Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681545 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7815 Dátum: 2012.12.01 10:34:53 »
Mindent bele offday!
Halld a csendet!  :D

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7816 Dátum: 2012.12.01 19:54:32 »
Jelentem összeraktam, indítottam, és ... !! :banging:

Új vezérlés, tökéletes szelephézagok, minden mechanikus kapcsolat átnézve, kizárva.
Alapjáraton olyan selymes a hangja, hogy kiadhatnám esti mese CD-n altatónak.
... de lepörgésnél, motorféknél ugyanaz, semmit sem változott!

Ááááá...
Hogy az a ... :censored:  :censored:  :censored:  :censored: !!

Hol a 'csába van a hiba??!  :cry:
üdv, offday

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7817 Dátum: 2012.12.01 20:33:59 »
Hajtókarcsapágy?
Hol a 'csába van a hiba??!  :cry:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7818 Dátum: 2012.12.01 20:48:20 »
Jelentem összeraktam, indítottam, és ... !! :banging:

Új vezérlés, tökéletes szelephézagok, minden mechanikus kapcsolat átnézve, kizárva.
Alapjáraton olyan selymes a hangja, hogy kiadhatnám esti mese CD-n altatónak.
... de lepörgésnél, motorféknél ugyanaz, semmit sem változott!

Ááááá...
Hogy az a ... :censored:  :censored:  :censored:  :censored: !!

Hol a 'csába van a hiba??!  :cry:

Nem erre számítottam... :wacko:
Nem adjuk fel, még agyalunk rajta!

Addig reménykeltőnek egy videó. Még így is megy!!!
[ Invalid YouTube link ]

Hajtókarcsapágy?
Mi is arra tippeltünk, de meg kellene nézni, kartert levenni. Nem 10 perc, de jó lenne  :hmmmm:

Most néztem angol oldalakon, esetleg meg lehet próbálni az üzemanyagszűrő cseréjét (ha régen lett volna), és injektortisztítót a benzinbe. Nem tudom, szerintem egy injektortisztítás nem árthat. Az üzemanyagszűr cseréje sokszor nehéz, nálam tűrhető volt. Vélemény esetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.01 21:13:35 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7819 Dátum: 2012.12.01 22:55:08 »
Jelentem összeraktam, indítottam, és ... !! :banging:

Új vezérlés, tökéletes szelephézagok, minden mechanikus kapcsolat átnézve, kizárva.
Alapjáraton olyan selymes a hangja, hogy kiadhatnám esti mese CD-n altatónak.
... de lepörgésnél, motorféknél ugyanaz, semmit sem változott!

Ááááá...
Hogy az a ... :censored:  :censored:  :censored:  :censored: !!

Hol a 'csába van a hiba??!  :cry:

Valami a blokkban lesz akkor! Sajnos le kell venni a kartert és vizsgálódni, ha nincs eredmény a dugókat is kivenni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7820 Dátum: 2012.12.02 09:40:20 »
Ez a leállításkori utánpüffenés nekem furcsa.
Igaz nagy bátorság kép. vagy video alapján javítani, de én úgy hallom, mintha kipufogó kifúvása is lenne. Kipufogó végig rendben, nem lyukas, nem érbele semmibe?
Illetve motortartó nem ér bele valahol a vázba.
Tényleg fémes, egyenletes felkoppanás, de így...
Nagyon ritkán, de előfordult már váltó hiba is, állítólag a nyeles tengely tud fura hangokat kiadni, ha előtte megölték picit.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7821 Dátum: 2012.12.02 10:14:37 »
No ez jó ötlet, mármint a nyelestengely. Meg kellene próbálni, hogy nyitott motorháztetővel álló helyben előidézni a hangot, de úgy, hogy közben kinyomod a kuplungot!!! Hátha támaszt annyit a dolog, hogy kiadja magát, így előrébb leszünk!

A kipufogót is való igaz, hogy végig kellene kisérni szemmel, nem-e verődik sehova!?  :hmmmm:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7822 Dátum: 2012.12.02 12:12:02 »
Hajtókarcsapágy?
Még az elején kizártam.
Lehúzgáltam a gyertyapipákat egymás után és úgy is kerepel.
Ugyanezt eljátszottam az injektorokkal is, arra sem reagált.

Nem erre számítottam... :wacko:
Nem adjuk fel, még agyalunk rajta!

Addig reménykeltőnek egy videó. Még így is megy!!!
...
Mi is arra tippeltünk, de meg kellene nézni, kartert levenni. Nem 10 perc, de jó lenne  :hmmmm:

Most néztem angol oldalakon, esetleg meg lehet próbálni az üzemanyagszűrő cseréjét (ha régen lett volna), és injektortisztítót a benzinbe. Nem tudom, szerintem egy injektortisztítás nem árthat. Az üzemanyagszűr cseréje sokszor nehéz, nálam tűrhető volt. Vélemény esetleg?
Köszi, én sem erre számítottam!

