Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678155 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7740 Dátum: 2012.11.19 20:10:05 »
Jó, jó. Értek mindent, csak heccellek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7741 Dátum: 2012.11.19 20:11:14 »
Ugyan, én köszönöm a tanácsokat!

Itt nagyobb felbontásban látható:
...
A régi gyertyák ilyenek:
...
Tanácsadni a legkönnyebb, a tulajdonos felel  ;)
Az elosztófedélről ugyanazt mondom, amit az előbb.
A gyertyák nem semmik! Nem igazán eszi az olajat, a gyújtás is kb. jó, viszont nem mai darabok, ahogy b.c. is mondja.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7742 Dátum: 2012.11.19 20:12:18 »
Jó, jó. Értek mindent, csak heccellek.
oké, látod, hogy feltűnési viszketegségem van  :)
Neked nincs véleményed offday problémájára? Kíváncsi vagyok, csodálkoztam, hogy nem írtál róla valamit.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7743 Dátum: 2012.11.19 20:22:03 »
Nem jó az, ha sok az okos.
Ha valami nagy mellényúlás van úgysem állom meg, nem kell aggódni. Ha viszont nem tudok hasznosat mondani, inkább befogom a csipogót. Akkor ezzel segítek a legtöbbet.  :D

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7744 Dátum: 2012.11.19 22:05:57 »
...
Tehát 3. fokozat 40 km/h motorfék = "krrrrrrrr"
Pici gáz = mennyei manna :)
...na erre varrjunk gombot!

Ez a kerregés nekem is megvan. Álló helyzetben gázfröccs után a leghangosabb, illetve kisebb fokozatokban motorféknél intenzívebben hallatszik mint nagyobb fokozatban. A szerelő azt mondta, a fedél kopott ki, de ne foglalkozzak vele, csak szépséghiba.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7745 Dátum: 2012.11.20 05:57:59 »
Ez a kerregés nekem is megvan. Álló helyzetben gázfröccs után a leghangosabb, illetve kisebb fokozatokban motorféknél intenzívebben hallatszik mint nagyobb fokozatban. A szerelő azt mondta, a fedél kopott ki, de ne foglalkozzak vele, csak szépséghiba.
Különböző szerelők nekem is rámondták nagyon hamar a "frankó"-t, meg hogy ne foglalkozzak vele. Aztán csak szétbontottam és kiderült pl. a vezérműszíj feszítőgörgője rá sem volt engedve a szíjra. Kész csoda, hogy nem ugrott át pár fogat, annyira laza volt.  :wacko:

Könnyen példálóznak zajosabb járású OFF tipusokkal, de ne ismételjem magamat...
Nem akarom bántani a szerelődet, csak az a tapasztalatom, hogy nekik nem kifizetődő (és a kuncsaftnak is drága volna) egy elsőre nem egyértelmű mellékzaj forrását keresgélni akár napokig - legfőképp talán eredménytelenül, így inkább gyorsan jön valami "diagnózis" egy jelentéktelen és nem mellesleg üzemszerű, "teljesen természetes" kopásról ami csak "szépséghiba".
A kedvencem: "...ja, és amúgy is Toyota, úgyhogy bírja ez!"  ::)

Pontosan milyen fedélre célzott a mester? Nem részletezte jobban? Nekem ez nem egyértelmű.
A leírásod alapján nagyon hasonló a problémánk.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 05:59:48 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7746 Dátum: 2012.11.20 08:34:21 »
Ez a kerregés nekem is megvan. Álló helyzetben gázfröccs után a leghangosabb, illetve kisebb fokozatokban motorféknél intenzívebben hallatszik mint nagyobb fokozatban. A szerelő azt mondta, a fedél kopott ki, de ne foglalkozzak vele, csak szépséghiba.
Jól hangzik egy szerelőtől, csak nem lehet tudni, miről van szó pontosan  :whistling:
Elosztófedélre gondolok, de azt kicserélni egyrészt nem túl drága, másrészt pár perc.
Bárdinál egy Facet elosztófedél listaáron 6984 (nekem most az van benne), de kedvezménnyel már tűrhető áron van.

