Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678137 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8115 Dátum: 2012.12.30 19:33:40 »
Múltkori beszélgetésünkből úgy értettem, hogy a 94-esek a gyűrűhibásak. Már a 95-ösök is, vagy csak a biztonság kedvéért?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8116 Dátum: 2012.12.30 20:04:16 »
Múltkori beszélgetésünkből úgy értettem, hogy a 94-esek a gyűrűhibásak. Már a 95-ösök is, vagy csak a biztonság kedvéért?
Enyém is 95-ös gyartasu (96os forgalombahelyezes), gyanitom azért eszi az olajat amiért a tied is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8117 Dátum: 2012.12.30 20:22:29 »
Enyém is 95-ös gyartasu (96os forgalombahelyezes), gyanitom azért eszi az olajat amiért a tied is.
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg485151;topicseen#msg485151
Rosszul emlékeztem, tényleg. Bocsánat. De remélem, hogy már nem eszi, a jelek szerint legalábbis  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 20:30:00 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8118 Dátum: 2012.12.30 21:35:51 »
A tied már rendben lesz, legalábbis az olajevés miatt.
most még az lehet az érdekes, hogy a hengerfejlevételt hogy tűrte.
Én 2E mocit gyűrűztem, plussz összes tömítés csere. Egy év után a hengerfejtömítés megadta magát, bedolgozott a hűtőrendszerbe. Nyertem egy szét-összét anno.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8119 Dátum: 2012.12.30 21:50:59 »
A tied már rendben lesz, legalábbis az olajevés miatt.
most még az lehet az érdekes, hogy a hengerfejlevételt hogy tűrte.
Én 2E mocit gyűrűztem, plussz összes tömítés csere. Egy év után a hengerfejtömítés megadta magát, bedolgozott a hűtőrendszerbe. Nyertem egy szét-összét anno.
Hát ez "érdekes" történet  :hmmmm:
Nem lehetett kellemes érzés, kissé hátborzongató is  :no:
Húzási sorrend fordítottjával lazítottam, sorrendben húztam, normális tömítést vettem, lepucoltam amennyire tudtam, síkolás nem volt, "egyebet nem tudok"  :surrender:
Remélem, hogy nem nyerek...Milyen tömítést használtál, egyáltalán lehet tudni, mi volt az oka? Vagy elég nehéz lenne kideríteni, igaz?  :?:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8120 Dátum: 2012.12.30 22:05:53 »
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg485151;topicseen#msg485151
Rosszul emlékeztem, tényleg. Bocsánat. De remélem, hogy már nem eszi, a jelek szerint legalábbis  ;)
Ja igen persze bocs rosszul fogalmaztam ;-)
Ezek szerint a gyűrű nem megfelelő anyaga vezet a furatok eltomodesehez?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8121 Dátum: 2012.12.30 22:55:17 »
Ja igen persze bocs rosszul fogalmaztam ;-)
Ezek szerint a gyűrű nem megfelelő anyaga vezet a furatok eltomodesehez?
Értettem ám  ;)
Állítólag igen. Az biztos, hogy nálam a felső kompressziógyűrűk nem törtek, hanem hajlottak, ilyenről még nem is hallottam  :eek:
Szerelő ismerősöm szerint talán megfőzték a motort. Az is biztos, hogy Elring hengefejtömítést szedtem ki, tehát a hengerfej már volt lennt.
Ha a lyukak picit átjárhatók, érdemes öblítéssel próbálkozni (ha nem jön be, akkor sem drága), de ha betömődtek, akkor csak kifúrni lehet, szerintem.


veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8122 Dátum: 2012.12.30 23:03:37 »
nos, az az igazság, hogy mindenkinek elmondjuk, elmondom, hogy 94-95-st NE!
Most már tudod, te is!
Ezzel szemben már két kollégám is örömmel mesélte, hogy megvan végre a szuper autó, miután beszélt velem, hogy mire kell figyelni. Mindkettő 95-öst vett. Ilyenkor nem tudom, hogy velem van-e a gond.
Nem is tudom,hogy mennyire hülyeség ezt az évjáratot venni.Ha újra Carinát kellene vennem,inkább válogatnék a japán gyártásúak között.Rászánnék egy gyűrűzésre,és onnantól,van egy nagyon jó japánban gyártott,japán autóm.Egyébként hihetetlen,(az utóbbi 12év tapasztalata,Toyotával)milyen minőségben tudnak a japánok autót összerakni.Lényegében hibátlan,csak az ,,ügyes"előző tulajok tudják elrontani,a spórolással,és a hozzá nem értéssel.Jók azok is amit európában raknak össze,csak ne lennének benne Bosch,és francia cuccok.Ezek az alkatrészek azért problémásak rendesen!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8123 Dátum: 2012.12.30 23:07:33 »
Hát ez "érdekes" történet  :hmmmm:
Nem lehetett kellemes érzés, kissé hátborzongató is  :no:
Húzási sorrend fordítottjával lazítottam, sorrendben húztam, normális tömítést vettem, lepucoltam amennyire tudtam, síkolás nem volt, "egyebet nem tudok"  :surrender:
Remélem, hogy nem nyerek...Milyen tömítést használtál, egyáltalán lehet tudni, mi volt az oka? Vagy elég nehéz lenne kideríteni, igaz?  :?:
Nipparts hengerfejtömítés volt benne. Igazából nem tudom, mitől lett hengerfejes újra. De az még karbis technika volt. Annak meg típushibája volt, hogy a fojtószelep tengelynél kikopott a ház és elszegényítette a keveréket a bejutó fals levegő. Az meg egyéb más gondot is hozott magával. Gazdaságosan nem javítható ez a lényeg, pedig az is egy szuper moci. Már akkor 90-től hengerenkénti 3 szeleppel dolgoztak, ráadásul úgy, hogy az egyik szívószelep kisebb volt, mint a másik, máskor is nyitott, remekül megvalósította az örvénykeltést. Amíg jó, addig nagyon szuper a fogyasztása, pöcre indul és remek a dinamikája is. Aztán meg...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8124 Dátum: 2012.12.30 23:08:36 »
Nem is tudom,hogy mennyire hülyeség ezt az évjáratot venni.Ha újra Carinát kellene vennem,inkább válogatnék a japán gyártásúak között.Rászánnék egy gyűrűzésre,és onnantól,van egy nagyon jó japánban gyártott,japán autóm.Egyébként hihetetlen,(az utóbbi 12év tapasztalata,Toyotával)milyen minőségben tudnak a japánok autót összerakni.Lényegében hibátlan,csak az ,,ügyes"előző tulajok tudják elrontani,a spórolással,és a hozzá nem értéssel.Jók azok is amit európában raknak össze,csak ne lennének benne Bosch,és francia cuccok.Ezek az alkatrészek azért problémásak rendesen!
Ha tudnátok hányszor megállapítottuk már ezt...

