Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678053 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10080 Dátum: 2016.01.06 20:21:56 »
Japán modelleken van fűtéscsap is, motortérben a tűzfalnál!!
A terelőlapátok záró tömítése is okozhatja esetleg.. de ha melegre állítod, igazából meleget is kellene fújnia..

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10081 Dátum: 2016.01.06 20:59:58 »
Sziasztok.

Kész a verda, mikor először beindult, körbeugráltam mint egy gyerek, utoljára akkor örültem ennyire neki, mikor megvettem.
Nagyon megérte a munkát, olyan selymes hangja van, öröm hallgatni.
5 éve csináltam egy egyedi karterszűrőt, eddig mindig tiszta kátrány volt, kíváncsi leszek most mit termel bele.
Azért, hogy valami szívás is legyen, az alsó motortartó csavarjai lazán körbefordultak a homlokfalban ergo el van rohadva a homlokfal alja, így cserélhetem az egészet.

Gratulálok a munkádhoz.   :clap: Lehet, hogy a tavasszal szétkapom én is a Carinám motorját. Már egy jó ideje(pár év,pár tizezer km) kopog az egyes hajtókar csapágy (3000 rpm fölött). Amúgy másként nincs rá panasz, nincs jelentős olaj fogyasztása.
Nemrég elszakadt a váltó felöli km kábel és nem találtam másikat.   :no: Sem újat, sem használtat. Ha valaki tud valami beszerezhető forrást kérem szóljon.   :helpsmilie:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Mpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10082 Dátum: 2016.01.07 20:37:19 »
Szia Kalapos!
Köszönöm a reagálást a problémámra,a tanksapkát már megbütyköltem.Valóban le volt tapadva a szelep benne.Mentem a kocsival azóta egy hosszab utat,úgy tűnt megoldódott a probléma mikor kb 40km után újra letompult és erőtlenül lassult.Egyelőre nincs ötlet,rendelek egy benzinszűrőt,meg átnézem azért az ac pumpát.Remélem hamar orvoslom a hibát,nagyon jó autónak tartom ennek ellenére.  ::)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10083 Dátum: 2016.01.08 07:24:51 »
Szia Kalapos!
Köszönöm a reagálást a problémámra,a tanksapkát már megbütyköltem.Valóban le volt tapadva a szelep benne.Mentem a kocsival azóta egy hosszab utat,úgy tűnt megoldódott a probléma mikor kb 40km után újra letompult és erőtlenül lassult.Egyelőre nincs ötlet,rendelek egy benzinszűrőt,meg átnézem azért az ac pumpát.Remélem hamar orvoslom a hibát,nagyon jó autónak tartom ennek ellenére.  ::)

üdv!

Mérhetnél egy benzinnyomást is!

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10084 Dátum: 2016.01.09 03:33:49 »
üdv!

Az első motortartó bakot mondod, illetve a motor alatti hossztartót, ami a hűtő alatt van megfogatva?

Szia.
 
Igen, a hossztartó a motor alatt, amit a hűtő alatt kell elől rögzíteni. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az autó eleje kapott valamikor egy kellemeset és javítva volt. Vétel után lefestettem, de az üregvédelem elmaradt, ez bosszulja meg most magát.
Hétvégén ha hazaérek megígérem teszek fel képeket.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10085 Dátum: 2016.01.09 07:27:27 »
Akkor az a pofon miatt lehet olyan!
Én lazítottam már meg 20 évesen is, nem volt baja, legutóbb az enyémen, az 18 éve lett meghúzva, ha minden igaz.
Kijött minden csavar!  :innocent:

istii01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10086 Dátum: 2016.01.11 14:47:41 »
Sziasztok!

Kerestem régebbi kérdéseknél, de nem találtam választ...

Az lenne a kérdésem, hogy a hűtés-fűtés kapcsolóknak hogyan tudnám kicserélni a megvilágítását. Tavaly októberben vettem az autót, az egész középkonzol sötét volt.. ( 97-es angol..) az órát, és a gombokat ( elakadásjelző, ködlámpa, ablakfűtés) tudtam cserélni, világítanak is szépen, a légkondi gombja is világít, de a tekerők nem, és hiába bontottam le az egész konzolt, kivettem a rádiót, kicsavaroztam mindent, de nem engedi el az egységet... Megvan a Haynes féle szerelős könyv, de abba csak annyit ír, hogy szedjem ki a csavarokat, és húzzam ki...

Esetleg valakinek ötlet, hogy mit hagyok ki?

Köszi. :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10087 Dátum: 2016.01.11 16:58:04 »
Szia!

Csak a középkonzolt kell kihúznod, utána be tudsz nyúlni  tekerők mögé.

