Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678081 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7755 Dátum: 2012.11.21 19:43:29 »
...
Zárójelben megjegyezném, hogy az "Engine Mechanical" - mint utólag számomra kiderült - a 4A-FE mociból a szegénykeverékest tartalmazza.
Ott bújt ki szög a zsákból amikor a szelepemelő tőkék kopását ellenőriztem volna de a megadott értékek sokkal alacsonyabbak voltak a valóságnál.
Mondom mi van, meghíztak?!  :?:
Ugyanígy a vezérműtengely bütykeinél...
Aztán némi lapozgatás után kiderült, hogy ez esetben a 2.2-es 5S-FE adatait kell figyelembe venni, mert abban vannak ekkora tőkék és ilyen hegyes tengelyek.
...
:eek:
Ez biztos? A Haynes-ben is más van? Rá kell nézzek. Mennyi a méret a tiédben?
Na, a Haynes-ben eddig nem találtam méretet. Érdekelne, hátha valaki tud erről nyilatkozni  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 20:03:55 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7756 Dátum: 2012.11.21 20:17:21 »
:eek:
Ez biztos? A Haynes-ben is más van? Rá kell nézzek. Mennyi a méret a tiédben?
Na, a Haynes-ben eddig nem találtam méretet. Érdekelne, hátha valaki tud erről nyilatkozni  :helpsmilie:
Biztos.

Először az hittem más fajta hengerfej van a blokkon mint kéne. :D

A szívó tengely bütykei nálam 42,0.. mm (csúcsnál, leghosszabb pont), a tőkéknél pedig (átmérő) 30,9.. mm volt a méret.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7757 Dátum: 2012.11.21 20:23:35 »
Biztos.

Először az hittem más fajta hengerfej van a blokkon mint kéne. :D

A szívó tengely bütykei nálam 42,0.. mm (csúcsnál, leghosszabb pont), a tőkéknél pedig (átmérő) 30,9.. mm volt a méret.
Mivel ezeket a részleteket nem tudom, inkább azt kérdezem, hogy biztos, hogy a megfelelő alkatrész van a motorban, illetve biztos, hogy az em.pdf a szegénykeverékest tárgyalja?  :eek: Ugyanis semmi rajzból, részletből ez nem derült ki. b.c. valami örvényeltetőről is beszélt, azt sem láttam a rajzokon. Gyertyát sem azt írja. A bütykök méretét hol láttad benne, melyik oldalon?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 20:31:26 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7758 Dátum: 2012.11.21 20:45:29 »
Mivel ezeket a részleteket nem tudom, inkább azt kérdezem, hogy biztos, hogy a megfelelő alkatrész van a motorban, illetve biztos, hogy az em.pdf a szegénykeverékest tárgyalja?  :eek: Ugyanis semmi rajzból, részletből ez nem derült ki. b.c. valami örvényeltetőről is beszélt, azt sem láttam a rajzokon. Gyertyát sem azt írja.
Ezen gondolkodtam én is először, de a tőkéket nem cserélhetném fel csak úgy 5S-FE cuccokra mert van köztük vagy 3mm különbség.
Szóval egyszerűen nem fér bele a hengerfejbe.
A tengely meg tök más a 2.2-esben. Csak a bütyök mérete stimmel nálam.

Ezt a szegénykeverékes dolgot meg csak kizárásos alapon gondolom, illetve az em.pdf-nek rögtön az elején levő alsó metszeti ábrán az injektor membránjának(?) ha jól látom nem a tetején hanem az oldalán van a csőcsonk.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 20:48:09 írta offday »
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7759 Dátum: 2012.11.21 23:50:09 »
...A bütykök méretét hol láttad benne, melyik oldalon?
4A-FE vez.tengely: 98.old., szeleptőke: 101.old.

5S-FE vez.tengely: 168. old., szeleptőke: 170. old.

Elnézést mindenkitől, nem gondoltam hogy ilyen vihart kavar, azt hittem ez a téma már felszínre került korábban.
Isten ments, hogy nekiálljak itt okoskodni...

