Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681305 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9720 Dátum: 2015.03.16 23:03:18 »
Mannol-t én is linkeltem már, de tapasztalat híján inkább lebeszéltek a többiek... :hmmmm:
Úgyhogy nem mertem megvenni... :no:

Várjuk a tapasztalatodat! :yes:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9721 Dátum: 2015.03.16 23:32:11 »
Mannol-t én is linkeltem már, de tapasztalat híján inkább lebeszéltek a többiek... :hmmmm:
Úgyhogy nem mertem megvenni... :no:

Várjuk a tapasztalatodat! :yes:
kb. az utolsó 40eKm-ert ezzel az olajjal mentem a Carinával, tehát 4 olajcserénél már ezt használtam. Olyan 330eKm-er lehet az aranyoskámban, azért nem tudom pontosan mert 9 hónapig nem ment a km órám...  :D
Nem fogyaszt többet mint a 15W-40-esekből, sőt kevesebbet, de nem vezetem az utántöltéseket kis kockás füzetben. Szélsőségesen változó a vezetési stílusom, inkább attól függ az olajfogyasztás, hiszen ha nagyon tiprom, természetes a nagyobb olajfogyasztás véleményem szerint, ezért nem érdemes írogatnom.
Tapasztalatom szerint a hosszú autópályás nagy sebességű utak során igényel főleg utántöltést, de ez bármilyen olajra igaz, és én sokkal megyek a német autópályákon, nem zavar a magas fordulatszám...
Az Avensis-be is ezt az olajat használjuk, ott megdöbbentem, mennyivel halkabb lett a 3S-FE motor már alapjáraton is, mikor először ezt használtuk benne és abban is csökkent az olajfogyasztás. Szerintem ez az olaj jobban feloldja és lebegteti a lerakódott kokszot olajsarat mint a 15W-40-esek, segíthet a leragadt gyűrűk felszabadításában és mivel ez full syntetic nem pedig csak félig szintetikus, jobbak is a tulajdonságai mint bármelyik 15W-40-nek gondolom én...
Természetesen nem bontottam szét a motort és a gyertyákat kivéve endoszkóppal sem kerestem kopásnyomokat, nem néztem a dugók tetejét kokszlerakódás vastagságot kémlelve, tehát ezek inkább érzések, ezért kicsit vicces ha motorolaj használati tapasztalatokról kérdeztek, ugye hajlamos az ember belemagyarázni dolgokat, szinte érezzük azt amit érezni szeretnénk, lásd csak a sok fogyasztáscsökkentő szuper mágnesen kütyük hatalmas sikerét, mégis én úgy érzem, hogy jobb ez az olaj mint bármelyik eddigi 15w-40-es amit kapott a drága Carinám előtte.
Az csereperiódus szinte fontosabb mint a olajak közötti különbség, ok nem a legalja olajokra gondoljatok. A Carinánál 10eKm ami nagyon helyes! Szerintem a legtutibb legdrágább motorolajjal sem fogják hosszútávon bírni a 30eKm-es gyárilag megadott csereperiódusú motorok, én minden olyan ismerősömnek akinek olyan autója van, javaslom a felezést, harmadolást, de nem vagyok olajmérnök csak úgy mondom...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9722 Dátum: 2015.03.17 08:51:55 »
Carinába én 5W-40 olajat tennék egy ismertebb fajtát és 10.000-ként cserélném.
Pontos olajtípusról csak annyit, hogy nagyobb, ismertebb nevűt érdemes választani, azzal nem lőhetsz mellé (én a Castroltól viszolygok).
Pl. egy Mobilt, vagy LM-et, attól függően, mennyi pénzt tudok/akarok rászánni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9723 Dátum: 2015.03.17 19:58:30 »
Vezetőkarok lekötve, minden fél kormányfordulatnál érezhető a nehezülés, ekkor hallható a fent leírt hang.
Esetleg tud valaki segíteni, hol találok Carina kormányműről robbantott ábrát?
Helló!Egy ötlet a kormányszorulásra!Tavaly a hideg idő bejöttével,nekem is szorult a kormány.Kiderült hogy a kormány gardánom volt a ludas.befújva, Wd-40-el egy darabig jó volt,de aztán az alsó gardán cseréje segített,azóta is hibátlan.Meleg időben nem volt gond,de hidegben a kormányholtjáték is nagyobb lett.Én is olajcserével kezdtem,de az nem segített,bár én nem nagyon hallottam zajt,szörcsögést,a kormányműből

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9724 Dátum: 2015.03.17 20:01:58 »
Elért a BOSCH injektorosok rémálma. Rángat, de még nem tudatja, melyik a rossz. Erő nem sok, fogyasztás növekedett. Mivel nem találtam sárga BOSCH injektort, átváltok DENSO-ra. Kérdésem a "japán Carinások" felé:
Pontosan hogy is néz ki a DENSO injektor? (szám, kép)
Van -e valakinek tapasztalata a BOSCH-ról, DENSO-ra cserében?
Egyeznek a méretek? (átmérő, hossz, csatlakozó)
Lesz -e valami kellemetlenségem ebből?
Köszönöm a válaszokat!
A következő is Toyota lesz.

allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9725 Dátum: 2015.03.17 20:18:58 »
valaki írta itt a fórumon, hogy az olaj az vallás, ezen jót nevettem, de milyen igaz, ha beleolvasol az olaj topic-ba pl. rögtön érződni fog!
Én egy ideje ezt használom:
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=0&cikkkod=EXTREME_s11_5L+*PR&keres=extrem
Szerintem 5 liter 5w-40-es motorolajért ami nem is rossz minőségű 4463 Ft tuti ár-érték arány győztes, de ha valaki mást szeret/ne nekem 8!  ;)
FUBA!
Gondolom a szavaimból lejött hogy nem a spórolás a kérdés :)
Nem vagyok se milliomos se nagyzoló... Mindössze úgy érzem hogy nekem a kislány mint első autó megérdemli azt a bánásmódot amitől ujra fiatalnak érezheti magát!
Nem ezért vettem első autóként hogy a 1-2éven belül bezúzassam. Még csak most fogos vizsgázni forgalomból... Nekem ez egy új élményt ad..  Egyszerűen ilyen tipus vagyok. Amit megveszek azt ezért veszem mert akarom..  És akarom hogy megmaradjon.. Odafigyelve, törődve...
Naz ez most jol eltért a témától de úgy érzem belefért mint új tagtól egy önismereti training... :D
A lényeg a lényeg... Nem fogom megfittyfirittyelni a felmenőimet 3Forintért (hogy szépen fejezzem ki magam)... Akkor veszem amit megérdemel...
Köszi a tanácsot!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9726 Dátum: 2015.03.17 21:21:37 »
Helló!Egy ötlet a kormányszorulásra!Tavaly a hideg idő bejöttével,nekem is szorult a kormány.Kiderült hogy a kormány gardánom volt a ludas.befújva, Wd-40-el egy darabig jó volt,de aztán az alsó gardán cseréje segített,azóta is hibátlan.Meleg időben nem volt gond,de hidegben a kormányholtjáték is nagyobb lett.Én is olajcserével kezdtem,de az nem segített,bár én nem nagyon hallottam zajt,szörcsögést,a kormányműből

 Szia! Köszi szépen a segítséged! Eddig azt még nem vettem górcső alá, bár korábban fújkáltam már én is lánckenő spray-vel, mert kottyanós egy kicsit. A fura akvárium hang miatt hajlottam a kormánymű hibára, gyanúmat tetézte; fiam február elején kátyúzott /kb 30 cm mély/. El is kezdtem lebontani a kormánygépet.. javíttatás vagy csere ... Reményeim szerint a napokban kibányászom, igaz elég kevés az erre fordítható időm! De holnap lebontom a kardánt, megmozgatom úgy is a kormányművet. Beszámolok majd a fejleményekről néhány tőmondatban.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9727 Dátum: 2015.03.17 21:40:32 »
Mannol-t én is linkeltem már, de tapasztalat híján inkább lebeszéltek a többiek... :hmmmm:
Úgyhogy nem mertem megvenni... :no:

Várjuk a tapasztalatodat! :yes:

Legutóbb Mannol OEM Toyota Lexus 5W30-t tettem bele, de úgy látszik, nem szereti, mert nem eszi :lol:
Az olaj színe is megnyerő még 2000 km után. Próbáltam már én is több fajtát, szerintem nem rossz a Mannol. 10000 km után természetesen nálam is csere...

allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9728 Dátum: 2015.03.17 21:44:06 »
Nálam alapbol a Castrol Magnatec 5W40 C3 volt a kiszemelt áldozat.
bepi81 hogy érted a viszolygást?

Senki Alfonz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9729 Dátum: 2015.03.20 16:17:50 »
 :clap: Köszi a választ, tudom használni!

