Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681643 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7350 Dátum: 2012.08.22 13:02:20 »
Vagy állítsd le a motort és nézd meg, hogy mennyire feszes ilyenkor  a gázbovden a fojtószelepnél. Ha feszes akkor valahol megakadt  pl kiszőrösödött. Ha lóg akkor a fojtószelep nem áll vissza alaphelyzetbe.
Ez szerintem csak akkor működne, ha folyamatosan fennálna a hiba. Ahogy írtam időszakos és nem tudom előidézni szándékosan.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7351 Dátum: 2012.08.22 13:06:11 »
grastone:

Ha a szerelő tényleg mindent rendesen kipucolt, akkor megnézném, hogy nem laza-e valami? Az egész szívórészt tartja hátulról-alulról egy merevítő még a blokkhoz.
Érdemes lenne még megnézni, milyen állapotban van a rugó a fojtószelep házán. Egy képet nem tudnál feltenni róla?
Csinálok pár képet, hátha látunk majd rajta valamit. Az elmozdulást nem tartom valószínűnek mert akkor talán a döccenések is befolyásolnák a hibát, amit eddig nem vettem észre.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7352 Dátum: 2012.08.22 13:14:12 »
Csinálok pár képet, hátha látunk majd rajta valamit. Az elmozdulást nem tartom valószínűnek mert akkor talán a döccenések is befolyásolnák a hibát, amit eddig nem vettem észre.
Okozhatja a melegedés miatti vetemedés is. Pár kérdésem volna még:
A hiba mikor jött elő először? Lassanként, vagy hirtelen?
Ha kézzel forgatod, simán megy a fojtószelep, és vissza is áll rendesen?
Mert lehet nem is értem, hogy váltás után nem esik vissza a fordulat, vagy fogja magát, és magától felpörög?

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7353 Dátum: 2012.08.22 13:57:39 »
Okozhatja a melegedés miatti vetemedés is. Pár kérdésem volna még:
A hiba mikor jött elő először? Lassanként, vagy hirtelen?
Ha kézzel forgatod, simán megy a fojtószelep, és vissza is áll rendesen?
Mert lehet nem is értem, hogy váltás után nem esik vissza a fordulat, vagy fogja magát, és magától felpörög?

A melegedésnek szerintem ellentmond a tegnap reggeli eset amikor az első saroknál előjött a dolog.
Először ha jól emlékszem autópályán jött elő, amikor egy hosszabb szakasz végén leléptem a gázról és elkezdett gyorsulni. Csinálta még haza nem értem, és utána hosszú ideig nem volt semmi. Arra gondoltam, csak rátapostam a kárpitot a pedálra...
Később megint előjött, de már városban is váltások alkalmával. Mindeközben volt egy injektor probléma is ami ki lett javítva. Nem sejtek összefüggést a két dolog között.
Kézzel ment rendesen, azt mondta a szerelő. De utánanézek én is, hátha érezni valamit.
A hiba többféle módon jelenik meg: 1. adott gázpedál állás mellett egyszercsak elkezd gyorsítani magától, 2. váltás közben, kuplung kinyom, gáz elvesz, motor elpörög 4-5000ig, majd ott marad egy kis ideig és lassan visszaesik. (Korábban leszabályozásig is element egy-két alkalommal.), 3. lelépek a gázról motorfékre számítva és helyette gyorsulás lesz.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7354 Dátum: 2012.08.22 15:40:56 »
mindenképpen levegőt kap valahol.

Lehetséges helyek:

fék vákuumdob, de ez nem javulna meg szerintem, csak azért írtam, mert elég nagy keresztmetszetű a cső, sok levegőt tud beengedni

kormányszervón lévő nyomásra működő megkerülő szelep

illetve nem írtad, nem tudom a kocsid évjáratát, de a 94-95-ös évjáraton a tűzfalra van szerelve egy elektromágneses megkerülő szelep. Ez adja a többlet levegőt, erőt, ha a klímát bekapcsolod. Én erre tippelek a leginkább. Mert ha a testvezeték szigetelése valahol hiányos és le tudja testelni a szelepet, akkor ez teljesen véletlen szerűen tud gázt adni. Kinyomott kuplungnál, terhelés nélkül ezzel szerintem akár szabályzásig is lepöröghet.

természetesen, ha mechanikusan falsra vizsgálva minden rendben akkor a fentieket érdemes megnézni.
A vezeték szigetelés hiba az alapjáratállítóra is vonatkozhat, a hatás ugyanaz!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7355 Dátum: 2012.08.22 17:59:21 »
A b.c. által említett elektromos szigetelés hiányossága lehet a zavar oka. Ha mechanikusan alakuna ki fals, az nem hiszem, hogy pillanatok alatt rendbejönne. Pedig érdemes átvizsgálni mindannyiunknak a vákuumvezetékeket, mert a minap tapasztaltam, hogy némelyek nálam már repedezettek, sőt, a kormányszervóra menő szerelés alkalmával el is szakadt. De ha itt keletkezne fals, vagy a szívósor fémtömítéseinél, az folyamatosan hatna.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7356 Dátum: 2012.08.22 19:56:42 »
Az ígért képek

Csinálok pár képet, hátha látunk majd rajta valamit. Az elmozdulást nem tartom valószínűnek mert akkor talán a döccenések is befolyásolnák a hibát, amit eddig nem vettem észre.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7357 Dátum: 2012.08.22 20:02:42 »

illetve nem írtad, nem tudom a kocsid évjáratát, de a 94-95-ös évjáraton a tűzfalra van szerelve egy elektromágneses megkerülő szelep.

1997-es évjárat az alvázszáma alapján.
Ma próbálgattam a javasolt dolgokat. Nem tűnt semmi elmozdíthatónak a pillangószelep háza, a környező csövek és egyéb elemek lettek megmozgatva. A bowdent próbáltam kézzel mozgatni, érzésre jónak tűnt minden. A rugó ellenállása és állapota is jó szerintem.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7358 Dátum: 2012.08.22 20:04:42 »
A képek alapján a gázbovden szerintem rendben van, de az 1-es számú fotón nem tudom eldönteni, hogy az injektor gumiszigetelését látom-e? :hmmmm:

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7359 Dátum: 2012.08.22 20:12:31 »
a 94-95-ös évjáraton a tűzfalra van szerelve egy elektromágneses megkerülő szelep. Ez adja a többlet levegőt, erőt, ha a klímát bekapcsolod.
A későbbi évjáratoknál is ottvan ez a szelep? Ezeken a képeken láthatom valahol?
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7360 Dátum: 2012.08.22 21:14:02 »
Az ígért képek
Már megint a bosch rendszer.....
A guta üt meg...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7361 Dátum: 2012.08.22 21:21:51 »
A későbbi évjáratoknál is ottvan ez a szelep? Ezeken a képeken láthatom valahol?
Nincs. eleve butaság volt plussz szelepet beletenni. A Bosch-nál már a sima alapjárat állító rendszer tudja ezt. Gondolom, nagyobb a megkerülőcsatorna.
Mint mondtam ettől függetlenül ugyanez a zavar lehet az alapjárat állítónál is. Mondjuk ha ezen a vonalon gondolkodunk egy fals klíma bekapcs jel is okozhat ilyet, hiszen kivezérli a plusz teljesítményt, csak nincs felhasználva. hirtelen nincs előttem a  kapcsolási rajz, de azt hiszem a klímakapcsolótól közvetlen szál megy a klíma vezérlőig, onnan pedig a motorvezérlőhöz.
Meg kell próbálni ezeket az alapjárat emelésére szolgáló rendszereket külön megvizsgálni, hogy melyikre hagyja abba. Megy levegő a szénszűrőből is, első körben azt lehet a legegyszerűbben kiiktatni és megnézni, hogy anélkül hogy megy.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7362 Dátum: 2012.08.22 23:02:38 »
Majd megpróbálok alányúlni lábbal, hátha történik valami.
A szerelő azt mondta tisztítás után minden rendben volt.

Csak ezt pucolta ki, mást nem csináltattál akkor? Mennyibe kerül egy ilyen?

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7363 Dátum: 2012.08.23 11:09:39 »
Ha jól gondolom amit oriza befogott nyílást (az alsó) azon keresztül kapja a motor az alapjárati mennyiséget, amit a kis blende szabályoz, illetve ezen a nyíláson kap többletlevegőt a szervoszivattyú által, kormánytekergetésre működtetett nyomáskapcsolón keresztül a szívótér/motor.

itt a vázlat:
http://i229.photobucket.com/albums/ee18/4age20v/ISCV03.jpg


Álláspontom szerint lehet állitani az alapjárati levegő alapmennyiségét is, ezáltal az alapjárati fordulatszámot!

Mégpedig az alapjárati "motor" elforditásával lehet meghatározni, mennyi levegő kerüljön alaphelyzetben a motorba.
Szia,
Ezzel a levegő mennyiség változtatásával _CSAK_ az alapjárati levegő mennyiségét lehet állítani?
Ha több levegőt adnék neki, a fordulatszám feljebb menne vagy lentebb esne? Az alapjáratom kerek 800. plusz az ingadozás, erről lentebb bővebben...

Ez az alapjárati levegőmennyiség beleszól a magasabb fordulatszámon lévő levegő keverékképzésbe, vagy azt csak a légtömegmérő befolyásolja?

Alaposan megnéztem üzemmelegen az alapjárat mozgását. A mutató 800-on áll és ehhez képest -/+ 20 ford perc a mocorgás.
Ha több a CO, az azt jelenti hogy kevés a levegő a rendszerben mert dúsabb a keverék mint kéne. Ezen hogy lehet korrigálni?
Magasabb fordulaton érzek kis erőtlenséget, gondolom a levegő nem megfelelő mennyisége (kevesebb mint kéne) miatt van ez.

Fals levegő jutna a rendszerbe, vagy a légtömegmérő fals jelet adna és annak a cseréje megoldaná a problémát?
Ha szgépről folyamatosan nézzük menet közben az ECU értékeit, abból meg lehet tudni, hogy mi okozza a gondot?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.23 11:13:24 írta rokafiu77 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7364 Dátum: 2012.08.23 11:40:21 »
Szia,
Ezzel a levegő mennyiség változtatásával _CSAK_ az alapjárati levegő mennyiségét lehet állítani?
Ha több levegőt adnék neki, a fordulatszám feljebb menne vagy lentebb esne? Az alapjáratom kerek 800. plusz az ingadozás, erről lentebb bővebben...

Ez az alapjárati levegőmennyiség beleszól a magasabb fordulatszámon lévő levegő keverékképzésbe, vagy azt csak a légtömegmérő befolyásolja?

Alaposan megnéztem üzemmelegen az alapjárat mozgását. A mutató 800-on áll és ehhez képest -/+ 20 ford perc a mocorgás.
Ha több a CO, az azt jelenti hogy kevés a levegő a rendszerben mert dúsabb a keverék mint kéne. Ezen hogy lehet korrigálni?
Magasabb fordulaton érzek kis erőtlenséget, gondolom a levegő nem megfelelő mennyisége (kevesebb mint kéne) miatt van ez.

Fals levegő jutna a rendszerbe, vagy a légtömegmérő fals jelet adna és annak a cseréje megoldaná a problémát?
Ha szgépről folyamatosan nézzük menet közben az ECU értékeit, abból meg lehet tudni, hogy mi okozza a gondot?

üdv
Csak az alapjárati levegöt lehet szabályozni kis mértékben.
Fals levegöt alapjáraton kell keresni, légtömegmérö nincs, helyette szivócsönyomás abszolút érték szenzor a tüzfalon.
A +/- 20 rpm ingadozás még belefér, élöadatot nézni sosem árt.

Neked mi is a gond rokafiu77?