Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678140 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

joe01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10260 Dátum: 2016.05.28 23:22:27 »
Sziasztok!

Néhány napja vagyok boldog tulajdonosa egy '96-os Carinának. Nem túl sokat tudok róla. Főleg a szervizintervallumok érdekelnek. Olajak, szíjak,gyertya? Előre is köszi a segítséget.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10261 Dátum: 2016.06.07 16:14:14 »
Sziasztok!

Néhány napja vagyok boldog tulajdonosa egy '96-os Carinának. Nem túl sokat tudok róla. Főleg a szervizintervallumok érdekelnek. Olajak, szíjak,gyertya? Előre is köszi a segítséget.
Üdv! Sok jó élményt vele! A leírásokat olvastad?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10262 Dátum: 2016.06.07 16:27:17 »
Sziasztok!
Régi bosszúságomról kérdezném a tapasztaltakat - úgy emlékszem, volt itt már korábban ilyenről szó  :hmmmm: -. Az van, hogy bizonyos fordulatszámon rezeg a kipufogóm (1700 és 2300 körül, de ez sztm mindegy). Régi dolog, de egyre hangosabb, most, letekert ablaknál már elég zavaró.
Voltam kipufogó dokinál, alánézett, ütögette, megmozgatta, amíg fordulaton tartottam, de nem jött rá semmire. Nem fúj ki, jó a flexicső is. A majsztró szerint a katalizátor környékéről jön a rezgés. Fémes hangja van, nem katalizátor, azt egyébként is tudom, milyen, amikor törött...
A szerelő szerint belül, két cső találkozásánál van elrepedve, és így találomra nem bolygatja meg, meg kell várni, míg kilyukad...
Nem lehet, hogy egyszerűen valamelyik tűzkarika adta meg magát? Kérdeztem, de szerinte nem. Tapasztalat híján nem tudom mérlegelni, de gyanús, hogy egyszerűen el akart hajtani, az udvara tele volt teljes kipufcserére váró járgányokkal. Lehet, hogy egyszerűen nem akart vesződni vele?
Kérdés: van valakinek hasonló élménye, tapasztalata?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10263 Dátum: 2016.06.07 23:06:18 »
...
Nem lehet, hogy egyszerűen valamelyik tűzkarika adta meg magát?
...
Szia kalapos!
De lehet. Nekem is ezt csinálja, motorféknél is érdekes hangja van amikor esik vissza a fordulatszám.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10264 Dátum: 2016.06.07 23:50:18 »
Sziasztok!
Régi bosszúságomról kérdezném a tapasztaltakat - úgy emlékszem, volt itt már korábban ilyenről szó  :hmmmm: -. Az van, hogy bizonyos fordulatszámon rezeg a kipufogóm (1700 és 2300 körül, de ez sztm mindegy). Régi dolog, de egyre hangosabb, most, letekert ablaknál már elég zavaró.
Voltam kipufogó dokinál, alánézett, ütögette, megmozgatta, amíg fordulaton tartottam, de nem jött rá semmire. Nem fúj ki, jó a flexicső is. A majsztró szerint a katalizátor környékéről jön a rezgés. Fémes hangja van, nem katalizátor, azt egyébként is tudom, milyen, amikor törött...
A szerelő szerint belül, két cső találkozásánál van elrepedve, és így találomra nem bolygatja meg, meg kell várni, míg kilyukad...
Nem lehet, hogy egyszerűen valamelyik tűzkarika adta meg magát? Kérdeztem, de szerinte nem. Tapasztalat híján nem tudom mérlegelni, de gyanús, hogy egyszerűen el akart hajtani, az udvara tele volt teljes kipufcserére váró járgányokkal. Lehet, hogy egyszerűen nem akart vesződni vele?
Kérdés: van valakinek hasonló élménye, tapasztalata?

üdv kalapos!

Nekem is volt hasonló fura zaj, de sikerült megszüntetni, amit én a leömlő hővédő lemezének rögzítéséhez tudok kötni.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10265 Dátum: 2016.06.09 10:06:28 »
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hátha valaki járt már így!
Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 20 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről..
Ezt produkálja alapjáraton és magas fordulaton is.

Klíma elpárologtató, kondenzátor tiszta, pollenszűrő új (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel.
Hűt rendesen 0- -5 °C-ot mért a szaki a műszerrel kipárolgásnál.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak..

Ötlet?
Előre is köszönöm!


