Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681521 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8085 Dátum: 2012.12.24 15:50:53 »
Sziasztok!

Először is Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Amiben segítségre lenne szükségem az a következő:
Valószínűleg kuplung cserés lesz nemsokára a kocsi, és érdeklődnék hogy milyet érdemes bele tenni és kb mennyi az ára?
Én Luk-ra gondoltam vagy Sachs-ra, melyik jobb?

Köszönöm előre is a segítséget.

Üdv mindenkinek

üdv!
Ha teheted Aisin-t vegyél, az a gyári, ahogy veres2 is irja, de az is legyen a dobozban!

Sziasztok!

Ebben a hidegben bemelexik a motor,  főként állóhelyzetben vagy városban. Az alapjárat is lemegy szép lassan 800 körülre. De tegnap azt vettem észre, hogy országúton kb 30 km-után, (lassan haladtam) még mindíg csak 1/4-nél van a hőmérő és az alapjárat is 1000. Talán a termosztát? Szerintetek?

üdv Bundi!

Meg kellene nézned, a termosztát szarakodik-e!?
Álló helyben, hideg motort elindítod és azt a vízcsövet taperolod, amelyik a termosztát felől megy a hűtő felé!
Ne teljesen a tövénél, mert átvezeti a meleget a gumi/fém/folyadék. Érezni fogod, mikor kezd nyitni a termosztát, s ha ez a vizmutató középállása előtt történik vagy viszonylag hamar, kevesebb mint 5-8 perc, akkor hamar nyit a termosztát és engedi keringeni a vizet a hűtőben is, nem hagyja felmelegedni a motort rendesen! Ha álló helyben beáll a víz, fűtés is van, elindulva pedig lehűl, tuti a termosztáthiba!





Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8086 Dátum: 2012.12.25 09:04:44 »
Ezt értem. De ha hengerenként elkezdik lehúzni-visszadugni az injektorok csatlakozóit, akkor ahol nincs változás, az nem megy. Tévedek?
Szerintem Zsolt68 az injektort tette át, de lehet, hogy félreértettem  :hmmmm:
1. Bocs, ha a lehúzgálással a szegénykeverékesnél hülyeséget mondtam, de én így szűrtem ki.
2. Igen, hogy biztos legyek az injektort is megcseréltem a másikkal. Így voltam biztos hogy mi a rossz.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8087 Dátum: 2012.12.25 09:14:46 »
Valószínűleg kuplung cserés lesz nemsokára a kocsi, és érdeklődnék hogy milyet érdemes bele tenni és kb mennyi az ára?
Én Luk-ra gondoltam vagy Sachs-ra, melyik jobb?
Én ezt vettem.
http://www.autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=SA3000771001&ktypnr=3627
Van pikk-pakk pont is, oda viszik ingyér.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8088 Dátum: 2012.12.25 10:01:07 »
Én ezt vettem.
http://www.autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=SA3000771001&ktypnr=3627
Van pikk-pakk pont is, oda viszik ingyér.
Nem is rossz az ára  :hmmmm:  :)
Mik a tapasztalatok vele?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8089 Dátum: 2012.12.25 10:16:24 »
Nem is rossz az ára  :hmmmm:  :)
Mik a tapasztalatok vele?
Jó! Eleinte kicsit rázta a talpamat, de gondolom bekopott. Toyota szervizben építették be. Nem mondták, hogy lett volna vele probléma.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8090 Dátum: 2012.12.25 10:56:18 »
Segítségeteket kérem.

Átporszívóztam, átmostam (kívülről) a belső fűtőradiátoromat, mégis hideg van a kocsiban. 10km minimum, mire érezni valamit meleget. Arra gondoltam vízköves belül a hőcserélő mert mind a két cső (oda-vissza) forró. Autószerelő apósom javasolta, trisós vízzel  töltsem fel a rendszert és járassam amíg kinyit a termosztát. Féltem a vízpumpámat. Lehet baja???
Más is fázik a Carinában, mert úgy hallottam nem egy meleg kocsi?

A másik. Indítás után, mikor kell elaludni az "olajnyomás" lámpának??? Úgy tudom, van egy szelep az olajszűrőben, ami nem engedi lefolyni az összes olajat. Ha ez nem működik, később kap kenést a motor.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8091 Dátum: 2012.12.25 11:20:52 »
Segítségeteket kérem.

Átporszívóztam, átmostam (kívülről) a belső fűtőradiátoromat, mégis hideg van a kocsiban. 10km minimum, mire érezni valamit meleget. Arra gondoltam vízköves belül a hőcserélő mert mind a két cső (oda-vissza) forró. Autószerelő apósom javasolta, trisós vízzel  töltsem fel a rendszert és járassam amíg kinyit a termosztát. Féltem a vízpumpámat. Lehet baja???
Más is fázik a Carinában, mert úgy hallottam nem egy meleg kocsi?

