Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681275 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

KePeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10050 Dátum: 2015.12.08 08:52:41 »
Kedves Carinások!
Kicsit off-topic, de nem tudom, kit kérdezzek meg az ügyben.
Elémfordult egy suzukis (nem kereszteződésben, hanem egy házhoz fordult), akit előztem, csak az utolsó pillanatban indexelt. Egyikünk sem ismerte be a hibáját, de mivel szabályosan előztem, nyugadtan hívtunk rendőrt, most pedig úgy néz ki, engem hoznak ki vétkesnek. A helyszínelő is azon a véleményen volt, mint most én, hogy nem lehet bizonyítani egyik fél hibáját sem. Szerintetek érdemes fellebbezni az ügyben? Vagy ez már veszett fejsze nyele?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10051 Dátum: 2015.12.08 12:31:46 »
üd KEPeti!

Index.hu fórumján találsz ehhez topicot! Esetleg itt a beszélgessünkben! :D

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10052 Dátum: 2015.12.08 13:09:45 »
Üdv Mindenkinek!

Gyűrűzési fázisba jutott az autóm.
Néztem katalógusokat, és kétféle magasságú kompresszió gyűrűt hoz fel 1,2 vagy 1,5mm.
Honnan lehet eldönteni hogy melyik való az enyémbe?
Az autó 94 decemberi elméletileg.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10053 Dátum: 2015.12.08 23:40:14 »
üdv analfabéta!

Toyodiy.com vagy japancars.ru alvázszám alapján!

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10054 Dátum: 2015.12.21 20:26:32 »
Üdv!

Biztos én voltam a béna, de csak cikkszámokat sikerült kihámoznom, méreteket nem.
Megbontottam és most már tudom 1,2 mm a felső gyűrű, ha valakinek hasznára lenne az info.
Eddig is tudtam, hogy nem volt rossz választás a csotrogány (10 éve megvan), de mikor az 500000 km-es motorban megláttam a GYÁRI HÓNOLÁST, kiült a vigyor képemre! :)))))
Nem is válok meg tőle, míg műszakit adnak rá!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10055 Dátum: 2015.12.22 19:01:50 »
Nem is válok meg tőle, míg műszakit adnak rá!
:yes:   :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10056 Dátum: 2015.12.22 22:00:34 »
Szia
Igen ez így van ez egy igazi AUTÓ  :clap: :D
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10057 Dátum: 2015.12.24 18:32:04 »
Sziasztok.
Megpucoltam minden kiszerelt alkatrészt, de a kipufogó szelepekkel nem bírok.
Nyilván ezekre égett legnagyobb hőmérsékleten az olaj, kapaszkodik is rájuk nagyon.
Nincs valami tuti ötletetek a leáztatására?
Észlény cimborám szerint flexeljük le!! :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10058 Dátum: 2015.12.24 19:20:44 »
Mennyire szedted szét?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10059 Dátum: 2015.12.25 05:23:06 »
Sziasztok.
Megpucoltam minden kiszerelt alkatrészt, de a kipufogó szelepekkel nem bírok.
Nyilván ezekre égett legnagyobb hőmérsékleten az olaj, kapaszkodik is rájuk nagyon.
Nincs valami tuti ötletetek a leáztatására?
Észlény cimborám szerint flexeljük le!! :)
Szia!
Nem tuti, de nálam leszedte a kormot a dugótetőről.
B verzió: befogod fúrógépbe/akkus csavarozóba és csiszolóvászonnal veszed le.

(Azt nem tudom, szükség van-e  a végén benzines próbára, hogy kell-e szelepülés-csiszolást csinálni? (egy másik egyszerű videó  :))
Gondolom, a szelephézagmérést sem hagyod ki.

Ha már szétkaptad, örülnénk a tapasztalataidnak, főleg, ha esetleg fotókkal is dokumentálnád.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10060 Dátum: 2015.12.25 11:49:36 »
Sziasztok.

Főtengelyen kívül semmi nem maradt a motorban, az is csak mert a nyugvócsapágy hézaga tűrésen belüli.
Ezen túl atomjaira van bontva, évek óta ígérgetem szegénynek a felújítást, most mindent kidobok belőle ami nem hibátlan.
Az olajlehúzó gyűrű bele van sülve a dugóba, a szelepszár szimeringek halottak, ettől persze kokszos az egész hengerfej. Ezen kívül semmi baja nincs semminek! (Ezek a piszkos sárgák hihetetlen dolgokra képesek azt el kell ismerni :) )
A hengerfej egy éjszakára be lett áztatva benzinbe úgy , hogy a szelepek helyére szivacs került, így másnap egy fapálcikával és fogkefével könnyen lejött minden szerencsére. Dugattyúval és szelepekkel ugyanígy.
Persze nem marad el a szelepek becsiszolása és a hézagolás sem, 20 évig megint nem akarom látni a belsejét.
Csináltam pár képet, majd felrakom.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10061 Dátum: 2015.12.25 12:49:53 »
Sziasztok.

