Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678083 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10140 Dátum: 2016.02.11 20:18:37 »
Vsanyi!

Én a helyedben a következőket mérlegelném:
-Mennyit szeretnél MÉG menni ezzel az autóval. :yes:
Mert, ha pl.:  100.000 km-t, akkor "határeset", hogy megéri-e gyűrűztetni a motort.(~100 liter olajat jelent=~150.000Ft)
"különösebb" műszaki problémát ez a mértékű olajfogyasztás még nem hiszem, hogy önmagában jelent! :surrender:

Én is "beleválasztottam" egy olajzabálós AVE-ba. Nálam a "paraméterek" alapján ~3 év a megtérülés, ha csak gazdasági szempontokat nézek. :yes: Meg is gyűrűztettem...

A legfontosabb, hogy NE KAPKODD EL! Bőven van időd körbejárni a témát!
Addig is egy 5W-40, 10W-40 olajat használnék, az ~1500 Ft/liter kategóriából, megfelelő API minősítéssel.
szvsz. :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10141 Dátum: 2016.02.11 23:54:34 »
Vsanyi!

Én a helyedben a következőket mérlegelném:
-Mennyit szeretnél MÉG menni ezzel az autóval. :yes:
Mert, ha pl.:  100.000 km-t, akkor "határeset", hogy megéri-e gyűrűztetni a motort.(~100 liter olajat jelent=~150.000Ft)
"különösebb" műszaki problémát ez a mértékű olajfogyasztás még nem hiszem, hogy önmagában jelent! :surrender:

Én is "beleválasztottam" egy olajzabálós AVE-ba. Nálam a "paraméterek" alapján ~3 év a megtérülés, ha csak gazdasági szempontokat nézek. :yes: Meg is gyűrűztettem...

A legfontosabb, hogy NE KAPKODD EL! Bőven van időd körbejárni a témát!
Addig is egy 5W-40, 10W-40 olajat használnék, az ~1500 Ft/liter kategóriából, megfelelő API minősítéssel.
szvsz. :flowers:
Hát látod ez is egy hozzáállás vagy meglátás, vagy szemszög mert ha ezt a vonalat követem akkor így számolva.
Munkába oda vissza az napi 60km *21 nap = 1260km *12 hónap = 15.120km/év csak a munkába tehát számoljunk akkor mindennel együtt 20.000km/év használatot... vagyis 100.000 km-re levetítve az 5 év-et jelent még nála...
Namármost 2 év mulva műszakiztatni kell... és ilyen CO-val ami emiatt van esélytelen hogy átmenjem a vizsgán... vagyis max 40.000km még ami reális hogy megkap.
Vagy nekiugrani tényleg viszont akkor ki kell hogy termelje magát szóval minimum 200.000et még bele kéne rakni... ami ugye ezzel a számítással 10év... és akkor karosszériára is költenem kell mert eléggé eljnyebejnyéztek a mostani műszakin is... az meg 200.000ba biztos benne lenne... szóval 2 éven belül egy alsó hangon 350.000-et bele kell külteni :D
Na jólössze-szana-szét számoltam magam...
TÉNYLEG TANÁCSTALAN VAGYOK SRÁCOK!
Vagy tényleg az lesz hogy kap még 2 évet tőlem amíg megy a műszaki és addig próbálok összekapargatni egy új másik autóra... de az a baj hogy AKKORA A SZERELEM  :flowers:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10142 Dátum: 2016.02.12 07:26:45 »
Jóreggelt!

Akkor tiéd a döntés Sándorunk! :D
A szerelem vagy a józanész?  :tt2:

Eneos is jó vagy mobil1, 10w-set választanám, ha nem újítod fel!

---


Bemutatom a v3.0 kartergáz leválasztómat, végre egy erre a célra kitalált, Festo sűrített levegő-előkészítő egységből.
Igaz az eredeti funkciója kondenzvíz-leválasztó, de bízom benne, hogy bírja az olajat is!
Teljesen tömörzártra csináltam meg, semelyik csatlakozónál sem kaphat falsot, illetve a képeken látható fehér szűrő egységet kiegészítettem nagyon finom réz szitával, hogy jobban tudjon kondenzálódni az olaj.

http://www.kephost.com/image/cSU5
http://www.kephost.com/image/cSUQ
http://www.kephost.com/image/cSXA
http://www.kephost.com/image/cSXF

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10143 Dátum: 2016.02.12 07:38:14 »
Jóreggelt!

