Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681193 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8955 Dátum: 2013.11.10 11:20:23 »
Üdv vd
Töltsd fel gyorsan hűtővízzel,nagyon kíváncsi vagyok :hug:
Üdv!
Már este feltöltöttem, ma már a légtelenítés jön  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8956 Dátum: 2013.11.10 11:27:12 »
:clap: Gratula! Ez tetszik! Ami javításnak indult, abból fejlesztés lett! :D
Nem is bánod, Dani, hogy elsőre nem találtad el a zaj forrását, most legalább biztos lehetsz benne, hogy kiszolgál a generátor is. :yes:
A légtelenítésnél a fűtéscsapot ne felejtsd kinyitni.

Sajnos vannak árnyoldalak is azért.

Hát...durván számolva egy nap a generátor cuccok beszerzése még egy nap a javítás.
A vízpumpa még egy nappal több legalább, már ha jó lesz tényleg és nem ereszt. Az olyan 5 nap  :cry: De biztos én dolgozok tetű lassan. Csápos emelővel gyorsabb lennék talán  :whistling:

A hátam közepének sem hiányzott ez a "két" hiba, kérdeztem szerelő ismerősömet, nem vállalja-e a pumpa cseréjét, de himmegett-hümmögött, nekem meg kell a kocsi, úgyhogy kénytelen voltam megcsinálni.
De az eredmény kissé enyhíti a fájdalmakat hála Istennek, már ha tényleg jól fog működni.
Most is a lányomat alig tudom levakarni magamról, szegénnyel alig tudtam együtt lenni  :no:

Aztán még a fék légtelenítéséről nem is beszéltem. Öcsém remélem tud segíteni, mert akkor gyorsan meg lehet csinálni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8957 Dátum: 2013.11.10 14:06:37 »
Üdv!

Két gyors videó. Meg a múltkori. Mindegyik HD.
Érdemes azt hallgatni, ahogy nyitott motorháztető és ajtó mellett jár a motor, és milyen hangja van. A motorhoz közel annyira nem tűnik halknak, de eléggé az ;) Talán a múltkorival összehasonlítva van különbség.

Az első hidegen, a második üzemmelegen. Az a kelepelés az injektorok hangja  :yes:





A múltkori:

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.10 14:22:30 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8958 Dátum: 2013.11.10 18:14:31 »
A hűtőből még megoldom, hogy tisztán vegyem le, de a blokkból nem tudom. Van valami jó módszered?
Én nem bízom a "leszűröm, aztán mehet vissza" megoldásokban  :no:

Nyilván, ha csurom olajos felületen, olajsárral szennyeződik, akkor már kérdéses az újra felhasználása, de amúgy ha tudod, hogy tiszta és csak egy árnyalattal sötétebb, nyugodtan tedd vissza, finomszűrőn /rongyon átszűrve!

Amúgy az etilén glikol erősen mérgező, ezt hova szoktad önteni?  :devil:

---

Szabolcsnak hála ismét jó lesz a fékem, remélem, ugyanis még mindig a fék rezgéscsillapitó gumigyűrűvel "küzdök"...
Vettem még anno a Toyotánál gyárit , de sajnos nem volt tökéletes az szilikonpaszta, amivel megkentem, ezért kitökösödött ismét. Azóta beszereztem szilikonzsírt, ezzel fog összemenni most.
Leveszem a komplett nyerget és kimosom belőle a régi kenőanyagot!

A jelenség most az, hogy nagy tempóról fékezve rázza a kormányt, időnként megállásnál pedig hallani, ahogy kattog a csúszka a nyeregben..  :censored:  :wacko:
November közepén lesz műszaki is, hála Istennek nem kell talán cserélni semmit, de azért megrángatom az alját!  :yes:
Fék,- kuplung olaj is nyáron volt 2 éves, azt is kicserélem!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8959 Dátum: 2013.11.10 18:23:35 »
kamikaze:

Nem bízok a szűrögetésben, kis kosz is gyorsan áramolva koptatja a puha alumíniumot, lapátokat.

Hová kellene öntenem? Borom nincsen  :ph34r:

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8960 Dátum: 2013.11.10 19:32:23 »
Igazad lehet. Nekem csak a fogatás legyen jó  ::)

A fogyasztás nem lett jobb. Ma rotort cseréltem, remélem ez megoldja a gondot.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8961 Dátum: 2013.11.11 06:22:59 »
Sziasztok
Piro- t kérdezem van-e már valami eredmény?

Hello pvivien79!
Csak annyi, hogy elvittem egy villamosságihoz és megbeszéltük, hogy majd hívom, ha aktuális az átvizsgálás. Sajnos időm is kevés, no meg a pénzem is (banki adósságok, nem kevés).
De az egyik ismerősömnek van egy bontós haverja és azzal is megbeszéltem, hátha tud egy gyújtó trafót hozni egy próbára. Hátha sikerül megoldani olcsón a problémát.
Különben hidd el, ha sikerül a hibát kijavítani és megint élvezettel fogom vezetni a Toyotámat, nagybetűkkel fogom ideírni, hogy sikerült.

piro...

