Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! A Carinám nem fűt rendesen még akkor sem amikor teljesen üzem meleg az autó!
Megnézettem autószerelővel, látszólag minden rendben (víz meg van, termosztát működik), de még se fúj olyan meleg levegőt be az utastérbe mint 3-4 hete!
Valaki találkozott már hasonló problémával?
A válaszokat előre is köszönöm!
Centurion
Sziasztok!
Mivel ezek szerint nemcsak nekem volt/van vele problémám, ezért leírom, hogy másfél év után rájöttem a probléma valódi okára, a fűtés elégtelenségére.
A ludas nálam a vízhűtő tetején levő zárókupak volt. Látszólag minden rendben volt vele a retket kivéve, amit ugye oda dolgoz ki a rendszer. Szóval ha nem tömít rendesen, a vízpumpa nem tudja az előírt nyomást előállítani a rendszerben. Mivel a hűtőfolyadék is tudja a fizikát, ezért csak azon az ágon fog áramolni, amerre könnyebb... Egyszóval a motor-vízpumpa-termosztát-hűtő körben rendesen lesz áramlás,a motor nem fog elmelegedni. Azonban a motor látszólag üzemi hőfoka ellenére a fűtőradiátor felé nem, vagy csak nagyon gyenge lesz a hűtőfolyadék áramlása, ezért lesz csak langyos a levegő, amit befúj az utastérbe....
Tehát a megoldás, mielőtt mindenki termosztát, meg fűtőradiátor (nekem is ezeket javasolták) cserét akar javasolni az alábbi: A hűtő tetején lévő zárókupakot cserélni a megfelelőre (2530 Ft volt a Bárdinál - Japanparts), motor felmelegíteni üzemi hőfokra. Ezután a fűtéscsapot, ventilátort Max állásra kapcsolva a motorháztetőt felnyitni, és a tűzfal felé menő két vízcsövet (a fűtőradiátor felé menő kettőt) megtapogatni. Ha meleg, akkor jó, ha nem óvatos nyomkodással a benne lerakódott trutyit elkeringetni a rendszerben.... néhány nap, hét után esetleg fagyállócsere.
További hibák:
1 - Ha a motorból kijövő cső (felső, tűzfal előtt már az alsó) langyos, vagy hideg: a kimenő cső a ludas! (dugulás, elrakódás)
2 - Ha a tűzfalból kijövő cső (itt a felső, a motorba belépés előtt az alsó) hideg, vagy nagy a másik csőhöz képest a hőveszteség, akkor ebben az esetben tényleg el van rakódva a fűtőradiátor! Ekkor meg lehet próbálni kipucolni, de általában a műveletet több szerelő egyöntetű véleménye, tapasztalata alapján nem szokta kibírni a műtétet.( mert nagyon picike a benne levő csövek átmérője, akár visszaépítés után is képes kilyukadni...a többit a képzeletetekre bízom!)
3 - Ha ezek ellenére mégsem elég meleg a levegő a szellőzőnél, akkor tényleg a fűtéscsap mozgató mechanizmus a ludas.
Remélem sikerült segíteni...