Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678067 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7605 Dátum: 2012.10.31 14:35:39 »
Haza megyek és megírom a pontos típust.

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7606 Dátum: 2012.10.31 18:27:48 »
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 a nálam csodát tevő olaj neve. Hátha segítség lesz másoknak is...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7607 Dátum: 2012.10.31 18:34:31 »
Köszi! Ez az elsődleges ajánlás a motul honlapján is. Majd pár ezer km után, ha nem felejted el írhatnál tapasztalatot, nem romlott e az olajfogyi.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7608 Dátum: 2012.10.31 18:48:08 »
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 a nálam csodát tevő olaj neve. Hátha segítség lesz másoknak is...
Köszi az infót!
Kíváncsian várom a további fejleményeket  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7609 Dátum: 2012.10.31 21:17:41 »
Üdv!

Ránéztem erre a Motul 8100 X-Cess 5w40 adatlapra, hát semmi extrát nem látok belőle  :no:
Most egyébként 19100 körül van 5l a Bárdinál (-kedvezmény, akkor már tűrhető lenne).

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7610 Dátum: 2012.11.01 08:03:11 »
Üdv!

Ránéztem erre a Motul 8100 X-Cess 5w40 adatlapra, hát semmi extrát nem látok belőle  :no:
Most egyébként 19100 körül van 5l a Bárdinál (-kedvezmény, akkor már tűrhető lenne).
Én mint laikus szólok a témához, hangsúlyozom. Én is ezt az olajat tettem bele egy éve. Olyan szinten el kezdte zabálni a Carina, hogy azóta már 3 vagy 4 litert kellett hozzá pótolni. (most is a minimumon van)  Valaki azt mondta, lehet hamis olajat kaptam, mert 5 Liter volt 14.000,- és lehet üres gyári flakonokat kapni, amibe azt töltesz az "alkudozónak" amit akarsz) De látványosan fogyott és műszaki vizsgán is egy Suzuki segített ki. A vizsgáztató azt javasolta 15-nél ne használjak vékonyabbat. Most azt fogom megpróbálni.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7611 Dátum: 2012.11.01 09:00:26 »
Én mint laikus szólok a témához, hangsúlyozom. Én is ezt az olajat tettem bele egy éve. Olyan szinten el kezdte zabálni a Carina, hogy azóta már 3 vagy 4 litert kellett hozzá pótolni. (most is a minimumon van)  Valaki azt mondta, lehet hamis olajat kaptam, mert 5 Liter volt 14.000,- és lehet üres gyári flakonokat kapni, amibe azt töltesz az "alkudozónak" amit akarsz) De látványosan fogyott és műszaki vizsgán is egy Suzuki segített ki. A vizsgáztató azt javasolta 15-nél ne használjak vékonyabbat. Most azt fogom megpróbálni.
Szintén tapasztalatokat szeretnék mondani, jobbító célzattal, de nem szándékom másnak megmondani, mi a frankó  :flowers:
Nekem az előző tulaj azt mondta, hogy 10w40-et használt, de mivel kicsit fogyasztja, 2000 km-enként nézzem meg.
Na ez a kicsit azt jelentette, hogy 1000 km-en belül le kellett cserélni, mert látszott a fogyás. Kapott Q8 5w40-et. Na azt még jobban ette. A második (vagy harmadik...) kanna betöltése után kapott Eneos Premium Hyper 5w40-et. Ezt is ette. Szintén a második kanna beöntése után kapott Elf Excellium NF 5w40-et, ezzel sem lett jobb. Közben persze mindig néztem az olajos topicot, beszéltem fórumtársakkal, adatlapokat tanulmányoztam, egyetemi jegyzeteket böngésztem...Mondták, hogy tegyek bele LM Top Tec 4100 5w40-et. Jó drága, de Trotter66 és Palaczk segítségével kaptam atomkedvezménnyel ilyen olajat, rögtön 10 litert, mivel úgyis enni fogja (mondtam én). Aztán végiggondoltam, hogy mennyibe kerül az olajevés. Cserék, utántöltések, postaköltségek, már az LM előtt 50.000 körül jártam, és még mindig rosszabbodott a helyzet (érdekes volt, hogy az előző tulaj nem mondott semmit, hogy miért adják el a kocsit, ha ilyen meg olyan jó, hozzájuk nőtt, stb., hát valószínűleg ezért volt). Mindezt max. 6000 km alatt. Akkor gondolkodtam el komolyan a gyűrűcserén.
