Gyakorlatilag így néz ki a kocsiszekrény alatt is, mint ami már ki lett cserélve.
Van a szekrény alatt egy műanyag sín, abba nem láttam bele. De ahol kijön ebből, közvetlen a tank mellett, ott ilyen rohadt.
Igen, a hátsó fékcsöveket nekem is kellett már cserélni vagy 6 éve.
Azért ez durva. Mi van, ha eldurran menetközben. Tiszta dzsémszbond. Hallottatok már ilyen esetről?
Ezért kell gyanakodni, hogy miért gyullad ki a kézifék/fékolaj visszajelző lámpa, ha nincs behúzva a kézifék azonnal...Lehet, hogy csak a fékbetét kopása miatt csökkent a minimum alá a fékolajszint, de lehet, hogy eldurrant a fékcső, munkahenger...
Carinával még nem volt gondom, csak a túlmelegedés miatt múlt el a fékhatás, de más autóval pl. a Hungária körúton kiesett (csörömpölt az úton) a bal első fékbetétem araszolás közben, fék padlón, de volt eszem nem használtam a féket többet, mert a munkahenger is kiugrott volna, így kézifékkel mentem haza, máskor meg a munkahengerek sorra durrantak el a hátsó fékdobban, és az új is 1 évet bírt ki, akkor lett elegem és cserélte ki hátsó tárcsafékesre. Aztán még nagyon régen a Zsigulimban beesett a fékpedál a Bajcsy Zsilinszky úton, na mondom betolom a pirosnál álló sort a Nyugatihoz, mint az őrült elkezdtem pumpálni a féket és visszajött, sikerült szakaszosan blokkolókat fékezve megállni az utolsó pillanatban. Sose felejtem el, mellettem német fiatalok ültek egy cabrio golfban, néztek rám, hogy mi a bajom, ha tudták volna, hogy mit sikerült megúsznom...
Egyszer első fékbetét csere után, egy kocka Ladában sikerült az új fékbetéteket úgy bevasalni, hogy a fékbetétnek a fémre ráragasztott súrlódó anyagát sikerült átpasszíroznom a fémem lévő négy körfuraton. Mikor visszavittem a szerelőhöz aki csinálta, hát volt nagy csudálkozás, először úgy nézett ki, mintha fordítva tette volna be a betéteket, a fém résszel kifelé, aztán kivétel után jöttünk rá a rejtélyre. Jó anyagból készítették!
Versenyautómban a hátsó két tárcsafék fékhatásában túl nagy volt az eltérés, gond volt a vizsgán, pedig minden új volt, de tényleg. Két új hátsó fétárcsa+fékbetét+felújított fékmunkahengerek. Vakartuk a fejünket, hogy mi lehet a baj. Hát a tűzfalon lévő golyós fékerőelosztó volt a hibás, ha valakinek hasonló gondja van, akkor gondoljon erre is majd...Más fékkel kapcsolatos story most nem jut eszembe, ja még egy: Ereszkedünk lefelé a várból a 120 pacis tuning zsigulimmal, ott vannak azok a jó kis hajtűkanyarok, én meg élvezkedtem. Igen ám, de az utolsó hajtűkanyar előtti fékezéskor valami reccsent egy nagyot, aztán ütemesen elkezdett kattogni az első kerék felől. Hát bizony az első fék olyan hőt termelt, hogy az acél felni elrepedt a fék hűtését elősegítő furatoknál, és olyan tojás alakú lett, hogy minden kerékfordulatnál beleért a féknyeregbe. A tengelycsonk porvédő szélénél, meg rotyogott kifelé csapágyat kenő felforrt zsír... Ennyit mára a fék tudomány világából...