Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681702 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7425 Dátum: 2012.08.26 11:47:33 »
Valaki segítsen, mert agyvérzést kapok. Szeretném leszerelni a benzinszűrőt de valószínű, hogy 16 év alatt én vagyok az első. Az alsó csatlakozóval 2 órát szenvedtem. Szétcsesztem az alsó hollandert. A 14-est. Hogyan lehet legkünnyebben leszedni.
Más. Van egy audi benzinszűrőm. Ha teszek rá egy bebzincsövet  ABA bilincsel az jó lesz??? Már szétgyilkoltam szegény alsó csövet.
Köszönöm a segítséget.
A következő is Toyota lesz.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7426 Dátum: 2012.08.26 12:01:34 »
Nálam a kuplungpedálnál levő állítható szár hosszát kellett változtatni az utastérben. Ha jól emlékszem, Neked a rúd hosszán csökkenteni kellene. Egy kontraanya van még ott. Amúgy rövidít az ember rajta pár fordulattal (érdemes nézni, mennyivel), és kipróbálja. Ha nem jó, folytatja, amíg nem tetszik. Ha rosszul írtam, és hosszabbítani kell rajta, hamar kiderül, de szerintem rövidíteni  :yes:
Ha nem tévedek, és így érted, a kormány felé csavarva lesz rövidebb a szár hossza, de ezt lehet látni.
Tökéletesen értem! Kipróbálom....

b.c. mester!
Van holtjátéka is a pedálnak! :) köszönöm az aggódást.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7427 Dátum: 2012.08.26 13:05:08 »
Valaki segítsen, mert agyvérzést kapok. Szeretném leszerelni a benzinszűrőt de valószínű, hogy 16 év alatt én vagyok az első. Az alsó csatlakozóval 2 órát szenvedtem. Szétcsesztem az alsó hollandert. A 14-est. Hogyan lehet legkünnyebben leszedni.
Más. Van egy audi benzinszűrőm. Ha teszek rá egy bebzincsövet  ABA bilincsel az jó lesz??? Már szétgyilkoltam szegény alsó csövet.
Köszönöm a segítséget.
üdv!
Persze, jó lesz csak nem gyári!
Lényeg, hogy hasonló lökettérfogatú/teljesitményü autóé menjen a helyére!
Sajnos én is benyaltam, az alsó csatlakozóval és le kellett vágni..
Az egyik pont az volt, ahol a kocsi alá bekanyarodik a fém benzincső, ott fértem hozzá levágni, ide kell majd valami edény és iparkodj vele, mert folyamatosan csöpög a benzin, a másik pedig az injektorhidra ami megy gumicsö, ezt elvágtam annyira, hogy toldással kényelmesen odaérjen a szürö tetejére.
Minden csatlakozáshoz pici Awab bilincset tettem és müködik.

Arra figyelj, hogy fémreszelék ne kerülhessen a rendszerbe, én szépen lesorjáztam és féktisztitóval kiöblitettem a csöveket. Fontos még, hogy benzinálló csövet használj!

A másik, hogy jobb, ha le van kötve az injektorhidról a hollander, könnyebb dolgozni, viszont tegyél alá ÚJ RÉZ TÖMITÖGYÜRÜT, mert a régivel szivároghat és TÜZVESZÉLYES! Ha jól rémlik 14mm-es kell 2db!



ui:
Az igazi persze az volna, ha szépen kiperemezné az ember a csövet, új hollanderrel, de személy szerint nem tartom jónak a hollandert, mert ha a viz beletalál, úgy összerohad, hogy a helyén bajos levenni!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 13:09:14 írta kamikaze »

