Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681467 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:sárvédőív-javítás
« Válasz #9450 Dátum: 2014.09.22 21:58:46 »
Sziasztok!
Képes beszámoló egy típushiba kezeléséről (elnézést a rossz minőségű képekért).

Nos, a nyárra tervezett sárvédőív-javítás a szerelgetés és a mászkálások miatt elhalasztódott, kifutottam az időből, letettem az sk. munkáról, s amikor felkerestem egy festőt, hogy kezelje le a bal oldalon két éve megjelent, s egyre terjedő dudorok alatt, ő rögtön kaszniszabóhoz irányított. Bár még nem ütött át a rozsda, de a púpok már lyukakat jelentettek.
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00359_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Azt nem értettem, hogy hogyan, mert 4 éve volt már javítva, többször átkentem belülről alvázvédővel, rücsivel a peremet, festékhiba nem volt. Nem értettem, hogy juthat oda víz, s miért megy tönkre ilyen rohamosan, mégsem látható sérüléssel.
Eleve gyanús volt, hogy ugyanakkor jobb oldalon csak egy hupli volt.
http://kepfeltoltes.hu/140921/M_solat_-_DSC00356_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A karosszériás azonnal megfejtette: az előző  "mester" :censored: nem vágta ki a lemezt, hanem csak ráhegesztett egy foltot a javítóívből,  :eek: s alul nem volt végigvarrva.  :cry: Én aztán kenegethettem a belsejét, viaszolhattam a külsejét, a két lemez között csámcsogott a rozsda... :whistling:
Jobb oldalon látszik a ráhegesztés:
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00365_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00366_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt csak kihegesztette a lyukat, illetve üregvédőzte, bal oldalra galvanizált javítóív lett fölszabva:
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00362_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00363_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most készült el a festés, a lökhárító alatt is le lett rücsizve, lakkozva a lemez.
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00385_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00390_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140921/DSC00379_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amin még gondolkodom, az kőfelverődés-védő fólia. Anno kicsit féltem, hogy a kisebb Et, nagyobb kerék + súlyát nem fogják bírni a kerékcsapágyak, de az én vezetési stílusom, úgy látszik nem sok nekik, ugyanakkor a kijjebb lévő kerekek miatt a perem kap eleget. Igaz, most alkalom lett volna a visszaperemezésre is...
Remélem, többet fog bírni ez a javítás, mert meggyőződhettem róla, hogy a  hátfal, és minden egyéb lemez - hála a galvanizálásnak - évek óta jól bírja a csillaggarázsos tárolást.
Nem tudom megunni a kicsikémet, a nyári nagy járkálások után most rendesen elvonási tüneteim vannak  :D

Gratula kalapos!
Szép lett, le a gányoló szakikkal!  :clap:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9451 Dátum: 2014.09.23 10:14:09 »
Köszi Lina és a szakik nevében is! Az én szerepem ebben csak annyi volt, hogy hangsúlyoztam: nem eladásra lesz! De remélem, hogy náluk ez is felesleges volt.

beni921

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9452 Dátum: 2014.10.13 10:48:59 »
Hello!
Zala-megye környékén motorfelújítás olcsón? :helpsmilie:

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Váltóhiba alacsony fordulaton
« Válasz #9453 Dátum: 2014.10.18 16:17:45 »
Sziasztok!

Elérkezett az első komolyabb baja a szeretett Carinamnak :(
Ha 3-ból 4-be váltok (váltanék) és a váltás végére leesik a fordulat 1500 alá akkor nem veszi be a sebességet, remeg a bot.
Ha a váltás végére 1500 fölött van a fordulat akkor simán megy.
A váltáskor recsegés eddig csak néha-néha volt, legtöbbször szerintem emberi hiba miatt :)

Az ugye teljesen biztos, hogy megy szerelőhöz, csak az a kérdés, hogy mi lehet a baja és hogy mennyiben fog ez meglátszani a bankszámlámon?

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9454 Dátum: 2014.10.21 16:20:21 »
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

4AFE motornál hol található a kopogás érzékelő szenzor?

Köszi

Üdv mindenkinek!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9455 Dátum: 2014.10.21 16:47:36 »
Hali!
Jól el van bujtatva a hengerfej alatt a 2-es hengernél:

Lecsupaszítva könnyebb megtalálni, de ez egy fl. előtti modellé. Naranccsal jelölve.

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9456 Dátum: 2014.10.22 19:07:53 »
Köszi kalapos!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9457 Dátum: 2014.10.22 19:18:47 »
Köszi kalapos!
Ha a tiéd angol, akkor csavar fogja fel. Ha japán, akkor betekerős.


Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9459 Dátum: 2014.10.25 18:58:22 »
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

4AFE motornál hol található a kopogás érzékelő szenzor?

Köszi

Üdv mindenkinek!
Neked is jelez? Nem szépítem, ott van ahol nem látod és nem tudsz odanyúlni (csak ha kicsi a csuklód), főleg ha jobbkezes vagy. Én egyszer leszedtem, azóta sem tudom visszarakni. Háromszor próbáltam, fájdalmas sebeket szereztem. Egy dróton lóg. Írd meg ha haladtál valamit!
A következő is Toyota lesz.

Fermoy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9460 Dátum: 2014.10.29 15:47:33 »
Sziasztok! Biztos volt már téma, de sajnos nem találtam meg azt,  hogy kuplungot hogyan kell légteleníteni.Nemrég vettünk egy Carina E-t azzal a hibával,  hogy a pedál néha lent marad. Először megpróbálnám légteleníteni a rendszert mielőtt munkahengert vennék. Valakinek van esetleg ilyen tapasztalata? Kösz szépen!
'82 Tercel 4WD
'92 Carina 2,0 GLI

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9461 Dátum: 2014.10.29 16:01:23 »
A cserét is leírom egyben.
Mi így csináltuk:

Egy ember beül a vezetőülésbe. Ő fogja nyomogatni a kuplungot.
A másik pedig fog egy kis magas-átlátszó edényt, aminek az aljára megy egy átlátszó tömlő, ami viszonylag szorosan illeszkedik a kuplungot kinyomó munkahengeren levő légtelenítőszelepre. Ez szemből könnyen látható és hozzáférhető.
Ezt a szelepet először érdemes dugókulccsal meglazítani, mert lehet, hogy régen nyúltak hozzá és nehezen indul el.
A meglazítás után rátenni a tömlőt a szelepre, a bent ülő szépen pumpálja a pedált. A tömlő vége legyen mindig fékfolyadékban az edényben, hogy ne tudjon levegőt beszívni. Kell még figyelni, hogy a kuplungfolyadék tartályából ahogy fogy a régi folyadék,utána kell tölteni a frisset, de akkor jó elkezdeni, amikor éppen kifogyott. Ez nem szabad már kiürüljön. Addig pumpálja a bent ülő,  amíg teljesen tiszta folyadék (vagy világosabb) nem látszik a tömlőben. A légtelenítő szelepet úgy szoktam meghúzni (villáskulccsal), hogy a bent ülő éppen lassan nyomja. Így légtelenítettem és a folyadék is friss.
Van, amikor bent kell tartani a kuplungot, de majd látni fogod. A fékfolyadék agresszív anyag, a fényezést is marja, kézre, szembe, szájba, stb. ne kerüljön.
Röviden ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.29 16:08:58 írta szfp »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9462 Dátum: 2014.10.29 19:12:05 »
üdv!
Kiegészíteném annyival, hogy ha ránézésre össze van rozsdásodva a légtelenítő a munkahengerrel, sőőt, porvédő sincsen rajta, akkor veszélyes, hogy bele fog törni a csavar!!
Ezért érdemes lepucolni a menetet, ami kilátszik, ha szennyezett a porvédő nélküli légtelenitő furata, akkor azt is szépen kipucolni, kifújatni, majd párszor jófajta rozsdaoldóval fujogatni, a tövét és a furatot is, akár pár napig, ha nem sürgős.
Ha érzetre így is nagyon ragaszkodik, hagyni kell, mert erővel csak bele fog törni!

A munkahengert a csavar tövénél gázlánggal meg kell melegíteni és ki fog lazulni!

Természetesen tűzzel vigyázni tessék!!!

szfp!
A légtelenítés leírása amúgy jó, de van, hogy nyitott légtelenítőnél való pumpálásra csak oda-vissza dolgozik az olaj, nem jön a levegő.
Ilyenkor elzárt légtelenítővel párszor gyorsan rá kell pumpálni, pedált benyomva hagyni és úgy rányitni a csavart!
Előfordul, hogy kézzel kell először visszahúzni a pedált!

Fermoy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9463 Dátum: 2014.10.29 20:32:44 »
Köszönöm a válaszokat, holnap megpróbálom megcsinálni. Éjszakára befújtam a légtelenítő csavart WD40-nel, remélem használni fog valamit. SAjnos a porvédő sapka hiányzik, és az egész henger elég lerobbantnak tűnik, de remélem tudja teljesíteni a dolgát azért. A folyadék nagyon koszos, bízom benne, hogy a csere és a légtelenítés orvosolja a kuplung problémát.
Üdv
'82 Tercel 4WD
'92 Carina 2,0 GLI

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9464 Dátum: 2014.10.30 09:35:04 »
Most kell cserélnem a féktárcsát és a fékbetétet, valamint a hűtőrendszert is át kell tisztítani mert a fűtés az elég gyenge.
Valaki tud -e tanácsot adni ezekkel kapcsolatban?
A hűtőnél megkezdem a trisós tisztítást, a fékeknél valószínűleg a Jakoparts-ot választom. Eddig  ennyi.
A következő is Toyota lesz.