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8962 Dátum: 2013.11.11 10:33:21 »
Sziasztok.Megint megtorpantam a hibakeresésben.Az ok :3x-os a Co. Nagyon dús a keverék.Az összes keverék képzéssel kapcsolatos pontot átnéztem.(jeladók,szenzorok,stb.)A lambda szondát csak multimeter-rel nézegettem(2 éves)Tegnap kivettem a gyertyákat és érdekes volt.1-es szép "őzbarna" viszont 2,3,4-es kokszos volt.A körmömmel le tudtam pattogtatni a kormot.Az 1-es dugattyú tetején le bírtam olvasni a feliratot olyan tiszta volt.A többin darabos koksz van.Gyertyákat ma kicserélem.1800-as fordulaton néha lehet érezni rángatást.Mi lehet a baj?Gyújtás kábelek,trafó,vagy becsöpögő injektorok.5-40-es eneos premium hyper van benne.picit eszegeti,kb 3000km egy rovátka a nívón.lehet,hogy 2,3,4-es gyűrűs lesz.De miért dús :cry:Februárban lesz a vizsgája.Addig meg kéne fejteni.A kocsi mindennapi használatban van.Ja és 10l-alá nem igazán megy a fogyi.Lehet megadta magát az NGK lambda 2 év után?Vaktában nem akarok alkatrészeket vásárolni.(Jön a gyerek :clap:)
Ha valakinek van bármi ötlete nyugodtan írja meg.Előre is köszke. További szép napot.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8963 Dátum: 2013.11.11 10:43:30 »
Jó lambda van benne?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8964 Dátum: 2013.11.11 11:20:00 »
Hosszas keresgetés után került bele az a mi benne van.Tök ugyan az volt mint a gyári csak nem volt beleütve laser-el ,hogy Toyota.Megkeresem a számlát attól majd okosabb leszek.Gondoltam ha egyezik minden (forgalmi alapján)nem lehet gond.Vagy még is :hmmmm: Lehetséges az,hogy a leömlötöl a szondáig falsot szív de nem lehet hallani?Ezért dúsít mert sok az oxigén(friss levegő kerül be)Tudom hogy kifújni szokott,de hátha.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8965 Dátum: 2013.11.11 12:56:03 »
üdv chefbacsi!

A vezetékeket kellene szakadásra megvizsgálni a csatlakozóktól a vezérlőig!
Az is lehet, amit te irsz, ugyanis ott be is szivja a levegőt! Féktisztitóval óvatosan ki lehet deriteni, közben esetleg nézed a lambdajelet, ha hangra nem adja ki egyértelműen!
Injektor is lehet, ezeket is meg kellene mérni.
Esetleg a rossz nyomásszabályzó nem engedi vissza a benzint és túl nagy a nyomás.

Amúgy mi a hibajelenség? Csak a fogyasztás nagy?
Ecu reset volt és utána betanulás leállitás nélkül 10-20 km?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.11 12:58:34 írta kamikaze »

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8966 Dátum: 2013.11.11 16:11:31 »
Amúgy mi a hibajelenség? Csak a fogyasztás nagy?
Ecu reset volt és utána betanulás leállitás nélkül 10-20 km?

Magas fogyasztásom nekem van. Meg a kocsimnak.  ::)

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8967 Dátum: 2013.11.11 16:47:40 »
Üdv Kamikaze.fentebb irtam,hogy 3 szorosan tul lépte a megengedett co-t.volt reset.direkt generáltam hibát  mert nem hittem el hogy nincs tárolt hiba.járó motornál lehuztam a TPS-t már villogta is ki.plussz nem értem hogy az 1es dugó gyertya tiszta,a többi kokszos.holnap lessz gyertya csere,meglátom mi váltózik.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8968 Dátum: 2013.11.11 18:53:41 »
Üdv!

chefbacsi:
Először is: gratulálok a gyermekáldáshoz, hála Istennek  :clap:


Első körben szerintem nézd meg a PCV szelepet, hogy jól működik-e?
A lambdaszonda necces. Inkább Denso-t mondanék...megbízhatóan kellene megmérni, utána lehetne továbblépni.

Nálam nagyon olajevős volt, de a fogyasztásra ez nem nagyon hatott.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.11 19:13:47 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8969 Dátum: 2013.11.11 21:44:58 »
Ma teszteltem a gépet.

Kétszer állítottam szíjfeszességet, most jónak tűnik.
Illúzióromboló, amikor parkoláskor, illetve általában kanyarodáskor nekiáll visítani a szíj  :ph34r:

Atomcsendes. Indítás után a legnagyobb hang a kipufogótól jön. Lecsukott motorháztetőnél simán lehet hallani az injektorokat.
Tisztára mint egy új autó, hála Istennek  :otlet:

Vezetés közben feltűnt, hogy sokkal jobban hallom a gumik hangját, mint eddig  :cool2:


Egy centi hűtőfolyadék hiányzott a tágulásiból. Folyást sehol sem láttam, a vezérlés burkolatánál sem. Szerintem ennyit beszívott a légtelenítés miatt.
Majd holnap újabb kör, újabb ellenőrzés a tervek szerint.

Öcsém elvileg néz nekem izzót a felső kapcsolókba  :yes: