj és az új Nissen radiátor miatt.
A kiszerelt régi már atomnehéz volt a sok lerakódástól, szerintem már mindenkinél a végét járhatja.
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10353 Dátum: 2016.11.16 15:14:34 »
Szia!
Sajnos igazad lehet...
Ezért is jó 3-4 évente hűtőfolyadékot cserélni, akkor ez nem fordulhatna elő szerintem;)

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.16 15:17:28 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10354 Dátum: 2016.11.16 16:02:17 »
Sziasztok,
éppen most cserélik a fűtőradiátoromat... Sajnos jó drága lesz a munkadíj és az új Nissen radiátor miatt.
A kiszerelt régi már atomnehéz volt a sok lerakódástól, szerintem már mindenkinél a végét járhatja.
üdv:
villanó
Üdv!
Igazad lehet, én is elgondolkodtam egy öblítésen, de az igazi az lenne, ha előtte egy éjszakára beáztatnám ecettel, ahogy anno a hűtőnél.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10355 Dátum: 2016.11.17 10:41:04 »
Fűtőradiátor csere után már jó a fűtés, viszont a központi zár távnyitója elállítódott... A szerelő azt mondja, az akku levétel miatt, de valószínűleg nem fejtette ki a valóság összes rétegét... Most nézegetik.

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10356 Dátum: 2016.11.17 17:00:07 »
Üdv!
Igazad lehet, én is elgondolkodtam egy öblítésen, de az igazi az lenne, ha előtte egy éjszakára beáztatnám ecettel, ahogy anno a hűtőnél.

üdv!
Ecettel nekem már sikerült kilyukasztani nem sokkal a kezelésre rá... :S

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10357 Dátum: 2016.11.17 17:50:23 »
A hűtőfolyadékot én is többször cseréltem, a 7-19 éves kora között. Hogy azelőtt mi volt, nem tudom...
A távnyitót is megcsinálták.
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Vinyluser

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10358 Dátum: 2016.11.20 09:40:49 »
Sziasztok!


8 éve használok Carinát, de most olyan futómű bajom van, amivel már kínlódok egy ideje. :banging: Hátha volt valakinek hasonló. A történet röviden úgy néz ki, h ha megyek az autóval és - ugyan Mo-n elég esélytelen, de - ez rendes egyenes úton zajlik, akkor semmilyen hangja nincs a futóműnek. Ha mondjuk É-Pestről átautózok Dél-Budára, megyek kb 13-14 km-ert, az első futómű felől olyan ropogós hangot hallok (addig semmi). Megpihen az autó 8,5 órát, beülök ugyanez az út visszafele és szintén megyek vagy 10-12 km-ert gond nélkül majd ugyanúgy elkezd recsegni-ropogni. Leginkább parkoláskor jön elő, tehát a kormányra gyanakodtam (egyszer sikerült úgy tetten érni, h az autó súlya a jobb első keréken volt (arra lejtett az út) és jobbratekert végállás közelében jött a hang), de volt már ropogás kormány forgatása nélkül is. Elvittem a szerelőmhöz, aki egyébként lelkiismeretesen és jól dolgozik (ezidáig mindig azonnal megtalálta a probléma gyökerét és nem ez a lehúzós/találgatós fajta, mint akikről olvastam itt), cserélt már kormányösszekötőt (axiál), meg ha jól emlékszem stabilizátort, de a probléma továbbra is fenn áll. Volt már valakinek ilyen problémája, vagy van olyan szaki, aki csavarra ismeri a Carina futóművét és meg tudná nézni az autómat? Köszi!

Üdv,
Attila
Van: Prius 2 FL, Ave T22 kombi 1.6 odo530k
Volt, de kár érte: Toyota Carina E 2.0 Gli

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10359 Dátum: 2016.11.20 18:03:52 »
Sziasztok!


