Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678083 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7665 Dátum: 2012.11.14 12:43:58 »
A legjobb ha egyhuzamban leállítás nélkül!
Nem tudom. Biztos ez? Had tanulja a hidegindítást is, nem?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7666 Dátum: 2012.11.14 13:18:56 »
Azt utána is tanulhatja, addig viszont a lambdát!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7667 Dátum: 2012.11.14 19:27:42 »
A hétvégi ecu reszet tapasztalata alapján 55-60 km után jött vissza rángatás, bár még most sem olyan erős.
Kösz az infót, ez nagyon hasznos információ volt.

Szóval, eddig jó, de hogyan tovább.
Én azt gondolom, hogy valamely jeladó, vagy beavatkozó egység, de akár ez ECU elhangolódása, vagy több elem egyidejű, de egyenként minimális hibája lehet ok.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7668 Dátum: 2012.11.14 22:41:12 »
Elgondolkodtam amit írtál az injektor csepegésről, illetve arról, hogy amelyikben kicserlted, abban nem jelentkezett a probléma. De után (1 évvel?) megint előjött.
Az injektorok újakra lettek cserélve vagy bontottra? Ezek lettek densók a boschok helyett?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7669 Dátum: 2012.11.14 22:43:42 »
Az injektor csepegéséből adódó jojózás azonnal jelentkezne gondolom, mert azon nincs mit tanulni: mér, állít, mér, állít.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7670 Dátum: 2012.11.14 22:47:30 »
Az hogy van, hogy egyszerre mind a 4hengerbe fecskendez? A a szív-sűrít-dolgozik-kipufog-ra gondolok.
Prius 2 - a mosolygós autó.

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7671 Dátum: 2012.11.14 23:44:54 »
Akku téma.nekem 4.éve egy 95ah aksi van bent.hifi miatt került ekkora bele(800A zárlati áram)nem tapasztaltam,hogy gond lenne vele.pedig volt,hogy 1 seggel mentem 1050km vele.de -20 ban pöcc röff(ha nem etanol van a tankban:-) Havonta 5-6száz km-ert megyek vele.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7672 Dátum: 2012.11.15 18:52:57 »
Üdv mindenkinek!
Szétszedtem a motort (4AFE) egy rejtélyes kopogás miatt. A "szelephang"-szerű zörej váltáskor ill. motérfék üzemben jelentkezik elég hangosan, ellenben terhelésen szép simán jár.
A szívó vezérműtengely rugójára gondoltam (írtátok többen, hogy vkinek nem volt előfeszítve, törött rugó, kopott stift stb.) nos, itt látszólag minden rendben. A rugó viszont felső határon van, 17.6mm a szárak közötti hézag. Nem tudom ez a 6 tized sokat számít e... 17-17.6mm a gyári előírás. Szükséges a csere?
A motor egyébként jó erőben van, nem füstöl, stb. A vezérlés jelen van mindenhol, olaj rendben,  Edge 5W40.
Szelephézagot szétszedés előtt (csont hidegen) mértem, minden oké. A vezérműtengelyek nem lógnak, szelepemelők, szelepszárak szintén nem.
Mit ellenőrizzek még?  :helpsmilie:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7673 Dátum: 2012.11.15 19:16:04 »
Üdv mindenkinek!
Szétszedtem a motort (4AFE) egy rejtélyes kopogás miatt. A "szelephang"-szerű zörej váltáskor ill. motérfék üzemben jelentkezik elég hangosan, ellenben terhelésen szép simán jár.
A szívó vezérműtengely rugójára gondoltam (írtátok többen, hogy vkinek nem volt előfeszítve, törött rugó, kopott stift stb.) nos, itt látszólag minden rendben. A rugó viszont felső határon van, 17.6mm a szárak közötti hézag. Nem tudom ez a 6 tized sokat számít e... 17-17.6mm a gyári előírás. Szükséges a csere?