Akkor tiéd a döntés Sándorunk! :D
A szerelem vagy a józanész?  :tt2:

Eneos is jó vagy mobil1, 10w-set választanám, ha nem újítod fel!

---


Bemutatom a v3.0 kartergáz leválasztómat, végre egy erre a célra kitalált, Festo sűrített levegő-előkészítő egységből.
Igaz az eredeti funkciója kondenzvíz-leválasztó, de bízom benne, hogy bírja az olajat is!
Teljesen tömörzártra csináltam meg, semelyik csatlakozónál sem kaphat falsot, illetve a képeken látható fehér szűrő egységet kiegészítettem nagyon finom réz szitával, hogy jobban tudjon kondenzálódni az olaj.

http://www.kephost.com/image/cSU5
http://www.kephost.com/image/cSUQ
http://www.kephost.com/image/cSXA
http://www.kephost.com/image/cSXF

CÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉP............... a leválasztó is!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10144 Dátum: 2016.02.12 12:47:34 »
Az olaj evésdel és generálozással kapcsolatban, nekem anno mikor ez az 1l/1000km olajfogyás volt a ganerálozás mellett döntöttem.
A szerelő azt mondta, hogy csak a szelepszár szimeringek voltak megégve és ott ette az olajat. Ennek ellenére mivel már megvolt minden alkatrész a gyűrűzéshez ezért az is megtörtént. A hengernek válla nem volt, a gyűrűk jónak tűntek.
Alkatrészek 50% kedvezménnyel és a munkadíj 50.000 Ft-ba volt.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10145 Dátum: 2016.02.13 07:45:15 »
Na, azért nem eszik ilyen forrón a kását... A szsz szimering hibája okán nem fogy ilyen mértékben az olaj. Ha el is öregedtek a szimeringek, az általában csak pár decivel növelik az olajfogyást. A hengerfej alját néztétek? A szelepek közül a szívó oldali 4db szokott olajos lenni, a legtöbb olaj itt távozik a motorból, van akkora fizikai felülete, ahol képes ekkora mennyiségben el szivárogni.
A másik dolog, hogy, amennyiben megbontják a motort, akkor célszerű a hengerfejet is felújítani. Tisztítani, csiszolni, ellenőrizni, hogy a szelepfészkek megfelelő állapotban vannak-e, nem kell-e marni esetleg. Ezt követően síkolni, nyomaspróbázni KELL! Aki ezt végzi el, az indokolatlanul "spórol", mert ennek munkadíja max 15-20000 Ft.
Tehát, anyagdíjban valóban kijön bő 40 000, max 50 000-ből, de a munkadíj ehhez kompletten kb 65 000 Ft még. Így, összesen és főleg szakszerűen nézve meghaladja a 110 000 Ft-ot. Azonban, mindezt gyakorlatilag egyszer kell NORMÁLISAN végig csinálni és utána a bontóig nem lesz gondja az autónak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10146 Dátum: 2016.02.13 08:36:57 »
Na, azért nem eszik ilyen forrón a kását... A szsz szimering hibája okán nem fogy ilyen mértékben az olaj. Ha el is öregedtek a szimeringek, az általában csak pár decivel növelik az olajfogyást. A hengerfej alját néztétek? A szelepek közül a szívó oldali 4db szokott olajos lenni, a legtöbb olaj itt távozik a motorból, van akkora fizikai felülete, ahol képes ekkora mennyiségben el szivárogni.
A másik dolog, hogy, amennyiben megbontják a motort, akkor célszerű a hengerfejet is felújítani. Tisztítani, csiszolni, ellenőrizni, hogy a szelepfészkek megfelelő állapotban vannak-e, nem kell-e marni esetleg. Ezt követően síkolni, nyomaspróbázni KELL! Aki ezt végzi el, az indokolatlanul "spórol", mert ennek munkadíja max 15-20000 Ft.
Tehát, anyagdíjban valóban kijön bő 40 000, max 50 000-ből, de a munkadíj ehhez kompletten kb 65 000 Ft még. Így, összesen és főleg szakszerűen nézve meghaladja a 110 000 Ft-ot. Azonban, mindezt gyakorlatilag egyszer kell NORMÁLISAN végig csinálni és utána a bontóig nem lesz gondja az autónak.

Oldd fel légyszi az ellentmondásokat!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10147 Dátum: 2016.02.13 09:36:29 »
Igazad van, bocsi!  :surrender:

A több olaj a gyűrűk mentén, illetve a lerakódások miatt ég el, szemrevételezéssel nem lehet megállapítani, hogy az adott hengeren lévő gyűrűk milyen állapotban vannak. Kérdés a dugók furatának átjárhatósága is.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.13 09:38:07 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10148 Dátum: 2016.02.13 15:39:29 »
Lényeg a lényeg, ha nekiáll, fullra szét kell borítani, gyűrűzni, hengerfejet rendbe tenni, megnézném még talán a főtengely csapágyakat is!
Ez helytől függően valóban 100-150-ben állna meg, de ha jól csinálják, kiszolgálja a karosszériát!  :otlet:

Át kell gondolni, hogy ér-e ennyit neked a gép, megtartod-e még x ideig, illetve mekkora beruházások várnak még a közeljövőben az autóra?
Értem ezalatt, ha például nagyon rohad.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.13 15:43:54 írta kamikaze »

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10149 Dátum: 2016.02.13 17:40:07 »
Urak,épített már be valaki ilyet carinába? Utángyártott,elvileg méretpontos.De nekem valahogy nem akar be férni...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10150 Dátum: 2016.02.13 18:46:09 »
Ilyet még nem láttam, meg kell nézni mit lehet kitalálni, hogy beférjen!

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10151 Dátum: 2016.02.16 22:53:53 »
Sziasztok.

Az olajevés problémájához annyit tennék hozzá, hogy nálam a szelepszár szimeringek üveg keménységűek voltak, és a kipufogó szelepek szárán nagyon sok koksz lerakódás volt, a 8-as kipufogó csatorna teljesen tele volt.
Az olajlehúzó gyűrűk stabilan bele voltak égve a dugóba, de érdekes módon nem voltak nagyon kopottak. Belepróbáltam a hengerbe, de úgy voltam vele, hogy ha már szét van húzva kicserélem.
Ezzel azt akarom mondani, hogy szerintem - legalábbis nálam - inkább a szimeringek hibája okozta az olajfogyást, a gyűrűk csak ennek következményei.

Persze az igaz, hogy a motor szétszedése zsákbamacska, mert a hibák nagy része csak szétszedve mérhető.(nekem szerencsém volt, még a hengerfejet se kellet köszörülni. :yes:)

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10152 Dátum: 2016.02.19 03:28:34 »
URAK! mindenki aki a témámhoz reagált.

Elsőnek is tettem egy lépést... olajcsere 10w-40 Mobil1-re... most várakozó állás van... annyit észrevettem hogy picit mintha a motor simábban futni de ez lehet placebó :) és csak azt akarom hallani... viszont érezhetően hideg motornál a szokásos reggeli piros lámpámnál állva :) nem látom annyira töménynek a füstöm, s kevésbé is érzem a szagát  :)
Most megy az olajfigyelés, nívózás erősen meglássuk 1000km-en mit tesz...

Visszatérve a témához
Minden oldali érvet megfontolok és átgondolok, ahogy kamikaze is mondta van még időm átgondolni.
mérlegelve az anyagiakat röviden annyi fut az agyamba hogy:
- ha a motorfelújítás megvan 150-ből
- egy lakatos ránézett már az aljára meg a küszöbökre aki szintén mondott egy 150-et
- legyen még mondjuk egy plusz 50-es csak úgy... pl első motortartó bak csere, porfogó csere ilyenek.
ez összesen 350E mondjuk így lassan 2 év alatt 2 részletbe... az úgy nem is sok főként ha azt kezdem el számolni hogy...