Azért remélem nem csak az én hengerfejem ilyen "hibrid", most kissé bizonytalan lettem.  :wacko:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7760 Dátum: 2012.11.22 11:01:05 »
4A-FE vez.tengely: 98.old., szeleptőke: 101.old.

5S-FE vez.tengely: 168. old., szeleptőke: 170. old.

Elnézést mindenkitől, nem gondoltam hogy ilyen vihart kavar, azt hittem ez a téma már felszínre került korábban.
Isten ments, hogy nekiálljak itt okoskodni...

Azért remélem nem csak az én hengerfejem ilyen "hibrid", most kissé bizonytalan lettem.  :wacko:
Köszi az infót!
Megnéztem a 4A-FE-t, tényleg nem annyi nálam sem, bár csak a tőkét tudom, hogy a hézagállító lapka 28mm átmérőjű, vagyis a tőke több kell legyen ennél. Így semmiképpen nem lehet 28mm alatt, mint ahogy ez írja. A bütyköket sajnos nem mértem meg.
Nem gondolom, hogy vihart kavart volna bárki is, jó, ha ilyenek kiderülnek  :yes: Azt sem gondolom, hogy valaki beletett volna egy pár másik vezérműtengelyt a motorodba  ;)
Mindenesetre elég érdekes dolgok vannak  :hmmmm:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7761 Dátum: 2012.11.22 19:16:37 »
Kaphatnánk egy képet arról a hengerfejről?

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7762 Dátum: 2012.11.22 19:55:06 »
kalo1! Ha van pontosabb infód, hogy miről beszélt a szerelőd, légyszi oszd meg. :helpsmilie:

Nem mostanában volt, ezért már nem emlékszem pontosan, de mintha a szelepfedél (motorfedél?) kopását mondta volna. Arra határozottan emlékszem, hogy több száz ezer Ft-ot mondott a gyári alkatrész árának, így azóta nem foglalkoztam vele. 153 ezer km-rel vettem az autót, akkor még csak nagyobb fordulatról ejtve (üresben) volt hallható a kerregés, azóta fokozatosan romlott, egyre kisebb  fordulatról motorfékezve is hallható már. Most van 200e körül a km-órában.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7763 Dátum: 2012.11.22 22:16:02 »
Nem mostanában volt, ezért már nem emlékszem pontosan, de mintha a szelepfedél (motorfedél?) kopását mondta volna. Arra határozottan emlékszem, hogy több száz ezer Ft-ot mondott a gyári alkatrész árának, így azóta nem foglalkoztam vele. 153 ezer km-rel vettem az autót, akkor még csak nagyobb fordulatról ejtve (üresben) volt hallható a kerregés, azóta fokozatosan romlott, egyre kisebb  fordulatról motorfékezve is hallható már. Most van 200e körül a km-órában.
Szelepfedél szerintem biztosan nem okoz ilyet. A gyári árát nem tudom, de bontottat háromezerért kaptam (bocs, az is gyári :) ). Amúgy kopni sem tud, legfeljebb törni, de akkor folyik az olaj.
Sajnos más fedél nem igazán ismeretes előttem ezen és az elosztófedélen kívül...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7764 Dátum: 2012.11.22 23:24:05 »
... Megnéztem a 4A-FE-t, tényleg nem annyi nálam sem, bár csak a tőkét tudom, hogy a hézagállító lapka 28mm átmérőjű, vagyis a tőke több kell legyen ennél. Így semmiképpen nem lehet 28mm alatt, mint ahogy ez írja. ...
Így van, nekem is 28-asok a lapkák.

Nem mostanában volt, ezért már nem emlékszem pontosan, de mintha a szelepfedél (motorfedél?) kopását mondta volna. Arra határozottan emlékszem, hogy több száz ezer Ft-ot mondott a gyári alkatrész árának, így azóta nem foglalkoztam vele. 153 ezer km-rel vettem az autót, akkor még csak nagyobb fordulatról ejtve (üresben) volt hallható a kerregés, azóta fokozatosan romlott, egyre kisebb  fordulatról motorfékezve is hallható már. Most van 200e körül a km-órában.
Köszönöm a választ, itt 288E km-nél jár az óra.
A jelenség amit leírsz egy az egyben ugyanaz nálam is. Kár, hogy nincs pontos diagnózis mert sokat segítene.

