Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678015 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7845 Dátum: 2012.12.05 18:19:36 »
Írtam, hogy kidobálja az 5. sebességfokozatot néha 120kmh-nál. Kutakodtam ez ügyben angol fórumokon és több helyen is írták, hogy a nem megfelelő váltóolajszint is okozhat ilyet, több esetben meg is oldotta a hasonló problémát. Mivel nekem kimondottan váltóolaj csere után jelentkeztek ezek a kidobálások, így van egy olyan tippem, hogy valamilyen oknál fogva a múltkori cserénél nem a megfelelő mennyiség került bele. Nekem 2litert számoltak fel, persze maradhatott benne valamennyi de azért fél liter nem hiszem. Mivel 2.6 liter kell bele és egy régebbi hozzászólásban Kamikaze írta is, hogy a feltöltő nyíláson nem tudott 2.2 liternél többet beleerőszakolni csak trükközéssel, így szerintem egy próbát megérne. Lecserélném Castrol Taf-x-el, ha már ilyen pozitiv tapasztalatok vannak az olajjal kapcsolatban.
Mit szóltok?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 18:30:32 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7846 Dátum: 2012.12.05 18:39:53 »
Írtam, hogy kidobálja az 5. sebességfokozatot néha 120kmh-nál. Kutakodtam ez ügyben angol fórumokon és több helyen is írták, hogy a nem megfelelő váltóolajszint is okozhat ilyet, több esetben meg is oldotta a hasonló problémát. Mivel nekem kimondottan váltóolaj csere után jelentkeztek ezek a kidobálások, így van egy olyan tippem, hogy valamilyen oknál fogva a múltkori cserénél nem a megfelelő mennyiség került bele. Nekem 2litert számoltak fel, persze maradhatott benne valamennyi de azért fél liter nem hiszem. Mivel 2.6 liter kell bele és egy régebbi hozzászólásban Kamikaze írta is, hogy a feltöltő nyíláson nem tudott 2.2 liternél többet beleerőszakolni csak trükközéssel, így szerintem egy próbát megérne. Lecserélném Castrol Taf-x-el, ha már ilyen pozitiv tapasztalatok vannak az olajjal kapcsolatban.
Mit szóltok?
Doboz szerint nekem bele szokott menni a 2,4-2,5 liter. Trükközni egyszerű, emelkedőre kell állni vele  ;)
Nekem Castrol Syntrans Transaxle van benne, elvileg ez volt a TAF-X. De a Syntrans Multivehicle talán még jobb lenne, csak pont nem volt a tékánál, amikor kellett. Az ugyanis GL3/4-es, ez a Transaxle meg GL4+. A gyári ajánlás GL-3. De jó elvileg a Transaxle, ahogy tapasztalom.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7847 Dátum: 2012.12.05 18:52:30 »
A kezelési GL4 vagy GL5-öt sem zárja ki, ha nincs GL3. Persze lehet, hogy ezektől függetlenül tényleg jobb a GL3/4 de ezt senki nem tudja :)

Ha ellenőrzöd az olajbetöltő nyílásnál hány mm-el van lejjebb az alsó peremnél? Hétvégén megnézem nekem mennyi. A kezelési mondjuk azt is írja, hogy a túltöltést is kerülni kell mert a váltó meghibásodhat (viszont ezt alacsony olajszintnél nem említi csak, hogy tömítetlenség léphet fel). Hmmm lehet, hogy csak az automata váltónál kell vigyázni a túltöltésre? :)

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 18:55:07 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7848 Dátum: 2012.12.05 19:41:36 »
üdv netferry!

Nincs trükk, rájöttem az egyszerű megoldásra!

A váltó tetején van a tolatólámpa kapcsoló, azt kitekered 27-es vagy 24-es dugókulccsal és máris lesz egy 12 mm átmérőjű nyilás a váltó legfelső pontján, ahova egy csövet bedugva annyi töltesz bele, amennyi akarsz!! Nyilván az előirt mennyiséget!
2.2 ment bele a feltöltőcsavaron itt meg akár csordultig lehet tenni, de nem hiszem hogy jót tenne neki..
2.6-ot beletettem én is.

Az érdekes viszont, hogy nyomás keletkezik a váltóban... :eek: múltkor tettem bele xado gélt és kb két napja nem mentem vele előtte, felül mikor kivettem a csavart szisszent egy kicsit, emlékszem a múltkor is...  :hmmmm:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7849 Dátum: 2012.12.05 19:53:35 »
Köszi, erre gondoltam a trükkel, mert megtaláltam a régebbi hozzászólásodat! Leengedés után mérted, hogy mennyi jött ki? Megvolt a 2.6?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7850 Dátum: 2012.12.05 20:07:27 »
Áááá! Amit leengedtem belőle még megvan, egy 2 literes üveg jószándékkal telinek mondható, azt hozzá kell tenni, hogy januári minuszokban engedtem le és kevés biztos maradt benne, de nem 6 deci... max 1 dl.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7851 Dátum: 2012.12.05 20:11:14 »
Akkor előtte 0.5 literrel kevesebb volt benne az előírtnál?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7852 Dátum: 2012.12.05 20:26:36 »
A kezelési GL4 vagy GL5-öt sem zárja ki, ha nincs GL3. Persze lehet, hogy ezektől függetlenül tényleg jobb a GL3/4 de ezt senki nem tudja :)

Ha ellenőrzöd az olajbetöltő nyílásnál hány mm-el van lejjebb az alsó peremnél? Hétvégén megnézem nekem mennyi. A kezelési mondjuk azt is írja, hogy a túltöltést is kerülni kell mert a váltó meghibásodhat (viszont ezt alacsony olajszintnél nem említi csak, hogy tömítetlenség léphet fel). Hmmm lehet, hogy csak az automata váltónál kell vigyázni a túltöltésre? :)
Én úgy tudom, hogy ha GL3 kellene, akkor GL4 még jó, de az 5 már nem. Nekem nem is volt jó a GL5, egyre nehezebben kapcsolhatóvá vált, másképpen adalékolt, jóval agresszívabb anyag , és a színesfém dolgoknak árthat (szinkrongyűrűk), ha nem írja külön a kocsihoz a könyve. Remélem pár ezer km alatt nem ártottam sokat vele. Carinába nem teszek GL5-öt többé! Ha lett volna, a Multivehicle-t kapta volna, csak sürgősen kellett és Transaxle volt. Kérdezd meg szerintem pl. R6Rider-t, aki olajos szakember  :yes:
Én annyit töltök bele a betöltőnyíláson, hogy elinduljon folyni kifelé. Úgy csinálom, hogy a flakon csőréhez erősítek egy tömlőt, bedugom a nyíláson, és a flakont kiszúrom, akkor egész gyorsan belefolyik (rögzítem, és szépen belemegy). De mondom, kb. a 2,5 liter belement. Amikor elindul kifolyni, akkor tekerem bele a csavart.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7853 Dátum: 2012.12.05 21:18:14 »
Doboz szerint nekem bele szokott menni a 2,4-2,5 liter. Trükközni egyszerű, emelkedőre kell állni vele  ;)
Nekem Castrol Syntrans Transaxle van benne, elvileg ez volt a TAF-X. De a Syntrans Multivehicle talán még jobb lenne, csak pont nem volt a tékánál, amikor kellett. Az ugyanis GL3/4-es, ez a Transaxle meg GL4+. A gyári ajánlás GL-3. De jó elvileg a Transaxle, ahogy tapasztalom.
Az olajos topikban annak idején dicsérték a castrol smx-s olajat. az vékonyabb egy picit és többen pozitív tapasztalattal voltak. 75W-85.
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7854 Dátum: 2012.12.05 21:38:25 »
Biztos jó bele a GL5 is, ha már írja a kezelési. Jobban érdekel az, hogy lehet e a kevés olaj az oka a sebességből kiugrásnak. Bár egy próbát megér még mindig olcsóbb mint a váltójavítás. Csak az 5. fokozathoz tartozó alkatrészár 50ezer ft.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7855 Dátum: 2012.12.05 22:22:22 »
Biztos jó bele a GL5 is, ha már írja a kezelési. Jobban érdekel az, hogy lehet e a kevés olaj az oka a sebességből kiugrásnak. Bár egy próbát megér még mindig olcsóbb mint a váltójavítás. Csak az 5. fokozathoz tartozó alkatrészár 50ezer ft.
Mit ír? Ha nem kapható GL3, akkor GL4 vagy GL5. Ez nekem sorrendet is jelent, ezért tettem volna bele a GL3/4-es olajat, mert az még kapható. Haynes is GL3-at ír (mást nem). Ha már úgyis kidobálja, miért ne az elsődlegeshez legközelebbit próbálná meg az ember?
De azt teszel bele, amit akarsz, én csak azt írtam, amit tapasztaltam. Viszont a szinkrongyűrű sem lesz sokkal olcsóbb  adott esetben. :no: Sőt...
A GL5 olajakat tudtommal olyan váltókhoz rakják, amiket ehhez fejlesztettek, mivel eleve a külön difikbe kellene GL5 (durván...). Carina váltót szerintem nem ehhez fejlesztették.
De én csak ugatom a témát, ezért javasoltam, hogy kérdezz meg hozzáértőt is, ha GL5-öt gondolsz, esetleg kérdezz meg valakit, hátha megy GL5-tel Carinával valaki  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7856 Dátum: 2012.12.05 22:22:32 »
netferry!!!

Nem értem miért nem reklamál senki a rosszul elvégzett munkáért, hibákért..
Nem kell egyből leirni a helyet, hanem meg kell beszélni, lehet, hogy önhibájukon kivül történt a dolog!!

GL4 bőven jó!!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 22:27:43 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7857 Dátum: 2012.12.05 22:24:59 »
Nem értem miért nem reklamál senki a rosszul elvégzett munkáért, hibákért..
Nem kell egyből leirni a helyet, hanem meg kell beszélni, lehet, hogy önhibájukon kivül történt a dolog!!
?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7858 Dátum: 2012.12.05 23:02:23 »
netferry!!!

Nem értem miért nem reklamál senki a rosszul elvégzett munkáért, hibákért..
Nem kell egyből leirni a helyet, hanem meg kell beszélni, lehet, hogy önhibájukon kivül történt a dolog!!

GL4 bőven jó!!!


Nincs mit reklamálni. Teljesen meg vagyok elégedve a szerelővel, ő nem is ajánlja az olajcserét, szerinte nem ez az oka. Olajszintet még nem ellenőríztem le, csak egy tipp részemről mint laikus. Viszont ennek ellenére én tehetek egy próbát, mert, ha véletlen meg bejön akkor ez is egy tapasztalat és majd mondom neki. Csak meglepett, hogy neten több fórumon is írták mint lehetséges hibaokot, természetesen többre értékelem egy tapasztalt autószerelő véleményét, de itt most teszek egy próbát, ha továbbra is értelmesnek fogom találni. Ha cserélem is a GL3/4-et fogom venni, mert itt sokmindenki írta, hogy bevált.
Ezért is kérdeztelek titeket, hogy szerintetek lehet e emiatt (alacsony olajszint, 5. fokozatnál nem kapna elegendőt), igaz még erre nem reagáltatok, csak az olajról diskuráltatok.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7859 Dátum: 2012.12.05 23:06:17 »
...
Ezért is kérdeztelek titeket, hogy szerintetek lehet e emiatt (alacsony olajszint, 5. fokozatnál nem kapna elegendőt), igaz még erre nem reagáltatok, csak az olajról diskuráltatok.
Igazad van.
Alapvetően egyetértek, hogy egy próbát megér az olajcsere szintbeállítással.
Viszont kis esélyt látok rá, hogy ez lenne az ok.