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7428 Dátum: 2012.08.26 13:39:13 »
Kösz Kami!
Örömmel olvasom hogy nem én vagyok a béna. Ma újra nekiugrom. Jön ki a csavar, de iszonyú kínok által. Nehéz megemészteni, hogy egy jó autónál, miért így van megoldva egy rendszeresen cserélendő alkatrész.
A japánok nagyon jó gépeket csinálnak, de egy dolgot mindig el...nak. A motoromon pl. rákötötték a rézsarut az alumínium hűtő oldalára. Még a leghülyébb villanyszerelő is tudja hogy ezt a két fémet még véletlenül sem kötjük össze, pláne ha víz és hő is van a közelben, mert biztos hogy kontakthiba lesz.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7429 Dátum: 2012.08.26 14:48:00 »
Kösz Kami!
Örömmel olvasom hogy nem én vagyok a béna. Ma újra nekiugrom. Jön ki a csavar, de iszonyú kínok által. Nehéz megemészteni, hogy egy jó autónál, miért így van megoldva egy rendszeresen cserélendő alkatrész.
A japánok nagyon jó gépeket csinálnak, de egy dolgot mindig el...nak. A motoromon pl. rákötötték a rézsarut az alumínium hűtő oldalára. Még a leghülyébb villanyszerelő is tudja hogy ezt a két fémet még véletlenül sem kötjük össze, pláne ha víz és hő is van a közelben, mert biztos hogy kontakthiba lesz.
Kis WD40 vagy csavarlazító sokat segít, ha betalálsz vele!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7430 Dátum: 2012.08.26 15:29:04 »
Igaz hogy akna és segítség kell hozzá de a tanknál lekötve az alsó rögzítéseket eloldva a motortér felé kifűzhető kihúzható a benzincső. Így jobban hozzá lehet férni és az elroncsolt hollander is kicsavarható. Nem kisebb feladat ez sem de ha minden áron le kell venni ez is egy megoldás.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7431 Dátum: 2012.08.26 15:39:21 »
Egy jótanács. A benzinszűrő cserénél illetve minden benzin vezeték bontásnál érdemes nyomásmentesíteni a tankot a tanksapka kijjebb csavarásával.ugyanis a nyomó természetesen de a visszatérő ág is az üzemanyag szint alatt van.  A benzinszűrő cserénél plussz még a bal hátsó ülés alatti hollandert ha meglazítja az ember akkor a kocsi alatti munkánál vagy a szűrő cserénél sem tudja leszipkázni a benzint mert a meglazított hollanderen levegőt kap.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7432 Dátum: 2012.08.26 17:00:03 »
Nálam a kuplungpedálnál levő állítható szár hosszát kellett változtatni az utastérben. Ha jól emlékszem, Neked a rúd hosszán csökkenteni kellene. Egy kontraanya van még ott.
Megcsináltam a beállítást. Ha bentebb tekertem a tűzfal felé, akkor hamarabb fog a kuplung, tehát nálam éppen kifelé kellett hozni növelve a hosszat.
Igy most 1/3 ponton kezd fogni a kuplung és 2/3 pontnál már levehetem a lábam a pedálról. Úgy emlékszek igy tanította annó a gépjármű oktatóm :)
kb 1 centi a pedál holtjátéka, meg vagyok elégedve a kuplunggal. Igaz a pedál benyomás ereje nem csökkent, de jól működik.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7433 Dátum: 2012.08.26 17:16:08 »
Megcsináltam a beállítást. Ha bentebb tekertem a tűzfal felé, akkor hamarabb fog a kuplung, tehát nálam éppen kifelé kellett hozni növelve a hosszat.
Ha a rudat úgy tekeri az ember, hogy  a pedálon levő menetbe belecsavarja (kifelé hozza), akkor csökkenti a rúd hosszát. De lehet, hogy félreértettelek :flowers:
Igy most 1/3 ponton kezd fogni a kuplung és 2/3 pontnál már levehetem a lábam a pedálról. Úgy emlékszek igy tanította annó a gépjármű oktatóm :)
kb 1 centi a pedál holtjátéka, meg vagyok elégedve a kuplunggal. Igaz a pedál benyomás ereje nem csökkent, de jól működik.
Örülök, hogy sikerült beállítanod, hála Istennek!
Nálam most olyan 12mm körüli a holtjáték (fölül). A padlótól olyan 2-2,5 cm körül kezd fogni (ezt nem mértem meg pontosan). Majd kipróbálom, de talán nem olyan rossz :)
Más. Az olajszintem egyelőre milliméterre annyi, mint volt  :yes: Ilyen még nem volt a történelemben  :D
Nem kormolódik a kipufogócső vége, de vizet nem látok benne...Ez nem függ mondjuk időjárástól, mindig kellene folynia?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 17:22:51 írta vd1234 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7434 Dátum: 2012.08.26 17:55:49 »
Ha a rudat úgy tekeri az ember, hogy  a pedálon levő menetbe belecsavarja (kifelé hozza), akkor csökkenti a rúd hosszát. De lehet, hogy félreértettelek
Szétszerelt állapotban a főmunkahenger végén a rúd körbeforgatható, nem történik semmi. A rudazatot meg kell fognod fogóval mert a meneten lévő anyát és bogyót (a fax tudja mi ennek a neve ) csak ekkor lehet körbeforgatni. És mindezt a pedál mögött végrehajtva nem kényelmes, de most már rutinból megy. [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7435 Dátum: 2012.08.26 18:00:49 »
Szétszerelt állapotban a főmunkahenger végén a rúd körbeforgatható, nem történik semmi. A rudazatot meg kell fognod fogóval mert a meneten lévő anyát és bogyót (a fax tudja mi ennek a neve ) csak ekkor lehet körbeforgatni. És mindezt a pedál mögött végrehajtva nem kényelmes, de most már rutinból megy. [rohog]
Hát ezt nem teljesen értem...
Úgy csinálom, hogy hátratolom teljesen a vezetőülést, befekszek a pedálhoz, meglazítom a kontraanyát, és forgatom a rudat, amerre szükséges, az pedig meg be, vagy jön ki a pedálon levő menetbe. A végén meghúzom az anyát. Nekem rendesen ment fogó nélkül is, kézzel. Állítottam pedálhelyzetet, holtjátékot, minden így működött. Avensisnél lehet, hogy más a módi  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 18:05:12 írta vd1234 »

