Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678079 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8565 Dátum: 2013.05.23 21:18:46 »
igen, de ha injektort cserélsz, és ugyanaz okoz odébb hibát, akkor bizos az rossz, ha csak gyertyát, attól még lehet akár injektorvezérlő,kábel, szelep, akármi.
Több hibát kiszűrhetsz egy cserével, de a gyertya valóban egyszerűbb.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8566 Dátum: 2013.05.23 21:26:58 »
Kösz az ötletekért!  Meglátom holnap mire megyek, majd beszámolok. :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8567 Dátum: 2013.05.24 12:15:25 »
Ma alánéztem az autónak, mikor a katalizátort tették fel.
Jól szét van rohadva fém fékcső helyenként.
Ki lehet ezeket cserélni? Nem a rövid, hanem ami elölről jön hátra, ott a tank környékén.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8568 Dátum: 2013.05.24 16:10:43 »
Üdv, Peti!
Jövő héten úgyis utánajárok ennek a fém fékcsőnek, bemegyek a Toyotához is, megérdeklődöm majd. Egyébként gyári száma van... .47321+47322 - 30e a kettő :hmmmm:

Gratula az új katalizátorhoz!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8569 Dátum: 2013.05.24 19:46:57 »
Üdv, Peti!
Jövő héten úgyis utánajárok ennek a fém fékcsőnek, bemegyek a Toyotához is, megérdeklődöm majd. Egyébként gyári száma van... .47321+47322 - 30e a kettő :hmmmm:

Gratula az új katalizátorhoz!
30˙000 Ft a két fém cső hátra?
Vajon ide jó a réz. Vagy az már durva?

Jó, lenéztem: 90 eur
Mennyire tutik ezek az árak?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.24 19:55:26 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8570 Dátum: 2013.05.24 19:57:52 »
Gyakorlatilag így néz ki a kocsiszekrény alatt is, mint ami már ki lett cserélve.
Van a szekrény alatt egy műanyag sín, abba nem láttam bele. De ahol kijön ebből, közvetlen a tank mellett, ott ilyen rohadt.

Azért ez durva. Mi van, ha eldurran menetközben. Tiszta dzsémszbond. Hallottatok már ilyen esetről?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.24 19:59:44 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8571 Dátum: 2013.05.26 13:21:30 »
Gyakorlatilag így néz ki a kocsiszekrény alatt is, mint ami már ki lett cserélve.
Van a szekrény alatt egy műanyag sín, abba nem láttam bele. De ahol kijön ebből, közvetlen a tank mellett, ott ilyen rohadt.

Azért ez durva. Mi van, ha eldurran menetközben. Tiszta dzsémszbond. Hallottatok már ilyen esetről?

Beautiful.  :eek:  Még jó, hogy ilyen szépen kijött.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8572 Dátum: 2013.05.26 16:26:03 »
Gyakorlatilag így néz ki a kocsiszekrény alatt is, mint ami már ki lett cserélve.
Van a szekrény alatt egy műanyag sín, abba nem láttam bele. De ahol kijön ebből, közvetlen a tank mellett, ott ilyen rohadt.
Igen, a hátsó fékcsöveket nekem is kellett már cserélni vagy 6 éve.
Azért ez durva. Mi van, ha eldurran menetközben. Tiszta dzsémszbond. Hallottatok már ilyen esetről?
Ezért kell gyanakodni, hogy miért gyullad ki a kézifék/fékolaj visszajelző lámpa, ha nincs behúzva a kézifék azonnal...Lehet, hogy csak a fékbetét kopása miatt csökkent a minimum alá a fékolajszint, de lehet, hogy eldurrant a fékcső, munkahenger...
Carinával még nem volt gondom, csak a túlmelegedés miatt múlt el a fékhatás, de más autóval pl. a Hungária körúton kiesett (csörömpölt az úton) a bal első fékbetétem araszolás közben, fék padlón, de volt eszem nem használtam a féket többet, mert a munkahenger is kiugrott volna, így kézifékkel mentem haza, máskor meg a munkahengerek sorra durrantak el a hátsó fékdobban, és az új is 1 évet bírt ki, akkor lett elegem és cserélte ki hátsó tárcsafékesre. Aztán még nagyon régen a Zsigulimban beesett a fékpedál a Bajcsy Zsilinszky úton, na mondom betolom a pirosnál álló sort a Nyugatihoz, mint az őrült elkezdtem pumpálni a féket és visszajött, sikerült szakaszosan blokkolókat fékezve megállni az utolsó pillanatban. Sose felejtem el, mellettem német fiatalok ültek egy cabrio golfban, néztek rám, hogy mi a bajom, ha tudták volna, hogy mit sikerült megúsznom... :D
Egyszer első fékbetét csere után, egy kocka Ladában sikerült az új fékbetéteket úgy bevasalni, hogy a fékbetétnek a fémre ráragasztott súrlódó anyagát sikerült átpasszíroznom a fémem lévő négy körfuraton. Mikor visszavittem a szerelőhöz aki csinálta, hát volt nagy csudálkozás, először úgy nézett ki, mintha fordítva tette volna be a betéteket, a fém résszel kifelé, aztán kivétel után jöttünk rá a rejtélyre. Jó anyagból készítették!
Versenyautómban a hátsó két tárcsafék fékhatásában túl nagy volt az eltérés, gond volt a vizsgán, pedig minden új volt, de tényleg. Két új hátsó fétárcsa+fékbetét+felújított fékmunkahengerek. Vakartuk a fejünket, hogy mi lehet a baj. Hát a tűzfalon lévő golyós fékerőelosztó volt a hibás, ha valakinek hasonló gondja van, akkor gondoljon erre is majd...Más fékkel kapcsolatos story most nem jut eszembe, ja még egy: Ereszkedünk lefelé a várból a 120 pacis tuning zsigulimmal, ott vannak azok a jó kis hajtűkanyarok, én meg élvezkedtem. Igen ám, de az utolsó hajtűkanyar előtti fékezéskor valami reccsent egy nagyot, aztán ütemesen elkezdett kattogni az első kerék felől. Hát bizony az első fék olyan hőt termelt, hogy az acél felni elrepedt a fék hűtését elősegítő furatoknál, és olyan tojás alakú lett, hogy minden kerékfordulatnál beleért a féknyeregbe. A tengelycsonk porvédő szélénél, meg rotyogott kifelé csapágyat kenő felforrt zsír... Ennyit mára a fék tudomány világából... :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8573 Dátum: 2013.05.30 07:51:46 »
Tegnap klímát töltettem.szerencsére csak a gáz volt kevés.Már a télen is mérgelődtem,mert alig fújt a ventim,és párásodott az ablak nagyon.
Hát bizony a pollenszűrők hibájából.Kiszedtem és kiporszívóztam a helyét.De csak úgy sikerült,hogy a porszívócsőre tettem slag darabot és azt dugtam be.Volt benne 2 maréknyi falevél.Ja és Toyota feliratos densó szűrők voltak benne.Lehet sosem cserélték,.Az újat még nem sikerült a helyére tennem,elfogyott a türelmemm sajnos.De már van ventillátor teljesítményem.Gondolom ha a szűrők bekerülnek,valamit csökkenni fog.
Más.szombaton dunakeszin repülőnap,mitsubishi tesztvezetéssel egybekötve.Az l 200 asokat lehet terepen vezetni.Már ez lesz a harmadik és mindig jó volt.nem azért mert a pályát én jelöltem ki...
Tudom hogy off,de aki a közelben van annak jó kis családi program lehet.Ott leszek a vezetésnél,.Ha valaki megkeres,talán nem kell sorba állnia.
Én beszéltem.Ja majd teszek fel fotót a szűrőkről és ami kijött vele együtt.
Van valakinek jobb első ablakemelője eladó?