2 év mulva lecserélném... de mit vennék? mondjuk egy 1999-2003-as AVE-t? az most ha jól figyeltem 600-1200E között mozog... elég nagy a szórás...
találtam már számomra tetszetőst 700E-ért... de mint minden autót a vétel után nagyszervízre el kell vinni mert sajnos kibízik az itthoni autókereskedelembe :( akkor már egyből 800E meg hát jön az átírás akkor már 850-900E-be vagyok...
mennyiért tudnám eladni így ebben az állapotban? 150-200E-ért talán... akkor is 600-650E-et le kell csengetnem amit nem hiszem hogy félre fogok tudni rakni addigra... mert inkább a lakást kezdeném inkább felújítgatni

HÁT NAGY DILEMMA! mert ha megcsináltatom akkor megint jópár évig elmegy a kicsike... talán az 500.000kmt is megfutja :D a végtelenbe és tovább :D

Viszont ami inkább aggasztó számomra, hogy találni olyan szerelőt és lakatost akibe az ember BÖCSÜLETTEL megbízik... hát nem igazán tudok... nem tudnék olyan szerelőt mondani akinek odaadnám hogy nesze... szedd darabokra a motort és puceváld ki a dzsuvát ahonnan kell és ne azt mond hogy ezt ki kell cserélni meg azt ki kell cserélni ha amúgy nem kell!!! és tudja hogy egy ilyen motornál mikre kell figyelni... egy fórumon nem lévő karinás akit nemrég ismertem meg ő ugyanerre panaszkodott hogy 1x szétszedték a motort...100E majd pár hónap mulva megint vihette és megint egy 100asba fájt neki...

Szerintem még ezt a témakört párszor végig fogom futtani itt ha nemgond?
És bárkinek van jótanácsa, rossztanácsa mindent fogadok... vá'sát rossz akú'mulátort vészek... ja azt nem :D  [rohog]


mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10153 Dátum: 2016.02.19 09:21:22 »


Visszatérve a témához
Minden oldali érvet megfontolok és átgondolok, ahogy kamikaze is mondta van még időm átgondolni.
mérlegelve az anyagiakat röviden annyi fut az agyamba hogy:
- ha a motorfelújítás megvan 150-ből
- egy lakatos ránézett már az aljára meg a küszöbökre aki szintén mondott egy 150-et
- legyen még mondjuk egy plusz 50-es csak úgy... pl első motortartó bak csere, porfogó csere ilyenek.
ez összesen 350E mondjuk így lassan 2 év alatt 2 részletbe... az úgy nem is sok főként ha azt kezdem el számolni hogy...

2 év mulva lecserélném... de mit vennék? mondjuk egy 1999-2003-as AVE-t? az most ha jól figyeltem 600-1200E között mozog... elég nagy a szórás...
találtam már számomra tetszetőst 700E-ért... de mint minden autót a vétel után nagyszervízre el kell vinni mert sajnos kibízik az itthoni autókereskedelembe :( akkor már egyből 800E meg hát jön az átírás akkor már 850-900E-be vagyok...
mennyiért tudnám eladni így ebben az állapotban? 150-200E-ért talán... akkor is 600-650E-et le kell csengetnem amit nem hiszem hogy félre fogok tudni rakni addigra... mert inkább a lakást kezdeném inkább felújítgatni

HÁT NAGY DILEMMA! mert ha megcsináltatom akkor megint jópár évig elmegy a kicsike... talán az 500.000kmt is megfutja :D a végtelenbe és tovább :D

A lényeget tökéletesen leírtad, ha nincs legalább 1 misid a cserére, akkor a Carinát kell  jó egészségben tovább üzemeltetni.
mesti

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10154 Dátum: 2016.02.19 15:51:40 »
URAK! mindenki aki a témámhoz reagált.

Elsőnek is tettem egy lépést... olajcsere 10w-40 Mobil1-re... most várakozó állás van... annyit észrevettem hogy picit mintha a motor simábban futni de ez lehet placebó :) és csak azt akarom hallani... viszont érezhetően hideg motornál a szokásos reggeli piros lámpámnál állva :) nem látom annyira töménynek a füstöm, s kevésbé is érzem a szagát  :)
Most megy az olajfigyelés, nívózás erősen meglássuk 1000km-en mit tesz...

Visszatérve a témához
Minden oldali érvet megfontolok és átgondolok, ahogy kamikaze is mondta van még időm átgondolni.
mérlegelve az anyagiakat röviden annyi fut az agyamba hogy:
- ha a motorfelújítás megvan 150-ből
- egy lakatos ránézett már az aljára meg a küszöbökre aki szintén mondott egy 150-et
- legyen még mondjuk egy plusz 50-es csak úgy... pl első motortartó bak csere, porfogó csere ilyenek.
ez összesen 350E mondjuk így lassan 2 év alatt 2 részletbe... az úgy nem is sok főként ha azt kezdem el számolni hogy...

