Üdv mindenkinek!
Most, hogy kicsit hidegebb napok jöttek észrevettem,hogy menet közben, fűtés feltekerve, a vízhőmérséklet mutató kb. negyeden vagy annál kicsit lejjebb áll. Ha a főtést leveszem, kicsit feljebb kúszik, de a szokásos helyét ( félállásnál kicsit lejjebb ) nem éri el. Én első sorban termosztát hibára gyanakszom, de talán köztetek járt már valaki így, és elmondja a hiba valódi okát.
üdv Fricibácsi!
Próbáld ki azt, hogy álló helyben hagyod ketyegni a gépet, mondjuk amig el nem indul a hűtőventilátor (ARRA FIGYELJ, HOGY MŰKÖDŐKÉPES LEGYEN, NEHOGY MEGFŐZD A MOTORT!) és közben figyeled a vizmutatót, próbálgatod milyen meleget fúj!
Ha álló helyben beáll a mutató és jó lesz a fűtés is, majd elindulva mindkettő rendetlenkedik, akkor termosztátproblémád van!!
Arra érdemes figyelni, hogy a fűtés légterelő szabályzója érdekesen működik (angol gépemben legalábbis).
Teljes meleg fokozatra állított fűtésről irok:
- első állásban a középkonzolon és a két szélső rostélyon fúj a legerősebben és a LEGMELEGEBBEN!
- következő a "felsőtest" és lábtérre, itt már megoszlik a meleg, érezhetően gyengébb fűtőhatás van felül, de legalább a láb is bemelegszik!
- harmadik a csak lábtér, itt jó meleg levegőt ad lefelé, középen hideg jön ismét. (ezt idővel én megszoktam, sőőt jónak is tartom, mert mikor elpilled az ember a melegtől, ébresztő hatással van rá az arcra fújt friss levegő!)
- 4. a szélvédő és a lábtér, ebben a fokozatban középről HIDEG levegő jön!!
- 5-ös a szélvédő fokozat, ezt erős makacs páránál kell használni, elég jó hatásfoka van!