Na ez a videó lehetne talán a hajtókaros motor iskolapéldája. Nálam korántsem ilyen mértékű a gond.

Az üzemanyagszűrőt szerettem volna kicserélni (meg is van már a jó kis Nipparts szűrő) de egyszerűen nem bírtam meglazítani az alsó hollandert.
Még fékcsőkulcsot is vettem az akcióhoz; nagyon össze van állva.
Valószínűleg ki kell bontani (majd egyszer) az üzemanyag vezetéket mert a helyszínen ez nem fog menni sajnos.

Valami a blokkban lesz akkor! Sajnos le kell venni a kartert és vizsgálódni, ha nincs eredmény a dugókat is kivenni.
Lehet, hogy igazad van és ezt még meg kell lépni a tisztán látás érdekében.
Bár még mindig azt mondom, hogy egy hajtókar gond megvan az indítás pillanatától minden fordulaton - terhelésen meg pláne - akkor erősödne inkább, nálam meg akkor csökken.  :wacko:

Ez a leállításkori utánpüffenés nekem furcsa.
Igaz nagy bátorság kép. vagy video alapján javítani, de én úgy hallom, mintha kipufogó kifúvása is lenne. Kipufogó végig rendben, nem lyukas, nem érbele semmibe?
Illetve motortartó nem ér bele valahol a vázba.
Tényleg fémes, egyenletes felkoppanás, de így...
Nagyon ritkán, de előfordult már váltó hiba is, állítólag a nyeles tengely tud fura hangokat kiadni, ha előtte megölték picit.
Üresben lepörgéskor van egy kis apró szusszanás amikor aktiválódik az alapjárati rendszer, na abban a pillanatban szűnik meg a hang.

A kipufogó rendben, motortartó oké, semmi mellékzörej, ez a motorból jön egyértelműen.

...Meg kellene próbálni, hogy nyitott motorháztetővel álló helyben előidézni a hangot, de úgy, hogy közben kinyomod a kuplungot!!!...
Sajnos erre sem reagál.

Egyre inkább arra gondolok, hogy ez a jelenség elektronika által vezérelt.
Eleve összefügg az alapjárati rendszer indulásával, na meg az, hogy olyan hirtelen szakad meg a zaj.
Mechanikus gondok általában hangosodnak - halkulnak de semmiképpen sem szűnnek meg hirtelen, teljesen.

...

Köszönöm, hogy agyaltok rajta, tudom, hogy nagyon nehéz így okosakat mondani némi leírás és egy recsegő videó alapján.

Ha ezeken felül van még bármi ötletetek, mondjátok!
Inkább leírom még 100x, hogy ezt vagy azt már megnéztem/ellenőriztem, hátha lesz olyan gondolat ami a megoldáshoz vezet.

 :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.02 12:13:49 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7823 Dátum: 2012.12.02 13:56:50 »
Még az elején kizártam.
Lehúzgáltam a gyertyapipákat egymás után és úgy is kerepel.
Ugyanezt eljátszottam az injektorokkal is, arra sem reagált.
...
Szerintem ezzel még nem zárhatjuk ki a hajtókarcsapágyakat. Szívás, sűrítés ugyanúgy van, és pont ez okozza a zajt, ha mégis csapágyas. Viszonylag függetlenül injektortól, gyújtástól.
Végignézném a szívótorkot (kosz, tömítetlenség), alapjárati léptetőmotort (koszolódás, nehéz forgás), vákuumcsöveket (repedés, laza csatlakozás).
Esetleg kipufogó, "flexicső"...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7824 Dátum: 2012.12.02 21:14:19 »
Szerintem ezzel még nem zárhatjuk ki a hajtókarcsapágyakat. Szívás, sűrítés ugyanúgy van, és pont ez okozza a zajt, ha mégis csapágyas. Viszonylag függetlenül injektortól, gyújtástól.
Végignézném a szívótorkot (kosz, tömítetlenség), alapjárati léptetőmotort (koszolódás, nehéz forgás), vákuumcsöveket (repedés, laza csatlakozás).
Esetleg kipufogó, "flexicső"...
Igazad van, csak annyira fentről hallom a hangot...
Ettől függetlenül lehet, hogy lekapom a kartert mert már tényleg nem sok egyéb lehetőség van.  :wacko:
Nem tűnik olyan őrült nagy melónak.

Ott lefordítok 2 sonkát mindig, és kézzel érezni fogom a lógást? (ha van)  :hmmmm:
A régi kartertömítéssel összerakhatom újra?



A szívórendszert a napokban terveztem megbontani, egyrészt az alapjárat rendbetétele miatt.

Az úriember itt szépen el is mutogatja mit hogyan:
http://www.youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U&feature=related

Ahogy a videón látszik, ő Wynn's Air Intake & Carburettor Cleanert használ.
Erre a célra Loctite-ban találtam még a 7023-as terméküket.

Kérdés, hogy muszáj megvenni egy ilyesmi drága tisztítót, vagy nekiugorhatok azzal ami van otthon?
Pl. féktisztító, nitrohigító, lakkbenzin, vagy sima benzin.
Kompresszor van, úgyhogy ki tudom fújatni.
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7825 Dátum: 2012.12.02 21:19:54 »
Ha kézel érzed a lógást, már nagy a baj... Inkább méréssel lehetne pontosan, de ahhoz le kell kötni a hajtórudakat...

Igazából a tisztításhoz sok helyen mechanikusan kell kaparni óvatosan, de brigéciol, féktisztító is tökéletes! Ecset + fogkefe, edény és áztatás kell majd!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7826 Dátum: 2012.12.02 21:32:48 »
Ha kézel érzed a lógást, már nagy a baj... Inkább méréssel lehetne pontosan, de ahhoz le kell kötni a hajtórudakat...

Igazából a tisztításhoz sok helyen mechanikusan kell kaparni óvatosan, de brigéciol, féktisztító is tökéletes! Ecset + fogkefe, edény és áztatás kell majd!
Köszi, kifejtenéd jobban a mérés lépéseit?
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7827 Dátum: 2012.12.02 21:36:55 »
Igazad van, csak annyira fentről hallom a hangot...
Ettől függetlenül lehet, hogy lekapom a kartert mert már tényleg nem sok egyéb lehetőség van.  :wacko:
Nem tűnik olyan őrült nagy melónak.

Ott lefordítok 2 sonkát mindig, és kézzel érezni fogom a lógást? (ha van)  :hmmmm:
A régi kartertömítéssel összerakhatom újra?



A szívórendszert a napokban terveztem megbontani, egyrészt az alapjárat rendbetétele miatt.

Az úriember itt szépen el is mutogatja mit hogyan:
...
Ahogy a videón látszik, ő Wynn's Air Intake & Carburettor Cleanert használ.
Erre a célra Loctite-ban találtam még a 7023-as terméküket.

Kérdés, hogy muszáj megvenni egy ilyesmi drága tisztítót, vagy nekiugorhatok azzal ami van otthon?
Pl. féktisztító, nitrohigító, lakkbenzin, vagy sima benzin.
Kompresszor van, úgyhogy ki tudom fújatni.
Van egy plusz öntvény, ami a motort és a váltót pluszban összefogja, azt is le kell venni, mert útban lesz a karternek.
Nincs tömítés, pasztázni kell óvatosan. Szerintem ha már látod a főtengelyt, gyertyákat nem kell kivenni, meg kell próbálni lassan oda-vissza forgatni a főtengelyt (keveset!), első körben szemrevételezéssel talán lehet látni, hogy forog a tengely, de nem megy a dugó. Meg lehet próbálni kézzel is, hátha lehet érezni, hogy kotyog. Én elsőre ezzel próbálkoznék. Mérését nem tudom, azt nem próbáltam, de érdekelne a mikéntje. Hajtókarcsapágy nem is olyan drága, ha esetleg mégis kellene.

Szívótorok meg alapjárati motor pucoláshoz jó a féktisztító, kenőanyagot egyáltalán ne használj. Alapjárati motor leszerelésénél óvatosan, mert a csillagfejű csavarokat nem könnyű megindítani, és ha kirágod, akkor elég nehéz lesz.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7828 Dátum: 2012.12.03 11:59:10 »
Ez a leállításkori utánpüffenés nekem furcsa.
Igaz nagy bátorság kép. vagy video alapján javítani, de én úgy hallom, mintha kipufogó kifúvása is lenne. Kipufogó végig rendben, nem lyukas, nem érbele semmibe?
Illetve motortartó nem ér bele valahol a vázba.
Tényleg fémes, egyenletes felkoppanás, de így...
Nagyon ritkán, de előfordult már váltó hiba is, állítólag a nyeles tengely tud fura hangokat kiadni, ha előtte megölték picit.
De hogy mozgott már az a motor. Pedig nem is volt nagyon odahúzva neki.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7829 Dátum: 2012.12.03 12:10:42 »
Ez az alapjáraton szusszanás után megszűnik, ez azért elég gyanús. Nem tudom mi lehet az a szusszanás. Lehet azzal függ össze hogy alapjáraton átáll a rendszer és ott kapja az üzemanyagot. illetve pontosan nem tudom hol, de valahol máshol. Szerintem az átálláskor szusszan neked valami miatt. Egy biztos, hogy a hirtelen megszűnés az azt jelenti, h nem olyan, ami alapjáraton is meg van csak lassabban vagy halkabban. Főleg meg hogy felülről hallod.
Régen csináltak olyat, hogy a csavarhúzót rátették a motor különböző pontjaira és a fület meg a csavarhúzó végére. Sasolták honnan jön a hang.
Prius 2 - a mosolygós autó.