8 éve használok Carinát, de most olyan futómű bajom van, amivel már kínlódok egy ideje. :banging: Hátha volt valakinek hasonló. A történet röviden úgy néz ki, h ha megyek az autóval és - ugyan Mo-n elég esélytelen, de - ez rendes egyenes úton zajlik, akkor semmilyen hangja nincs a futóműnek. Ha mondjuk É-Pestről átautózok Dél-Budára, megyek kb 13-14 km-ert, az első futómű felől olyan ropogós hangot hallok (addig semmi). Megpihen az autó 8,5 órát, beülök ugyanez az út visszafele és szintén megyek vagy 10-12 km-ert gond nélkül majd ugyanúgy elkezd recsegni-ropogni. Leginkább parkoláskor jön elő, tehát a kormányra gyanakodtam (egyszer sikerült úgy tetten érni, h az autó súlya a jobb első keréken volt (arra lejtett az út) és jobbratekert végállás közelében jött a hang), de volt már ropogás kormány forgatása nélkül is. Elvittem a szerelőmhöz, aki egyébként lelkiismeretesen és jól dolgozik (ezidáig mindig azonnal megtalálta a probléma gyökerét és nem ez a lehúzós/találgatós fajta, mint akikről olvastam itt), cserélt már kormányösszekötőt (axiál), meg ha jól emlékszem stabilizátort, de a probléma továbbra is fenn áll. Volt már valakinek ilyen problémája, vagy van olyan szaki, aki csavarra ismeri a Carina futóművét és meg tudná nézni az autómat? Köszi!

Üdv,
Attila
Szia Attila!
Leírásod alapján én először a toronycsapágyakra gyanakodnék...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

g3r1nc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10360 Dátum: 2016.11.20 20:52:35 »
Resetelj Ecu-t!

Sziasztok!

Bocsi, de ismét szeretnék kérdezni egyet. Sajnos az autó teljesen indíthatatlanná vált. Akksi is lemerült a sok próbálkozásban, így feltöltöttem, az áramtalanítás hatására megtörtént az ECU reset is. Másnap többedmagammal ellenőriztük a gyújtást, a benzin jelenlétét a motornál és azt tapasztaltuk, hogy nincs szikra, valamint az injektorok sem kapnak jelet a befecskendezéshez, pedig az üzemanyag a nyomócsőben ott van.

Az önindító pörgeti a motort, de nagyjából ennyi történik a motortérben, más nem. Ezt okozhatja esetleg immobiliser vagy riasztórendszer probléma?

Még egy olyan ötlet merült fel, hogy esetleg a fordulatszám jeladó hibásodott meg ami az elosztófedél alatti egységben található.

Valaki esetleg találkozott már hasonlóval? Ismét szívesen veszek bármilyen ötletet!

Előre is köszönöm!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10361 Dátum: 2016.11.20 21:17:21 »
Japán vagy angol gyártás?

Milyen a gyújtásod? Az angol Hall jeladós, a japánban meg kis jeladókerekek vannak a gyújtáselosztóban.

g3r1nc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10362 Dátum: 2016.11.20 21:24:33 »
Japán vagy angol gyártás?

Milyen a gyújtásod? Az angol Hall jeladós, a japánban meg kis jeladókerekek vannak a gyújtáselosztóban.

Szia,

Angol gyártású az autó. Az érzékelő csatlakozója 3 pólusú. Kerestem képet erről a típusról, de nem találtam.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10363 Dátum: 2016.11.21 13:44:23 »
üdv!
Ellenőrizned kellene a HALL adót!
A 3 vezeték a két szélső a plusz - mínusz 12 V, a középső a jel szál, amit legegyszerűbben egy próba LED-del tudsz vizsgálni!
Indítózás alatt villognia kell a LED-nek vagy oszcilloszkóppal négyszögjelnek kell megjelennie!
Ha valamelyik hiányzik a 3 közül, a vezetékben vagy a tápellátásban keresd a hibát! Ha megvan a tápfesz, de nem villog indítás alatt, valószínű a HALL-adó hibája!

VIGYÁZZ, MERT ÉRZÉKENY A HALL JELADÓ, SIMA IZZÓS PRÓBALÁMPÁVAL NEM SZABAD VIZSGÁLNI, MERT AZ IZZÓN ÁTFOLYÓ ÁRAM TÖNKRETEHETI A JELADÓT!

Vinyluser

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10364 Dátum: 2016.11.24 21:03:36 »
Szia Attila!
Leírásod alapján én először a toronycsapágyakra gyanakodnék...

Szia! Köszönöm a választ! Kezdek én is arra v lengéscsillapítóra gyanakodni, bár emberem ezeket zárta ki először... (Lehet, csak kímélni akarta a zsebem, mert ahogy elnéztem elég húzós ára van újonan.:eek:) Am meg még tapasztalat: minél hidegebb a külső hőmérséklet, annál kevesebbszer hallom ezt a hangot...  :wacko: :hmmmm:
Van: Prius 2 FL, Ave T22 kombi 1.6 odo530k
Volt, de kár érte: Toyota Carina E 2.0 Gli