Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678007 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8985 Dátum: 2013.11.12 19:41:15 »
Még egy kérdésem van  :whistling:
Ha a kormányt jobbra tekerve kattog a féltengelycsukló, és balra nem annyira, akkor az jobb féltengelycsukló lesz?
Ez a dolog zavar, és beszéltünk is róla, de abban reménykedem, hogy még két évet kibír, mert akkor lenne aktuális a váltóolaj cseréje  ::)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8986 Dátum: 2013.11.12 23:24:28 »
Még egy kérdésem van  :whistling:
Ha a kormányt jobbra tekerve kattog a féltengelycsukló, és balra nem annyira, akkor az jobb féltengelycsukló lesz?
Ez a dolog zavar, és beszéltünk is róla, de abban reménykedem, hogy még két évet kibír, mert akkor lenne aktuális a váltóolaj cseréje  ::)

üdv Dani!
Azt illene behatárolni, melyik oldala kattog, ezt általában nem nehéz. Parkolóban lehúzott ablakkal fordulsz párat és ki fogja adni magát!  ;)
Amúgy a külsőt, mint megtudtuk nem lehet szétszedni, de a belsőt igen! A váltóolaj leengedése pofonegyszerű, a feltöltése meg visszakézből.  :lol:
De ha jól csinálod, a váltóban maradhat a csukló háza, a belseje meg kihúzható és akkor nem folyik ki az olaj, a harangok meg máris cserélhetőek!!  :hug:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8987 Dátum: 2013.11.13 13:38:21 »
Még egy kérdésem van  :whistling:
Ha a kormányt jobbra tekerve kattog a féltengelycsukló, és balra nem annyira, akkor az jobb féltengelycsukló lesz?
Ez a dolog zavar, és beszéltünk is róla, de abban reménykedem, hogy még két évet kibír, mert akkor lenne aktuális a váltóolaj cseréje  ::)
Ha jobbra tekerve a kormányt,kattog hangosabban,akkor a bal oldali terhelődik,és akkor az lesz a hibás.A parkolós ötlet jó,alá fordított kormánnyal,kicsit erősebben gázt adva,hallani fogod hogy hogy hangosabb.A Bárdinál azt írja,hogy belső zéger gyűrű biztosítja a csuklót.E szerint szétszedhető,még a féltengelyt sem kell kivenni.Ha mégis ki akarod ,sem kell leengedni a váltóolajat.A belső porvédőnek a nagy bilincsét oldva,kicsúszik a házból a féltengely.Én is így csináltam az enyémen,bár csak porvédőket cseréltem,nem néztem meg hogy,hogy jön le a csukló.Csináltam már egy pár autót,és amit zégeresnek irt,az az is volt,bár volt úgy hogy mégis kivettem a féltengelyt,mert csak tísztítás után találtam meg,és tudtam kivenni a biztosítást.
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1994/1_6/BENZIN/eroatvitel---valto-kuplung-feltengely/feltengely-alkatreszek/feltengelycsuklo-kulso
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 13:40:51 írta veres2 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8988 Dátum: 2013.11.13 17:04:05 »
Sziasztok
Bocsánat,hogy ilyen sokáig eltűntem :surrender:
Most néhány megválaszolatlan kérdésre szeretnék reagálni
Az autómban a cserélt alatrészek 90%-a használt,mivel sajna nincs az új cuccokra rávaló
Úgy gondolom,hogyha egy szerkezetileg működőképes,ugyanolyan tipusú autóból kivett alkatrésznek jónak kellene lennie illetve legalább valami valami változásnak be kéne következnie :hmmmm:
De szinte semmi  :no:
Ja és a hibának semmi előjele nem volt,egyik pillanatról a másikra következett be,(talán hasznos info)
 
