Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681680 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10155 Dátum: 2016.02.19 16:41:58 »
VSanyi!

Tovább "gondolkodtam"... bocsi, ha fárasztalak... :innocent:

Tehát a te adataid alapján. évente mész ~20.000 km-t => ez ~ 450.000 Ft benzin költség. :yes:
Ez 10 év alatt => 4.500.000 Ft, ha jól számolom.
Szerintem egy (akármilyen) használt autót min. 10 évig érdemes megtartani(én így szoktam). Tehát egy ilyen ciklussal számolhatunk. Tehát, ha 10 év alatt kell 2...3 alkalommal 100...200 000 Ft-ot nagyjavításra költeni az "elhanyagolható" a benzin költséghez képest! :otlet:
Tehát, ha megveszem 10...12 évesen és megtartom 20...25 éves koráig, akkor az egy költséghatékony megoldás.
(az amortizáció kevesebb, mint 100 000 Ft/év) Eladni akár a bontóba is lehet... :whistling:

Egy ilyen "ciklust" megcélozva a költség legnagyobb része az üzemanyag, ha elég sokat mész... :yes:




Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Fermoy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10156 Dátum: 2016.02.19 16:42:21 »
Sziasztok!
Én egy 2007-es Astra H-t cseréltem le egy '92-es Carinára és nem bántam meg. Igaz ebben benne volt az is, hogy a feleségem nem vigyázott az Opelre és inkább azt mondtam neki,  hogy ennél nem bánom ha meghúzza a parkolásnál, és a gyerekek szétdobálják benne a kölesgolyót. Kb. másfél éve használjuk és nagyon megszerettem. Amikor van egy kis pénzem, akkor kicseréltetek rajta ezt-azt -most például a futóművet újíttatom fel. Lassan eljutunk odaágig, hogy ezt is félteni fogom :-)!
Megbízható, jól megy és olcsók az alkatrészek. Nem cserélném le újabbra.. Használom amíg ki nem rohad a kasznija alólunk :-), mert sajnos ez előbb bekövetkezik mint a generál... :lol:
Üdv!
'82 Tercel 4WD
'92 Carina 2,0 GLI

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10157 Dátum: 2016.02.25 22:22:23 »
Ejnye, elkezdett ropogós lenni a féltengely...  :censored: Szerintem a balos. Jobbos lassú kanyarban hallom a lábam alól a szorgos kattogást, így csak erre tudok gondolni. Mi a legjobb megoldás? Nyáron menni akarok vele egy svájci túrát és bár biztos kibírná, én nyugodtabb lennék, ha nem lenne semmi gondja.
Köszönöm!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10158 Dátum: 2016.02.25 23:24:50 »
Ejnye, elkezdett ropogós lenni a féltengely...  :censored: Szerintem a balos. Jobbos lassú kanyarban hallom a lábam alól a szorgos kattogást, így csak erre tudok gondolni. Mi a legjobb megoldás? Nyáron menni akarok vele egy svájci túrát és bár biztos kibírná, én nyugodtabb lennék, ha nem lenne semmi gondja.
Köszönöm!
sztem csere
Prius 2 - a mosolygós autó.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10159 Dátum: 2016.02.26 06:29:01 »
Az oké, de honnan lehetek biztos benne, hogy hibátlanhoz jutok hozzá? :) Ez a bajom, hogy annál is rögtön felújítással kellene kezdeni...
Az új milliárdokba kerül, mennyibe kerül egy használt úgy nagyjából?  :surrender:

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10160 Dátum: 2016.02.26 06:54:08 »
Féltengely ügyben van esetleg különbség abban, hogy japán vagy angol?

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10161 Dátum: 2016.02.26 16:42:34 »
Az oké, de honnan lehetek biztos benne, hogy hibátlanhoz jutok hozzá? :) Ez a bajom, hogy annál is rögtön felújítással kellene kezdeni...
Az új milliárdokba kerül, mennyibe kerül egy használt úgy nagyjából?  :surrender:
Pár éve cseréltem de nem rémlik, hogy olyan nagy szám lett volna az ára újonnan.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10162 Dátum: 2016.02.26 18:56:50 »
Hát nemtom, én 70 alatt nem találtam sehol, az meg nem valami kevés... Vagy nem jó helyeken nézem?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10163 Dátum: 2016.02.26 19:14:41 »
Hát nemtom, én 70 alatt nem találtam sehol, az meg nem valami kevés... Vagy nem jó helyeken nézem?

Lehet...!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10164 Dátum: 2016.02.26 19:27:06 »
Az emberkínzás nem büntetendő? Mert már lassan annak élem meg, konkrét infók híján...  ::)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10165 Dátum: 2016.02.26 20:36:36 »
Nem elég neked a külső csukló? Azt húsz alatt kapsz.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.26 20:40:04 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10166 Dátum: 2016.02.26 22:08:31 »
Nem elég neked a külső csukló? Azt húsz alatt kapsz.
Én is nyáron cseréltem, és tán 25-ből megvolt munkadíjjal
Prius 2 - a mosolygós autó.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10167 Dátum: 2016.02.27 06:34:53 »
Ok, köszönöm!

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10168 Dátum: 2016.02.28 17:57:39 »
Ma ki cseréltük az angol motorban az injektorokat,japanokra.Valami válltozás van,de még mindig van némi kihagyás menet közben állandó fordulaton.De csak 2 ezer felett.Ha gyorsítok,semmi gond.Nem rángat.
Érdekes hogy a japán motorba a hengerfejbe voltak bele téve,az angolnál a szívósorba. A sárga injektorok hosszabbak a "zöldektől".
Természetesen előtte ki lettek tisztítva ultrahangos mosóban és hexánnal .Ja tettem be új gyertyákat is,de még mindig többet kell forognia az önindítónak...
Mindenki azt mondja,a japóknak csak meg kell mutatni a kulcsot...
Lehet minden érzékelőt,jeladót cserélnem kell?
Lehet csak mi csináltunk még eddig ilyen házasítást?

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10169 Dátum: 2016.02.28 18:09:32 »
Szia, Roadati!
Gyújtókábelt. rotort, elosztófedelet lecserélted már, ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.28 18:11:49 írta DS65 »