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8574 Dátum: 2013.05.30 08:06:55 »
Hát bizony a pollenszűrők hibájából.......Lehet sosem cserélték,.
Bízzunk b enne, hogy mániákus volt a tulaj és csak eredeti alkatrészt tett bele! ;)
Mellesleg érdemes lenne a ventillátor lapátkerekét is kiüríteni. Nekem anno annak a felületére tapadtak fel a nyírfa levelek.
Van valakinek jobb első ablakemelője eladó?
Szombaton D.keszin jársz akkor miért nem Z.Balázst kérdezed. Ott székel.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8575 Dátum: 2013.05.30 08:17:18 »
Bízzunk b enne, hogy mániákus volt a tulaj és csak eredeti alkatrészt tett bele! ;)
Mellesleg érdemes lenne a ventillátor lapátkerekét is kiüríteni. Nekem anno annak a felületére tapadtak fel a nyírfa levelek.Szombaton D.keszin jársz akkor miért nem Z.Balázst kérdezed. Ott székel.
Ja mániákus.az előző biztosan nem.a visszarakással szívok,nem akar felmenni a helyére az új.Van valami trükk?

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8576 Dátum: 2013.05.30 08:56:55 »
Sok káromkodás  :lol: , az nekem segíteni szokott.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8577 Dátum: 2013.05.30 18:35:32 »
Ja mániákus.az előző biztosan nem.a visszarakással szívok,nem akar felmenni a helyére az új.Van valami trükk?
Üdv!

Múlt héten cseréltem másodszor. Hála Istennek gyorsan megvolt.
Ha bele való, akkor felülre megy az, aminek két műanyag nyelve van felfelé, az alján meg egy kis fogantyú, az ugye kifelé kell nézzen, hogy meg lehessen fogni. Arra kell vigyázni, hogy nem billenjen be, mikor felnyomod a helyére. Oda kell készíteni az alsót jó helyzetben, amikor a felső a helyén van, az alsót alá kell tolni, hogy az tartsa (kétkezes munka), aztán a felsőt el lehet engedni, és az alsót becsúsztatni.
Sajnos nem egyformák a pollenszűrők, a múltkor sokkal tovább szenvedtem, alig tudtam most kiszedni is a régieket. Persze akkor nem is volt benne semmi szűrő.
Aztán visszapattintod a fedelet és kész is. Még káromkodni sem volt muszáj  ;)

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8578 Dátum: 2013.05.30 21:42:56 »
Kösz az ötletekért!  Meglátom holnap mire megyek, majd beszámolok. :)
Hali

Van valami fejlemény?

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8579 Dátum: 2013.05.30 21:54:00 »
Sajnos nincs. A hiba továbbá is megvan, még nem szántam rá időt hogy komolyabban beleássam magam. Pedig most már könyebben megtehetném mert már nincs napi használatban ugyanis beruháztam egy Serenára.  :) Jelenleg reggeltől estig melózok, és kevés a szabadidőm, meg nem szeretném elkapkodni (még letörök valamit).  :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 21:57:06 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”