Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678027 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8925 Dátum: 2013.11.08 19:21:00 »
Érdekes, kíváncsi leszek, hogy passzol e.

Itt meg jó kis pdf-es katalógusok vannak, vízpumpáról elég sokat ír, még manual is van a végén, érdemes megnézni:

http://www.be.aisin-europe.com/uk/cataloguepdf.php

WPT-033-at 4A meg 7AFE motorokhoz írják. Van a vízpumpán valami típusjelzés? Nem lehet hogy kevernek kavarnak és mégiscsak az a 018-as amit elhoztatok?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8926 Dátum: 2013.11.08 19:22:09 »
Közben beszéltem szerelő ismerősömmel.
Pasztázni fogom.

De ezt a régi vízpumpát... lötyög, zúg, de mégsem eresztett  :eek:
Ez csoda, hogy még ment, hála Istennek.

Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy ha sikerül, milyen hangja lesz így a gépnek  :1eye:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8927 Dátum: 2013.11.08 19:26:38 »
Érdekes, kíváncsi leszek, hogy passzol e.

Itt meg jó kis pdf-es katalógusok vannak, vízpumpáról elég sokat ír, még manual is van a végén, érdemes megnézni:

http://www.be.aisin-europe.com/uk/cataloguepdf.php

WPT-033-at 4A meg 7AFE motorokhoz írják. Van a vízpumpán valami típusjelzés? Nem lehet hogy kevernek kavarnak és mégiscsak az a 018-as amit elhoztatok?
Na, tegnap valamiért nem ment ez a katalógus nekem, most meg igen. Köszi!
Nem 018, mert az van az öntésben, hogy 7A.

Szerk.:
Most nézem a katalógust, annyi a különbség, hogy a 108 az, ami teljesen olyan, mint a régi,  itt viszont a 033-on a  két lyuk, amin kifolyhat a cucc, az két csőben van, de nincs útban semminek. Ezek szerint nem volt nekik 108.

Ha a méret passzol, én nem szórakozok vele, ez lesz, kész  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.08 19:45:35 írta vd1234 »

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8928 Dátum: 2013.11.08 19:54:59 »
Sziasztok
M Zolitól kérdem van- e valami fejlemény az autóddal :?:
Állítólag hétfőn már konkrét infókkal a kezemben, esetleg megjavítva lesz már, és akkor tudok újat. Ma kezdtek neki.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8929 Dátum: 2013.11.08 20:36:47 »
Most beletettétek a bogarat a fülembe, és egymás mellé tettem a két pumpát.
Az eredmény érdekes.

Nem jó.
A közepén végigvonuló borda 1,5 cm-rel hosszabb, mint a régié. Nem férne be.
Még jó, hogy hárman nézték a boltban, hogy olyan-e, mint a régi   :ph34r:

Most ennél többet mit tudtam volna csinálni??  :taz:

Holnap mehetek be Pécsre, remélem, hogy a másik kettő még ott lesz és kapok olyat, amilyen kell.
Mert már nem tudom, milyen kell ide  :surrender:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8930 Dátum: 2013.11.08 21:17:39 »
Na most, hogy itt ez a katalógus rákerestem gyári cikkszám alapján amiket a toyodiy ír 95-ös japán carina e-hez (mert több is van):

16100-19295 - WPT-108
16110-19145 - WPT-108
16110-19205 - WPT-018

Ezek szerint kettő is jó hozzá! Ó jee és megvan a technical bulletin  :excl::

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6bq1rFW8H3wJ:new.aisinaftermarket.com/uploads/o3l63f4z_NEW_PRODUCT_BULLETIN_WPT-018_TECH_BULLETIN_copy.pdf+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Egyre érdekesebb :)

Ezek szerint a 108-as kell mégiscsak, ha nem akarunk 018-al trükközni, ejha.

Szerk.:

"In reviewing this concern, (Stuck or RubbingImpeller)-we determined, due to the close manufacturing tolerances specified by the OE, a misalignment of the pump and housing can cause the impeller to come into contact with the housing when "on the car" installation occurs."