Amúgy kedvezmény. Tegnap vett Öcsém Marutihoz egy Dayco ékszíjat, egy doboz féktisztítót, kedvezménnyel összesen 1130Ft-ért. Hihetetlen  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 08:44:09 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7747 Dátum: 2012.11.20 15:13:48 »
Nem jó az, ha sok az okos.
Ha valami nagy mellényúlás van úgysem állom meg, nem kell aggódni. Ha viszont nem tudok hasznosat mondani, inkább befogom a csipogót. Akkor ezzel segítek a legtöbbet.  :D

+1

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7748 Dátum: 2012.11.20 18:49:36 »
Megvolt a gyújtásellenőrzés: hidalva 10 fok, ahogy kell. Hidalás nélkül 5-15 fok között szabályozza.

Ez is jó.  :hmmmm:

Kaptam viszont egy mérőórát tömlővel és különböző csatlakozókkal, holnap mérek egy olajnyomást.

Rákérdeztem a kollégánál mit szól a kopott "fedél" kifejezéshez. Szerinte az a szerelő a vezérműtengely csapágyaira gondolhatott mint csapágyfedél.
Nos ez nálam nem lóg, ahogy már írtam korábban. Szóval nem tudom...

kalo1! Ha van pontosabb infód, hogy miről beszélt a szerelőd, légyszi oszd meg. :helpsmilie:

Ajánlotta még, hogy a vezérműtengely bütykeit vizsgáljam meg jobban, mert akadhat olyan kopás ami csak az egyik oldalán jelentkezik ott, ahol a forgásirányból adódóan mindig egy szakaszon hat rá az szelep rugóereje.
Na, hogy is mondjam... a bütyök csúcsa előtt kialakulhat egy lapos rész - aminek a kezdetét egy él megjelenése mutathat legjobban.
Ez az a rész ami mindig először nyomja le a korongot.

Holnap irány a garázs. Megint.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7749 Dátum: 2012.11.20 19:56:55 »
offday:
Sajnos a "minden jó, és mégse' jó" tipikus esete...
Most más ötletem hirtelen nincsen.
Találtam vezérműtengelyt, nem tudom, megvan-e még a srácnak, én tőle vettem meg a szelepfedelet, az rendben volt:
http://www.jofogas.hu/pest/Surgosen_elado_Toyota_alkatreszek_4744504.htm

Egyébként van a jófogáson bontásra Carina, szerintem Bosch cuccokkal:
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Torott_Toyota_Carina_E_alkatresznek_Egyben_elado_6257667.htm
Ablakmosótartály, miegyéb  ;)

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7750 Dátum: 2012.11.20 20:44:11 »
offday:
Sajnos a "minden jó, és mégse' jó" tipikus esete...
Most más ötletem hirtelen nincsen.
Találtam vezérműtengelyt, nem tudom, megvan-e még a srácnak, én tőle vettem meg a szelepfedelet, az rendben volt:
http://www.jofogas.hu/pest/Surgosen_elado_Toyota_alkatreszek_4744504.htm

Egyébként van a jófogáson bontásra Carina, szerintem Bosch cuccokkal:
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Torott_Toyota_Carina_E_alkatresznek_Egyben_elado_6257667.htm
Ablakmosótartály, miegyéb  ;)
Kösz a linkeket, de azért egy donor most nem fér bele. És remélem nem is kell.

...de komolyan mondom én vennék már akár komplett hengerfejet is, vagy akármit, csak tudnám pontosan hol a baj!

Egyébként a kolléga azt mondta, hogy ez tuti nem hajtókaros hang. Ez megnyugtató.
Persze azért kaptam megint az oltást, hogy mit akarok én villanymotor hangot csinálni, 280E km - sok az, fogadjam el, etc.
Ettől megyek a falnak.  :censored:

Na mindegy, holnap ráugrok a gépre, egyenlőre nem adom fel!
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7751 Dátum: 2012.11.20 21:09:00 »
Kösz a linkeket, de azért egy donor most nem fér bele. És remélem nem is kell.

