Először a 10W-s Mobil volt, utána jött az 5W Castrol, hogy ugye vékonyabb, hamar odaér, mindenhová, stb... Köszi a tippeket, 2 olajcsere volt egymás után 1 héttel (+szűrő) én tesztelgetnék tovább csak a pénztárcám nem.
A zaj igen, hangos. Lehúzott ablaknál engem zavar váltáskor a házfalakról visszaverődő kerepelés. Motorfék üzemben az utastérben is hallani.
Rákerestem, június környékén ment erről a beszéd.
280.000 km, valamilyen olaj, túltöltve.
Azt nem mondom, hogy töltsd túl. Viszont nagyon lehet, hogy nálad is volt valami adalék az olajban, amit lecserélve hiányolhat a motor, ahogy írod. Azért nyugodtan maradj ennél az olajnál, nem kell cserélgetni, reméljük, hogy nem kevert cucc. Maximum olajnyomást lenne célszerű mérni.
Szelephézag, vezérlés rendben, nincs kopott csapágy, ez oké.
Gyújtással mi az ábra? Azt végignézted? Ha esetleg Denso, akkor ellenőrizd le az alapelőgyújtást (10 fok). Gyertyák állapota? Nekem 2 éves gyertyákat vallottak be, hát nem tudom, de jó nagy hézagok voltak már. Az autótékában Denso akció van novemberben is, ha közel laksz, olyan 2700 Ft körül megvan a garnitúra (K20R-U). NGK-ból elvileg a BKR6EYA kell, 0,8mm-es hézaggal. Elosztófedél, rotor mennyire kopott/elhasznált? Ha ezeket ellenőrizted, eltérés esetén megcsináltad és még mindig csinálja, akkor egyelőre nincs ötletem. Marutin nekem pl. kipufogó miatt olyan hangos, hogy visszaverődik a falakról, de ebben az esetben erre nem gondolnék.