Avagy ha nem szedik ki az egész motort az autóból és úgy próbálják beszerelni a vízpumpát nem lesz megfelelő az illesztés a pumpa és a házrész között (a lapátrész hozzáérhet a házhoz).
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.08 21:26:51 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8931 Dátum: 2013.11.08 21:38:53 »
Jó kis leírás!

Nem kell kivenni a motort, elég, ha az alsó felébe belepróbálja az ember a cuccot szerintem. Mikor a két felet összefogja a 4 csavar, akkor már egység, és úgy be lehet tenni a helyére.

Nem értem, miért írja, hogy ne pasztázzon az ember. A régi is pasztázva volt. Ha mégis ereszt, nagyon gáz megint levenni  :no:

Inkább pasztázok, nyilván vékonyan.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8932 Dátum: 2013.11.09 12:27:26 »
Üdv!

Még mindig a vízpumpa.

Reggel bementem Pécsre a Bárdihoz. Ott volt még a WPT-018 AISIN. Belepróbáltam a házba. Naná, hogy hosszabb a lapát, nem megy össze.
Szerintem Kasu-nál is ez volt :( Hétfőre tudnak hozni valamit, de AISIN-t nem, mert abból nincs WPT-108, ami kellene.
Ezúton jelzem, hogy ezt érdemes venni az 1.6-hoz elvileg (angolt nem tudom), akinek van rá ideje/pénze stb. Komplett ház, ahogy netferry is írta, max. pasztázni kell, de oda való.

Jó, akkor visszakértem a pénzt, lementem a Unixhoz, ahol volt egy darab Dolz. Megvettem, de kiderült, hogy nincs a dobozban o-gyűrű.
Akkor vissza a Bárdihoz, lemérni az o-gyűrűt. 35x2,5 elvileg, de vettem 34*3-ast is. Persze az már Bonyhádon a csapágyboltban, mert autósboltban külön ilyen dolgot kapni álom. De legalább volt, hála Istennek. Anélkül nem nagyon raknám bele. A 2-2 gyűrű volt vagy 180 Ft összesen. Tönkremenne a gyártó, ha belerakna egy ilyen filléres dolgot a dobozba  :censored:

A jó meleg napos délelőtt így elment ezekre a szerelés helyett  :ph34r: Most ebédelek valamikor, és ahogy lehet, csinálom. Még ott a holnap...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8933 Dátum: 2013.11.09 14:53:04 »
Üdv!

Sajnálom vd1234, hogy így megszenvedsz a vizpumpával a boltok alkalmatlansága miatt...
Tudom milyen, amikor hiába van nálad a forgalmi, régi alkatrész, jóindulat, mégsem azt kapod amit szeretnél.  :censored:
Felénk is ilyen az alkatrész-kereskedelem.. Elhozhatsz a boltból egy kosár alkatrészt, amiből esetleg majd valamelyik passzol az általad kivánt elemmel, de többnyire nem fog..  :censored: :censored: :censored:
Szerencsére van egy bolt a megyeszékhelyen, ahonnan nyugodt szívvel merek akár telefonon is rendelni, mert mindig (!) azt hozzák ami oda való. Na jó egyszer fordult elő, hogy nem megfelelő méretű bowdent kaptam, mert telefonon rosszul diktáltam a méretet. 1035 mm ill. 1350 mm. Ez is az én hibám volt.  :whistling:

A fagyálló azért ne legyen az utolsó utáni minőség, mert bizony volt, hogy az össze-vissza fagyállóburogatás eredménye az lett, hogy az alu hengerfejet szivacsosra marta az elegy..
A másik eset, hogy elfolyt a viz és szétmarta a pasztát, amivel a szivattyú lett tömitve, valamint zselés trutyivá áltt össze...  :censored:

Vékonyan mindig érdemes pasztázni...


favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8934 Dátum: 2013.11.09 17:49:52 »
A Carinám simán indul, pörög a motor és van erő amíg tökéletesen bemelegszik (ez kb 10 perc). Utána elkezd rendetlenül járni a motor. Az alapjárat 500 és 900 fordulat között váltakozik, néha már azt hiszem meg is áll. Gázadásra kigyullad a narancs lámpa, rotyog és nincs erő. Mindaddig amíg túl nem haladta a háromezres fofdulatot, onnantól kisimul a járása (mármint a motoré) és elkezd húzni.
Kivettem a gyújtógyertyákat, szép őzbarnák kivéve a kettes hengerét, amelyiknek az egyik oldala fehér.
Mindez utal valami konkrét hibára?  :helpsmilie:
Gyújtás elosztó fedél és gyúltókábel szett cseréje megoldotta a problémát.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8935 Dátum: 2013.11.09 19:04:50 »
Üdv!