Egy negyed fordulattal eltekered a csatlakozót, és kint is van.
Hova lettek a képek a Toyodiy-ről már megint?  :taz: :cry:


istii01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10089 Dátum: 2016.01.12 16:00:23 »
Köszi a gyors választ, meg is találtam így.  :clap: ::)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10090 Dátum: 2016.01.12 20:10:15 »
Valaki meg tudná mondani, hogy a TOYOTA CARINA 2 (ST171L-ALMNKG) alsó kilométer kábele kompatibilis-e a Carina E kábelével?   :helpsmilie:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10091 Dátum: 2016.01.13 06:47:14 »
Valaki meg tudná mondani, hogy a TOYOTA CARINA 2 (ST171L-ALMNKG) alsó kilométer kábele kompatibilis-e a Carina E kábelével?   :helpsmilie:
Itt már elektromos jeladóra váltottak.
(A Tiéd cikkszáma itt)
Esetleg más korabeli modelleknél érdemes körülnézni ahova 3S-FE motort szereletek.

Vinczez

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10092 Dátum: 2016.01.13 08:24:09 »
Sziasztok!
Mai napon megyek Egerbe megnézni egy Carina-t. Tudnátok ajánlani szervízt ahova be lehet vinni megnézetni? Vagy ha esetleg valakinek lenne kedve szakérteni akkor azt meghálálnám. Ő lenne az egyébként: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_1.6_xli-9702823   ::)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10093 Dátum: 2016.01.14 20:14:37 »
 
Itt már elektromos jeladóra váltottak.
(A Tiéd cikkszáma itt)
Esetleg más korabeli modelleknél érdemes körülnézni ahova 3S-FE motort szereletek.
Köszi! Látom nem lesz egyszerű találnom.   :no:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

bobekm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10094 Dátum: 2016.01.19 18:48:38 »
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! A Carinám nem fűt rendesen még akkor sem amikor teljesen üzem meleg az autó!
Megnézettem autószerelővel, látszólag minden rendben (víz meg van, termosztát működik), de még se fúj olyan meleg levegőt be az utastérbe mint 3-4 hete!
Valaki találkozott már hasonló problémával?

A válaszokat előre is köszönöm!
Centurion

Sziasztok!
Mivel ezek szerint nemcsak nekem volt/van vele problémám, ezért leírom, hogy másfél év után rájöttem a probléma valódi okára, a fűtés elégtelenségére.
A ludas nálam a vízhűtő tetején levő zárókupak volt. Látszólag minden rendben volt vele a retket kivéve, amit ugye oda dolgoz ki a rendszer. Szóval ha nem tömít rendesen, a vízpumpa nem tudja az előírt nyomást előállítani a rendszerben. Mivel a hűtőfolyadék is tudja a fizikát, ezért csak azon az ágon fog áramolni, amerre könnyebb... Egyszóval a motor-vízpumpa-termosztát-hűtő körben rendesen lesz áramlás,a motor nem fog elmelegedni. Azonban a motor látszólag üzemi hőfoka ellenére a fűtőradiátor felé nem, vagy csak nagyon gyenge lesz a hűtőfolyadék áramlása, ezért lesz csak langyos a levegő, amit befúj az utastérbe....
Tehát a megoldás, mielőtt mindenki termosztát, meg fűtőradiátor (nekem is ezeket javasolták) cserét akar javasolni az alábbi: A hűtő tetején lévő zárókupakot cserélni a megfelelőre (2530 Ft volt a Bárdinál - Japanparts), motor felmelegíteni üzemi hőfokra. Ezután a fűtéscsapot, ventilátort Max állásra kapcsolva a motorháztetőt felnyitni, és a tűzfal felé menő két vízcsövet (a fűtőradiátor felé menő kettőt) megtapogatni. Ha meleg, akkor jó, ha nem óvatos nyomkodással a benne lerakódott trutyit elkeringetni a rendszerben.... néhány nap, hét után esetleg fagyállócsere.
További hibák:
1 - Ha a motorból kijövő cső (felső, tűzfal előtt már az alsó) langyos, vagy hideg: a kimenő cső a ludas! (dugulás, elrakódás)
2 - Ha a tűzfalból kijövő cső (itt a felső, a motorba belépés előtt az alsó) hideg, vagy nagy a másik csőhöz képest a hőveszteség, akkor ebben az esetben tényleg el van rakódva a fűtőradiátor! Ekkor meg lehet próbálni kipucolni, de általában a műveletet több szerelő egyöntetű véleménye, tapasztalata alapján nem szokta kibírni a műtétet.( mert nagyon picike a benne levő csövek átmérője, akár visszaépítés után is képes kilyukadni...a többit a képzeletetekre bízom!)
3 - Ha ezek ellenére mégsem elég meleg a levegő a szellőzőnél, akkor tényleg a fűtéscsap mozgató mechanizmus a ludas.

Remélem sikerült segíteni... ::)