A másik. Indítás után, mikor kell elaludni az "olajnyomás" lámpának??? Úgy tudom, van egy szelep az olajszűrőben, ami nem engedi lefolyni az összes olajat. Ha ez nem működik, később kap kenést a motor.

MTZ-nél volt ilyen javaslat, de abban nem igazán van alumínium, a Carina hengerfeje pedig az (a pumpát nem tudom), a trisó pedig tudtommal elég agresszív, az alumíniummal is reakcióba lép. Ezek alapján nem használnám. Persze lehet, hogy semmit nem árt  :hmmmm:
Nekem nincs sok panaszom a fűtésre hála Istennek: annyi, hogy a középső két rácson jön a hideg levegő, kivéve, ha nem szemből fújásra állítom, nem lehet lezárni igazán. De ez szivacsporladástól van, nem radiátortól. Majd szombaton tesztelem megint, elvileg megyünk Bp-re, meglátjuk.
Ha nem tévedek, az enyémben fűtéscsap van. A tiédben is? Rendesen nyit?

Mann oaljszűrő van benne, indulástól max. 1mp-en belül elalszik a lámpa, de az Alco-val is így volt. Vastagabb olajnál is később alszik el (pl. 10w40), ezek 5w40-es "adatok" voltak.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8092 Dátum: 2012.12.25 12:11:51 »
Átporszívóztam, átmostam (kívülről) a belső fűtőradiátoromat, mégis hideg van a kocsiban. 10km minimum, mire érezni valamit meleget. Arra gondoltam vízköves belül a hőcserélő mert mind a két cső (oda-vissza) forró. Autószerelő apósom javasolta, trisós vízzel  töltsem fel a rendszert és járassam amíg kinyit a termosztát. Féltem a vízpumpámat. Lehet baja???
Más is fázik a Carinában, mert úgy hallottam nem egy meleg kocsi?
Mintha néhány napja erről már beszélgettünk volna.
Mivel -tudomásom szerint- nem az apósod vagyok, ezért arra következtetek, hogy egymástól függetlenül  ketten javasoltuk, de találsz még olvasnivalót a témában.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8093 Dátum: 2012.12.25 13:48:24 »
Köszönöm a segítséget  :yes: Csak tájékoztató jelleggel kérdezem, hogy mennyit kóstál egy termosztát?
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8094 Dátum: 2012.12.25 14:27:05 »
Köszönöm a segítséget  :yes: Csak tájékoztató jelleggel kérdezem, hogy mennyit kóstál egy termosztát?

bundi!
A termosztát 2-12E -ig van, nem javasolt az olcsó, mert egy év múlva úgyis cserés lesz!



zsolt68!

Ha nem nyit korán a termosztát (Itt alul a vizsgálat), illetve nincs eltömödve a légbeömlő, nem eltömődött a pollenszűrő (enélkül is próbáld ki!), tiszta a radiátor lammellázata (tükörrel is sasolj be, felfelé is!), nincsen szétesve a fokozatállitó a fűtésnél (hideg-meleg választó és irányállitó tekerők), akkor valószinű a radiátor elkoszolódása okoz problémát...
Kézzel is megpróbálhatsz benyúlni meleg-e a radiátor teljes felülete!

Én tennék egy próbát 20%-os ecettel, oly módon, hogy minden a helyén marad (mivel nagy meló kivenni a radiátort...) és a motortérből a két gumicsövet ami a radiátorra megy lekötném a csőcsonkról és itt betölteném színig a radiátorba a cuccot, ezt hagyni kéne állni 1 napig legalább, utána átöbliteni vizzel és mégegyszer, vagy próba után szükség szerint!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8095 Dátum: 2012.12.25 15:53:55 »
Üdv!

Megtaláltam a gyári termosztátot!
Utánanézek, de 99%, hogy Kuzeh, és 82 fokos.

Van fénykép, ha lesz időm, felteszem.

Egyébként 5-7000-ért már normális termosztátot lehet kapni (pl. ebben a Wahler is benne van, kedvezménnyel meg főleg).

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8096 Dátum: 2012.12.25 17:24:31 »
Ha nem nyit korán a termosztát (Itt alul a vizsgálat), illetve nincs eltömödve a légbeömlő, nem eltömődött a pollenszűrő (enélkül is próbáld ki!), tiszta a radiátor lammellázata (tükörrel is sasolj be, felfelé is!), nincsen szétesve a fokozatállitó a fűtésnél (hideg-meleg választó és irányállitó tekerők), akkor valószinű a radiátor elkoszolódása okoz problémát...
Kézzel is megpróbálhatsz benyúlni meleg-e a radiátor teljes felülete!
Kösz!

