Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678059 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9930 Dátum: 2015.08.12 14:20:42 »
óóóh ember... most akkor ki kivel van?  :eek:
Na ez végképp betett most...
Tehát akkor az is lehet hogy egy SZEGÉNYKEVERÉSES autót vettem amit átbindzsiztek NEMSZEGÉNYKEVERÉSES szívósorral de bennmaradt a SZEGÉNYKEVERÉSES l
Gyújtáselosztó alapján is eldönthető a kérdés, csinálj fényképet!
mesti

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9931 Dátum: 2015.08.12 14:23:24 »
Na jó... ha felkel a gyerek és nem lesz 50°árnyékba akkor lemegyek és szétfotózom a motorteret :) és felrakom dropbox-ra a képeket mert itt sajnos csak 200kb-ig lehet feltölteni :(

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9932 Dátum: 2015.08.12 14:25:54 »
Gyújtáselosztó alapján is eldönthető a kérdés, csinálj fényképet!
Denso gyújtás (állítható) külön trafóval- szegénykeverékes
Denso gyújtás (állítható) beépített trafóval - hagyományos
Bosch gyújtás (nem állítható) külön trafóval - hagyományos
mesti

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9933 Dátum: 2015.08.12 14:33:13 »
Denso gyújtás (állítható) külön trafóval- szegénykeverékes
Denso gyújtás (állítható) beépített trafóval - hagyományos
Bosch gyújtás (nem állítható) külön trafóval - hagyományos

Az ECU-t hogyan lehet beazonosítani, ha abból is van "keverékes keveredés" :eek:?

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9934 Dátum: 2015.08.12 14:37:47 »
Nagy boldogság lenne ha ez nálam is tisztázódna!
De most akkor eleve nem lehet tudni hogy sz.k.-es vagy NEMsz.k.-esként kezte a pályafutását a kislány?
Ez nekem kezd egyre magasabb lenni, egyre zavarosabb :)
szegénykeverékes szonda elöl a leömlőben van:
http://kepfeltoltes.hu/view/150812/IMG_4882_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150812/IMG_4883_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
mesti

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9935 Dátum: 2015.08.12 14:41:42 »
Találtam egy házilag kivitelezhető Lambda szonda ellenőrzést, erre rápróbálok! 
    LINK

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9936 Dátum: 2015.08.12 14:46:02 »
szegénykeverékes szonda elöl a leömlőben van:
http://kepfeltoltes.hu/view/150812/IMG_4882_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150812/IMG_4883_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És ezek az ismérvek egyenként is perdöntőek?  Tehát szívósor, leömlő,gyújtótrafó...
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.12 14:48:23 írta DS65 »

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9937 Dátum: 2015.08.12 14:56:46 »
Huhúúú ebből mi lesz :)
Lefotózok mindent aztán majd totózunk hogy mi is lett a kicsikével..
Kicsit most kezd nekem az a kép lenni a fejembe hogy:
1.) A drága egy sz.k.-es volt mire rágyógyítottak egy NEMsz.k.-es szívósort és deaktiválták a sz.k.-es lambdaszondát egy csípőfogóval.
2.) Eleve NEMsz.k.-es volt és volt mondjuk egy kipufogórendszer csere ami viszont sz.k.-es szondát tartalmazott és amiatt deaktiválták...

Na ilyenkor hol van Vágó Pista :)
Hamarosan jelentkezem csupa fotóval a motortérről!

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9938 Dátum: 2015.08.12 15:03:54 »
És ezek az ismérvek egyenként is perdöntőek?  Tehát szívósor, leömlő,gyújtótrafó...
Igen, de csak akkor, ha még nem barkácsoltak az autón!
mesti

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9939 Dátum: 2015.08.12 15:08:53 »
Ciki, nem ciki...
ECU-t hol találom?  :D
Nem vagyok egy autószerelő szóval tőlem kaptok még ilyen kérdéseket :D

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9940 Dátum: 2015.08.12 15:09:39 »
Huhúúú ebből mi lesz :)
Lefotózok mindent aztán majd totózunk hogy mi is lett a kicsikével..
Kicsit most kezd nekem az a kép lenni a fejembe hogy:
1.) A drága egy sz.k.-es volt mire rágyógyítottak egy NEMsz.k.-es szívósort és deaktiválták a sz.k.-es lambdaszondát egy csípőfogóval.
2.) Eleve NEMsz.k.-es volt és volt mondjuk egy kipufogórendszer csere ami viszont sz.k.-es szondát tartalmazott és amiatt deaktiválták...

Na ilyenkor hol van Vágó Pista :)
Hamarosan jelentkezem csupa fotóval a motortérről!

 No és hány éves a kapitány?! [rohog]
Fényképezd le a gyújtáselosztód és ha van trafó a tűzfalon a motortérben, azt is- legyen teljes a kép!
Az ECU szk. v. nszk-el kapcsolatban még nem válaszoltak a Kedves Fórumtársak, annak kibontására, fotózására is készülj! :hmmmm:

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9941 Dátum: 2015.08.12 15:12:08 »
Ciki, nem ciki...
ECU-t hol találom?  :D
Nem vagyok egy autószerelő szóval tőlem kaptok még ilyen kérdéseket :D
Az a kesztyűtartó alatt van, de azt egyelőre ne bolygasd!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9942 Dátum: 2015.08.12 15:18:34 »
Igen, de csak akkor, ha még nem barkácsoltak az autón!

