Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678007 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7335 Dátum: 2012.08.21 17:12:09 »
Köszi!  :)  A fékfolyadék volt cserélve pár hónapja.  :yes:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7336 Dátum: 2012.08.21 21:57:43 »
Üdv!
 Motortérben találtam ezt, kérdés h. mi a szerepe, esetleg ha szűrő nem-e kell cserélni néha  :hmmmm:
90 ezrenként kell cserélni, ezt a komplett egységet. Ez a benzinszűrő.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7337 Dátum: 2012.08.21 22:27:05 »
90 ezrenként kell cserélni, ezt a komplett egységet. Ez a benzinszűrő.
De ez nem a benzinszűrő  :flowers:

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7338 Dátum: 2012.08.21 22:42:29 »
De ez nem a benzinszűrő  :flowers:
Bocsi, a benzinszűrő a tűzfalra van felrögzítve a motortér közepe vagy aljához közelebb a vezető oldalán a kormányszervó alatt kábé :) Ránézésre azt gondoltam, ez az. A benzinszűrő is egy fekete hengeres tartály, bocsánat!
De hogy 90 ezrenként kell cserélni, azzal nem mondtam badarságot :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7339 Dátum: 2012.08.21 22:45:31 »
Bocsi, a benzinszűrő a tűzfalra van felrögzítve a motortér közepe vagy aljához közelebb a vezető oldalán a kormányszervó alatt kábé :) Ránézésre azt gondoltam, ez az. A benzinszűrő is egy fekete hengeres tartály, bocsánat!
De hogy 90 ezrenként kell cserélni, azzal nem mondtam badarságot :D
A Haynes szerint a benzinszűrőt 30.000km, vagy 1 év (!) után kell cserélni.
Ezt az aktívszénszűrőt nem találtam még, de 90.000 km-nél nem írja (ott a szelephézagot írja). Avensis-nél nem tudom, de gondolom elég hasonló.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7340 Dátum: 2012.08.22 00:17:08 »
A Haynes szerint a benzinszűrőt 30.000km, vagy 1 év (!) után kell cserélni.
Ezt az aktívszénszűrőt nem találtam még, de 90.000 km-nél nem írja (ott a szelephézagot írja). Avensis-nél nem tudom, de gondolom elég hasonló.
5000 Ft-os alkatrész a benzinszűrő, szerinted hány ember cseréli évente?

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7341 Dátum: 2012.08.22 06:52:04 »
NIPPARTS - Üzemanyag szűrő        J1332024    2 443,- Ft  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7342 Dátum: 2012.08.22 08:19:22 »
nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak ezzel a szűrővel. kettő is folyt a hollandinál alul. végül maradt a gyári. egyébként ha jó helyen tankol az ember 90 ekm-nél sincs értelme cserélni. én bontottam szét egyet tuti 60 ekmt futott gépből az égvilágon semmi baja nem volt. abszolut tiszta volt. a csere gyötrelmeiről nem is beszélve. szabin volt az agytröszt a toyotánál amikor azt elhelyezték vagy a csatlakozását tervezték

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7343 Dátum: 2012.08.22 09:40:32 »
nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak ezzel a szűrővel. kettő is folyt a hollandinál alul. végül maradt a gyári. egyébként ha jó helyen tankol az ember 90 ekm-nél sincs értelme cserélni. én bontottam szét egyet tuti 60 ekmt futott gépből az égvilágon semmi baja nem volt. abszolut tiszta volt. a csere gyötrelmeiről nem is beszélve. szabin volt az agytröszt a toyotánál amikor azt elhelyezték vagy a csatlakozását tervezték
:lol: !
Ahogy írtad: nem az ára húzós, hanem a csere. A folyatás nekem is megvolt, de a téves cikkszám miatt.
Egyébként a szűrő árai közt óriási a különbség, nem mindegy, honnan rendeled :excl:
viszont az biztos, hogy ha nem kényszerítenek rá, egyhamar nem nyúlok hozzá...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7344 Dátum: 2012.08.22 09:48:38 »
1700 körül vettem én is, fölülről cseréltem, villáskulcsokkal.
Nem volt olyan könnyű, de hála Istennek nem folyik.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7345 Dátum: 2012.08.22 12:16:51 »
Előzmény: a carinám sokszor önállóan gázt ad, felpörgeti a motort, majd visszaejti a fordulatot. A hibát nem tudom szándékosan előidézni sajnos.

