Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678022 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7275 Dátum: 2012.08.16 22:56:23 »
Még nem tudtam foglalkozni vele, pedig nagyon kellene már. Még tél előtt jó lenne az összes rozsdafoltot eltüntetni. Köszi az emlékeztetőt, jó a cucc el is mentettem a linket. Festéket kellene még beszerezni valahol ugyanezt a színt. Elvileg akkor, ahogy írják egyből lehet rá festeni?

Egyébként nem tudom, hogy a rákba rozsdás ott, másnál nem láttam ilyet.

Elég sűrű anyag. Nem tudtam vékonyan felvinni. Lehet hogy azonnal kellene letörölni, de én inkább hagytam vastagon, hogy végezze a dolgát. 14 év alatt egyszer kentem át. Megfogta a rozsdát. Azt sem tudom, ha megszárad mivel lehet eltávolítani.
Ha gondolod összefuthatunk valahogy és odaadom, hogy kipróbáld.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7276 Dátum: 2012.08.17 08:55:15 »
Tél előtt valóban érdemes nekiállni. :yes:
A leírás alapján az említett szer hatása hasonló lehet a koranthoz, amit korábban már többször használtam, pl. a felnikhez, a hátsó hídhoz, a futómű részeihez. Ott bevált, a téli só sem marta föl. Most kezeltem/festettem le a hátsó kerékjárati íveket és a küszöb alján lévő merevítést. Korant+rozsdagátló alapozó+festék (kevertettem  színkód alapján festővel színt, 3000 Ft volt egy flakon - metál miatt ennyi)+lakk, mindezek 2-3 rétegben, végül a lemezekre került ködölést lepolíroztam 3M-es polírszerrel. Még mindig olcsóbb, mint festővel csináltatni, s ebben legalább biztos vagyok.  :)
Sajna van már elég rossz tapasztalatom, hogy inkább magam végzem az ilyen javításokat.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7277 Dátum: 2012.08.17 15:13:50 »
Nekem a festő komlett ajtót 25E-ért, lököst 20ért fújna...  :wacko:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7278 Dátum: 2012.08.17 16:39:55 »
Nos, látványosabb elemet nem is vállalnék, és a festők nálunk is ilyen árakkal dolgoznak. Ezt csak a rozsdásodás megelőzése miatt csináltam. A portól, nagy melegtől tartottam, de nem volt gond, hamar száradt minden, 20-30 perc száradási idő beiktatásával fújtam a rétegeket, nem folyt meg, nem lett poros, bár ez itt nem is számítana igazán.
Annak örülök viszont, hogy nagyon jó mestert találtam anno, aki a színkód alapján 4 színkártyát hozott elő, mondván, hogy 4 festékgyártó beszállítója van Angliában a gyárnak, és napfénynél, árnyékban levilágítva ellenőriztük a nekem megfelelőt, majd keverte ki a kellő tónust. Azóta ezzel a konkrét kóddal tudom kérni a javító festéket.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7279 Dátum: 2012.08.17 21:10:00 »
Nekem a festő komlett ajtót 25E-ért, lököst 20ért fújna...  :wacko:

No pont emiatt fogom én telibe fújni a Carinámat, ha nem találok szín azonos bontott elemeket...
Akkor viszont nem metál lesz!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7280 Dátum: 2012.08.17 21:16:54 »
Nekem a festő komlett ajtót 25E-ért, lököst 20ért fújna...  :wacko:
Ha valaki érez magában kis hajlandóságot, megéri gyakorolni. Már talán mondtam: Öcsém vett egy talán HVLP pisztolyt (tizen-egykétezer ft), és itthoni kompresszorral nekiállt gyakorolni. Lekerített a melléképületben tetőlécekkel meg fóliával egy részt, rakott jó világítást. Nem sok idő alatt a más színű alkatrészautójáról átpakolta a kocsijára a motorháztetőt, ajtókat, és nem biztos, hogy megmondaná bárki egyből, hogy nem karosszériás csinálta. Kék metálfesték, lakk, mindent rendesen megcsinált. Ha ilyen árakkal dolgoznak, akkor ez már 100.000 körül járna  :eek:
Ráadásul mielőtt vette az autóját, előző tulaj kijavíttatott egy részt autófényezőnél. Na az a rész egy év múlva már rozsdás volt  :censored: Amit Öcsém fújt, annak meg semmi baja.
Amit meg szintén mondtam, hihetetlen alacsony áron lehet kapni színre kevert metélfestéket (múltkor vettem, 11000 körül volt a liter!), a lakk meg ennek töredéke, a többi anyag sem drága (korant, gumirücsi, stb.). Szépen elmondták, hogy kell fújni, amit vett és láttam, festékre még nedvesen kellett a lakkot ráfújni. Nagyon szép lett  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.17 21:20:16 írta vd1234 »

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7281 Dátum: 2012.08.17 21:38:58 »
Ha valaki érez magában kis hajlandóságot, megéri gyakorolni....



...igyekszem!  :devil: :tt2:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7282 Dátum: 2012.08.17 21:46:09 »
Nagyon jól néz ki ez az árnyalat (ugye nem gyári?) ezzel a felnivel, ültetéssel  :yes: Gondolom, fóliázod az üvegeket?

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7283 Dátum: 2012.08.17 22:00:37 »
Nagyon jól néz ki ez az árnyalat (ugye nem gyári?) ezzel a felnivel, ültetéssel  :yes: Gondolom, fóliázod az üvegeket?
Nem gyári. Saját elképzelés....
Ja! Ezek a "téli" kerekek!  (Octavia gyári) ;) A nyári 17"-os, / 45, és hófehér  [rohog]


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7284 Dátum: 2012.08.17 22:16:17 »
...igyekszem!  :devil: :tt2:

 :clap:  Húú de jó fénye van  :D
Toronymerevítő honnan van?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7285 Dátum: 2012.08.17 22:37:40 »
:clap:  Húú de jó fénye van  :D
Toronymerevítő honnan van?
Az még nincs is benne  :1eye: honnan tudod, hogy lesz?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7286 Dátum: 2012.08.17 22:42:23 »
Az még nincs is benne  :1eye: honnan tudod, hogy lesz?

Szerintem is benne van  :surrender:
Ha nem, akkor mi az ott, ami úgy néz ki teljesen, mint egy toronymerevítő?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7287 Dátum: 2012.08.17 22:44:56 »
Toronymerevítő honnan van?
FUBA! Az nem toronymerevítő! :D
Teljesen lázba hoztál és elkezdtem nagyítani a képet.  [rohog]


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7288 Dátum: 2012.08.17 22:48:54 »
Cak a tűzfal tetejét néztétek annak...nincs rajta az esőelvezető műanyag idoma.  :)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7289 Dátum: 2012.08.17 23:28:38 »
FUBA! Az nem toronymerevítő! :D
Teljesen lázba hoztál és elkezdtem nagyítani a képet.  [rohog]
[rohog] Öregszem, kell már egy új üvegszem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...