Főtengelyen kívül semmi nem maradt a motorban, az is csak mert a nyugvócsapágy hézaga tűrésen belüli.
Ezen túl atomjaira van bontva, évek óta ígérgetem szegénynek a felújítást, most mindent kidobok belőle ami nem hibátlan.
Az olajlehúzó gyűrű bele van sülve a dugóba, a szelepszár szimeringek halottak, ettől persze kokszos az egész hengerfej. Ezen kívül semmi baja nincs semminek! (Ezek a piszkos sárgák hihetetlen dolgokra képesek azt el kell ismerni :) )
A hengerfej egy éjszakára be lett áztatva benzinbe úgy , hogy a szelepek helyére szivacs került, így másnap egy fapálcikával és fogkefével könnyen lejött minden szerencsére. Dugattyúval és szelepekkel ugyanígy.
Persze nem marad el a szelepek becsiszolása és a hézagolás sem, 20 évig megint nem akarom látni a belsejét.
Csináltam pár képet, majd felrakom.


FAXA!!! Jöhet minden,képek mérési eljárások, leírások...blablabla...., had tanuljunk!!! Saját kézzel végzed a felújítást v. te is mérnökből valál??
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.25 12:58:22 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10062 Dátum: 2015.12.25 17:02:43 »
Üdv.

Semmi pénzért nem adnám ki a kezem közül a mindenkori autóm javítását, inkább bármennyit rászánok javítási leírásokra, mérőeszközökre, szerszámra, mert az a tapasztalatom, hogy autószerelőből csak nagyon jó barátban lehet bízni. (nem ismerik a viszonylag ritka japán tipusokat, csak nem vallják be)
Az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy szerelő vagyok meg 2/3 gépészmérnök meg egyedi gépek tervezésével gyártásával foglalkozom, ezért eszközökkel nagyjából fel vagyok szerelve,ja meg szeretek szívni :)

Csapágyhézagokat plastigauge szalaggal mértem, elmozdulásokat  0,01 mm-es órával. Hengert nem mértem mert macerás lett volna mikrométert szerezni, bízok benne, hogy az egyenletes kopásnyom körkörös hengert takar.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10063 Dátum: 2015.12.26 23:47:22 »
Tanácsot kérnék.
Téligumi átszerelésnél szólt a gumis, hogy meg kellene nézni a gömbcsuklókat, mert jobb első kotyog. Mondták, ők meg tudják csinálni. Néhány nap múlva kicserélték. Javasolták, vigyem futómű állításra. Ezt másnap megtettem. Viszont, a futóműves után, a jobb oldali kerék a kanyarokban "surlódott", a bal oldali "hegedült". Az utóbbi nem a kanyarokban, hanem egyenesben, egyre jobban. Vissza mentem az előbbi szerelőhöz aki azt mondta hogy a fék adja a hangot. Mondtam, nem hiszem mert én magam cseréltem a tárcsát és a fékbetétet tavasszal és én arra nagyon odafigyeltem. Na mindegy majd elmúlik gondoltam és eljöttem. Jött a Karácsony a hangok erősödtek. Ma este vendégségbe mentünk és már a sétáló kutyák idegesek lettek a BE kerék hangjától. Az Após autószerelő volt és azt mondta hogy biztos a légterelő lemezt oda nyomták a tárcsához. Nem volt nálam hosszú csavarhúzó, ezért elindultunk. A végén már megőrültem a hangoktól. Eltévedtünk a ködben is, a GPS tartó folyamatosan leesett a szélvédőről. A végén odavágtam a szélvédőhöz mire az berepedt. Egy kicsit, illetve elég rendesen. Hazaérkezés után melóscucc, fejlámpa, emelő, szőnyeg, csavarhúzó. Körbe nyomogattam a lemezt a tárcsa körül. Tényleg az érhetett valamihez. Most hang nélkül forognak a kerekek. 23 óra után másztam ki a kocsi alól.

Kérdezem, most kit verjek meg hétfőn, mert az biztos hogy kiverem a balhét, hogy valamelyik idióta miatt, Karácsony másnapján, 23 óráig a kocsit szereltem és még a szélvédőnek is annyi, a páromról nem is beszélve aki nem szól hozzám.
Megjegyzem mind a két műhely elég jól fel volt szerelve és szakemberek voltak akik javították. Csak kicsit nemtörődömnek érzem amit végeztek. Meg csúnyán megszívattak.
Egyébként csatlakozom az előttem szólóhoz. Szerelőhöz nem szívesen viszem az autót. Magam cseréltem az első féktárcsát, a betéteket. Átnéztem a munkahengereket. A hátsó munkahengereket is cseréltem. Lefestettem. Fékcsövet cseréltem, légtelenítettünk. Így még egy autóm féke sem fogott és villanyszerelő a szakmám.
A következő is Toyota lesz.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10064 Dátum: 2015.12.27 01:46:14 »
Tanácsot kérnék.
...
Eltévedtünk a ködben is, a GPS tartó folyamatosan leesett a szélvédőről. A végén odavágtam a szélvédőhöz mire az berepedt.
...
Kérdezem, most kit verjek meg hétfőn
...
Először poénból azt akartam írni, hogy verj meg mindenkit, de inkább nem viccelődöm a nem vicces helyzeteden, tehát senkit ne verjél meg.
Néha összejönnek a dolgok, párszor én is ledobom az agyamban az ékszíjat, de aztán rájövök, hogy minek is izgatom (túl) magam, csak árt az egészségnek. Asszonynak vegyél virágot, magadnak meg egy gyúróbérletet, én is vettem. Hidd el a mázsákkal kínlódás lenyugtatja az embert...
A GPS tartó tapadókorongját tessék jól benyálazni felrakás előtt!  ;)  Minden jót neked!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...