Élménybeszámoló:
 A gép túl van egy folytószelep és környékét érintő tisztításon. A szerelő elmondása szerint volt benne kosz, azt kitakarította teljesen leszedett és szétszedett állapotban. b.c. által küldött video-nak megfelelően.
Több napig ott volt a szerelőnél, hogy használja saját autóként hátha előjön a hiba. Természetesen nem jött elő. Visszakaptam és reméltem, hogy a tisztítás segített. Pár gondnélküli (kb. 50) km után újra előjött a hiba. Tegnap reggel elindulás után már az első váltásnál elpörgött 4000-ig. (Ebben a pillanatban nem tudtam dönteni, hogy felgyújtsam vagy szétvágjam flexel... :) ). A következő 5-6 km-en folyamatosan küzdöttem a problémával. Majd elmúlt és újabb gondtalan 6-8 km következett. Persze ez relatív mert félve lépek a gázra, attól tartok hogy megint elpörög. Úgy próbálom kordában tartani, hogy váltás előtt van egy kis motorfékezés. Ez néha segít, de így képtelenség normális tempóban haladni. Amikor önmagától gyorsít akkor már nincs mit tenni, mert motorfékre nem számíthatok marad a kuplung és a "bőgés" meghallgatása, vagy a türelem és egyszercsak visszalassul. Ez városban persze nem kivitelezhető.
Korábban a kapott javaslatok között szerepelt a szőrös gázbowden illetve az alapjárati léptetőmotor mint potenciális hibaforrás. Az a kérdés, hogy az autóban ülve hogyan tudom kizárni/behatárolni a bowden hibáját? Tegnap este is előjött a hiba és akkor már a pedálra figyeltem erősen és annyi észrevehető, hogy amikor magától felpörög akkor keletkezik némi holtjáték a pedálon. (Ilyenkor van esélyem mozgatni a lábam rajta, mert máskor jól működik illetve álló helyzetben még sosem sikerült előidézni a jelenséget kézi gázzal.)
Illetve a másik kérdés, hogy az elektromos alkatrész(léptetőmootor) esetleges hibáját hogyan lehetne felderíteni? Vannak referencia értékeke amelyek ellenőrzésével esetleg a hiba előfordulása nélkül is találhat valamit egy autóvillamossági szerelő? Itt továbbra is az a gond, hogy szándékosan nem tudom előidézni a hibát.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7346 Dátum: 2012.08.22 12:31:08 »
Valami elhagyatott úton próbáld ki, amikor felpörög, húzd vissza kézzel a gázdedált vagy ha tudod lábbal!

Az alapjárati szabályzó blende könnyen mozgott, szerelőd mit mondott?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.22 12:43:13 írta kamikaze »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7347 Dátum: 2012.08.22 12:45:29 »
Vagy állítsd le a motort és nézd meg, hogy mennyire feszes ilyenkor  a gázbovden a fojtószelepnél. Ha feszes akkor valahol megakadt  pl kiszőrösödött. Ha lóg akkor a fojtószelep nem áll vissza alaphelyzetbe.   

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7348 Dátum: 2012.08.22 12:50:07 »
grastone:

Üdv!

Azt gondolom, ha a bovden szőrös, akkor csak lehet érezni, ha akad.
Viszont van egy oktalan gondolatom: Mi van, ha valahol a szívórésznél lelazult (esetleg megrepedt...) valami? Akár a hengerfejen a csatlakozás, akár az a fedő a szívórész tetején? Menet közben megbillen, kapja a falsot, a motor meg ad neki hozzá benzint? Akár egy döccenés elég lehetne, hogy kibillentse, egy másik, vagy a remegés meg visszabillenti (meg a szívóhatás is ugye).
Ha a szerelő tényleg mindent rendesen kipucolt, akkor megnézném, hogy nem laza-e valami? Az egész szívórészt tartja hátulról-alulról egy merevítő még a blokkhoz.
Érdemes lenne még megnézni, milyen állapotban van a rugó a fojtószelep házán. Egy képet nem tudnál feltenni róla?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.22 12:51:46 írta vd1234 »

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7349 Dátum: 2012.08.22 12:57:45 »
Valami elhagyatott úton próbáld ki, amikor felpörög, húzd vissza kézzel a gázdedált vagy ha tudod lábbal!

Az alapjárati szabályzó blende könnyen mozgott, szerelőd mit mondott?

Majd megpróbálok alányúlni lábbal, hátha történik valami.
A szerelő azt mondta tisztítás után minden rendben volt.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan