Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681628 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9585 Dátum: 2015.01.18 21:51:58 »
A kipufogórendszeremnél gondok vannak, mióta megültettem.
Mennyit ültetted és milyen rugóval?

Új univerzális (pl. Bosal), vagy nem zörgő és nem lyukas bontott lenne jobb?
Mit mondotok?
Én bontott katalizátort tettem fel...

Lyukas rendszerrel járni (oké, a hangon kívül) van valami rossz hatása a motorra? Például szelepekre?
Én 21 év alatt többször jártam lyukas rendszerrel, volt hogy a cső eltört a középső és a hátsó dob között egy betonkockának kipufogóvéggel történt nekitolatás után, bírta a motor meg a szelepek, semmi baja nem lesz szerintem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9586 Dátum: 2015.01.18 21:58:42 »
Köszönöm a válaszod!

Nem fogalmaztam megint jól, a lényeg, hogy "megültetésen" azt értettem, hogy beakadt a katalizátor egy kőbe, és ebből lett a gond.
Én a gyári megoldásoknál szoktam lehetőség szerint maradni.

A bontott gyári katalizátorral hozza rendesen az értékeket?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9587 Dátum: 2015.01.18 22:06:11 »
A bontott gyári katalizátorral hozza rendesen az értékeket?
Hibátlan eddig. Pedig valószínűleg gyújtókábel vagy elosztófedél vagy legrosszabb esetben trafó gondom van, ami esős esték után abban a hibában jelentkezik, hogy egy henger rövid ideig nem megy indítás után amíg be nem melegszik egy kicsit, ez ugye nem tesz jót a katalizátornak. Van egy komplett bontott trafó+fedél+gyújtókábel szettem, de még lusta voltam kicserélni. Errefelé ritkán esik...  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9588 Dátum: 2015.01.19 06:56:10 »
A kipufogórendszeremnél gondok vannak, mióta megültettem.
Katalizátor, középső dob berepedt. A hátsó dob is cserés, de az másért.
Középsőt utángyártottat veszek, hátsót elvileg bontottat.
A katalizátor a kérdéses.
Új univerzális (pl. Bosal), vagy nem zörgő és nem lyukas bontott lenne jobb?
Mit mondotok?

Lyukas rendszerrel járni (oké, a hangon kívül) van valami rossz hatása a motorra? Például szelepekre?
Üdv!
Ugyanígy jártam anno, Bontott japán Futaba-ra cseréltem a gyári Walkert katalizátorostul. Első menetben az eredeti középdobot fenthagytam, de nem működtek jól a hátsóval. Erre vigyázni kell, nem csereszabatosak. Katalizátor hibátlan.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9589 Dátum: 2015.01.19 10:01:33 »
Köszönöm a választ.
Nekem japán a cucc, kivéve a Bosal katalizátort.
Szerinted nem lenne jó esetleg, ha gyári bontott katalizátor,  Bosal középső dob, és gyári bontott hátsó dob lenne rajta?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9590 Dátum: 2015.01.19 12:03:25 »
Tapasztalatom nincs róla, de problémátt nem okozhat. Egy univerzális alkatrészt nyílvánvalóan úgy készítenek el, hogy ne okozzon gondot semmivel passzítva. Csak azt tudom, hogy a Futaba középdob hosszabb, mint a Walkeré, a hátsó dobok belső szerkezete is vsz. más, ezért a fojtás, áramlás nem volt megfelelő (nagyon nem).

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9591 Dátum: 2015.01.20 19:42:44 »
Köszönöm a válaszokat.
Akkor a gyári katalizátor - gyári hátsó dob - Bosal középső dob lesz, mármint ez a terv.
Hacsak valakinek nincsen bontott jó állapotú japán középső dob készleten, mert érdekel, mármint ésszerű áron.
A közelben esély sincs bontóban ilyesmit találni.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9592 Dátum: 2015.01.21 13:02:40 »
Privátban küldök egy telszámot.ő biztosan tud neked segíteni.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9593 Dátum: 2015.01.21 18:53:05 »
Köszönöm!
Az előbb válaszoltam, de csak most láttam ezt a hozzászólásodat.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9594 Dátum: 2015.01.23 20:05:40 »
Ma megvolt a próbakör ! Semmi zörgés nagyon jó!
Érdemes volt belefektetni az energiát ! Megérte!!!
De még kell gyujtàs kábel mert az egyik áthúz ! Esetleg nincs valakinek eladó?
 Nem tudom hogy ez okozhat gondot?
Motor szépen jár ,nem vettem észre hogy kihagyna a gyujtás.
Köszi mindenkinek a segítséget!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9595 Dátum: 2015.01.23 20:24:15 »
Gratulálok!
Először javaslom nem terhelni és nem pörgetni nagyon.
Én ez olyan 5000 km-ig tartottam, persze egyre többet adva neki.
Ahogy kopik be a gyűrű, úgy nő a kompresszió és lesz egyre nyomatékosabb. Észre fogod venni.

Gyűrűzés után első olajcsere javasolt olyan 1-2000 km-en belül.

Most milyen olajat tettél bele?

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9596 Dátum: 2015.01.23 21:35:41 »
Eneos 10W 40-et .Gyújtáskábelt szerinted cseréljek?

Senki Alfonz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9597 Dátum: 2015.01.24 10:56:48 »
Helló mindenki!

Olyan problémám van ,hogy a benzinszint műszerem változó értékeket mutat, akár negyed tanknyi különbséget is. Van valakinek ötlete, vagy találkozott-e már a problémával, tehát van-e erre megoldás esetleg?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9598 Dátum: 2015.01.24 11:35:38 »
üdv Alfonz!

Sanszos, hogy valami kontakthiba van a hálózatban...
De rakoncátlankodhat a szintjeladó is! Ki kellene mérni.
Lehet rossz maga a műszer is!

Senki Alfonz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9599 Dátum: 2015.01.25 11:14:09 »
Köszönöm a választ! A kontakt hibára gondoltam én is...de vajon hogy lehet hozzáférni a tankon lévő csatlakozáshoz? Vagy  a műszerfalhoz? Azt láttam, hogy csavarok fogják, de van-e valami trükje a dolognak? Nehogy dűtsek borítsak... :cool2: :eek: