Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681382 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7395 Dátum: 2012.08.23 23:37:16 »
Na most kezdem nézni, mert nem teljesen értem.
Ha nem jó a katalizátor, akkor nem jön a kipufogócsövön víz, ha meg jó, akkor igen?
Mennyi víz kellene jöjjön, vagy hogy van ez?
Pontosan melyik ez a protec adalék? Esetleg ez?

üdv!
vd1234!
Máshogy nem vizsgálható érdemlegesen a katalizátor müködése, mint gázelemzövel!
Az elmélet meg itt:


 www.uni-miskolc.hu/~fkmbader/Kohasz/Erdekessegek/Autokatalizator.doc
—--------—

EZT VISZONT KI NE HAGYJÁTOK, AZ ÉV BAROMSÁGA!
Hogyan vizsgálható a katalizátor? Nívópálcikával....

 www.kalmanautoalkatresz.hu/index.php?id=katalizatorok

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7396 Dátum: 2012.08.23 23:46:22 »

EZT VISZONT KI NE HAGYJÁTOK, AZ ÉV BAROMSÁGA!
Hogyan vizsgálható a katalizátor? Nívópálcikával....

 www.kalmanautoalkatresz.hu/index.php?id=katalizatorok

Köv. talira viszünk krétát?  [rohog]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7397 Dátum: 2012.08.24 16:14:24 »
Álláspontom szerint lehet állitani az alapjárati levegő alapmennyiségét is, ezáltal az alapjárati fordulatszámot![/b]
Mégpedig az alapjárati "motor" elforditásával lehet meghatározni, mennyi levegő kerüljön alaphelyzetben a motorba.
Az alapjárati levegőmennyiségen ha állítani szeretnék, hogy tudok hozzáférni? Simán egy csavarhúzóval bármikor lehet állítani a motortérből,
vagy csak úgy lehet, ha szét van szedve? Ha hozzáférhető helyen van az állító csavar, tennél képet hogy hol található meg pontosan?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7398 Dátum: 2012.08.24 18:29:05 »
Mikor fogod már megérteni, hogy nem tudsz állítani. Sem levegő mennyiséget, se semmit!
Valami gondja lehet a gépnek, de ha így folytatod több gondja is lesz és nem lesz az a szerelő, amelyik helyre hozza.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7399 Dátum: 2012.08.24 18:56:02 »
jó, akkor a takarításon kívül nem piszkálok bele semmibe. Csak láttam képeket hogy vigyázni kell nehogy elmozduljon a nyílás, azt hittem, kivülről is hozzáférni ha elállítódna újra be lehessen állítani eredetire.
800-as az alapjárat, ez jó, ehhez nem fogok piszkálni!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7400 Dátum: 2012.08.24 19:51:24 »
Nem akarok belepofádzani, de az alapjárati motor felfogatását jobban megnézve (Denso az enyém, Boscht nem láttam) látható, hogy rendesen íves mindkét lyuk rajta, tehát valamennyit lehet állítani rajta. Az egyik csavar le is volt pöttyintve valami műanyaggal. Amikor levettem, meg is kellett nézni, hol állt eredetileg, úgy is raktam vissza.
Nem mondom, hogy ez biztos számít és állítani lehet, mert nem próbáltam ki, hogy állít-e? Jó volt az alapjárat, mindent oda tettem, ahol volt. De lehet fordítani rajta valamennyit, van rá lehetőség (mert azt próbáltam).

rokafiu77:
Kérdeztem, bocs, ha válaszoltál volna már, de a vezérlésszinkron és szelephézagok rendben vannak?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.24 19:53:13 írta vd1234 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7401 Dátum: 2012.08.24 20:11:48 »
rokafiu77:
Kérdeztem, bocs, ha válaszoltál volna már, de a vezérlésszinkron és szelephézagok rendben vannak?
Válaszoltam, de megírom újra.
A szelephézag rendben, gyári értéken belül van, de a vezérlésszinkront még nem ellenőriztem, azt se tudom hogy kell....
15.000 km-rel ezelőtt cseréltettem komplett vezérműszijat, görgőt, vizpumpát, de előtte és utána is ugyanolyan volt a motor. Úgy vélem, a vezérlést nem rakták el.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7402 Dátum: 2012.08.24 20:18:02 »
Válaszoltam, de megírom újra.
A szelephézag rendben, gyári értéken belül van, de a vezérlésszinkront még nem ellenőriztem, azt se tudom hogy kell....
15.000 km-rel ezelőtt cseréltettem komplett vezérműszijat, görgőt, vizpumpát, de előtte és utána is ugyanolyan volt a motor. Úgy vélem, a vezérlést nem rakták el.
Bocs, elkerülte a figyelmemet  :flowers:
Gondolom, hogy akkor a vezérlést csak nem rakták el.
Akkor most nincs ötletem  :surrender:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7403 Dátum: 2012.08.24 21:19:36 »
Áruljátok már el, hogy miért nem érthető hogy az alapjárati fordulat egy szoftveresen beállított érték az ecu- ben. Ergo a beavatkozó elemet hiába forgatod ide vagy oda, vagy zavarod meg plussz levegővel a szabályozási kört amíg valamelyik  határértékét el nem éri a szabályozás , ha a fene fenét is eszik arra fog törekedni hogy az alapjárat a beprogramozott érték legyen. Ezen külső beavatkozással javítani nem lehet csak rontani. Mármint ha a gyári 800as érték nem tetszene.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7404 Dátum: 2012.08.24 21:29:13 »
Áruljátok már el, hogy miért nem érthető hogy az alapjárati fordulat egy szoftveresen beállított érték az ecu- ben. Ergo a beavatkozó elemet hiába forgatod ide vagy oda, vagy zavarod meg plussz levegővel a szabályozási kört amíg valamelyik  határértékét el nem éri a szabályozás , ha a fene fenét is eszik arra fog törekedni hogy az alapjárat a beprogramozott érték legyen. Ezen külső beavatkozással javítani nem lehet csak rontani. Mármint ha a gyári 800as érték nem tetszene.
Nekem teljesen érthető. Csak arra gondolok, valami oka biztosan van, ha nem pont egy pozícióba lehet tenni azt a tokot, hanem tervezetten állítható.
De példának okáért ha valakinek nem tetszik a 800 (nem tudom, miért ne tetszene, nekem tetszik), és állítható az előgyújtás, akkor visszaveszi, rögtön lejjebb megy, és fordítva feljebb, még ha az a szegény ECU 800-ra is törekszik. Igaz, ez mást is okoz ezen kívül, nem javasolnám  :no:  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.24 21:31:04 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7405 Dátum: 2012.08.24 22:09:07 »
Maximum a gyártási szórásra tudok gondolni ami miatt állítható. Nekem a bosch rendszeren az ég egy adta világon semmi sem állítható.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7406 Dátum: 2012.08.24 22:17:53 »
Igen, ez nagyon logikus  :yes:
El tudom képzelni, hogy ha esetleg valaki leveszi, és másképpen teszi vissza, mint ahol volt, az okozhat eltérést. Persze ha Boschnál nincs, akkor ott nem.

Nekem például, ahogy már mondtam is, valami jótét lélek a vezérműtengelyeken következetesen felcserélte a szívóoldali és a kipufogóoldali csapágyakat egymással. Pedig benne van I és E, meg nyíl is, hogy "Ez az b*rom"...De lehet, hogy egy szerelési fogás  :wacko: Mindenesetre ki tudja, mióta ment így, ezért nem változtattam rajta  :surrender:

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7407 Dátum: 2012.08.24 22:31:02 »
Maximum a gyártási szórásra tudok gondolni ami miatt állítható. Nekem a bosch rendszeren az ég egy adta világon semmi sem állítható.
Egy kérdés mester úr! Hogy állítja be az autóm a megfelelő benzin-levegő keveréket? légtömegmérő, szítótér nyomás, map szenzor... ?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7408 Dátum: 2012.08.24 23:15:53 »
Maximum a gyártási szórásra tudok gondolni ami miatt állítható. Nekem a bosch rendszeren az ég egy adta világon semmi sem állítható.

üdv!

Pár napja linkeltem a bosch-ról képeket, lehet állitani!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7409 Dátum: 2012.08.24 23:25:25 »
Egy érdekes kérdés amit tárgyaltok.
Itt ez az ismert  videó. Felakad a kosztól a szabályzó szelep és megnő az alapjárat.
A minap írtam, hogy ha nagyobb fordulaton befogom a megkerülő nyílását akkor is fuldoklik, tehát nem csak az alapjáraton van szerepe. 2000 körül jobban, 3000 körül már kevésbé van ez a jelenség.   Ebből ara következtettem, hogy ha nem tud rendesen kinyitni akkor pedig teljesítmény csökkenés lesz az alsóbb fordulatszám tartományban.