Öcsém ismerőse révén sikerült 40%-os árengedménnyel beszerezni az alkatrészek többségét (kivéve a gyáriakat, meg a hézagállítókat), akkor leírtam, mennyi volt durván a cucc hozzá. Áprilisban megcsináltuk a gyűrűzést Öcsém kocsiján, nagyon jó tapasztalatokkal, mivel az övé is hasonlóan ette, mint az enyém.
Gyűrűzés után megkapta a LM-t, és azóta sem eszi hála Istennek, sőt, semennyire sem fogy. Öcsémé szintén így van, annyi különbséggel, hogy neki Elf Excellium NF 5w40 van benne. Tehát 10w40 és 5w40 mellett is olajevős volt a kocsi, mivel az olajlehúzók leragadtak, az olajvisszavezetők eltömődtek, a kompressziógyűrűk kilágyultak, lehet, hogy megfőzték már a motort valamikor. Hiába tettem volna 15w40-et, ugyanez lett volna, de meg sem fordult a fejemben a téli hidegek miatt főleg, mivel nincs garázsban, csak tető alatt. Szerelők sokszor mondják, hogy vékony az 5w40, de ha megnézi valaki az adatlapokat, üzemmelegen az 5w40, 10w40 szinte hajszálra azonos viszkozitású, és a fogyás akkor van.
Taby fórumtársunk 5w30-cal megy a Carinájával (és nem eszi), ami melegoldalon is kissé vékonyabb az 5w40-nél, hidegen meg főleg jobb, ezért fordult meg a fejemben a LM Top Tec 4200 5w30 vagy Longtime Hightech 5w30, ha a tapasztalatok majd engedik, de legkorábban 2014-ben remélhetőleg. Akkor is olcsóbban jövök ki, ha nem eszi, mintha olcsó olajat töltögetnék utána.
Szóval ha az ember nem fog ki egy típushibás szériát (1994-es Carinák gyűrűhibásak), vagy egy-két gondatlan korábbi gazdát, akik nem cserélték rendesen az olajat normális olajjal, és nem tiporták szét a motort, akkor 5w40 simán jó kell legyen bele. Vastagabb olaj meg hidegen sokkal rosszabbul ken, és mivel a motorkopások 80%-a hidegen történik, ezért elvileg hamarabb baj lehet. Melegen meg mindegy, hogy 5w40, 10w40, vagy 15w40. Ha már az utóbbit is eszi, lehet tenni bele 20w50 traktorolajat, dehát...
Csodálkozok még mindig azon,amit MZoli tapasztalt, persze nem vonom kétségbe. Eszembe jutott, hogy esetleg a benzin higítja fel az olajat és azért van azonos szinten, mondjuk sok rövidtáv miatt, de ez csak fikció. Reméljük hosszútávon is bejön majd ez az olaj.
Persze mindenki ismeri a saját lehetőségeit, és ennek fényében dönt. Én eddig nem bántam meg, hogy így döntöttem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 09:07:03 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7612 Dátum: 2012.11.01 09:37:50 »
Még annyi, hogy valószínűleg a vele kapott 10w40 olajban benne volt a füstölésgátló, azért ette az valamivel kevésbé, nem azért, mert 5w40-re cseréltem. De 10w40 meg sem fordult a fejemben  :hmmmm:
Az is igaz, hogy a témában szintén laikus vagyok, tehát többnyire csak tapasztalat, amit írtam.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7613 Dátum: 2012.11.01 12:13:25 »
üdv!
Én is hozzászólnék, 1997.12. havi angol Carinánk van.
Xado SM/CF 5w-40-et teszek bele az elejétől, hivatalos boltból veszem!!.

