Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678057 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9840 Dátum: 2015.05.20 14:24:14 »
Sziasztok!Javul a helyzet,letoltam 170 km-t egyszer leállt..de rögtön indult,most 14-es a hibakód...ne köpjetek le,még nem kaptam meg az új légszűrőt tehát üres a doboz........... :cry: remélem csak ez a baja szegénynek..vagy nem?? :hmmmm:

A 14-es hiba az gyújtásra utal.

"14 ....................................... Ignition Signal"

Riasztó van benne? A riasztók gyakran a gyújtás jelet, vagy az üzemanyag szivattyú tápját szakítják meg, hogy ne induljon be, de egy kontaktos/hibás riasztó simán bekavarhat.

A lambda szonda ha hibás/öreg: 21 jelhiány (szakadt fűtés), 25 túl szegény, illetve 26 túl gazdag keverék esetén hibakódokat produkál. Ha hiba még nincs, akkor esetleg oszcilloszkóppal lehet megtudni mennyire működik jól, vagy emisszióméréskor derülhet ki. (Sajna ezekbe gyakran belefutottam a régi gázszettemnél :))

tatra105

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9841 Dátum: 2015.05.21 12:54:40 »
Sziasztok !
Carinám napi első hidegindításkor lefullad. Ha gázt adok neki fulladás közben akkor magához tér. Ha hagyom lefulladni akkor utána levő indításkor meg már minden rendben. Ha elindulok és megyek vele , majd kicsit áll utána elindulva szintén nincs probléma.
Kamikaze -val már tárgyaltuk a dolgot ő Ecu reset-et javasolt első körben , ami sajnos nem segített a hiba még mindig fennáll.

Videó a hibáról:

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9842 Dátum: 2015.05.21 15:11:05 »
A 14-es hiba az gyújtásra utal.

"14 ....................................... Ignition Signal"

Riasztó van benne? A riasztók gyakran a gyújtás jelet, vagy az üzemanyag szivattyú tápját szakítják meg, hogy ne induljon be, de egy kontaktos/hibás riasztó simán bekavarhat.

A lambda szonda ha hibás/öreg: 21 jelhiány (szakadt fűtés), 25 túl szegény, illetve 26 túl gazdag keverék esetén hibakódokat produkál. Ha hiba még nincs, akkor esetleg oszcilloszkóppal lehet megtudni mennyire működik jól, vagy emisszióméréskor derülhet ki. (Sajna ezekbe gyakran belefutottam a régi gázszettemnél :))

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9843 Dátum: 2015.05.21 17:38:59 »

Lement ma is vagy 110km.hibátlan.ő is a hideget szereti inkább úgy tűnik.ugyan kapott nemrég új gyertyákat de az csak a régi fajta 2 pólusú.veszek olyat mint volt benne.szétkapom az üzemanyag rendszert is csak legyen kis időm..érdekes ez az időjárás dolog is... :nonono:

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9844 Dátum: 2015.05.24 15:04:15 »
Na tegnap már durranni akart a fejem.Hazafele kb.40 km hibátlanság után leálllt,utána a hazafele út 500 m-es távokból állt.....
1 perc pihenő,semmi nyugtázás,simán indul és megy..500 métert kb....Valami túlmelegszik?De mi???....
Kezdem nem érteni...most 22 a hibajel nem 12 mint eddig...hűtővíz van benne,kering is,termo jó bár nem megy teljesen egyenesig fel de nyit...Most mindjárt megnézem a ventillátort indul-e ha kell,bár az óra szerint nem melegszik a kelleténél jobban..
Jövő héten megyek egy kis km-es lambdáért,meg lehet veszek új gyertyakábeleket bár az lehet erős lesz forintilag :cry:

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9845 Dátum: 2015.05.24 20:48:16 »
Na tegnap már durranni akart a fejem.Hazafele kb.40 km hibátlanság után leálllt,utána a hazafele út 500 m-es távokból állt.....
1 perc pihenő,semmi nyugtázás,simán indul és megy..500 métert kb....Valami túlmelegszik?De mi???....
Kezdem nem érteni...most 22 a hibajel nem 12 mint eddig...hűtővíz van benne,kering is,termo jó bár nem megy teljesen egyenesig fel de nyit...Most mindjárt megnézem a ventillátort indul-e ha kell,bár az óra szerint nem melegszik a kelleténél jobban..
Jövő héten megyek egy kis km-es lambdáért,meg lehet veszek új gyertyakábeleket bár az lehet erős lesz forintilag :cry:

Gyújtótrafó? Tapintásra nem forró?  :hmmmm:  Az is tud hasonlót produkálni. Hibás gyertyakábel miatt szaggat, de nem áll le a motor.(saját tapasztalat).
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.24 20:51:34 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9846 Dátum: 2015.05.25 13:45:19 »
Sziasztok! Lutriztam egyet és megrendeltem az alkatrészt. A Carina a csere után elindult, de  a menet közbeni hibakód még mindig előjön. Még nem ellenőriztem le, de régebben nekem is a kopogás érzékelő kódja jött elő. Az új főtengely érzékelő (CPS crankshaft position sensor) ellenállása 2,12 kOhm.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9847 Dátum: 2015.05.25 16:00:35 »
Sziasztok! Lutriztam egyet és megrendeltem az alkatrészt. A Carina a csere után elindult, de  a menet közbeni hibakód még mindig előjön. Még nem ellenőriztem le, de régebben nekem is a kopogás érzékelő kódja jött elő. Az új főtengely érzékelő (CPS crankshaft position sensor) ellenállása 2,12 kOhm.

Gratula! Reseteld le az ECU-t, ha még nem tetted; el fog tűnni a hibakód! Persze csak ha ez volt a hibás alkatrész! 

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9848 Dátum: 2015.05.26 11:39:35 »
[Szia!Tapintásra forró az egész elosztó...Elég fiatal autóból jött ki a cseredarab mert nekem a kondi és a hall-jeladó volt elszállva de
kompletten cseréltem 120E volt a másik autóban amiből kijött.Lehet hogy igazad lesz mert most 40-50 km után után kezd el szarakodni
de egy perc pihenő után indul és megy ....500 métert....Ki lehet mérni valahogy vagy tegyem vissza a régi trafót csak? :hmmmm:
Valami túlmelegszik az biztos...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9849 Dátum: 2015.05.26 18:32:45 »
Szia!
Biztos ki lehet mérni, de a hogyanját nem tudom mert nem vág a szakmámba. De ha van neked másik és van rá időd egyszerűbb ha kicseréled (saját véleményem szerint).
Más. Rég egy jóbarát skorpioja produkált hasonló tüneteket és üzemanyag vezeték eltömődés volt a hiba oka. Kerék pumpával visszafújt a vezetékben (a motortól a tartály irányába) és egy darabig jó lett.
Mondjuk te irtad h. nincs szikra. Ilyenkor a gyertya  nedves?  :hmmmm:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9850 Dátum: 2015.05.26 19:01:54 »
Sziasztok!

Újonc vagyok itt, még csak azt keresem, hova kell írni a kérdéseket. Mert van néhány...sajnos...

tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9851 Dátum: 2015.05.26 19:05:41 »
Nos, megjelent.

Tehát: 2 hónapja vagyok Toyota-tulaj és ma volt az első (remélem az utolsó is) alkalom, hogy nem indult el a kocsi. Gondolom beázhatott valahol/valami a hétvégi sok esőtől.

Szerintetek merre keressem a hibát?

Atesz80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9852 Dátum: 2015.05.26 21:45:46 »
szia!

nekem reggel ugyan ez volt.gyújtáselosztó fedélt levettem,kitöröltem a párától.legalább 3-szor megcsináltam mire beindult.

üdv.:Atesz

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9853 Dátum: 2015.05.27 10:14:53 »
Szia!
Biztos ki lehet mérni, de a hogyanját nem tudom mert nem vág a szakmámba. De ha van neked másik és van rá időd egyszerűbb ha kicseréled (saját véleményem szerint).
Más. Rég egy jóbarát skorpioja produkált hasonló tüneteket és üzemanyag vezeték eltömődés volt a hiba oka. Kerék pumpával visszafújt a vezetékben (a motortól a tartály irányába) és egy darabig jó lett.
Mondjuk te irtad h. nincs szikra. Ilyenkor a gyertya  nedves?  :hmmmm:

Szia!Tegnap estefele cseréltünk gyújtáskábeleket,sok járatás, leáll.Tehát nem az volt a baj.14-es hibát írt ami az én listámon "igniter signal"
A srácnál voltam aki toyotát bont,ugyan fiatal volt a járgány kevés km-el amiről kapta az előzőt de sebaj..Nincs még egy elosztód??? :lol:
Volt neki...Nagyjából 40-et toltam még le,de nem hült ki előtte tehát remélem jó lesz.Magyarul-Vagy trafó vagy jeladó volt a nyűg... :clap:
Rendes volt a srác,nem kért lóvét csak az előzőt vissza..Lehet szar volt,ki tudja...
Remélem nincs más amitől"megeszi"a gyújtás alkatrészeit(????)
Ja-a gyertya nem volt nedves és szép barna volt....csak nem volt szikra 1-2 percig,utána megjavult kis időre...
Marha érdekes,remélem befejezte a járgány mert dolgoznom kéne vele.... ::)
MINDENKINEK KÖSZÖNÖM!és további jó kocsikázást! :flowers:

bobekm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9854 Dátum: 2015.05.27 18:51:06 »
Sziasztok!
Úgy látom ez az rángatásdolog többeknél is előfordul mostanában. Nos mielőtt még még bármilyen hülyeséget, vagy tutit mondanék (mert nem vagyok kompetens e dologban) leírom az én kis "öreglányom" miket produkál néhány hete.
Mivel mostanában eléggé "monszunos" időjárás van felénk is, logikus, hogy egy dolgot kizártam: A kocsi,és a motortér se ázik be sehol.
Viszont ha mondjuk 1-2 napot áll a kocsi, ilyen párás időben az első indulás után néhány perc elteltével kezdődik a "para-percek"...
Nos a jelenség: -gázadásra a motor össze-vissza rángat, erő szinte semmi benne, majd hirtelen minden helyreáll - általában eddigre üzem meleg a motor.
Az érdekes, hogy ez mindig ilyen párás időben jön elő, száraz időben sose...
Nos az előttem szólókkal egyetértve a legfontosabb dolgot emelném ki: Srácok ezek a kocsik nem mai darabok - tehát bármikor bárminemű probléma előfordulhat.
2: a rángatásért egyértelműen a gyújtáskörben lévő probléma az ok - tehát minden olyan dolog,aminek köze van a gyújtáshoz. Ha ezeket az ember egyenként ellenőrzi/ellenőrizteti, még mindig ott van a párás időben lecsökkenő szigetelések okozta, átmeneti ellenállásból adódó kontatkhiba, vagy letestelés.
A lényeg: hamarosan úgyis viszem vezérléscserére a kocsit, remélhetőleg a problémáim megszűnnek. Ha ez megtörtént, és a hiba tényleg elmúlt,én nyugodtabb leszek, ti pedig okosabbak lesztek (velem együtt) egy újabb hibaforrás megoldásával.
További szép napokat, és jó fórumozást mindenkinek!