Akkor még kicsit folytatom a témát.
Benne van a kocsiban a vízpumpa.
Kb. 5 óráig tartott nekem a beépítése feltöltéssel, mindennel.
Amit jó levenni, az a jobb első kerék, meg a burkolat útban levő része.
Amúgy meg legegyszerűbb esetben ezeket kell levenni:
Szelepfedél, hosszbordás szíjak, két felső műanyag vezérlésborító elem, a vízpumpa motor mögött levő vastag csöve (a hengerfejről kell levenni), nívópálca. Tartóbakokat, vezérlést nem kellett bántani. Kicsit megdolgoztatja az embert a pumpa szíjtárcsája, de be lehet tenni!
Az ominózus o-gyűrű méretének a 34x3-ast találtam jónak. Pár ponton pasztával benyomtam a helyére, és akkor nem esett ki, amíg bénáztam a pumpával. Szerszám elég sokféle kellett:csillag-villáskulcsok, dugókulcsok (1/2" és 1/4", többféle hosszabbítóval, racsnikkal), csillagkulcsok, csavarhúzók, vízpumpafogó, kombináltfogó...
Pasztáztam a vízpumpa két fele között, amit lehetett, egyik oldalára ugyanis nagyjából ráragadt a tömítés, ott csak oda tettem, ahol feljött.. Az o-gyűrűnél az előbb leírtnál többet nem tettem. A motor mögött levő vastag cső hengerfejnél található csatlakozásánál levő tömítés mindkét oldalát pasztáztam. A pumpát és a vastag csövet összekötő gumicsövet nem a gyári bilincsekkel, hanem csavaros bilincsekkel tettem vissza.
Feltöltöttem, úgy nem folyt. Visszatettem a vezérlés borítását, szelepfedelet új tömítéssel.
Kipakoltam a cuccokat belőle, nem akartam még a paszta kötése előtt felmelegíteni, de nagyon kíváncsi voltam, hogy mit csináltam, tehát pár másodpercre beindítottam.
Hát fiúk, ez a kocsi ilyen csendes még nem volt! A vízpumpa meg a generátor is csendeske lett
Hála Istennek szép sima, bársonyos hangon duruzsol a motor
Pedig megemelte jól az alapjáratot
Holnap bemelegítem, meg töltök bele fagyállót még, mert kb. 5 liter ment bele.
Nagyon jó lenne, ha nem eresztene sehol sem...
Szerintem már amikor vettem, akkor is volt hangja a vízpumpának
De mellette szól, hogy a vizet nem eresztette el, pedig ahogy lóg