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10266 Dátum: 2016.06.09 10:42:19 »
Köszi Fiúk! Azt elfelejtettem írni, hogy a hővédő lemezek és a gumi felfüggesztések is rendben vannak. Amikor a szerelő megfogta a csövet, akkor sem változott a hang, ő ebből következtetett arra, hogy valahol belső csőrésznél van gond. Mindegy, majd megpróbálom a tűzkarika cserét, legfeljebb egy dolgot kizárok...

Szia kalapos!
De lehet. Nekem is ezt csinálja, motorféknél is érdekes hangja van amikor esik vissza a fordulatszám.

üdv kalapos!

Nekem is volt hasonló fura zaj, de sikerült megszüntetni, amit én a leömlő hővédő lemezének rögzítéséhez tudok kötni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10267 Dátum: 2016.06.09 10:45:51 »
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hátha valaki járt már így!
Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 20 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről..
Ezt produkálja alapjáraton és magas fordulaton is.

Klíma elpárologtató, kondenzátor tiszta, pollenszűrő új (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel.
Hűt rendesen 0- -5 °C-ot mért a szaki a műszerrel kipárolgásnál.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak..

Ötlet?
Előre is köszönöm!
Szia! Nem lehet, hogy az elpárologtató fölött lévő termisztorral vagy annak érintkezőjével van gond?
Vagy nincs is...Ha fagypont alatti hőmérsékletet érzékel, lekapcsol... Próbáld meg ráadni kicsit a fűtést próbaképpen.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10268 Dátum: 2016.06.09 11:13:22 »
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hátha valaki járt már így!
Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 20 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről..
Ezt produkálja alapjáraton és magas fordulaton is.

Klíma elpárologtató, kondenzátor tiszta, pollenszűrő új (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel.
Hűt rendesen 0- -5 °C-ot mért a szaki a műszerrel kipárolgásnál.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak..

Ötlet?
Előre is köszönöm!



A kompresszeor ki-be kapcsolgatása miatt ne aggódj, a konstrukció (a változó komforttéri hőigény) kapcsolgatására lett tervezve, méretezve, megépítve, a pillanatnyi fordulatszámtól függetlenül. A kapcsolgatást a visszaszívott levegő (elméletileg az utastér hőmérsékletével megegyező) hőmérsékletétől teszi függővé. A korábbi tisztítgatás, szerelés alkalmával nem került véletlenűl a befújt légáramban az érzékelő jeladó? Amennyiben nem, úgy annak meghibásodása okozhatja a tüneteket.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10269 Dátum: 2016.06.09 16:53:17 »
Srácok!
Ma kiszedtem a pollenszűrő feletti fűtés ellenállást, kicseréltem egy bontottra, kicsit megtakarítottam a lábakat, bár szerintem nem sok köze lesz a "problémához", kb ugyanúgy viselkedik, értékei ugyanazok, mint az eredetinek.

Párologtató szép tiszta, kifertőtlenítettem, új pollenszűrő stb. :)

Most arra gyanakszom, hogy minél kisebb a légáram, annál sűrűbben kapcsolgat, de nem tuti...

Kötöttem egy visszajelzőt a klímakompresszor pozitívjára, amin bennt látom, mikor kapcsol ki-be a kompresszor, mivel a vezérlő gombon levő zöld fény csak a klíma állapotára utal, nem a kompresszoréra.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10270 Dátum: 2016.06.10 20:41:05 »
Ha már klíma a téma.
Valaki megnézhetné hogy az enyém jól működik e mert fogalmam sincs.
Szokott olyat csinálni hogy gyorsításkor megrángatja a kasztnit, de ez nem érdekel, az már inkább hogy nem vagyok benne olyan biztos, hogy jól hűt e.
Tavaly lett tőlteltve és fertőtlenítve a hőcserélő, de olyan érzetem van hogy hiába megy 3-ason a venti, nem tudok dermesztő hideget csinálni.
Nem izzadok, nincs melegem, szóval valamit ér, de gondolom ha 3-4-es fokozaton hajtanám akkor fagyásig hűtne :), onnan meg ha 2-1-esre rakná az ember akkor lenne jó, vagy nem jól gondolom?
Kézzel hideg levegőt érzek középről, a beállítás, lábra/fejre, külső keringtetés. 

