Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678067 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

eddyjackal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7800 Dátum: 2012.11.26 23:38:35 »
Azt hiszem sokunknak ki van lyukadva az ablakmosó tartály bal széle (sarka). Én műgyantával és üvegszálszalaggal oldottam meg. Úgy tűnik, jó lesz. Csúnya, de nem folyik.
Javaslom mindenkinek.
Én is két komponensű ragasztóval oldottam meg. Jó játék, de legalább nem folyik. Kicsit barbár dolog, de én raktam rá egy darab alufóliát is, hogy ne kezdje ki az uv jobban.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7801 Dátum: 2012.11.27 10:10:07 »
Sziasztok !

Most, hogy az "új" Carina kiszorította a garázsból az enyémet és bejöttek a hidegebb idők, azt vettem észre, hogy megnőtt a fogyasztás 4-5 dl-rel, valamint az is feltünt, hogy a ECONOMY lámpa lényegesen kisebb gázadásnál is sárgára vált, reggel alig tudok olyan kis gázzal gyorsítani, hogy a lámpa zöld maradjon. Normális ez? Indkolt lehet ekkora fogyasztás növekedés? Már próbáltam benzinkutat is váltani, de ott is ugyanolyan fogyasztást produkál.
A történethez hozzátartozik, hogy lekerültek az autóról az energiatakarékos Michelin gumik. Gumik között lehet ekkor fogyasztásbeli különbség?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7802 Dátum: 2012.11.27 16:22:17 »
Update:
Elnézést, egy kicsit elhamarkodottan csaptam le az új infót.

Nos, a számomra új EM-ben három fajta 4A-FE motor van, mégpedig "w/ TWC", "w/o TWC" és a Szegénykeverékes.

...

A fentiekből egyből kiderült, hogy az enyém a w/ TWC, egyből látszik a 4-2-1-es leömlő.
Aztán itt vannak a vezérműtengelyek adatai amik tovább erősíti a feltevést:

...

...és természetesen a szelepemelő tőkék is a 30-asok.
Végre megvan! :clap:
Jó ez a belinkelt oldalt, most tart a letöltése másfél gigánál  :D
Az ennyimmé is ilyen motor ahogy nézem! :yes:

Qlee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7803 Dátum: 2012.11.27 16:55:31 »
sziasztok :)

mennyibe kerül egy Denso injektor ?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7804 Dátum: 2012.11.27 17:00:06 »
sziasztok :)

mennyibe kerül egy Denso injektor ?
Szia!

Nemrég ennyibe

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7805 Dátum: 2012.11.27 17:48:53 »
Jó ez a belinkelt oldalt, most tart a letöltése másfél gigánál  :D
Az ennyimmé is ilyen motor ahogy nézem! :yes:
Igen, bőséges anyag.
Közben kihámoztam mit is jelent a w/ TWC és a w/o TWC.
w/="with", w/o="without", illetve "Three-Way Catalytic"  :D

Hétfőn megrendeltem Kakuknál a vezértengely rugót. Korrekt hozzáállás, gyors ügyintézés, szóval kellemesen csalódtam.
Az ár pedig potom 1500-Ft, és szerdára itt lesz.
Beszélgettem kicsit a sráccal, azt mondta nyugodtan menjek akármilyen kis bizb*sz kell, letört műanyag, patent, motorba vmi apróság, stb.
Árban nagyjából hozzák a toyodiy.com eurós árait. (300-al lehet szorozni durván)

Megjött a klímacsapágy is.
Ha esetleg kell valakinek ezt keresse: KBS, 30BD5222, itt 1950 Ft volt.

Már csak a lapkákra várok és mehet össze a vas.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7806 Dátum: 2012.11.27 19:07:22 »
Na ugye csak rendesek a márkaszervizben  :clap:
Csak figyelmesen az összszerelésnél, és nem szabad kapkodni. Nem vagyok benne biztos, de szerintem és nem raktam pasztát a kipufogóoldali vezérműtengely szimeringnél lévő félcsapágyai közé :hmmmm: A rajzon ott van, hogy hová kell(ene).
Kíváncsi vagyok, milyen méretű lesz az a rugó, és hogyan fog muzsikálni a motor  :)

Qlee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7807 Dátum: 2012.11.27 19:58:16 »
Nagyon szépen köszönöm a segítséget :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7808 Dátum: 2012.11.27 20:46:23 »
...
Árban nagyjából hozzák a toyodiy.com eurós árait. (300-al lehet szorozni durván)
...
Gyorsan ránéztem a gyújtáselosztó-fedélre, meg a rotorra, 108 és 17 euró kerekítve az áruk. Átszámítva 32400 és 5100Ft  :hmmmm: Akkor ezzel kicsit várok, max. rotor egyelőre, de még minden jónak tűnik a Facet-tel is eddig.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7809 Dátum: 2012.11.28 11:49:32 »
Na ugye csak rendesek a márkaszervizben  :clap:
Csak figyelmesen az összszerelésnél, és nem szabad kapkodni. Nem vagyok benne biztos, de szerintem és nem raktam pasztát a kipufogóoldali vezérműtengely szimeringnél lévő félcsapágyai közé :hmmmm: A rajzon ott van, hogy hová kell(ene).
Kíváncsi vagyok, milyen méretű lesz az a rugó, és hogyan fog muzsikálni a motor  :)
Egy Buddha nyugalmával lótuszülésben lebegve fogom összerakni.  :D
Terveim szerint ez az utolsó szerelés, ha most sem szűnik meg a zaj (de meg fog!  ;) ) akkor nem tudok mit tenni.

