Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681565 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8865 Dátum: 2013.10.29 16:14:00 »
Igen az elosztó rotorját le lehet húzni,de nem könnyű hisz TOYOTÁRÓL van szó tehát jó szorosan fel van illesztve a tengelyre :yes:
Today Tomorrow Toyota

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8866 Dátum: 2013.10.29 18:18:57 »
Sziasztok
Sajnos néhány nap tünetmentesség után visszajött a probléma: (check engine,rángatás,erőtlenség) és a hibakód ugyanaz:52
Teljesen össze vagyok törve,és ráadásul mostmár gőzöm nincs mi lehet a baja az autómnak :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Helló!
Jól látom a képen, a te autód is japán?Kicsit lemaradtam,de azt hiszem gyújtókábelt cseréltél,és akkor szűnt meg a hiba.Új,vagy használt kábelt tettél rá?Nem biztos hogy a kopogásérzékelő a hibás,hanem lehet hogy gyújtáshiba miatt nem működik rendesen,és ezzel küszködik az érzékelő.Mivel nem tud vele mit kezdeni,hibát írhat ki.Nekem volt hasonló hibám.Indult.hidegen ment,de nem tökéletesen.Ahogy melegedett,egyre jobban rángatott,és erőtlenedett.Új gyújtókábelekkel,hidegen jó lett.Aztán egy csomó méricskélés után kiderült,hogy a gyújtótrafóm volt menetzárlatos.Kicseréltem,egy új olaszra,és kb1-éve tökéletesen működik.Nekem nem világított check.Nem biztos hogy ez lesz a gond,de próbálok ötletet adni,hátha a kocsmán kívül is van megoldás :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8867 Dátum: 2013.10.29 20:52:45 »
Ha jól értem a tiéd is olyan,hogy a trafó egybe van építve az elosztóval.
Ez a tipus:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.29 21:06:45 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8868 Dátum: 2013.10.29 22:41:28 »
Ha jól értem a tiéd is olyan,hogy a trafó egybe van építve az elosztóval.
Ez a tipus:

Igen ez az,ésa bal oldali sorból a facet-et vettem bele:http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtotrafo
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.29 22:43:05 írta veres2 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8869 Dátum: 2013.10.29 23:14:38 »
Igen ez az,ésa bal oldali sorból a facet-et vettem bele:http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtotrafo
Nekem is Facet van benne.
A gyárinak a szekundere lett menetzárlatos, miután a menyét szétrágta a gyújtókábeleket.
Ez teljesíti az előírt értékeket.
Mondjuk el sem indult, mikor már menetzárlatos lett - pár másodperc elég volt neki hozzá.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8870 Dátum: 2013.10.30 08:52:54 »
Sziasztok
És hogyan mérjem ki a trafót multiméterrel?
Today Tomorrow Toyota

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8871 Dátum: 2013.10.30 09:20:05 »
Üdv! Odaadtam ezt is, nézd meg a service manual-ok között!  :innocent:

Keresd az alábbi mappákban a gyújtással foglalkozó részt. (A 10. oldaltól tárgyalja a mérést.)

4AFE\ 4AFE engines, for vehicles... \ 04_IGNITION_SYSTEM.pdf
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8872 Dátum: 2013.10.31 19:31:30 »
Üdv!

Múltkor volt szó róla, hogy ha leveszik a hengerfejet a 4A-FE-n, akkor kell-e új hengerfejcsavar?
Talán Xanyi mondta, hogy meg lehet vizsgálni, és ha megadott határokon belül van hossza/vastagsága, akkor mehet vissza a régi.

Ma felraktak Avensis topicba egy javításit, amit letöltöttem gyorsan, és abban valóban benne van ilyen határadat.

Carina javításiban viszont nincsen, illetve én nem láttam benne. Ezért továbbra is azt gondolom, hogy aki kénytelen levenni a hengerfejet, a visszarakáskor inkább új hengerfejcsavarokat használjon.

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8873 Dátum: 2013.11.01 17:36:00 »
Helló!
A szerinted megfelelő kompresszió,nagyon nem megfelelő!A 6.5,nagyon kevés,és az is nagy baj hogy nem mindegyikben,csak egy hengerben kevés.Ahogy irták előttem,én is vagy szelep,vagy hengerfejtömítés hibára tippelnék.A fekete füst,lehet a rossz hengerben rosszul égő üzemanyagtól.Ettől a tökéletlen égéstől,lehetnek fals adatok,ami bekavarhatja a motorvezérlést,ami akár vezethet ahhoz is hogy nem indul.Az efi hibáját,nem tartom valószínünek,de ha van másik,megér egy próbát.A vizet nem főzte fel,igy nem valószínű hogy beragadt a termosztát.A hirtelen melegedés,főzés nélül,és a hirtelen jött hiba,inkább a hengerfejtömités hibájára utal.Ha jó a szelephézag,akkor le kell venni a hengerfejet,és a végére járni,miért nincs kompresszió.
Sziasztok!

A mai napon kicserélte a szerelő a Carinámban a ECU-t (amit pvivien79-től kaptam kölcsönbe), változás a korábbihoz képest annyi, hogy szintén csak behúzva indult be a kocsi, viszont utána nem füstölt, szemben az előző ECU-val. Gázadásra itt is fulladt a gép, de alapjárata teljesen jó volt,és szépen járt a motor. Fél órát, aztán gondolt egyet és megint leállt. Utána egyszer még be lehetett indítani kulccsal, és rövid ideig járt a motor, szépen, de gázadásra ugyanúgy fulladt. Nem füstöl, tehát itt már jó lehet a keverék aránya (bár ki tudja).
A szerelőnek már csak egy ötlete van, hogy a komplett gyújtás elosztót kéne kicserélni rajta, hátha, ha attól sem javul, akkor kifogyott az ötletekből.
Nektek mi a véleményetek?
Ezúton köszönöm az ECU-t de így nem kerül beépítésre, mert a kocsinak valami más bibije lehet szerintünk. Jövő héten küldöm vissza.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8874 Dátum: 2013.11.01 17:40:49 »
Sziasztok!

A mai napon kicserélte a szerelő a Carinámban a ECU-t (amit pvivien79-től kaptam kölcsönbe), változás a korábbihoz képest annyi, hogy szintén csak behúzva indult be a kocsi, viszont utána nem füstölt, szemben az előző ECU-val. Gázadásra itt is fulladt a gép, de alapjárata teljesen jó volt,és szépen járt a motor. Fél órát, aztán gondolt egyet és megint leállt. Utána egyszer még be lehetett indítani kulccsal, és rövid ideig járt a motor, szépen, de gázadásra ugyanúgy fulladt. Nem füstöl, tehát itt már jó lehet a keverék aránya (bár ki tudja).
A szerelőnek már csak egy ötlete van, hogy a komplett gyújtás elosztót kéne kicserélni rajta, hátha, ha attól sem javul, akkor kifogyott az ötletekből.
Nektek mi a véleményetek?
Ezúton köszönöm az ECU-t de így nem kerül beépítésre, mert a kocsinak valami más bibije lehet szerintünk. Jövő héten küldöm vissza.

Üdv!

Elég "érdekes"  :no:
Fojtószelepállás-jeladót megnézte a szerelő?

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8875 Dátum: 2013.11.01 18:11:39 »
Üdv!

Elég "érdekes"  :no:
Fojtószelepállás-jeladót megnézte a szerelő?

Nem tudok róla, hogy megnézte-e, de leadom neki a drótot, hátha...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8876 Dátum: 2013.11.01 18:25:02 »
Sziasztok
Szerintem le azzal a hengerfejjel akármennyire is fáj viszont egyúttal kérdezem mennyi km van az autódban (ha nem publikus írd meg priviben!)
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8877 Dátum: 2013.11.01 19:30:56 »
Mintha 300e körülire emlékeznék  :hmmmm:
Szóval igen, ezt a hengerfejlevételt valószínű, hogy nem lehet megúszni  :no:

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8878 Dátum: 2013.11.01 19:43:39 »
Mintha 300e körülire emlékeznék  :hmmmm:
Szóval igen, ezt a hengerfejlevételt valószínű, hogy nem lehet megúszni  :no:
Az óra 240000-et mutat.
Esetleg valakinek nincs véletlenül kölcsönbe egy gyújtás elosztója? ::)
Valószínű hétfőn-kedden áttolom egy villamosságishoz, de ez még a jövő zenéje.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8879 Dátum: 2013.11.01 19:48:09 »
Sziasztok!

...
Nektek mi a véleményetek?
Ezúton köszönöm az ECU-t de így nem kerül beépítésre, mert a kocsinak valami más bibije lehet szerintünk. Jövő héten küldöm vissza.

Helló!
A szerinted megfelelő kompresszió,nagyon nem megfelelő!A 6.5,nagyon kevés,és az is nagy baj hogy nem mindegyikben,csak egy hengerben kevés.

...