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10271 Dátum: 2016.06.11 06:47:39 »
Sziasztok!
Régi bosszúságomról kérdezném a tapasztaltakat - úgy emlékszem, volt itt már korábban ilyenről szó  :hmmmm: -. Az van, hogy bizonyos fordulatszámon rezeg a kipufogóm (1700 és 2300 körül, de ez sztm mindegy). Régi dolog, de egyre hangosabb, most, letekert ablaknál már elég zavaró.
Voltam kipufogó dokinál, alánézett, ütögette, megmozgatta, amíg fordulaton tartottam, de nem jött rá semmire. Nem fúj ki, jó a flexicső is. A majsztró szerint a katalizátor környékéről jön a rezgés. Fémes hangja van, nem katalizátor, azt egyébként is tudom, milyen, amikor törött...
A szerelő szerint belül, két cső találkozásánál van elrepedve, és így találomra nem bolygatja meg, meg kell várni, míg kilyukad...
Nem lehet, hogy egyszerűen valamelyik tűzkarika adta meg magát? Kérdeztem, de szerinte nem. Tapasztalat híján nem tudom mérlegelni, de gyanús, hogy egyszerűen el akart hajtani, az udvara tele volt teljes kipufcserére váró járgányokkal. Lehet, hogy egyszerűen nem akart vesződni vele?
Kérdés: van valakinek hasonló élménye, tapasztalata?

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10272 Dátum: 2016.06.11 06:53:11 »
Ezt nem így akartam :)  Kalapos!  Én is pont így jártam: az egész kipufogó rendszerem cserélve lett, kivéve a leömlő, de az is le lett szedve, a szokásos merevítő törés miatt hegeszteni kellett. Szóval durván 8 hónapig volt ilyen hangja, rengeteg ember meghallgatta és senki nem jött rá. Először a hátsó dobra gyanakodtunk, mert onnan lehetett legjobban hallani, aztán katalizátor. Egyik sem volt. A leömlő rögzítésénél volt a hiba, ahogy Kamikaze is írta, csak nálam nem a lemeznél. Egy rögzítő csavar hiányzott, és véletlenül vette észre kb a 10. szerelő. Motortérből lenézve a flexicsőre, amikor 2500RPM-ről visszaengedtem a gázt, nagyon berezonált, szerintem volt 5 centis kilengése is. Csavar pótlása után teljesen eltűnt. És nálam is motorféknél volt a legdurvább!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10273 Dátum: 2016.06.11 11:47:23 »
Ezt nem így akartam :)  Kalapos!  Én is pont így jártam: az egész kipufogó rendszerem cserélve lett, kivéve a leömlő, de az is le lett szedve, a szokásos merevítő törés miatt hegeszteni kellett. Szóval durván 8 hónapig volt ilyen hangja, rengeteg ember meghallgatta és senki nem jött rá. Először a hátsó dobra gyanakodtunk, mert onnan lehetett legjobban hallani, aztán katalizátor. Egyik sem volt. A leömlő rögzítésénél volt a hiba, ahogy Kamikaze is írta, csak nálam nem a lemeznél. Egy rögzítő csavar hiányzott, és véletlenül vette észre kb a 10. szerelő. Motortérből lenézve a flexicsőre, amikor 2500RPM-ről visszaengedtem a gázt, nagyon berezonált, szerintem volt 5 centis kilengése is. Csavar pótlása után teljesen eltűnt. És nálam is motorféknél volt a legdurvább!
Szia Dani! Köszi, akkor megsasolom. Csak azt volna jó tudni, mit kell keresni. Találtam egy képet. Netán az alul látható kitámasztóra gondolsz?

ez egy szegénykeverékesé. A gyári rajzon nem is látok hasonlót, de a 17118-as számú alkatrészt sem tudom beazonosítani.
A Haynesben ezt találtam:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10274 Dátum: 2016.06.11 15:46:17 »
Köszi Dani!!!  ::) :clap: :clap: :clap:

Amikor leszedtem a hővédőlemezt, láttam, hogy a rögzítő öntvény nincs eltörve...

...a kamerát belógatva aztán az is kiderült, hogy valami hiányzik...

Nem volt méretes csavarom, egy kisebbel rögzítettem rugós alátéttel, de nem téptem meg, így próbáltam ki. Zörgés már nincs, csak a tükör remeg még be egy kicsit a problémás fordulatokon.
Munka: húsz perc. Költség: 0 Ft. Élmény: felbecsülhetetlen. Minden másra ott a Carina E  :D
Már megint beigazolódott: ha valami nem stimmel a Carinán, húzd meg a csavarokat  ;)