Kaphatnánk egy képet arról a hengerfejről?
Holnap csinálok fotókat, most épp lent van a szelepfedél is.
A #7702-nél találsz videót róla.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.22 23:25:48 írta offday »
üdv, offday

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7765 Dátum: 2012.11.23 06:48:16 »
Így van, nekem is 28-asok a lapkák.
Köszönöm a választ, itt 288E km-nél jár az óra.
A jelenség amit leírsz egy az egyben ugyanaz nálam is. Kár, hogy nincs pontos diagnózis mert sokat segítene.
Holnap csinálok fotókat, most épp lent van a szelepfedél is.
A #7702-nél találsz videót róla.
Kiváncsi vagyok valaki megtalálja e ennek a keregésnek az okát,nekem is van valami fémes,surrogós hang.Próbálom én is keresni,de nem vagyok okosabb,pedig nekem most volt levéve a hengerfej,és mi is meg egy hengerfejekkel foglalkozó szakember is  átnézte,de nem találtunk semmit.Ha lessz időm csinálok videót a hangról.A haver corollájában(4e-fe) is megvan ugyanez a hang,de az még nem volt megbontva.Még nem tudom mikor de azon vezérlést fogok cserélni,kiváncsi vagyok találok e benne valamit!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7766 Dátum: 2012.11.23 10:16:15 »
Kiváncsi vagyok valaki megtalálja e ennek a keregésnek az okát,nekem is van valami fémes,surrogós hang.Próbálom én is keresni,de nem vagyok okosabb,pedig nekem most volt levéve a hengerfej,és mi is meg egy hengerfejekkel foglalkozó szakember is  átnézte,de nem találtunk semmit.Ha lessz időm csinálok videót a hangról.A haver corollájában(4e-fe) is megvan ugyanez a hang,de az még nem volt megbontva.Még nem tudom mikor de azon vezérlést fogok cserélni,kiváncsi vagyok találok e benne valamit!
Lassan én is körbeérek a motoron, de sajnos nem sok eredménnyel. A videónak örülnék!  :szemez:

Update:
Tegnap lebontottam megint a vezérlést, mert a motor forgatása közben a szíj burkolatából lentről néha egy pillanatig koppanás/ropogás volt hallható. Érdekes módon, csak addig adta ezt a hangot amíg a gyertyák benne voltak és a kompresszió fogta a motort. Miután kivettem őket és megforgattam gyorsabbat, már nem produkálta.

Kiszedtem egyébként a feszítőgörgőt és hát nem valami jó. Lóg is, ráz is, hangja is van, szóval csere.

Azon filózok, hogy egyrészt milyen márkát válasszak, másrészt, hogy cseréljek-e szíjat is?
A motortérben levő (Nipparts-os) matrica szerint ez a szíj 5 éves, és 35E km-t ment eddig. Mitsuboshi 117MY21.

Optibelt-hez mit szóltok? 8500-ért láttam szettet, ami igen baráti.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7767 Dátum: 2012.11.23 10:23:19 »
Lassan én is körbeérek a motoron, de sajnos nem sok eredménnyel. A videónak örülnék!  :szemez:

Update:
Tegnap lebontottam megint a vezérlést, mert a motor forgatása közben a szíj burkolatából lentről néha egy pillanatig koppanás/ropogás volt hallható. Érdekes módon, csak addig adta ezt a hangot amíg a gyertyák benne voltak és a kompresszió fogta a motort. Miután kivettem őket és megforgattam gyorsabbat, már nem produkálta.

Kiszedtem egyébként a feszítőgörgőt és hát nem valami jó. Lóg is, ráz is, hangja is van, szóval csere.

