Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678102 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7965 Dátum: 2012.12.17 01:05:57 »
vd1234 tanácsára egy cross-posting az avensis fórumból, hogy hátha :)

... alapjárati szabályozó szelep lehet-e azonos a szegény keverékes és a normál 4A-FE között ...

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7966 Dátum: 2012.12.17 10:26:18 »
Először is szeretném megköszönni a társaság kitartó figyelmét és segítségét a problémám megoldásában! Köszönöm!

Továbbá hivatalosan bejelentem, hogy eljött az avatar-képem lecserélésének ideje. ;)

Azaz:

K*rva jó lett a motor, héjjj...!!!!!   :punk:

Nemrég értem haza; 10km már benne van a gépben és eddig nagyon szépen muzsikál.
Próbálgattam a gázfröccsöt, motorféket... semmi zaj!

Semmi!!

Uraim! Azt hiszem a "Krrrrr"-projekt - pozitív eredménnyel - véget ért!  :clap:

Hála Istennek, nagyon örülök én is a sikeres motorgenerálodnak!  :clap: :clap:
Kíváncsi vagyok az új avatarodra  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7967 Dátum: 2012.12.17 11:07:16 »
offday:

Neked külön nem is kellene mondanom, de igaz, ha az ember odateszi a magáét, akkor általában össze szoktak jönni sokszor a dolgok  :yes:
Remélem sokáig lesz örömöd a kocsiban, és mivel a karosszériát is megoldod pikk-pakk, tartós kapcsolatnak ígérkezik ez a dolog  :clap:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7968 Dátum: 2012.12.17 11:11:44 »
Forróvíz +trisó
Ma vagy holnap mosom át, a vízkőtől a fűtőradiátort. A forróvíz 100 fok körülit jelent, vagy elég kevesebb is??? Úgy gondoltam, nem szerelem ki a radiátort. Leveszem a csöveket és beleöntöm a motortérből. Utána kiporszívózom. Jó lehet szerintetek??? Tudom, senkinek nincs tapasztalata. Csak nekem lesz.  :D
A következő is Toyota lesz.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7969 Dátum: 2012.12.17 11:45:05 »
Először is szeretném megköszönni a társaság kitartó figyelmét és segítségét a problémám megoldásában! Köszönöm!

Továbbá hivatalosan bejelentem, hogy eljött az avatar-képem lecserélésének ideje. ;)

Azaz:

K*rva jó lett a motor, héjjj...!!!!!   :punk:

Nemrég értem haza; 10km már benne van a gépben és eddig nagyon szépen muzsikál.
Próbálgattam a gázfröccsöt, motorféket... semmi zaj!

Semmi!!

Uraim! Azt hiszem a "Krrrrr"-projekt - pozitív eredménnyel - véget ért!  :clap:
Szép munka volt!  :yes:  :clap: Ilyen gazdát érdemel egy Carina  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7970 Dátum: 2012.12.17 11:48:13 »
offday:

Neked külön nem is kellene mondanom, de igaz, ha az ember odateszi a magáét, akkor általában össze szoktak jönni sokszor a dolgok  :yes:
Remélem sokáig lesz örömöd a kocsiban, és mivel a karosszériát is megoldod pikk-pakk, tartós kapcsolatnak ígérkezik ez a dolog  :clap:
Igazi csapatmunka volt, de te rendesen odatetted magad!  :clap: Jó volt követni a projektet.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

manitu1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7971 Dátum: 2012.12.17 16:05:09 »
Mióta csinálja, volt-e valami előzménye?
Ami itt többeknek bejött, az a fojtószelepház és az alapjárati léptetőmotor kitakarítása volt. Nem olyan bonyolult dolog.
Ha segítség kell, szerintem megoldható  :yes:
Termosztátom nekem a QH egy rakás szemét volt, most egyelőre a Wahler jól működik benne, hála Istennek!

