Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678006 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8490 Dátum: 2013.04.19 22:40:44 »
Nekem is elszakadtak a bakok, sajnáltam kiadni érte sok forintot, csináltattam bele egy szilentesnél (talán 10-e Ft-ért 2 db-ot) új gumikat. Se könnyítve nincs, se nem puha a gumi, úgyhogy olyan szinten rázza  a kasztnit alapjáraton, mint valami versenyautó, de legalább nem megy szét.. ezt igy a saját káromon okulva senkinek nem ajánlom :no:
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1994/1_6/BENZIN/motor-es-segedberendezesei/tartobakok/motortarto
Ha valakinek kellene.Egész jó árban van,főleg kedvezménnyel.Angol gyártmány!


rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8491 Dátum: 2013.04.19 22:48:33 »
Köszi, de az enyém 2 literes, ehhez nem találtam bakot, csak gyárit.. :no:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8492 Dátum: 2013.04.20 15:09:31 »
Köszi, de az enyém 2 literes, ehhez nem találtam bakot, csak gyárit.. :no:
Megnéztem a Toyodiy-t.Bár más a cikkszám,valószínű,hogy az első és a hátsó bak,megegyezik.Érdemes lenne utánajárni,mert szemre nagyon hasonló.Amikor kormány gardánt kerestem,ott is ugyanazt takarta,két eltérő cikkszám.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8493 Dátum: 2013.04.20 17:30:37 »
 :helpsmilie:
Tudja valaki,hogy az AC pumpa vezetékeit hol kell keresni? A motortérből a benzintankig kellene átvizsgálnom. Valami sérülést keresnék mert a szerelő nem hajlandó bíbelődni vele.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8494 Dátum: 2013.04.20 18:20:03 »
:helpsmilie:
Tudja valaki,hogy az AC pumpa vezetékeit hol kell keresni? A motortérből a benzintankig kellene átvizsgálnom. Valami sérülést keresnék mert a szerelő nem hajlandó bíbelődni vele.

Egy gyors teszt elképzelhető, van a diagnosztikai csatlakozóban egy +B (ez a +12V) és egy FP (fuel pump) pólus. Ezeket rövidre kell zárni, majd ráadni a gyújtást. Ha jó a pumpa és a hozzá vezető kábel, akkor el kell indulni a pumpának, elvileg kellene hallani. De saját felelősségre, mert én még nem próbáltam. Érdemes előtte megnézni, kap-e a B+ gyújtás ráadásakor +12V-ot. Ha nem, akkor a későbbiekben tárgyalt  "open circuit relay" körében gond van. Vagy nem tudom...

Egyébként a Haynes könyv szerint egy fehér/fekete (földje) és egy kék/fekete (pozitívja) vezeték megy a pumpára. Egy bizonyos "open circuit relay" kapcsolja, ezt sajnos nem tudom, hogy hol van. A pumpa pozitívja erről a reléről megy, ugyanolyan vezeték megy ugyaninnen  elvileg a diagnosztikai csatlakozó már említett FP pontjára is. A pumpa földje az utastérben levő biztosítékdoboz mögött van a leírás szerint.

Hirtelen ennyit tudtam.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.20 18:25:47 írta vd1234 »

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8495 Dátum: 2013.04.20 19:06:02 »
Egy gyors teszt elképzelhető, van a diagnosztikai csatlakozóban egy +B (ez a +12V) és egy FP (fuel pump) pólus. Ezeket rövidre kell zárni, majd ráadni a gyújtást. Ha jó a pumpa és a hozzá vezető kábel, akkor el kell indulni a pumpának, elvileg kellene hallani. De saját felelősségre, mert én még nem próbáltam. Érdemes előtte megnézni, kap-e a B+ gyújtás ráadásakor +12V-ot. Ha nem, akkor a későbbiekben tárgyalt  "open circuit relay" körében gond van. Vagy nem tudom...

Egyébként a Haynes könyv szerint egy fehér/fekete (földje) és egy kék/fekete (pozitívja) vezeték megy a pumpára. Egy bizonyos "open circuit relay" kapcsolja, ezt sajnos nem tudom, hogy hol van. A pumpa pozitívja erről a reléről megy, ugyanolyan vezeték megy ugyaninnen  elvileg a diagnosztikai csatlakozó már említett FP pontjára is. A pumpa földje az utastérben levő biztosítékdoboz mögött van a leírás szerint.

Hirtelen ennyit tudtam.


Köszi.
A pumpa működik zárlat nincs(most). Zárlat csak akkor keletkezik amikor erössebben fékezek!???
Ha csak lassítok akkor semmi, ha viszont intenzíven fékezek akkor csett és csend, bizticsere majd pöcre indul és gond nélkül megy tovább a következő erösebb fékezésig. Álló helyzetben hintáztattuk minden irányban de a motor nem állt le egyszer sem! elindultam vele,  10 m után hirtelen fék és már le is állt a motor. Mi lehet az összefüggés? Mi az ami megmozdulhat és zárlatot okoz?????? :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8496 Dátum: 2013.04.20 19:28:36 »

Nem lehet azt megcsinálni, hogy kiiktatni az ABS-t, hogy esetleg az ABS motor csinálja? Vagy lemaradtam?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8497 Dátum: 2013.04.20 19:30:29 »

Köszi.
A pumpa működik zárlat nincs(most). Zárlat csak akkor keletkezik amikor erössebben fékezek!???
Ha csak lassítok akkor semmi, ha viszont intenzíven fékezek akkor csett és csend, bizticsere majd pöcre indul és gond nélkül megy tovább a következő erösebb fékezésig. Álló helyzetben hintáztattuk minden irányban de a motor nem állt le egyszer sem! elindultam vele,  10 m után hirtelen fék és már le is állt a motor. Mi lehet az összefüggés? Mi az ami megmozdulhat és zárlatot okoz?????? :hmmmm:
Lehet tudni, mi van azon a bizti körön? Vagy lemaradtam? :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8498 Dátum: 2013.04.20 20:11:09 »
A villamossági szerelő szerint csak az AC van azon a biztosítékon. Holnap azért én kipróbálnám lekötni az ABS-t ha valaki megmondja hogyan csináljam. Egy próbát megér.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8499 Dátum: 2013.04.20 20:34:50 »
A villamossági szerelő szerint csak az AC van azon a biztosítékon. Holnap azért én kipróbálnám lekötni az ABS-t ha valaki megmondja hogyan csináljam. Egy próbát megér.
Úgy látom F42-es jelölésű, 50 A-es a biztosítéka. A biztosíték táblán van számozva a biztosíték?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8500 Dátum: 2013.04.20 20:53:30 »
20 A.     EFI jelöléssel

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8501 Dátum: 2013.04.20 20:58:20 »
20 A.     EFI jelöléssel
Az akkor nem az ABS. Nem azt keressük?  :otlet:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8502 Dátum: 2013.04.20 21:05:07 »

Köszi.
A pumpa működik zárlat nincs(most). Zárlat csak akkor keletkezik amikor erössebben fékezek!???
Ha csak lassítok akkor semmi, ha viszont intenzíven fékezek akkor csett és csend, bizticsere majd pöcre indul és gond nélkül megy tovább a következő erösebb fékezésig. Álló helyzetben hintáztattuk minden irányban de a motor nem állt le egyszer sem! elindultam vele,  10 m után hirtelen fék és már le is állt a motor. Mi lehet az összefüggés? Mi az ami megmozdulhat és zárlatot okoz?????? :hmmmm:


Ezt keressük. :otlet: ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8503 Dátum: 2013.04.20 21:21:19 »

Ezt keressük. :otlet: ;)
Egy tipp, talán bejön!Az ac -nek szinte biztos hogy külön van biztije,ahogy a villamosságis mondja.Én nem a fék-nél keresném a hibát.Hirtelen félezéskor,a tanban ,,löttyen"egy nagyot a benzin.Nem lehet esetleg hogy valami szigetelés sérült az szivattyúnál.és a felcsapódó benzin okoz zárlatot?Könnyű kivenni a szivattyút,talán látható valami sérülés,vagy esetleg áramot adva neki,benzinbe meritve lehetne tesztelni.Ha megpróbálod nagyon vigyázz nehogy szikrázzon valami,az benzinnél nem egézséges.Egy darab benzincsőből lehet szívó,és visszavezetőcsövet csinálni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8504 Dátum: 2013.04.20 21:21:56 »

Ezt keressük. :otlet: ;)

Értem.

Csak van egy bökkenő. Mellékelem az ábrát. Persze tévedhetek.

Ahogy rákerestem, a benzin nem vezetőképes. Ez logikus is, mivel olajszármazék. De ez nem biztos.

Azért kíváncsi vagyok, mi a baja  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.20 21:25:27 írta vd1234 »