Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678122 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7905 Dátum: 2012.12.12 18:08:35 »
...
Most jutott eszembe, hogy elhozhattad volna mind a 4 dugót is nem?  ;) :flowers:
El sem hozta a helyszínre a srác, mert az ő szavaival élve "az odavan".
Állítólag valami nagyon összeverte a tetejét.

Összerakva mérd meg az alsó csap  átmérőjét a hajtórúdon és ha egyezik a beszerzett darabokkal, elég a csapágyakat áttenni!
Nem roppantott/tört a csapágycsésze alul? Ezt a jó illesztés miatt szokták igy gyártani. Ha nem akkor át lehet tenni.
Nem hiszem, hogy variálok vele, de azért köszi.


Update:
Kész van a műhelyprés!  :clap:
Holnap lefotózom akció közben.
üdv, offday

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7906 Dátum: 2012.12.12 18:44:16 »
Üdv!

Beszéltünk az üzemanyagszűrő cseréjéről, ezzel kapcsolatban van kérdésem.
Lecseréltem olyan másfél éve SCT gyártmányúra. Most hallottam, hogy ez elég gyenge minőség, és vettem Ashika szűrőt. Ezt még nem láttam, Öcsém ma hozta el a Szakálmetáltól, de ez elvileg japán, csak Olaszországban csomagolják.

Szerintetek is tényleg olyan gáz az SCT, hogy cseréljem le most, vagy esetleg ez az új is gáz?  :helpsmilie:
Nekem több helyen is meggyözően állították , hogy két , vagy három helyen gyártanak a szűrőbe való belsőket.A tv-kben levő lcd panelt és a gáztűzhely alkatrészket is csak két helyen csinálják , mégis sok fajta készüléket árulnak.Szerimtem nem biztos, hogy érdemes lecserélni.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7907 Dátum: 2012.12.12 19:13:09 »
Nekem pollenszűrő vásárlásnál mondták ugyanezt a filtercenterben, nem tudom lehet van benne valami, de azért egy üzemanyagszűrő csak más, olajszűrők között is van különbség. Viszont az SCT német, nem hinném, hogy jobb lenne egy olasz.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7908 Dátum: 2012.12.13 16:59:41 »
Nekem pollenszűrő vásárlásnál mondták ugyanezt a filtercenterben, nem tudom lehet van benne valami, de azért egy üzemanyagszűrő csak más, olajszűrők között is van különbség. Viszont az SCT német, nem hinném, hogy jobb lenne egy olasz.
Végülis nemrég cseréltem, jó lesz a legközelebbire.
Egyébként a dobozra azt írták, hogy "Made in extra EU" (elvileg EU-n kívül készült), illetve "A.C.P.C.F. Japan"

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7909 Dátum: 2012.12.13 21:59:16 »
Íme a "hómméd" műhelyprés!  :cool2:



Hajtókarok - dugók összelegózva, holnap fűzöm a motort! Eddig minden f*sza, szépen összeálltak a dolgok.

Megjött a hf.tömítés (Reinz, 6200-) és végül rendeltem csavarszettet is ahogy tanácsoltátok.  :yes:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7910 Dátum: 2012.12.13 22:22:24 »
Íme a "hómméd" műhelyprés!  :cool2:

...

Hajtókarok - dugók összelegózva, holnap fűzöm a motort! Eddig minden f*sza, szépen összeálltak a dolgok.

Megjött a hf.tömítés (Reinz, 6200-) és végül rendeltem csavarszettet is ahogy tanácsoltátok.  :yes:
Üdv!

Nagyon frankó  :clap:
Ez ami rajta van, ezt vetted ki?
Majd később egy picit írnál a tapasztalatokról? Mennyire melegítetted, hogy adta meg magát, ilyenek :)
A hajtókaroknál vigyázz , nehogy véletlenül felsértsd a hengert. Meg a gyűrűpozíciókra, és az olajvisszafolyókra kell figyelni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.13 22:28:12 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7911 Dátum: 2012.12.13 22:56:38 »
Üdv!

Nagyon frankó  :clap:
Ez ami rajta van, ezt vetted ki?
Majd később egy picit írnál a tapasztalatokról? Mennyire melegítetted, hogy adta meg magát, ilyenek :)
A hajtókaroknál vigyázz , nehogy véletlenül felsértsd a hengert.
Köszi!
A fotón az egyik új szerzemény van, kifelé préseljük éppen.

Leírom gyorsan amíg friss:

Először is - ha valaki hasonló akción törné a fejét - prés nélkül felejtse el dolgot!
Nagyon ajánlom a kis barkácsolást előtte mert így igen kultúráltan lehet szerelni. (Ha igény van rá felrakom a pontos méreteket/rajzot.)
Az alapanyag és a munka nem sok, ráadásul később is jól jöhet pl. csapágyazásnál.

Szétszedést hidegen csináltam, egy hangos "reccsenés" után indultak meg a csapszegek.
Gyönyörűen ki lehetett préselni őket egy kis WD40 támogatással.

Összerakás előtt érdemes a dugókban a csapszegfurat felső olajzóit kitakarítani mert összerakás után már nem lehet hozzáférni.
Itt némelyiknél olyan szinten bele volt kövülve a retek, hogy 2-es fúróval kellet kifúrnom a mocskot belőle.
Kompresszor, vagy legalább féktisztító spray jó ha kéznél van.

Rezsó nem volt, viszont a kályha remekül felmelegítette a hajtókarokat.
Nem közvetlenül raktam rá, hanem a lehajtottam a tetejét ami nekem ilyen rácsos cucc, na ott pihentek a hajtókarok néhány percig.
A satupadon eközben előkészítettem az aktuális dugót, csapszeg egyik oldalt benne, olajozva.
A forró hajtókart hegesztőkesztyűben fogva összekapattam a csapszeggel és már ment is a présbe.
Előzőleg a tüskén filccel bejelöltem, hogy meddig kell nyomni, így elsőre sikerült mindent szépen belőni középre.

Nagyjából ennyi.
Zsír lett tényleg mindegyik, semmi sem sérült meg, nem volt idegeskedés - kapkodás, megérte tegnap flexelni + hegesztgetni kicsit.
A kis hidrós emelőt meg pont napokban vette Fater a Lidl(!)-ben. Nagyon ráérzett, hogy mi kell!  :D
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7912 Dátum: 2012.12.13 23:09:53 »
...
Összerakás előtt érdemes a dugókban a csapszegfurat felső olajzóit kitakarítani mert összerakás után már nem lehet hozzáférni.
Itt némelyiknél olyan szinten bele volt kövülve a retek, hogy 2-es fúróval kellet kifúrnom a mocskot belőle.
Kompresszor, vagy legalább féktisztító spray jó ha kéznél van.

...
A forró hajtókart hegesztőkesztyűben fogva összekapattam a csapszeggel és már ment is a présbe.
Előzőleg a tüskén filccel bejelöltem, hogy meddig kell nyomni, így elsőre sikerült mindent szépen belőni középre.

...
Köszi, ez hasznos kis leírás  :yes:

Hoppá, ez most érdekes: nálam a dugóban a csapszeg fölött volt egy-egy lyuk, azokat kifúrtam én is fúróval, de egyben volt az egész. Akkor most az nem volt elég, nincs olajozva megfelelően?? Ha szét van szedve, mást is ki lehetett volna fúrni? Ahogy gondolom, elvileg máshonnan is kaphat olajat az a rész, pl. alulról  :hmmmm:

Összekapatni hogy lehetett, nem a dugó után megy bele a hajtókarba, aztán a dugó másik furatába? Ezt nem értem igazán... :helpsmilie:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7913 Dátum: 2012.12.13 23:21:56 »
...Hoppá, ez most érdekes: nálam a dugóban a csapszeg fölött volt egy-egy lyuk, azokat kifúrtam én is fúróval, de egyben volt az egész. Akkor most az nem volt elég, nincs olajozva megfelelően?? Ha szét van szedve, mást is ki lehetett volna fúrni? Ahogy gondolom, elvileg máshonnan is kaphat olajat az a rész, pl. alulról  :hmmmm:

Összekapatni hogy lehetett, nem a dugó után megy bele a hajtókarba, aztán a dugó másik furatába? Ezt nem értem igazán... :helpsmilie:
Végül is fúró kifelé viszi a nagyja koszt, de az igazi az, hogy a kis furaton befújva a (csapszeg alatti) nagy furaton távozik a mocsok.
Lesz ott olajzás, ne aggódj, csak nálam - így szétszedve - valamivel tökéletesebben lett kitakarítva.

Bocs, lehet rosszul fogalmaztam.
Az asztalon fejjel lefelé volt a dugó, balra benne a csapszeg.
Belógattam középre (a helyére) a hajtókart és balról beledugtam a csapszeget kicsit.
Így gondoltam az "összekapatást".


A gyűrűpozíciók pontosan mit takarnak?  :?:
Szét kell forgatni a hézagokat, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.13 23:38:57 írta offday »
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7914 Dátum: 2012.12.13 23:54:38 »
offday!
Nagyon profi szinten megy ez neked már!
Tuti hogy jó lesz már a motor ezek után!  :clap:

Minden tisztelet a tiéd, más már kidobta volna az autót ilyen hibával, és leminősiti a tipust!!!



A gyűrűpozíciók pontosan mit takarnak?  :?:
Szét kell forgatni a hézagokat, nem?

A lényege, hogy a gyűrűk mellett ne tudjon elszökni sem a nyomás, sem az olaj.
A gyűrűhézagokat a lehető legtávolabb kell egymástól forgatni, igy a 3 gyűrű hézaga kb egy mercedes jelet ad ki!  :yes:

« Utoljára szerkesztve: 2012.12.14 00:01:26 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7915 Dátum: 2012.12.14 06:54:41 »
Végül is fúró kifelé viszi a nagyja koszt, de az igazi az, hogy a kis furaton befújva a (csapszeg alatti) nagy furaton távozik a mocsok.
Lesz ott olajzás, ne aggódj, csak nálam - így szétszedve - valamivel tökéletesebben lett kitakarítva.

Bocs, lehet rosszul fogalmaztam.
Az asztalon fejjel lefelé volt a dugó, balra benne a csapszeg.
Belógattam középre (a helyére) a hajtókart és balról beledugtam a csapszeget kicsit.
Így gondoltam az "összekapatást".


A gyűrűpozíciók pontosan mit takarnak?  :?:
Szét kell forgatni a hézagokat, nem?
Köszi, kicsit megnyugodtam...

Értem már! Csak nem gondoltam végig  ::)

A gyűrűk helyzetét én az em.pdf-ből néztem, de ha jól emlékszem, a Haynes-ben is hasonlóan van, csatolom a képet.
A No.1 és No.2 a felső és alsó kompressziógyűrű.
A Side Rail (Upper) a felső olajlehúzó, a  Side Rail (Lower)  az alsó olajlehúzó, az Expander meg a harmonikaszerű középső gyűrű (ennek a két vége az első kompressziógyűrűvel találkozik). Ha nem vetted le a gyűrűket, akkor nem kell figyelni, hogy melyik felük néz felfelé. Gondolom az olajlehúzónál meg átjárhatók a furatok (elvileg 8 van belőlük dugónként)
Én a ponthoz pozícionáltam, de nem volt egyértelmű, hogy most mit akarnak, a pont ugyanis nem előre néz (FRONT), hanem a vezérlés felé. Nekik persze lehet az is előre  :hmmmm:


[a csatolmányt egy admin törölte]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7916 Dátum: 2012.12.14 08:10:48 »
Bocs, a képen a vonalak értelemszerűen a gyűrűhézagokat jelzik, ahogy kamikaze mondta feljebb  :yes:
Bár hallottam olyat is, hogy a hézagok működés közben visszaállnak oda, ahol voltak a szétszedés előtt, én azért be is állítgattam őket.

A hajtókarokat és a hengerfejcsavarokat a Haynes-ben leírtak szerint húzd szerintem, ne az em.pdf szerint.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.14 08:22:09 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7917 Dátum: 2012.12.14 08:42:35 »
vd1234, kamikaze:

Köszi az infókat!

Leminősíteni a típust? Nem érdemelné meg.

Sajnos ismét azzal a jelenséggel kell szembesülnünk amikor az emberi hülyeség / igénytelenség győzedelmeskedik a technika felett.
A jelekből ugyanis az derül ki, hogy a nem megfelelő kenés okozta a kopásokat.

Innen csókoltatom a régi tulajdonosokat, remélem az olajcserén megspórolt hatalmas összeg volt életük legnagyobb biznisze!  :censored:

Nem kell egyébként messzire menni; ismerősi körömben van egy OFF 206 tulaj, 1,5 éve van nála az autó és még nem cserélt olajat!
Sőt! Már nem is fog, ugyanis: "...jövőre úgyis eladom!"
Aha, jól van.

Reméljük az előző, meg az azelőtti tulaj is ezt a filozófiát követte!
Aztán végül egy lángoló szemű ifjú megveszi a nehezen összespórolt pénzén, majd olajcserekor szó szerint jön a feketeleves.
...meg a kattogás. Meg a köpködés, hogy szar ez a típus. :censored:  :censored:

Na jó, abbahagytam.
Megyek dolgozni!  :)
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7918 Dátum: 2012.12.14 08:52:47 »
offday:

Sajnos így van, ahogy leírod  :censored:

De ha kész, akkor jön a felüdülés, csendes motor, lassan változó olajszint, örö é bódottá  :yes:
Ha összerakás után kicsit surrogó hangja lenne, elvileg nem kell megijedni: hajtókarcsapágyak viszonylag gyorsan be fognak járódni.

Milyen olajat fogsz beletenni?


Most jut eszembe, hogy 94-es a géped, mint nekem, és azok állítólag gyári gyűrűhibásak szoktak lenni. A felső kompressziógyűrű nálam pl. simán hajlott, nem törött. Az új dugókon remélem jók a gyűrűk.

Jó munkát  :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.14 08:55:57 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7919 Dátum: 2012.12.14 09:19:15 »
Volt már gyűrűzve, és jók is a hézagok úgyhogy minden hengerbe megy vissza a saját készlete.
Az olaj is a régi lesz, Castrol Edge 5W40. Még 3000 km sincs benne. Előtte pedig 200 km-en ki lett öblítve anno a Mobillal.
Szűrőcsere is 2x volt.
üdv, offday