Nem is tudom, nekem mennyi idő alatt áll be, de talán valamivel kevesebb, nem mértem soha igazán. El sem indulsz vele, amíg nem áll be?
                                                                                                                                                                                     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7972 Dátum: 2012.12.17 16:37:47 »
Bocs, ezt nem értem igazán  ::)

manitu1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7973 Dátum: 2012.12.17 16:41:13 »
Mióta csinálja, volt-e valami előzménye?
Ami itt többeknek bejött, az a fojtószelepház és az alapjárati léptetőmotor kitakarítása volt. Nem olyan bonyolult dolog.
Ha segítség kell, szerintem megoldható  :yes:
Termosztátom nekem a QH egy rakás szemét volt, most egyelőre a Wahler jól működik benne, hála Istennek!

Nem is tudom, nekem mennyi idő alatt áll be, de talán valamivel kevesebb, nem mértem soha igazán. El sem indulsz vele, am                                                                                                                                                                                                                                                                                Szia: Már legalább 4-5 éve csinálja, előzménye nem volt. A termosztátot azért cseréltem ki, mert ahogy jött a hideg idő már menet közben is visszahűlt amotor, gondolom nem zárt rendesen. Egyébként Facet termosztátot raktam bele. Reggel beindítom, járatom kb.1-2 percet, aztán elindulok, kb. 10-15 perc múlva beérek a melóhelyre, a kocsiba meleg van, a vízhőfok középen áll, de a motor még mindíg 1000-1200-an pörög. Ha nem állítom le akkor 1-2 percen belül beáll 800-ra. És igy télen kb 11-litykót benyel. Szerintem ez nem normális. De lehet hogy a takarítás, amit írtál segítene rajta, vagy egy másik termosztát.

manitu1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7974 Dátum: 2012.12.17 16:42:11 »
 Szia: Már legalább 4-5 éve csinálja, előzménye nem volt. A termosztátot azért cseréltem ki, mert ahogy jött a hideg idő már menet közben is visszahűlt amotor, gondolom nem zárt rendesen. Egyébként Facet termosztátot raktam bele. Reggel beindítom, járatom kb.1-2 percet, aztán elindulok, kb. 10-15 perc múlva beérek a melóhelyre, a kocsiba meleg van, a vízhőfok középen áll, de a motor még mindíg 1000-1200-an pörög. Ha nem állítom le akkor 1-2 percen belül beáll 800-ra. És igy télen kb 11-litykót benyel. Szerintem ez nem normális. De lehet hogy a takarítás, amit írtál segítene rajta, vagy egy másik termosztát.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7975 Dátum: 2012.12.17 17:50:03 »
Ma vagy holnap mosom át, a vízkőtől a fűtőradiátort. A forróvíz 100 fok körülit jelent, vagy elég kevesebb is??? Úgy gondoltam, nem szerelem ki a radiátort. Leveszem a csöveket és beleöntöm a motortérből. Utána kiporszívózom. Jó lehet szerintetek???
Én úgy vettem észre, hogy a meleg és az alkalmazási időnagysága növeli a hatékonyságot.
A legjobban a kb 5 perces forralással tisztította a dolgokat, de a mosógépben alacsonyabb hőfokon tovább használtam.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7976 Dátum: 2012.12.17 18:19:13 »
Szia: Már legalább 4-5 éve csinálja, előzménye nem volt. A termosztátot azért cseréltem ki, mert ahogy jött a hideg idő már menet közben is visszahűlt amotor, gondolom nem zárt rendesen. Egyébként Facet termosztátot raktam bele. Reggel beindítom, járatom kb.1-2 percet, aztán elindulok, kb. 10-15 perc múlva beérek a melóhelyre, a kocsiba meleg van, a vízhőfok középen áll, de a motor még mindíg 1000-1200-an pörög. Ha nem állítom le akkor 1-2 percen belül beáll 800-ra. És igy télen kb 11-litykót benyel. Szerintem ez nem normális. De lehet hogy a takarítás, amit írtál segítene rajta, vagy egy másik termosztát.
Ha a motor visszahül menetközben az egyértelműen termosztáthiba.Először a folytószelepházat,és az alapjárati motort kellene alaposan kitakaritani.Esetleg lambdaszonda hibára is utalhat,nekem is igy viselkedett,hibajelzés nem volt.Műszeres vizsgálat deritette ki hogy dolgozik,csak lassan.DE ELŐSZÖR TISZTITÁS!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7977 Dátum: 2012.12.17 18:48:18 »
Szia: Már legalább 4-5 éve csinálja, előzménye nem volt. A termosztátot azért cseréltem ki, mert ahogy jött a hideg idő már menet közben is visszahűlt amotor, gondolom nem zárt rendesen. Egyébként Facet termosztátot raktam bele. Reggel beindítom, járatom kb.1-2 percet, aztán elindulok, kb. 10-15 perc múlva beérek a melóhelyre, a kocsiba meleg van, a vízhőfok középen áll, de a motor még mindíg 1000-1200-an pörög. Ha nem állítom le akkor 1-2 percen belül beáll 800-ra. És igy télen kb 11-litykót benyel. Szerintem ez nem normális. De lehet hogy a takarítás, amit írtál segítene rajta, vagy egy másik termosztát.