A motor egyébként jó erőben van, nem füstöl, stb. A vezérlés jelen van mindenhol, olaj rendben,  Edge 5W40.
Szelephézagot szétszedés előtt (csont hidegen) mértem, minden oké. A vezérműtengelyek nem lógnak, szelepemelők, szelepszárak szintén nem.
Mit ellenőrizzek még?  :helpsmilie:
Üdv!
Ha motorfék van, akkor nagy a vákuum (szívóoldalon). Lehet, hogy nem szelep csinálja, hanem pl. hajtókarcsapágynál, vagy csapszegnél van kotyogás?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7674 Dátum: 2012.11.15 20:27:49 »
Üdv!
Ha motorfék van, akkor nagy a vákuum (szívóoldalon). Lehet, hogy nem szelep csinálja, hanem pl. hajtókarcsapágynál, vagy csapszegnél van kotyogás?
Azt hiszem ha hajtókaros lenne akkor terhelésre nagyobb kopogással reagálna, de inkább sebességváltáskor (amikor kinyomom a kuplungot és a motor szabadon pörög) van jelen - ill. motorféknél. Terhelten semmi.
Azt gondoltam, hogy a foghézag kiegyenlítésnél van a bibi...
Ha csak nem a rugónál az a 6 tized nyúlás a bünös, de nem akarom elhinni. Feszít szépen a vékony fogaskerék.
Kösz a választ!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.15 20:46:09 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7675 Dátum: 2012.11.15 21:24:19 »
Azt hiszem ha hajtókaros lenne akkor terhelésre nagyobb kopogással reagálna, de inkább sebességváltáskor (amikor kinyomom a kuplungot és a motor szabadon pörög) van jelen - ill. motorféknél. Terhelten semmi.
Azt gondoltam, hogy a foghézag kiegyenlítésnél van a bibi...
Ha csak nem a rugónál az a 6 tized nyúlás a bünös, de nem akarom elhinni. Feszít szépen a vékony fogaskerék.
Kösz a választ!
Igen, 17-17,6mm a rugóvégek legtávolabbi pontja között mérve.
Esetleg köze lehet olajcseréhez, nem utána jelentkezett rövidesen?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7676 Dátum: 2012.11.15 21:38:16 »
Igen, 17-17,6mm a rugóvégek legtávolabbi pontja között mérve.
Esetleg köze lehet olajcseréhez, nem utána jelentkezett rövidesen?
De igen. Anno ki is tárgyaltuk a témát. 10W40-nél egyből előjött a hang, aztán 5W40-nél is megmaradt.
Úgy gondolom van valahol valami probléma amit a régi (ki tudja milyen) olaj a szennyeződéseivel- meg az esetlegesen beleöntött(?) adalékkal eddig elnémított.
Az elmúlt hetekben végignyálaztam majd' az egész fórumot, minden infó a hengerfej különböző egységeire ill. a vezérlésre utalt de nem találok hibát!!  :no:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7677 Dátum: 2012.11.15 21:50:19 »
De igen. Anno ki is tárgyaltuk a témát. 10W40-nél egyből előjött a hang, aztán 5W40-nél is megmaradt.
Úgy gondolom van valahol valami probléma amit a régi (ki tudja milyen) olaj a szennyeződéseivel- meg az esetlegesen beleöntött(?) adalékkal eddig elnémított.
Az elmúlt hetekben végignyálaztam majd' az egész fórumot, minden infó a hengerfej különböző egységeire ill. a vezérlésre utalt de nem találok hibát!!  :no:
Hát erre sajnos már nem emlékeztem  :no:
Mondtam volna a vezérműszíj feszítőgörgőjét, de már eleget tippelgettem.