A rugóra és a méretére én is nagyon kíváncsi vagyok, majd rakok fel képeket.

Mellesleg találtam az Ave fórumon két videót, ahol egy kollégának elfelejtették előfeszíteni a szívó tengelyt.
...háát mit mondjak, borzasztó hangot tud produkálni, nem is gondolná az ember, hogy ez ilyen fontos!

   


Nagyon(!) ismerős ez a hang nekem, csak nálam nem ilyen intenzív.  :hmmmm:

Gyorsan ránéztem a gyújtáselosztó-fedélre, meg a rotorra, 108 és 17 euró kerekítve az áruk. Átszámítva 32400 és 5100Ft  :hmmmm: Akkor ezzel kicsit várok, max. rotor egyelőre, de még minden jónak tűnik a Facet-tel is eddig.
:eek: uhh, az egy kicsit drága... de minek költenél közel 40-et gyári cuccra mikor ebből van utángyártott, ami jó is?!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.28 12:11:40 írta offday »
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7810 Dátum: 2012.11.29 09:46:14 »
Megérkezett a rugó!  :clap: 1445 Ft



17.2 mm
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7811 Dátum: 2012.11.29 12:18:30 »
Megérkezett a rugó!  :clap: 1445 Ft
...
17.2 mm
Ez a négy tized sem olyan kevés, de szerintem az anyag is még jobb állapotban lehet  :yes:
Nagyon kíváncsi vagyok rá! Ha mégsem lenne jó, legalább egy lehetőség kilőve  :hmmmm:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7812 Dátum: 2012.11.30 06:27:22 »
Ez a négy tized sem olyan kevés, de szerintem az anyag is még jobb állapotban lehet  :yes:
Nagyon kíváncsi vagyok rá! Ha mégsem lenne jó, legalább egy lehetőség kilőve  :hmmmm:
Igen, új anyag, új alkatrész, mindenképp jobban fog feszíteni.

Azonban volt még egy kis gond (#7774-nél említettem, most utánajártam alaposabban): összeraktam a fogaskerék-párt rugó nélkül egy kis tesztelésre és döbbenten tapasztaltam, hogy az alap pozíció környékén - tehát amikor a fogak egybeállnak - mintha valami megfogná a vékony fogaskereket.
Érzésre olyan határozott berágódás-szerű volt.
Ez a két fogaskerék egymáson csak a fogak alatt egy kis felületen (kb. 2mm-es szalagon) fut, ezek látszólag sértetlenek voltak.
Vagy egy órás tapizás, nyomozás után végül muszáj volt némi felületegyengetés mellett dönteni, hozzáteszem a szalag (szemre, tapintásra) jó volt, a fogak nem értek össze (nem is lehetséges, a kis fogaskerék ott ki van könnyítve) stiftek nem akadnak, sehol semmi és mégis rág.
Végső elkeseredésemben vágtam egy darab vízpapírt, a közepén megfelelő lyukkal és azzal összeraktam a fogaskerekeket.
Először befelé fordítva a csiszoló részt, majd kifelé is szépen (olajjal) összepolíroztam a két felületet.
Láss csodát: mint a vaj, úgy siklanak egymáson!  :clap:
Összeraktam rugóval, készre: minden szép - minden jó, érzésre erősebbnek tűnik az előfeszítés, és a legfontosabb: nem rág!

Zsu.hu elvileg ma szállít, lassan beröffentem a gépet.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.30 06:37:37 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7813 Dátum: 2012.11.30 12:38:17 »
Üdv!

offday:
Nagyon finoman kidolgozol mindent a végére  :yes: Gondolom jól lepucoltad, nehogy csiszolóanyag menjen a motorba  ;)
Előbb-utóbb még módosíthatod a képedet?  :D

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7814 Dátum: 2012.11.30 23:23:30 »
...
Nagyon finoman kidolgozol mindent a végére  :yes: Gondolom jól lepucoltad, nehogy csiszolóanyag menjen a motorba  ;)
Előbb-utóbb még módosíthatod a képedet?  :D
Nem volt nagy szemcseleválás, de azért alaposan kifújkáltam sűrített levegővel.  :yes:

Az új avatar-képre vannak terveim; bárcsak már ott tartanánk!
Egyébként nagyrészt már összeállt minden, csak közben hirtelen felindulásból megszimmeringeztem a váltót is a balos kihajtásnál.
(Késett a futár, volt időm.)  :D

Holnap indítom a motort, szorítsatok!
üdv, offday