Üdv!

Szerintem ha először eltakarnád a hűtőt egy kartonlappal például, akkor hamar kiderülhetne, hogy a termosztáttal van-e a baj? Ha viszont ezzel is ugyanazt csinálja, akkor egy fojtószelepház tisztítás (különös figyelemmel az alapjárati léptetőmotorra!) jól jönne, szerintem veres2 is erre célzott  :yes:
Télen többet fogyaszt, de a 11 liter akkor sem kevés  :no:
Érdemes lenne végignézni a gyújtását is: gyertyákat/hézagokat, gyertyaképet, elosztófedelet, rotort (mennyire égtek be), gyújtókábeleket. Ha Denso a gyújtás, akkor egy előgyújtás-állítás is rengeteget számít, ha most nagyon eltérne az előírástól.
Mikor cseréltél légszűrőt? Váltóolajat? Motorolajat milyet használsz? Mekkora nyomás van a gumikban? Ezek mind-mind beleszólhatnak a fogyasztásba az előzőeken kívül, és sok kicsi sokra megy.

Egyébként honnan írsz?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.17 18:54:38 írta vd1234 »

manitu1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7978 Dátum: 2012.12.17 19:30:24 »
Szia : A hűtő teljesen le van takarva , a gyertyákat szeptemberben cseréltem, az elosztó, a rotor, és a gyujtókábelek rendben vannak. Légszűrőt is a gyertyákkal eggyütt cseréltem, váltóolajat nem cseréltem mostanában , motorolajat pedig 10w-40-et használok, a gumikat hetente ellenőrzöm. A jővő héten csinálok egy fojtószelepház tisztítást, aztán ha nem lesz jó akkor megpróbálkozok a lambdaszondával. köszi a segítséget : Budapest XI. ker-ből Írok. :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7979 Dátum: 2012.12.17 19:42:54 »
Szia : A hűtő teljesen le van takarva , a gyertyákat szeptemberben cseréltem, az elosztó, a rotor, és a gyujtókábelek rendben vannak. Légszűrőt is a gyertyákkal eggyütt cseréltem, váltóolajat nem cseréltem mostanában , motorolajat pedig 10w-40-et használok, a gumikat hetente ellenőrzöm. A jővő héten csinálok egy fojtószelepház tisztítást, aztán ha nem lesz jó akkor megpróbálkozok a lambdaszondával. köszi a segítséget : Budapest XI. ker-ből Írok. :D
Fojtószelepház tisztítást nézted, hogyan van? Az alapjárati léptetőmotort azt hiszem 4 csillagfejű csavar fogja rá, azokat ésszel kell levenni, mert be tudnak állni, és viszonylag puha a fejük. Féktisztítóval elég jó pucolni, kenni nem kell.
10w40 motorolaj szerintem emelheti nagyobb hidegekben a fogyasztást (főleg 15 perces üzemidőknél), mert sokkal jobban dermed télen, mint az 5w40: nekem Maruti el sem indulna nagyon 10w40-nel ezzel az akkuval, 5w40-nel meg eddig simán, hála Istennek. Váltóolajat is célszerű négyévente lecserélni 75w90 fullszint GL3-GL4-re.
Olaj nem fogy?