Azon filózok, hogy egyrészt milyen márkát válasszak, másrészt, hogy cseréljek-e szíjat is?
A motortérben levő (Nipparts-os) matrica szerint ez a szíj 5 éves, és 35E km-t ment eddig. Mitsuboshi 117MY21.

Optibelt-hez mit szóltok? 8500-ért láttam szettet, ami igen baráti.
Vezérműkerék rendesen rajta van a tengelyen? Főtengelyen a tárcsa is jól meg van húzva? A másik, hogy sajnos még mindig nem vagyok biztos benne, hogy az áttételed jól elő van feszítve  :hmmmm:  De kompresszió melletti kopogás még mindig azt mutathatja, hogy csapágykopás/csapszegnél levő kopás lehet.
Vezérlést nem tudok mást mondani, mint hogy kamikaze Contitech-et vett, én INÁ-t, és eddig jók. Az INÁ-hoz nekem japán csapágyas a feszítő.
A Mitsuboshi kamikaze szerint a gyári. Optibelt-et tehát  nem ismerem, de elég olcsó, ami kissé gyanús (nekem...).

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7768 Dátum: 2012.11.23 10:39:40 »
Vezérműkerék rendesen rajta van a tengelyen? Főtengelyen a tárcsa is jól meg van húzva? A másik, hogy sajnos még mindig nem vagyok biztos benne, hogy az áttételed jól elő van feszítve  :hmmmm:  De kompresszió melletti kopogás még mindig azt mutathatja, hogy csapágykopás/csapszegnél levő kopás lehet.
Vezérlést nem tudok mást mondani, mint hogy kamikaze Contitech-et vett, én INÁ-t, és eddig jók. Az INÁ-hoz nekem japán csapágyas a feszítő.
A Mitsuboshi kamikaze szerint a gyári. Optibelt-et tehát  nem ismerem, de elég olcsó, ami kissé gyanús (nekem...).
Minden meg van húzva, ezt már korábban ellenőriztem.
Ez a kattanás érdekes volt, a kocsi mellett guggolva a sárvédő felett átnézve én az áttétel környékéről hallottam.
A kolléga viszont ráhajolt a motorra, a füle 1cm-re volt a vezérkerék felett és ő azt mondta a feszgörgő tájáról jön.

Ez az áttétel nekem is büdös még, a rugót ugye megmértem: épp felső határon van.
Vegyek egy újat? :?:
Hol lehetne beszerezni ilyen alkatrészt, és kb milyen összeg lehet?
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7769 Dátum: 2012.11.23 12:00:27 »
Minden meg van húzva, ezt már korábban ellenőriztem.
Ez a kattanás érdekes volt, a kocsi mellett guggolva a sárvédő felett átnézve én az áttétel környékéről hallottam.
A kolléga viszont ráhajolt a motorra, a füle 1cm-re volt a vezérkerék felett és ő azt mondta a feszgörgő tájáról jön.

Ez az áttétel nekem is büdös még, a rugót ugye megmértem: épp felső határon van.
Vegyek egy újat? :?:
Hol lehetne beszerezni ilyen alkatrészt, és kb milyen összeg lehet?
Hát ilyen spec. alkatrészt szerintem érdemes lenne megkérdezni márkaszervizben. Én a pécsiben szoktam, típus-alvázszám bediktálása után pikk-pakk mondták az árat (a toyodiy-en levő alkatrészazonosítót sokták visszamondani :) ), egy percen belül elintézik. Másnap ott az alkatrész. Kérdezni egy perc telefon, biztos, hogy be tudják szerezni (amúgy én sem ott vásárolok, de ez kivétel lenne). Az árban meg reménykedhet az ember, hogy nem tízezrek. Másképpen bontottat lehet kapni, az meg nem életbiztosítás. De szerintem megfizethető áron lehet. Kérdezd meg szerintem a legközelebbi márkaszervizet.
Toyodiy szerint egy szelepék 2,62 euró, kb. 670Ft volt, amikor vettem, az majdnem stimmel. Egy ilyen előfeszítő rugó 4,23 euró, az 1500Ft körül lehet(ne)  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.23 12:06:01 írta vd1234 »