Hála az előző tulajoknak, mindig karban volt tartva, hogy milyen olajat kapott, megkérdem az előző gazdától, de én élből 5W-40-et csorgattam bele.
Azt veszem észre, hogy ha maxra töltöm a nívót, 1-200km alatt 1-3mm-t leesik a szint, de tovább nem. Töltöttem utána a 4literből ugye megtehetem, de ugyanezt csinálja!
Nem füstöl, és a kipufogó fémtiszta!  ;)
Tehát nálam ez van, egy év alatt 6-7000 km-t megyünk, évente cserélem az olajat!

zsolt68!
Véleményem szerint a 15W-40 lesz a végítélete a motorodnak! Múltkor mesélte egy szerelő, hogy 15W-40-es olaj úgy megdermedt télen, hogy elszakadt a vezérlés...  :whistling: Nem ez a megoldás!!!

Hivatalos helyről vegyél az a biztosabb! (Olajshoppal nem volt még gond, illetve az olajszigetről is jót küldtek.)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7614 Dátum: 2012.11.01 13:16:28 »
Én mint laikus szólok a témához, hangsúlyozom. Én is ezt az olajat tettem bele egy éve. Olyan szinten el kezdte zabálni a Carina, hogy azóta már 3 vagy 4 litert kellett hozzá pótolni. (most is a minimumon van)  Valaki azt mondta, lehet hamis olajat kaptam, mert 5 Liter volt 14.000,- és lehet üres gyári flakonokat kapni, amibe azt töltesz az "alkudozónak" amit akarsz) De látványosan fogyott és műszaki vizsgán is egy Suzuki segített ki. A vizsgáztató azt javasolta 15-nél ne használjak vékonyabbat. Most azt fogom megpróbálni.
Könnyelmű javaslat! Motorolajjal nem lehet generálozni, én lecserelnem jo helyrol szarmazo olajra. pl a formula3000.hu . Maximum 10w40est tegyel bele, ha nem eszi drasztikusan 5w40 az igazi. Ha jelentősen fogy akkor szét kell szedni a motort. En így agyalnek helyedben. 15w40 tenyleg csak rontana a helyzeten.
Allitolag van egy olyan szabaly hogy nem szabad beinditani a motort ha a külső hőmérséklet meghaladja az olaj hidegoldali viszkozitasahoz tartozo homersekletet termeszetesen negativ iranyba.
pl. a 15W eseteben a hatar -20C tehat -10 alatt nem erdemes inditozni.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7615 Dátum: 2012.11.01 16:50:24 »
Könnyelmű javaslat! Motorolajjal nem lehet generálozni, én lecserelnem jo helyrol szarmazo olajra. pl a formula3000.hu . Maximum 10w40est tegyel bele, ha nem eszi drasztikusan 5w40 az igazi. Ha jelentősen fogy akkor szét kell szedni a motort. En így agyalnek helyedben. 15w40 tenyleg csak rontana a helyzeten.
Allitolag van egy olyan szabaly hogy nem szabad beinditani a motort ha a külső hőmérséklet meghaladja az olaj hidegoldali viszkozitasahoz tartozo homersekletet termeszetesen negativ iranyba.
pl. a 15W eseteben a hatar -20C tehat -10 alatt nem erdemes inditozni.
A szelepszárszimeringre gyanakodott a vizsgáztató. Ha kibírom anyagilag legcsináljuk.Télen -10 alá is mehet a hőmérséklet. Lehet hogy kinevettek, de van egy hősugárzóm. Ha alá teszem indulás előtt egy 20 percre, amjd hagyom hogy széterüljön a motortérben, lehet ez megoldás? Tudom hogy vannak előfűtők amik a vizet melegítik. Azt is átgondolom.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7616 Dátum: 2012.11.01 16:58:33 »
A szelepszárszimeringre gyanakodott a vizsgáztató. Ha kibírom anyagilag legcsináljuk.Télen -10 alá is mehet a hőmérséklet. Lehet hogy kinevettek, de van egy hősugárzóm. Ha alá teszem indulás előtt egy 20 percre, amjd hagyom hogy széterüljön a motortérben, lehet ez megoldás? Tudom hogy vannak előfűtők amik a vizet melegítik. Azt is átgondolom.
Egy éve kicseréltem őket, nálam semmit nem javult tőle. Gyűrűzéskor cserélhettem újra, mert a csiszolást nem szeretik, plusz nyolcezer pénz. De meg lehet próbálni.
Hősugárzó 20 perc alatt semmit sem fog csinálni, illetve az olajat nem melegíti fel annyira, hogy jobban folyjon, egy csomó fémet is fel kellene melegítenie vele együtt. Az előmelegítők is legalább 400W-osak, és szerintem egy óra körül kell menjen (de sokkal kisebb veszteséggel melegíti az olajat, mint egy hősugárzó), ahogy emlékszem, hogy érjen is valamit. De mondom, melegen fogy az olaj általában és nem hidegen. Felmelegíted a rideg 15w40 olajat, de melegen fogyni fog az is. Csak még melegítesz is pluszban. Szerintem  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 17:01:42 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7617 Dátum: 2012.11.01 18:18:09 »
A hősugárzó csak poén volt ugye?  :lol:
10W-40 a minimum!
Mondjuk egy 15w-40-el még nyáron sem járnék szivesen, főként egy-egy hajtósabb menetben, nem hinném hogy sokat lehetne várni az ásványi olajtól.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7618 Dátum: 2012.11.01 20:19:29 »
Persze hogy nem poén volt, komolyan gondoltam. Azért van a fórum, hogy kérdezzünk.
Ezt a 10-40-est megfogadom. Most lesz olajcserém.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7619 Dátum: 2012.11.01 20:48:52 »
...
Ezt a 10-40-est megfogadom. Most lesz olajcserém.
Kíváncsi vagyok rá, mit tapasztalsz a 10w40-nel. Szerintem esélyes, hogy hasonlóan fog fogyni az 5w40-hez :( Reméljük, hogy nem lesz igazam  :no:
OFF Marutinál sincs igazán különbség nálam, hogy mennyire eszi az 5w40-et, vagy a 10w40-et, ezért 5w40 van benne. Most télen lesz először ilyen benne, remélem jobban fog indulni.