Sajnos Castrol olajok nem életbiztosítások, múltkor Corolla topicban volt valakinek gondja vele, most meg az olajos topicban van egy "érdekes" jelenség, ott éppen  Castrol hajtóműolajjal. Mondanám, hogy próbáld meg egy Eneos Premium Hyper 5w40, vagy Elf Excellium NF 5w40, vagy LM TopTec 4100 5w40 olajjal, mert ezek nekem mind voltak/vannak, és nem volt velük gondom hála Istennek (a fogyáson kívül, de annak más oka volt). Az autótékából szoktam rendelni, LM-t pedig a Unixban kaptam kedvezménnyel.
Ez a zaj nagyon hangos?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7678 Dátum: 2012.11.15 22:04:34 »
Hát erre sajnos már nem emlékeztem  :no:
Mondtam volna a vezérműszíj feszítőgörgőjét, de már eleget tippelgettem.
Sajnos Castrol olajok nem életbiztosítások, múltkor Corolla topicban volt valakinek gondja vele, most meg az olajos topicban van egy "érdekes" jelenség, ott éppen  Castrol hajtóműolajjal. Mondanám, hogy próbáld meg egy Eneos Premium Hyper 5w40, vagy Elf Excellium NF 5w40, vagy LM TopTec 4100 5w40 olajjal, mert ezek nekem mind voltak/vannak, és nem volt velük gondom hála Istennek (a fogyáson kívül, de annak más oka volt). Az autótékából szoktam rendelni, LM-t pedig a Unixban kaptam kedvezménnyel.
Ez a zaj nagyon hangos?
Először a 10W-s Mobil volt, utána jött az 5W Castrol, hogy ugye vékonyabb, hamar odaér, mindenhová, stb... Köszi a tippeket, 2 olajcsere volt egymás után 1 héttel (+szűrő) én tesztelgetnék tovább csak a pénztárcám nem. :)
A zaj igen, hangos. Lehúzott ablaknál engem zavar váltáskor a házfalakról visszaverődő kerepelés. Motorfék üzemben az utastérben is hallani.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7679 Dátum: 2012.11.15 22:35:06 »
Először a 10W-s Mobil volt, utána jött az 5W Castrol, hogy ugye vékonyabb, hamar odaér, mindenhová, stb... Köszi a tippeket, 2 olajcsere volt egymás után 1 héttel (+szűrő) én tesztelgetnék tovább csak a pénztárcám nem. :)
A zaj igen, hangos. Lehúzott ablaknál engem zavar váltáskor a házfalakról visszaverődő kerepelés. Motorfék üzemben az utastérben is hallani.
Rákerestem, június környékén ment erről a beszéd.
280.000 km, valamilyen olaj, túltöltve.
Azt nem mondom, hogy töltsd túl. Viszont nagyon lehet, hogy nálad is volt valami adalék az olajban, amit lecserélve hiányolhat a motor, ahogy írod. Azért nyugodtan maradj ennél az olajnál, nem kell cserélgetni, reméljük, hogy nem kevert cucc. Maximum olajnyomást lenne célszerű mérni.
Szelephézag, vezérlés rendben, nincs kopott csapágy, ez oké.
Gyújtással mi az ábra? Azt végignézted? Ha esetleg Denso, akkor ellenőrizd le az alapelőgyújtást (10 fok). Gyertyák állapota? Nekem 2 éves gyertyákat vallottak be, hát nem tudom, de jó nagy hézagok voltak már. Az autótékában Denso akció van novemberben is, ha közel laksz, olyan 2700 Ft körül megvan a garnitúra (K20R-U). NGK-ból elvileg a BKR6EYA kell, 0,8mm-es hézaggal. Elosztófedél, rotor mennyire kopott/elhasznált? Ha ezeket ellenőrizted, eltérés esetén megcsináltad és még mindig csinálja, akkor egyelőre nincs ötletem. Marutin nekem pl. kipufogó miatt olyan hangos, hogy visszaverődik a falakról, de ebben az esetben erre nem gondolnék.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.15 22:39:02 írta vd1234 »