2 év mulva lecserélném... de mit vennék? mondjuk egy 1999-2003-as AVE-t? az most ha jól figyeltem 600-1200E között mozog... elég nagy a szórás...
találtam már számomra tetszetőst 700E-ért... de mint minden autót a vétel után nagyszervízre el kell vinni mert sajnos kibízik az itthoni autókereskedelembe :( akkor már egyből 800E meg hát jön az átírás akkor már 850-900E-be vagyok...
mennyiért tudnám eladni így ebben az állapotban? 150-200E-ért talán... akkor is 600-650E-et le kell csengetnem amit nem hiszem hogy félre fogok tudni rakni addigra... mert inkább a lakást kezdeném inkább felújítgatni

HÁT NAGY DILEMMA! mert ha megcsináltatom akkor megint jópár évig elmegy a kicsike... talán az 500.000kmt is megfutja :D a végtelenbe és tovább :D

Viszont ami inkább aggasztó számomra, hogy találni olyan szerelőt és lakatost akibe az ember BÖCSÜLETTEL megbízik... hát nem igazán tudok... nem tudnék olyan szerelőt mondani akinek odaadnám hogy nesze... szedd darabokra a motort és puceváld ki a dzsuvát ahonnan kell és ne azt mond hogy ezt ki kell cserélni meg azt ki kell cserélni ha amúgy nem kell!!! és tudja hogy egy ilyen motornál mikre kell figyelni... egy fórumon nem lévő karinás akit nemrég ismertem meg ő ugyanerre panaszkodott hogy 1x szétszedték a motort...100E majd pár hónap mulva megint vihette és megint egy 100asba fájt neki...

Szerintem még ezt a témakört párszor végig fogom futtani itt ha nemgond?
És bárkinek van jótanácsa, rossztanácsa mindent fogadok... vá'sát rossz akú'mulátort vészek... ja azt nem :D  [rohog]

Szia!
Én is hasonlóan látom a problémát, amit kiemeltem. Még ha meg is akarnád csináltatni 3..400E-ért, akkor sem tuti biztos a dolog . Egyrészt a szerelő miatt, másrészt mert mégiscsak ~23 éves autó- ha jól számolom, tehát egyéb hibák is "előjöhetnek".
 De, ha feltételezzük, hogy minden o.k. lesz a javítással és több baja nem lesz, akkor is, legalább ~10 évig MÉG meg kéne tartani. De akkor már~33 éves lesz!!! :whistling: Nehogy "pénz temető" legyen... :no:

Én egy másik alternatíván is elgondolkoznék! :otlet:

Használnám az autót kevés ráfordítással, ~2...5 évig (amíg nem gyűlik össze a pénz egy következőre).
Tehát NEM gyűrűztetném meg a motort, hanem öntögetném utána(nem drága olajjal)... :whistling: :surrender: A karosszériát is "low cost" megoldással javítanám... át fog menni a műszakin... :yes:
Tudom... tudom... ezek nem kifejezetten "műszakilag korrekt" tanácsok, de a szükség nagy úr... :innocent:

6..800E-ért T22 Avensist biztos lehet venni (én 840E-ért vettem 2éve). Igaz, hogy esetleg ezt is gyűrűztetni kell (nekem [IS] kellet). De ezek még ~12...15 évesek.... MÉG 10..12 évet simán elmennek! Úgy hogy inkább erre költsél! :yes:

Vagy ha ezt sokallod, akkor esetleg "egy számmal" kisebb az E11 Corolla, az már 4...500E-ért is van... hasonló problémákkal, mint a T22 persze...
(vagy esetleg olyan OFF márkát keresni, ami nem olajfogyasztós...de japán..)

Persze "érzelmi" okok miatt fel lehet újítani BÁRMIT... de ez szerintem a gazdagok kiváltsága... :innocent:
Nekünk meg marad a "józan ész"... :otlet:

Szóval jól át kell gondolni, hogy neked mi a jó...:hmmmm:
Ne kapkodd el!
 :flowers:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.