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7436 Dátum: 2012.08.27 20:08:03 »
Ugye tudja megint mindenki hogy mit csinál?
A rúd hosszát úgy kell beállítani hogy a felső állásban egy lehelletnyi játékot hagyjon a pedálon. Pedál végén 1 cm holtjátékról szoktak beszélni. Csak azért okoskodok mert egy ismerős carinaban ezzel és a határoló csavarral ölték meg a váltót.  A holtjáték mindenképpen legyen meg különben meglepi lesz pár év múlva. Egyébként én tapasztaltam egy két autón a pedál furatában kopást ahol a nyomórúd stiftje megy át. Ez mondjuk növeli a holtjátékot és biztosítja hogy kicsit hanyagabb kuplunghasználat mellett ne emeljen ki rendesen.  Remekül el lehet vele fogyasztani a szinkrongyűrűket.
A minap elszórakoztam én is pár órát annak reményében, hogy elmarad a második fokozat reccsenése nagyobb fordulaton-sebességnél. De nem jött össze.  :no: Marad hát a nagypapás váltás max 2500 fordulatnál, egyesből kettesbe.  :no:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7437 Dátum: 2012.08.27 20:20:36 »
üdv favágó!

Nem tudom, de nekem ritkán van szükségem 1-ből 2-be 2500-as fordulatra, max ha elrugod valamiért.

Próbáld ki, hogy ha tartod a kuplungot kicsit tovább, beveszi-e reccsenés nélkül?
Ha igen, valószinű kopott a szinkron.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7438 Dátum: 2012.08.27 20:24:08 »
A minap elszórakoztam én is pár órát annak reményében, hogy elmarad a második fokozat reccsenése nagyobb fordulaton-sebességnél. De nem jött össze.  :no: Marad hát a nagypapás váltás max 2500 fordulatnál, egyesből kettesbe.  :no:
váltóolajcsere volt már? Szívesen adunk tippet milyet tegyél bele.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7439 Dátum: 2012.08.27 20:42:39 »
Nálam nem. Egy próbát lehet h. ez is megér.  :hmmmm:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”