...de komolyan mondom én vennék már akár komplett hengerfejet is, vagy akármit, csak tudnám pontosan hol a baj!

Egyébként a kolléga azt mondta, hogy ez tuti nem hajtókaros hang. Ez megnyugtató.
Persze azért kaptam megint az oltást, hogy mit akarok én villanymotor hangot csinálni, 280E km - sok az, fogadjam el, etc.
Ettől megyek a falnak.  :censored:

Na mindegy, holnap ráugrok a gépre, egyenlőre nem adom fel!

Neked Denso van, nem jó a Bosch oda igazán  :) A tiédhez a vezérműtengelyt gondoltam volna, ha mégis olyan kopott lenne. Az enyémben nem láttam rendellenes kopást rajta.
A vaterán van komplett felújított hengerfej 45.000-ért  :hmmmm: De nem hinném, hogy az kellene hozzá.
Szerintem meg fogod találni, mi okozza! Aztán mi is okulunk belőle  :yes:
Elhiszem, hogy a falnak mész tőle, az enyémben lassan meglesz a 317.000 és nincs ilyen hangja hála Istennek  :)

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7752 Dátum: 2012.11.21 15:34:26 »
Megvolt az olajnyomás mérése.

Az eredmény üzemi hőfokon (a hűtőventillátor első indulása után) kb. 850 f/percnél 1.3 bar, 3000 f/percnél 4.1 bar.
Indításkor csont hideg motornál a hidegüzemi 1500-as fordulaton 4 bar az induló nyomás!

Megint okosabbak lettünk egy adattal, csak most már tényleg nem tudom merre tovább.  :no:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7753 Dátum: 2012.11.21 18:45:46 »
Megvolt az olajnyomás mérése.

Az eredmény üzemi hőfokon (a hűtőventillátor első indulása után) kb. 850 f/percnél 1.3 bar, 3000 f/percnél 4.1 bar.
Indításkor csont hideg motornál a hidegüzemi 1500-as fordulaton 4 bar az induló nyomás!

Megint okosabbak lettünk egy adattal, csak most már tényleg nem tudom merre tovább.  :no:
Vezérműtengelyt nézted?
Egyébként ma néztem a gyári elosztófedelemet, ugyanott van a repedés, ahol a tiéden!
Nem tudom, mit lehetne még megnézni, de még talán lesz ötlet  :hmmmm:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7754 Dátum: 2012.11.21 19:28:45 »
Vezérműtengelyt nézted?
Egyébként ma néztem a gyári elosztófedelemet, ugyanott van a repedés, ahol a tiéden!
Nem tudom, mit lehetne még megnézni, de még talán lesz ötlet  :hmmmm:
Akkor kijelenthetjük, hogy az a repedés típushiba!  :D

A tengelyeket pedig igen, néztem.

Valóban látszik egy szakaszon a bütyök csúcspontjától lefelé, hogy ki van fényesedve az anyag, viszont él nincs kialakulva sehol a felületen.
Átforgattam minden bütyköt, rendben vannak nincs jelentős kopás.
Továbbá a múltkor mikor ki volt véve a szívó tengely, az EM-ben megadott értékhatárokon belül volt minden ponton.

Zárójelben megjegyezném, hogy az "Engine Mechanical" - mint utólag számomra kiderült - a 4A-FE mociból a szegénykeverékest tartalmazza.
Ott bújt ki szög a zsákból amikor a szelepemelő tőkék kopását ellenőriztem volna de a megadott értékek sokkal alacsonyabbak voltak a valóságnál.
Mondom mi van, meghíztak?!  :?:
Ugyanígy a vezérműtengely bütykeinél...
Aztán némi lapozgatás után kiderült, hogy ez esetben a 2.2-es 5S-FE adatait kell figyelembe venni, mert abban vannak ekkora tőkék és ilyen hegyes tengelyek.

Gondolom ezekre a közös alkatrészekre csak én csodálkoztam rá, csak gondoltam megosztom.
Ne mindig a kerregés miatt sírjak. ;)
üdv, offday