Márpedig VSanyi "babáján" ezzel kapcsolatban akármi is lehet... :wacko:
No de várjuk meg a képeket!
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.12 15:20:56 írta DS65 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9943 Dátum: 2015.08.12 15:24:02 »
üdv Carinások!

Mára elég gyakori sajnos, hogy sok Carinát nem szakszerűen javítanak és összesakkoznak mindent mindennel, ledugózzák a vákuumcsöveket, felcserélik a szívósort, szétgányolnak mindent, amihez hozzányúlnak...  :wacko:

Látom sokan nagyon lelkesek vagytok és érdekel benneteket a Carina előélte, ami normális dolog, minden igazi Carina-s így kezdi! ;)

Az eredeti állapot megállapítására a legpontosabb az alvázszám szerinti beazonosítás, ezzel nem "tudnak" variálni.
Tehát érdemes elővenni a forgalmit és bepötyögni az alvázszámot a következő oldalak egyikére:

toyodiy

japancars

Esetleg a gugliban rákeresni alvázszám (VIN code) dekóderekre, ezekből minden kiderül.


----

Egy kis élménybeszámoló a citromsárga Bosch injektorokról  :whistling::

Vélhetően először életében, nálunk minden esetre biztosan, elromlott a kicsike  :eek:.
Épp egy elnyújtott emelkedőn mentem felfelé, a belső sávban egy erősködő OFF típussal, amikor 5-ből visszahúztam 4-be és már gondolkodtam volna egy 3.-on, de kb 4500-5000 rpm-nél érezhető erőcsökkenést tapasztaltam. (kicsit hasonlóérzés volt mint a Halálos iramban első részében a Charger és a Supra esete :D)
Ilyet a Carinánál még sosem éreztem, ezért meghűltem egy pillanatra, tartva a gázt ugyanúgy, bízva benne, hogy nem esik szét semmi alattam.
Visszaállva normál tempora egyenletes gáznál remegést éreztem a kormányon / kasztnin, gyorsításra intenzívebb lett..

Még mielőtt megérkeztem a célomhoz, sejtettem, hogy injektor hiba lesz, mivel gyújtáskábel nem adja meg magát így.
8 óra állás után tökéletesen járt minden henger, majd üzemmelegre járatva ismét kezdte a 3 hengerezést...
Hazaérve konstatáltam, hogy a 2. henger befecskendezője adta fel a harcot..
Ellenállása melegen végtelen volt, tehát egyértelműen tekercs-szakadása van. Hidegen vizsgálva a többi injektor 14.7 Ohm-os ellenállásához képest 30 Ohm-ot mutatott...  :surrender:

Sebaj, gondoltam, megkezdik pályafutásukat a bézs színű Denso injektorok a polcról!
Természetesen nem olyan könnyű kiszedni az injektorhidat az angol normálkeverékesből, mert nem lehet hozzáférni a két rögzítőcsavarjához a szívósortól, ellentétben a japánéval!
Le kell bontani a légbeömlőcsövet, pillangószelepházat, szívósor fedelet és ezek után jöhet a 2 csavar...  :censored:

Mint azt páran már tapasztalták, a sárga Bosch és a bézs Denso formailag szinte teljesen egyforma, egyedüli különbség a szívócsatornába való benyúlás, ami a Boschnál mélyebb.
Ellenállásra 13.7 Ohm értékűek, ez nem okoz problémát! ;)

Pár kilométert már mentem vele és örömmel tapasztalom, hogy alapjáraton sokkal csendesebb, majdhogy hallhatatlanul müködik, illetve egy pár ezer kilométer óta fennálló hibajelenségre is gyógyírt jelentett.
A hiba az volt, hogy bemelegedett motornál sokszor lesett az alapjárat 4-500 rpm-re és a töltöfeszültség is 12 V-ra csökkent, gázt adva néha helyrejött, de elég gyakran csinálta már!
Ezek alapján összeállt a kép, hogy a hibás befecskendező miatt volt a dolog, ugyanis azóta mindig stabil 8-900 az alapjárat, sőőt, üresben gurulva sebességtől függően ráemel 1000-1200 rpm-re.  :clap:

Amúgy az autó mindig gondos kezekben volt - van, rendes kutakon tankolva, óra szerint, ami valós szerintem 190 ezer km-nél járunk 18. évében.



DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9944 Dátum: 2015.08.12 15:40:22 »
üdv Carinások!

Mára elég gyakori sajnos, hogy sok Carinát nem szakszerűen javítanak és összesakkoznak mindent mindennel, ledugózzák a vákuumcsöveket, felcserélik a szívósort, szétgányolnak mindent, amihez hozzányúlnak...  :wacko:......

....Amúgy az autó mindig gondos kezekben volt - van, rendes kutakon tankolva, óra szerint, ami valós szerintem 190 ezer km-nél járunk 18. évében.

Szia Kamikaze!
 Köszi a beszámolód, örülök, hogy happy and lett a vége!
 A mi Carinánk is csinálta már többször ezt az általad említett fordulatszám effektust, gondoltam, alapjárati motor kis malőrje.
Milyen számú az új "spriccolód"?