Még mindig a vízpumpa.

Reggel bementem Pécsre a Bárdihoz. Ott volt még a WPT-018 AISIN. Belepróbáltam a házba. Naná, hogy hosszabb a lapát, nem megy össze.
Szerintem Kasu-nál is ez volt :( Hétfőre tudnak hozni valamit, de AISIN-t nem, mert abból nincs WPT-108, ami kellene.
Ezúton jelzem, hogy ezt érdemes venni az 1.6-hoz elvileg (angolt nem tudom), akinek van rá ideje/pénze stb. Komplett ház, ahogy netferry is írta, max. pasztázni kell, de oda való.

Jó, akkor visszakértem a pénzt, lementem a Unixhoz, ahol volt egy darab Dolz. Megvettem, de kiderült, hogy nincs a dobozban o-gyűrű.
Akkor vissza a Bárdihoz, lemérni az o-gyűrűt. 35x2,5 elvileg, de vettem 34*3-ast is. Persze az már Bonyhádon a csapágyboltban, mert autósboltban külön ilyen dolgot kapni álom. De legalább volt, hála Istennek. Anélkül nem nagyon raknám bele. A 2-2 gyűrű volt vagy 180 Ft összesen. Tönkremenne a gyártó, ha belerakna egy ilyen filléres dolgot a dobozba  :censored:

A jó meleg napos délelőtt így elment ezekre a szerelés helyett  :ph34r: Most ebédelek valamikor, és ahogy lehet, csinálom. Még ott a holnap...

A gyártó beleteszi. Csak valaki kiveszi, havernak elszakadt stb,stb. Én is jártam már így. Nem vettem át, hoztak egy másikat, abban benne is volt a gyűrű. Észnél kel lenni.  A hiányosat adja először ki a raktár.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8936 Dátum: 2013.11.09 19:32:46 »
Üdv!

Sajnálom vd1234, hogy így megszenvedsz a vizpumpával a boltok alkalmatlansága miatt...
Tudom milyen, amikor hiába van nálad a forgalmi, régi alkatrész, jóindulat, mégsem azt kapod amit szeretnél.  :censored:
Felénk is ilyen az alkatrész-kereskedelem.. Elhozhatsz a boltból egy kosár alkatrészt, amiből esetleg majd valamelyik passzol az általad kivánt elemmel, de többnyire nem fog..  :censored: :censored: :censored:
Szerencsére van egy bolt a megyeszékhelyen, ahonnan nyugodt szívvel merek akár telefonon is rendelni, mert mindig (!) azt hozzák ami oda való. Na jó egyszer fordult elő, hogy nem megfelelő méretű bowdent kaptam, mert telefonon rosszul diktáltam a méretet. 1035 mm ill. 1350 mm. Ez is az én hibám volt.  :whistling:

A fagyálló azért ne legyen az utolsó utáni minőség, mert bizony volt, hogy az össze-vissza fagyállóburogatás eredménye az lett, hogy az alu hengerfejet szivacsosra marta az elegy..
A másik eset, hogy elfolyt a viz és szétmarta a pasztát, amivel a szivattyú lett tömitve, valamint zselés trutyivá áltt össze...  :censored:

Vékonyan mindig érdemes pasztázni...