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9730 Dátum: 2015.03.22 08:19:38 »
Elért a BOSCH injektorosok rémálma. Rángat, de még nem tudatja, melyik a rossz. Erő nem sok, fogyasztás növekedett. Mivel nem találtam sárga BOSCH injektort, átváltok DENSO-ra. Kérdésem a "japán Carinások" felé:
Pontosan hogy is néz ki a DENSO injektor? (szám, kép)
Van -e valakinek tapasztalata a BOSCH-ról, DENSO-ra cserében?
Egyeznek a méretek? (átmérő, hossz, csatlakozó)
Lesz -e valami kellemetlenségem ebből?
Köszönöm a válaszokat!

Nekem kék Bosch kellet volna 1db de nem találtam sehol majd vettem bele 4db szürke Densot. már több mint 5000 Km -t megtettem vele problémamentesen. :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 08:21:43 írta Okoska1 »
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9731 Dátum: 2015.03.22 12:37:42 »
Helló!Egy ötlet a kormányszorulásra!Tavaly a hideg idő bejöttével,nekem is szorult a kormány.Kiderült hogy a kormány gardánom volt a ludas.befújva, Wd-40-el egy darabig jó volt,de aztán az alsó gardán cseréje segített,azóta is hibátlan.Meleg időben nem volt gond,de hidegben a kormányholtjáték is nagyobb lett.Én is olajcserével kezdtem,de az nem segített,bár én nem nagyon hallottam zajt,szörcsögést,a kormányműből

Szia Veres2, üdv Mindenkinek!
Szóval igazad lett, a külső kardánkereszt szorult meg, cserélni fogom. Legyen ez tanulság mindannyiunknak, nehogy lehúzzon minket egy-két lelketlen szerelő ilyenkor, mondjuk egy kormánymű csere árával!

Esetleg valaki tud segíteni, milyet, honnan érdemes beszerezni? Köszi előre!

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9732 Dátum: 2015.03.23 18:08:29 »
Szia Veres2, üdv Mindenkinek!
Szóval igazad lett, a külső kardánkereszt szorult meg, cserélni fogom. Legyen ez tanulság mindannyiunknak, nehogy lehúzzon minket egy-két lelketlen szerelő ilyenkor, mondjuk egy kormánymű csere árával!

Esetleg valaki tud segíteni, milyet, honnan érdemes beszerezni? Köszi előre!
ha minden igaz a tiedben ez van: http://febest.eu/STEERING_COLUMN_JOINT_ASSEMBLY_UPPER/AST-190
Ennek a Febest cégnek van magyar forgalmazója: http://www.japauto.hu/

Nekem szerencsém volt,találtam egy hibátlan bontottat,5000-ért.
vagy van még egy lehetőség.A Bárdinál van kardánkereszt,a cikkszáma:QL101DC, Listaára:8650.-Én elraktam a régit.egy ilyennel akarom felújítani,de még nem próbáltam,a boltos haver szerint jó bele.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9733 Dátum: 2015.03.23 20:31:16 »
ha minden igaz a tiedben ez van: http://febest.eu/STEERING_COLUMN_JOINT_ASSEMBLY_UPPER/AST-190
Ennek a Febest cégnek van magyar forgalmazója: http://www.japauto.hu/

Nekem szerencsém volt,találtam egy hibátlan bontottat,5000-ért.
vagy van még egy lehetőség.A Bárdinál van kardánkereszt,a cikkszáma:QL101DC, Listaára:8650.-Én elraktam a régit.egy ilyennel akarom felújítani,de még nem próbáltam,a boltos haver szerint jó bele.


Ezt találtam:
https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80230000-kormany-mechanika-hidraulika/80230062-kormanymu-alkatreszei/1202349-kormanycsuklo-toyota-carina-e-1992-1997-t190
 A bolti alkalmazott szerint utángyártott.. megrendeltem! 
A bontott gyári is lehet/ne/ jobb, sajna a 18-30 év kissé elbizonytalanít, ha belegondolok, nekem is milyen viszontagságos éveim voltak hasonló időintervallum alatt...  ::) 
Érdemes utánanézni, van-e jobb, olcsóbb megoldás!
Tapasztalatomról igyekszem számot adni, reményeim szerint, még 18 év elteltével kell csak panaszkodnom!
 Ma beszéltem apró alkatrész ügyben a nyíregyházi Toyota szervizzel, megkérdezhettem volna a kormánycsukló árát is -de miután megtudtam; egy 14-es kasztnicsavar 1500 "rúpia"-, letettem róla.

Még egyszer köszi a segítséged! :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.23 20:37:21 írta DS65 »

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9734 Dátum: 2015.03.26 22:05:07 »
Nekem kék Bosch kellet volna 1db de nem találtam sehol majd vettem bele 4db szürke Densot. már több mint 5000 Km -t megtettem vele problémamentesen. :yes:
Szia Okoska1! PÜ ment
Toyotáról csak jót vagy semmit...