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 17:07:08 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8989 Dátum: 2013.11.13 17:52:42 »
Igazad lehet.
Én is egyből mondtam, hogy egy másikat hozzanak, de azt mondták, hogy ez az egy van. Pécsi Unix. Gondoltam is, hogy ott hagyom nekik, de úgymond kényszerhelyzetben voltam, mert még a normálisnak mondható időben szerettem volna megszerelni, és jövő héten kell a kocsi  :surrender: Most este már itt is az eső, és jön a lehűlés. Ha hétfőn kapok pumpát, akkor sokkal rosszabbak lettek volna a körülmények szerintem.
Aisin-t szerettem volna, esetleg GMB-t, de Dolz volt csak. Neten olvastam róla ilyet is, olyat is.
Szerinted azért vállalható, vagy rossz "választás" volt?

Egyébként az a gyűrű, amit a csapágyboltban vettem, 34x3 jobban tetszik, mint a gyári, ezért nem bánom. Úgy meg egyszerűbb lett volna...

Ügyes vagy. A Dolz egyébként vízpumpákat gyártó spanyol cég, 75 éve nyomják az ipart, jellemzően dél-amerikai leányvállalatokkal.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8990 Dátum: 2013.11.13 20:51:38 »
Üdv!

Köszönöm a válaszokat!

kamikaze, veres2:
A behatárolás lett volna a kérdésem, de ma figyeltem, és mindkettő irányban kattogás van  :cry:, szóval dupla csere lesz, ha majd sor kerül rá. Addig majd vigyázok, nagyon alászedve nem gyötröm, talán kibír még egy 5-10.000 km-t.
A csere talán menni fog, Marutin már cseréltem mindkettőt, aztán az egyiken külön harangot is, nagyjából itt is olyan az elv.
Viszont mindenképpen kiveszem a féltengelyt, én nem szórakozok már, mint a Marutin, ahol csak egy sima kis rugós gyűrű fogta a csuklóba a tengelyt. Aztán öt kilós népszavával sem indult el, 230-as sarokcsiszolóval kellett kétoldalról bevágni és lerepeszteni róla. de mind a két oldalon ugyanez volt.
A földön meg nem szeretek a kocsi alatt bujdokolva csuklót szétbontani (Marutin és Samarán is szétszedhető a belső csukló, utóbbin a külső is(!)), azt szeretem, ha kinnt szépen tisztán összerakom, nem pedig a helyére téve beporolom, aztán majd kopik... :surrender:

Bárdinál a második oszlopban van mindössze egy GSP csukló, ami ABS-es, 8000 körüli listaáron. A két darab kedvezménnyel meglenne egy tízesből...Marutin jó lett a GSP. Szerintetek mennyire vállalható?

Trotter66:

Köszi, akkor nem lőttem talán akkora nagy bakot  :1eye:
A papírja szerint, ha jól emlékszem, 50.000 km vagy 2 év garanciát ad(na) a gyár a pumpára. Persze akkor, ha szervizben rakják bele  :hmmmm:

A vízpumpáról a tapasztalatokat leírom még.
A jelek szerint légmentes a rendszer. A csöveket megnyomva elég kemények hidegen is, nem áramlik levegősen, nincs hangja.
A tartályból nem fogy már a folyadék. Van fűtés, halk a pumpa. Folyás továbbra sem látok.
Hála Istennek úgy néz ki, hogy jó lesz ez  :otlet:
Holnap lesz egy közepes út, 5 személlyel. Kapnak majd a Hankook-ok  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8991 Dátum: 2013.11.13 22:53:58 »
Sziasztok
Bocsánat,hogy ilyen sokáig eltűntem :surrender:
Most néhány megválaszolatlan kérdésre szeretnék reagálni
Az autómban a cserélt alatrészek 90%-a használt,mivel sajna nincs az új cuccokra rávaló
Úgy gondolom,hogyha egy szerkezetileg működőképes,ugyanolyan tipusú autóból kivett alkatrésznek jónak kellene lennie illetve legalább valami valami változásnak be kéne következnie :hmmmm:
De szinte semmi  :no:
Ja és a hibának semmi előjele nem volt,egyik pillanatról a másikra következett be,(talán hasznos info)
Szia!

