Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678077 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8040 Dátum: 2012.12.21 21:01:32 »
Ma mini Carina találozó volt a veszprémi tesco parkolóban...

Ott ültem várakozó állásban és látom jön egy bordó sedan XLi, nagy becsben tarthatja a gazdája, mert kiszállás után 2 percig nézegette körbe, bezárt-e minden ajtót, tükröket behajtotta!

Gondoltam leszólitom, megkérdem hogy van vele megelégedve...  :D Nem is nézett volna hülyének...  [rohog]
Aztán látom jön egy fekete Sedan, reméltem mellém áll, de nem...

Nyáron volt egy jó eset.. Dög meleg volt, égetett a nap, Penny parkolóba mentünk, persze árnyék nulla, egyedül az egyik kis fa adott árnyékot, mellete pont egy sedan Carina  :tt2:.
A tulaj épp szállt volna be, odatolattam mellé, megfordul,  és kérdi, jó a gép? Mondom persze, mert Toyota!!  :clap:
Azt mondta lengéscsillapitót cserélt rajta, más baja nem volt eddig...  :yes:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8041 Dátum: 2012.12.21 21:23:03 »
Mert ez autóból van!   :D
Nagyon egyszerű egyébként a toyota szlogenje, illetve célja:
"Mi akarjuk gyártani a világ legjobb autóját!"- mondta a toyota jelenlegi elnöke
Erre mondom én, hogy így is lehet autót gyártani. Mindig hülyének néznek, amikor valakinek mondom, hogy itt még a futómű alkatrész cseréje is rendkívüli esemény. Egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy normálisan használva a szervizen kívül semmi nem kell hozzá, és hogy ilyen létezik.
De tény, hogy a Carina E a toyotán belül is egy legenda!
Más autógyártónak is ez a szlogenje, annak is amelynek éppen dolgozom, de a kérdés az, hogy véghez viszi-e vagy sem ezt a nemes célt?
Beszéltem egy okos emberrel aki élt kint sokáig Amerikában, ő mesélte, hogy amikor a Toyota be akart törni az ottani piacra az volt a gondjuk, hogy nem volt kiépített szervizhálózatuk, ezért kitalálták, hogy annak kiépítése helyett olyan autókat fognak gyártanak amik nem romlanak el és mint látjuk bevált. Minden harmadik autó kint Toyota, ahogyan én láttam. Én simán elhiszem, hogy ez így lehetett az elején...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8042 Dátum: 2012.12.21 21:33:13 »
...
Nyáron volt egy jó eset.. Dög meleg volt, égetett a nap, Penny parkolóba mentünk, persze árnyék nulla, egyedül az egyik kis fa adott árnyékot, mellete pont egy sedan Carina  :tt2:.
A tulaj épp szállt volna be, odatolattam mellé, megfordul,  és kérdi, jó a gép? Mondom persze, mert Toyota!!  :clap:
Azt mondta lengéscsillapitót cserélt rajta, más baja nem volt eddig...  :yes:
Mikor vizsgáztattam a Carinát a Közlekedés Felügyeletnél, miután végigmegy az autó a soron, kérdezem az ismerősöm, hogy volt-e valami gond az autómmal? Rámnéz csodálkozva, de hisz ez egy Toyota, Toyota nem romlik el... :D
Ja, ha ők is így látják, akkor nincs miről beszélni. Azért nekem csak az a véleményem, hogy a régebbiek, a 2000 előtti Toyota modellek még tartósabbak voltak!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8043 Dátum: 2012.12.21 21:43:40 »
Magam tapasztalatából kiindulva a Carinaknak a váltó a gyenge pontjuk. Többen is írtátok a csapágyproblémákat (nálam is megvolt). Most jöttem az autóval 200km-t és 100 fölött továbbra is szépen dobálja ki az 5.-et többször is. Megfigyeltem jobban és ahogy terhelést adok az autónak pl rálépek a gézpedálra és közben fogom a váltókart érzem, hogy a kar mozdul visszafele, mintha a váltóból visszaható erők érnék. Többi fokozatnál nincs ilyen. Az 5. sebességet egyébként szépen simán beveszi.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8044 Dátum: 2012.12.21 21:50:16 »
Magam tapasztalatából kiindulva a Carinaknak a váltó a gyenge pontjuk. Többen is írtátok a csapágyproblémákat (nálam is megvolt). Most jöttem az autóval 200km-t és 100 fölött továbbra is szépen dobálja ki az 5.-et többször is. Megfigyeltem jobban és ahogy terhelést adok az autónak pl rálépek a gézpedálra és közben fogom a váltókart érzem, hogy a kar mozdul visszafele, mintha a váltóból visszaható erők érnék. Többi fokozatnál nincs ilyen. Az 5. sebességet egyébként szépen simán beveszi.

Üdv!