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8125 Dátum: 2012.12.31 13:16:26 »
Múltkori beszélgetésünkből úgy értettem, hogy a 94-esek a gyűrűhibásak. Már a 95-ösök is, vagy csak a biztonság kedvéért?
94-től ráncfelvarrásig, tehát a 95-ösök is beleesnek!
Manapság már a korábbi példányok is eszegetik az olajat, a lefutott min. 450-500e km és a megfelelő karbantartás hiánya miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.31 13:21:06 írta mesti »
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8126 Dátum: 2012.12.31 13:31:26 »
nos, az az igazság, hogy mindenkinek elmondjuk, elmondom, hogy 94-95-st NE!
Most már tudod, te is!
Ezzel szemben már két kollégám is örömmel mesélte, hogy megvan végre a szuper autó, miután beszélt velem, hogy mire kell figyelni. Mindkettő 95-öst vett. Ilyenkor nem tudom, hogy velem van-e a gond.
Nehéz választani, nyáron rengeteg autót megnéztünk, és a korai példányok mára sajnos nagyon lelakottak, illetve a többségük teljesen alapfelszereltségű klíma nélküli. Mi is úgy kezdtünk el keresgélni, hogy korai japán példány legyen klímával, és ne szegénykeverékes mocival. Aztán mégis angol szegénykeverékest vettünk, de legelább vannak benne Denso cuccok. Egyszerűen nem volt más lehetőségünk, ez az egy épkézláb darab volt a piacon!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.31 13:40:58 írta mesti »
mesti

radler

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8127 Dátum: 2012.12.31 13:50:59 »
Az angol gyártásúaknál is van szegény és nem szegény keverékes?
( még nem tudom milyen tipust keressek a piacon, de nyilván nem lesz minden szempontnak megfelelő, de azért befürödni sem akarok)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8128 Dátum: 2012.12.31 14:07:51 »
Akkor mi nagyon szerencsésnek mondhatjuk magunkat!
Két éve és egy napja van meg a Carina, ez volt az első amit életemben láttam, a tipust sem ismertem, előtte napokban láttam meg egy 5 ajtósat a neten, de azonnal tudtam, nekem ilyen kell!!!
Azóta ~16E kilométert mentünk vele, de semmi problémája nem volt, ami bosszúságot okozott volna  :clap:!
Összesen a futóműben kellett cserélni egy első stabilizátort, első lengőkar szilentet, hátsó stabilizátor gumikat, díszléceket (angol...) azonkivül a kötelezők (olajok + szűrők + vezérlés).
Hálás vagyok az előző Tulajoknak, mert nagyban nekik köszönhetem ezt!!! Én meg úggy vagyok vele, hogy nem szakítom meg a jó szokásukat!  :D

Egyedüli kicsit zavaró dolog a váltóból jövő enyhe (talán csillapodó) zaj motorféken.

A 2012-es év átlaga majdnem 10 ezer km, többnyire hosszútáv.
237E értékben nafta ebből 572 litert sikerült vennem. Tehát a 10E kilométerre így nem nehéz kiszámolni az átlagot: ~ 5.72.

Nagyon sok hiba és balesetmentes kilométert kívánok mindenkinek a 2013-as évre is!! Kitartás a még betegeskedő Carina-knak!!!

Békés, boldog, szerencsés új évet kívánok mindenkinek!!!


[a csatolmányt egy admin törölte]

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8129 Dátum: 2012.12.31 14:42:37 »
Az angol gyártásúaknál is van szegény és nem szegény keverékes?
( még nem tudom milyen tipust keressek a piacon, de nyilván nem lesz minden szempontnak megfelelő, de azért befürödni sem akarok)
Van! Inkább megfordítanám a kérdést, ha szegénykeverékes, akkor biztos angol.
BÚÉK mindenkinek!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.31 14:44:27 írta mesti »
mesti