Sajnos nem egyedi az eset, ahogy mesélik mások is...egyáltalán nem az  :no: Örülök, hogy van kivétel is  :yes:

Szakálmetál által forgalmazott valami D+ (?) fagyállót kapott, azt írják, hogy 5 évig lehet benne. Csak nem utolsó minőség  :hmmmm:

Ha gond lesz vele mégis - bár elég jól kifolyt az Eneos  :cry: - , akkor nem a hengerfejnek lesz baja, hanem a hűtőnek, az is alumínium.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8937 Dátum: 2013.11.09 19:36:52 »
A gyártó beleteszi. Csak valaki kiveszi, havernak elszakadt stb,stb. Én is jártam már így. Nem vettem át, hoztak egy másikat, abban benne is volt a gyűrű. Észnél kel lenni.  A hiányosat adja először ki a raktár.
Igazad lehet.
Én is egyből mondtam, hogy egy másikat hozzanak, de azt mondták, hogy ez az egy van. Pécsi Unix. Gondoltam is, hogy ott hagyom nekik, de úgymond kényszerhelyzetben voltam, mert még a normálisnak mondható időben szerettem volna megszerelni, és jövő héten kell a kocsi  :surrender: Most este már itt is az eső, és jön a lehűlés. Ha hétfőn kapok pumpát, akkor sokkal rosszabbak lettek volna a körülmények szerintem.
Aisin-t szerettem volna, esetleg GMB-t, de Dolz volt csak. Neten olvastam róla ilyet is, olyat is.
Szerinted azért vállalható, vagy rossz "választás" volt?

Egyébként az a gyűrű, amit a csapágyboltban vettem, 34x3 jobban tetszik, mint a gyári, ezért nem bánom. Úgy meg egyszerűbb lett volna...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.09 20:07:09 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8938 Dátum: 2013.11.09 19:49:50 »
Jó a Dolz, az is német!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8939 Dátum: 2013.11.09 19:55:06 »
Akkor még kicsit folytatom a témát.

Benne van a kocsiban a vízpumpa.
Kb. 5 óráig tartott nekem a beépítése feltöltéssel, mindennel.

Amit jó levenni, az a jobb első kerék, meg a burkolat útban levő része.
Amúgy meg legegyszerűbb esetben ezeket kell levenni:
Szelepfedél, hosszbordás szíjak, két felső műanyag vezérlésborító elem, a vízpumpa motor mögött levő vastag csöve (a hengerfejről kell levenni), nívópálca. Tartóbakokat, vezérlést nem kellett bántani. Kicsit megdolgoztatja az embert a pumpa szíjtárcsája, de be lehet tenni!
Az ominózus o-gyűrű méretének a 34x3-ast találtam jónak. Pár ponton pasztával benyomtam a helyére, és akkor nem esett ki, amíg bénáztam a pumpával. Szerszám elég sokféle kellett:csillag-villáskulcsok, dugókulcsok (1/2" és 1/4", többféle hosszabbítóval, racsnikkal), csillagkulcsok, csavarhúzók, vízpumpafogó, kombináltfogó...
Pasztáztam a vízpumpa két fele között, amit lehetett, egyik oldalára ugyanis nagyjából ráragadt a tömítés, ott csak oda tettem, ahol feljött.. Az o-gyűrűnél az előbb leírtnál többet nem tettem. A motor mögött levő vastag cső hengerfejnél található csatlakozásánál levő tömítés mindkét oldalát pasztáztam. A pumpát és a vastag csövet összekötő gumicsövet nem a gyári bilincsekkel, hanem csavaros bilincsekkel tettem vissza.

Feltöltöttem, úgy nem folyt. Visszatettem a vezérlés borítását, szelepfedelet új tömítéssel.
Kipakoltam a cuccokat belőle, nem akartam még a paszta kötése előtt felmelegíteni, de nagyon kíváncsi voltam, hogy mit csináltam, tehát pár másodpercre beindítottam.

Hát fiúk, ez a kocsi ilyen csendes még nem volt! A vízpumpa meg a generátor is csendeske lett  :yes:
Hála Istennek szép sima, bársonyos hangon duruzsol a motor  :clap: Pedig megemelte jól az alapjáratot  :1eye:
Holnap bemelegítem, meg töltök bele fagyállót még, mert kb. 5 liter ment bele.
Nagyon jó lenne, ha nem eresztene sehol sem...

Szerintem már amikor vettem, akkor is volt hangja a vízpumpának  :ph34r: De mellette szól, hogy a vizet nem eresztette el, pedig ahogy lóg  :eek:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.09 19:56:45 írta vd1234 »