Alkatrészes topicot nem szoktad használni? 20-40% árengedményt lehet kapni több helyen.
Koppszenzorra rámértetek esetleg már?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8992 Dátum: 2013.11.15 19:29:17 »
Üdv!

Jelentem, hogy készen van.
Köszönöm a segítséget minden érintettnek!
Hála Istennek végre (tudtommal) minden izzó aktív a középkonzolban! A tegnapi szerzemény bevált, pont oda méret  :clap:
Vettem egy izzót az utastérvilágításhoz is, az is szuper most.

Képet még nem csináltam róla, de majd igyekszem.

Ebben az autóban még nem világított így a műszerfal meg a középkonzol, amióta megvettük, az tuti  :otlet:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8993 Dátum: 2013.11.15 19:44:39 »
Apróság,de nekem is zavarta a szemem,hogy csak a műszerfalban volt világítás az izzók cseréjéig
Today Tomorrow Toyota

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8994 Dátum: 2013.11.16 22:24:19 »
Üdv mindenkinek!

Ma meglepetést okozott a kicsike:
Benzinszagot éreztem menet közben, hát az injektor 3-as hengerbe bekötött bigyólya vagy más szóval izéje engedi az anyagot.
Ebből most ugye látszik, hogy tudom mi micsoda?  :hug: :hmmmm: de majd holnap a szerelő megmondja :lol:
Én megtettem  amit tudtam: telefonos segítséget kértem. Hiba behatárolása illetve a javítás módja Kamikaze és Zé Balázs jóvoltából megtörtént. Nagyon szépen köszönöm!  O gyűrűt és szerelőt találtam, de csak holnapra :hug: 
Mert hát mindketten állítják, hogy egyszerű a javítása amit el is hiszek! Csak nem nekem :cool2:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8995 Dátum: 2013.11.17 14:22:52 »
 :clap:
Hiba elhárítva!  O gyűrű csere és kész, benzin nem folyik. Viszont majd a közeljövőben ki kell cserélni mindet mert elfáradtak.
Különösebb gondot nem okozott, a beáramló szagon kívül, 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8996 Dátum: 2013.11.17 14:44:36 »
:clap:
Hiba elhárítva!  O gyűrű csere és kész, benzin nem folyik. Viszont majd a közeljövőben ki kell cserélni mindet mert elfáradtak.
Különösebb gondot nem okozott, a beáramló szagon kívül,

Szuper  :clap:

A felső tömítése az o-gyűrű, azt cseréltétek? Alatta van a rezgéscsillapító, a szívósorban meg egy nagy gumikarika.
Arra figyeljetek, hogy benzináll legyen, ha nem gyárit raktál oda.
Márkaszervizben a 3 db kb. 3000 Ft  :otlet: Mondjuk az is igaz, hogy jól bírják hála Istennek  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 14:46:12 írta vd1234 »

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8997 Dátum: 2013.11.17 14:50:23 »
Szuper  :clap:

A felső tömítése az o-gyűrű, azt cseréltétek? Alatta van a rezgéscsillapító, a szívósorban meg egy nagy gumikarika.
Arra figyeljetek, hogy benzináll legyen, ha nem gyárit raktál oda.
Márkaszervizben a 3 db kb. 3000 Ft  :otlet:


Igen a felsőt cseréltük, benzinálló került bele.
3 ezer?  Még szerencse, hogy lehet kapni :nonono:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8998 Dátum: 2013.11.17 15:48:55 »

Igen a felsőt cseréltük, benzinálló került bele.
3 ezer?  Még szerencse, hogy lehet kapni :nonono:
Hol kaptál benzinállót?

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8999 Dátum: 2013.11.17 16:15:59 »
Hol kaptál benzinállót?


Nem vettem, a szerelőnek volt, szerencsére.