VD1234: Állítólag nem tesz kárt a trisó semmiben. A szervízben is használják.

-nincs eltömődve semmi
-pollenszűrő nincs bent, az ablaktörlő alatti külső beömlőre tettem egy konyhai elszívó szűrőt
-nyáron kiszereltem a radiátort és átmostam a lamellák között
-a radiátor feletti légterelő lapát működik
-termosztát szépen működik
-nemrég volt fagyálló csere
Olyan mintha nem cirkulálna a víz, vagy nem tudná leadni a meleget. Még olvasgatok a neten, aztán hajrá!
A hideglevegő befúvást középen, két szivacsdarabbal oldottam meg. Le kell venni a középkonzolt és eltömni apillangószelepnél vagy a csőben.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8097 Dátum: 2012.12.25 19:02:36 »
Kösz!

VD1234: Állítólag nem tesz kárt a trisó semmiben. A szervízben is használják.

-nincs eltömődve semmi
-pollenszűrő nincs bent, az ablaktörlő alatti külső beömlőre tettem egy konyhai elszívó szűrőt
-nyáron kiszereltem a radiátort és átmostam a lamellák között
-a radiátor feletti légterelő lapát működik
-termosztát szépen működik
-nemrég volt fagyálló csere
Olyan mintha nem cirkulálna a víz, vagy nem tudná leadni a meleget. Még olvasgatok a neten, aztán hajrá!
A hideglevegő befúvást középen, két szivacsdarabbal oldottam meg. Le kell venni a középkonzolt és eltömni apillangószelepnél vagy a csőben.

Ahogy nézem, rendesen ki kell öblíteni trisózás után a rendszert. Akkor hajrá :otlet:
Csapot nem írtad, vagy nem láttam...? De ez elég banális lenne  :surrender:

Akkor a két középső nyílást egyszerűen eldugaszoltad? Azt hittem, hogy valami lapáton kell körbe szivacsszalagot ragasztani. El tudnád mondani, hogyan lehet egyszerűen lebontani a középkonzolt, hogy meg tudjam csinálni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8098 Dátum: 2012.12.25 19:52:24 »
Üdv!

Megtaláltam a gyári termosztátot!
Utánanézek, de 99%, hogy Kuzeh, és 82 fokos.

Van fénykép, ha lesz időm, felteszem.

...

Sajnos a képeken nem látszik a Kuzeh logo, de az, megnéztem!!
Csak ki tudja, hol lehetne ilyet beszerezni  :hmmmm: 1994 júliusi gyártású volt, kb. 2010-ig bírta  :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8099 Dátum: 2012.12.25 20:14:37 »
Segítségeteket kérem.

Átporszívóztam, átmostam (kívülről) a belső fűtőradiátoromat, mégis hideg van a kocsiban. 10km minimum, mire érezni valamit meleget. Arra gondoltam vízköves belül a hőcserélő mert mind a két cső (oda-vissza) forró. Autószerelő apósom javasolta, trisós vízzel  töltsem fel a rendszert és járassam amíg kinyit a termosztát. Féltem a vízpumpámat. Lehet baja???
Más is fázik a Carinában, mert úgy hallottam nem egy meleg kocsi?

A másik. Indítás után, mikor kell elaludni az "olajnyomás" lámpának??? Úgy tudom, van egy szelep az olajszűrőben, ami nem engedi lefolyni az összes olajat. Ha ez nem működik, később kap kenést a motor.
Rosszul hallottad, hogy nem meleg.

Úgy látom, hogy 96-os géped van.
Ez azt jelenti, hogy az utastér fűtését csak azzal szabályozzák, hogy a hőcsrélőn átengedik-e a levegős, vagy megkerülve.
Ergó, tekintve, hogy a hőcserélődön átmegy a víz, én azt gyanítom, hogy a rendszer nem mozgatja a terelőlapot. Sajnos ehhez két helyen is meg kell bontanod  a rendszert. Egyik a középkonzol, rádió egységet ki kell húzni és megnézni, hogy a bowdent mozgatja-e rendesen a tekerő gomb. Ha igen akkor a bowden másik vége lehet kimozdulva a helyéről, mert ugye a bowden úgy tud mozgatni, hogy a háza fixre van rögzítve, egy lemez alá van bedugva, és abban mozog a drót lehetőleg szabadon.
Ezeket kell megnézni, hogy teszik-e a dolgukat. szerintem ott lesz a gond.