Továbbra is az arretáló szerkezetre gyanakszom...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8045 Dátum: 2012.12.21 21:59:58 »
Üdv!

Továbbra is az arretáló szerkezetre gyanakszom...

Akkor is, ha a többi fokozatnál nincs ilyen gond?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8046 Dátum: 2012.12.21 22:02:59 »
Magam tapasztalatából kiindulva a Carinaknak a váltó a gyenge pontjuk. Többen is írtátok a csapágyproblémákat (nálam is megvolt). Most jöttem az autóval 200km-t és 100 fölött továbbra is szépen dobálja ki az 5.-et többször is. Megfigyeltem jobban és ahogy terhelést adok az autónak pl rálépek a gézpedálra és közben fogom a váltókart érzem, hogy a kar mozdul visszafele, mintha a váltóból visszaható erők érnék. Többi fokozatnál nincs ilyen. Az 5. sebességet egyébként szépen simán beveszi.
A bowdened rendben van???
Nekem úgy tűnik, hogy mozdul a motor és kitépi sebességből!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8047 Dátum: 2012.12.21 22:06:32 »
A bowdened rendben van???

Melyikre gondolsz? Mit nézzek meg?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8048 Dátum: 2012.12.21 22:09:32 »
Ma levettem megint a folytószelepházat, mert nem akart megjavulni az alapjáratom.

Végigmentem megint mindenen, pillangószelep zárás oké, 0,7-es hézaggal a TPS beállítása, 0,4-el 0,9-el ellenőrzés, minden zsír ahogy a nagy könyvben...

ISC szelep tiszta, működik. Vákuumcsövek rendben, meg úgy minden általában.

ECU reset elvégezve, 30km-t mentem utána leállítás nélkül, mégis bőgeti a motort, legjobb esetben is 1000rpm az alapjárat.

 :helpsmilie:
üdv, offday

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8049 Dátum: 2012.12.21 22:20:38 »
Ma levettem megint a folytószelepházat, mert nem akart megjavulni az alapjáratom.
Végigmentem megint mindenen, pillangószelep zárás oké, 0,7-es hézaggal a TPS beállítása, 0,4-el 0,9-el ellenőrzés, minden zsír ahogy a nagy könyvben...
ISC szelep tiszta, működik. Vákuumcsövek rendben, meg úgy minden általában.
ECU reset elvégezve, 30km-t mentem utána leállítás nélkül, mégis bőgeti a motort, legjobb esetben is 1000rpm az alapjárat.
 :helpsmilie:
Itt egy videó ugyan ilyen probléma megoldására, hátha neked is ez a teendő:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8050 Dátum: 2012.12.21 22:27:40 »
Itt egy videó ugyan ilyen probléma megoldására, hátha neked is ez a teendő:
...
Köszönöm, de az ISC teljesen tiszta. Nem ez a baj.  :no:
üdv, offday

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8051 Dátum: 2012.12.21 22:29:56 »
Ma levettem megint a folytószelepházat, mert nem akart megjavulni az alapjáratom.

Végigmentem megint mindenen, pillangószelep zárás oké, 0,7-es hézaggal a TPS beállítása, 0,4-el 0,9-el ellenőrzés, minden zsír ahogy a nagy könyvben...

ISC szelep tiszta, működik. Vákuumcsövek rendben, meg úgy minden általában.

ECU reset elvégezve, 30km-t mentem utána leállítás nélkül, mégis bőgeti a motort, legjobb esetben is 1000rpm az alapjárat.

 :helpsmilie:
Üdv!
Isi Carinás fórumtárs hasonló gondal küzdött a nyáron,de végül megoldódott. Az őszön találkoztam vele és rákérdeztem. Egy a motoron található hőgomba lett csereérett. « Válasz #6906 Dátum: 2012.07.23 11:34:43 »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8052 Dátum: 2012.12.21 22:32:59 »
kitisztítottuk a fojtószelepet és környékét, az alapjárat-ingadozás megszűnt viszont maradt a magas 1500+ alapjárat. És ismét megállóban a tudomány...
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8053 Dátum: 2012.12.21 22:37:49 »
Köszönöm, de az ISC teljesen tiszta. Nem ez a baj.  :no:
Nem gondoltam, hogy ennyire szétszedted...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8054 Dátum: 2012.12.21 22:55:37 »
Nem gondoltam, hogy ennyire szétszedted...
Most már másodjára.

A folytószelep-jeladó anno el volt tekerve - ezt mérés során derült ki.
Belőttem papírforma szerint, na azóta magas az alapjáratom viszont jobban megy az autó, közvetlenebb a gázreakció.

Gondolom előzőleg úgy állítottak alapjáratot, hogy a jeladót addig forgatták amíg 850rpm nem lett. (Csavarfejek összegányolva, látni a "munkát" :censored: )
Ez ugye nem éppen korrekt eljárás, ezért sem szívesen állítanám vissza a régi helyzetbe.
üdv, offday