Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678134 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7170 Dátum: 2012.08.13 15:01:08 »
Ahhoz, hogy az egyik behaljon az kell, hogy a többin megnövekedjen az átmeneti ellenállás. Ergo a jól vezetőn több áram megy át és vége is.

Párhuzamos kapcsolásnál nem így van.  Ohm törvény.  I=U/R Csak a lecsökkenő ellenállásnál vagy a feszültség  emelkedésénél nőhet meg az áramerősség.
A megnövekedett nyitási idő viszont növeli a hőtermelést. Ezek alapján az etanolos átalakítótól nagyobb hó keletkezik a tekercsen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 15:11:53 írta oriza »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7171 Dátum: 2012.08.13 15:24:03 »
A mosógép is oda van tervezve aztán 5 év után...
Ezt hívják tervezett avulásnak. Van egy kiváló film erről a neten Villanykörte összeesküvés címen.
Konkrétan tudom, hogy az autólámpa gyártásnál azt mérik, hogy olyan minőséget gyártsanak, hogy (ha jól emlékszem) 280 óra után az eredeti fényerő 70%-ra essen vissza, mert akkor már bármikor kiéghet. Ami még érdekes volt számomra, az az volt, hogy az autógyárak jobb minőséget kapnak a gyártósorra.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7172 Dátum: 2012.08.13 15:56:47 »
Párhuzamos kapcsolásnál nem így van.  Ohm törvény.  I=U/R Csak a lecsökkenő ellenállásnál vagy a feszültség  emelkedésénél nőhet meg az áramerősség.
A megnövekedett nyitási idő viszont növeli a hőtermelést. Ezek alapján az etanolos átalakítótól nagyobb hó keletkezik a tekercsen.
párhuzamos kapcsolásnál az eredő elenállás reciproka az egyes ellenállások reciprok összegével egyenlő. Illetve párhuzamosan kapcsolt ellenálások esetén a hatás nem ugyan az szerinted ha egyik ellenállása csökken, mintha a többié nő? De.  Ergo tartok tőle hogy jól mondom. Egy forrás van 4 irányba mehet az áram. Amerre könyebb neki arra megy  Azt az injektort nyírja ki ergo amelyik még jó kontakttal érintkezik. De ez csak elmélet nem bizonyítható hogy az öregedés oxidáció romló kontaktok vannak e a carina esetében. Jelemzően ere figyelnek. Aztán hogy mi van az injektorba beöntve...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 15:58:27 írta b.c. »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7173 Dátum: 2012.08.13 16:21:09 »
párhuzamos kapcsolásnál az eredő elenállás reciproka az egyes ellenállások reciprok összegével egyenlő. Illetve párhuzamosan kapcsolt ellenálások esetén a hatás nem ugyan az szerinted ha egyik ellenállása csökken, mintha a többié nő? De.  Ergo tartok tőle hogy jól mondom. Egy forrás van 4 irányba mehet az áram. Amerre könyebb neki arra megy  Azt az injektort nyírja ki ergo amelyik még jó kontakttal érintkezik. De ez csak elmélet nem bizonyítható hogy az öregedés oxidáció romló kontaktok vannak e a carina esetében. Jelemzően ere figyelnek. Aztán hogy mi van az injektorba beöntve...
Az eredő ellenállás valóban ez. De mivel párhuzamban vannak, így minden ellenállás ugyanazt a feszültséget kapja. Ezért a rajta átfolyó áram értéke: I=U/R, ahogy oriza mondta. Ha néhány ellenállás értéke megnő, akkor a rajtuk átfolyó áram értéke lecsökken, ahogy mondod. Viszont az eredő ellenállás ezért nőni fog, tehát az eredő áram csökken (mivel Kirchhoff I. szerint is a párhuzamos ágak áramának összege adja az eredő áramot). Amit Te mondasz, mármint azt, hogy az egy változatlan ellenálláson nőni kell az áramnak, akkor lenne igaz, ha egy áramgenerátor táplálná a kört, és az egy konstans szinten akarná tartani az áramot, ennek pedig valahol el kellene mennie. Én nem tudok róla, hogy itt lenne áramgenerátor, értelmetlennek is tűnne. Tehát ha nincs áramgenerátor, akkor az az egy ellenállás, aminek az értéke nem változott, változatlan árammal üzemel tovább. Te is írod, hogy nincsen.
Az áram valóban a könnyebb ellenállás felé halad. Ez párhuzamos kapcsolásnál azt jelenti, hogy a kisebb ellenálláson nagyobb áram folyik át. Azt viszont nem jelenti párhuzamos kapcsolásnál, hogy ha pár ellenállás értéke megnő, akkor a változatlannál nőni fog az áram. Miért? Mert mindegyiken azonos a feszültség a kapcsolási mód miatt, tehát I=U/R. Tehát az eredő áram fog csökkenni. A kör bezárult.
Biztos vagyok benne, hogy rá fogsz jönni, mitől van a hibajelenség, de ettől nem  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 16:29:02 írta vd1234 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7174 Dátum: 2012.08.13 16:50:31 »
párhuzamos kapcsolásnál az eredő elenállás reciproka az egyes ellenállások reciprok összegével egyenlő. ÍGY IGAZ! Illetve párhuzamosan kapcsolt ellenálások esetén a hatás nem ugyan az szerinted ha egyik ellenállása csökken, mintha a többié nő? De.  Ergo tartok tőle hogy jól mondom. Egy forrás van 4 irányba mehet az áram. Amerre könyebb neki arra megy  NA EZ NEM! :) Azt az injektort nyírja ki ergo amelyik még jó kontakttal érintkezik. De ez csak elmélet nem bizonyítható hogy az öregedés oxidáció romló kontaktok vannak e a carina esetében. Jelemzően ere figyelnek. Aztán hogy mi van az injektorba beöntve...
Ha valamelyik ellenállás nő akkor az eredő ellenállás is megnő. Az össz áramfelvétel csökken.
Próbálok példát írni.
Ha kimegy egy dízel izzítógyertya a többin nem fog nagyobb áram átmenni hanem az össz áramfelvétel csökken. Ezt is szokták mérni.
A világítás is párhuzamosan van kötve. Ha kiég az egyik tompított a másik nem fog jobban világítani.
Remélem így már érthető.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7175 Dátum: 2012.08.13 17:05:49 »
No, mesterek meg vannak a képek a bontott injektorról.
Sajnos ami lényeges lenne pont nem látszik, nem tudom, hogy le lehet-e egyáltalán fényképezni.

A két lyukacska látszik a DSCF0299_1.JPG képen, a többit meg hozzágondoljuk :)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7176 Dátum: 2012.08.13 17:07:11 »
b.c!
Az jutott eszembe, hogy a tűn nem láttál kopás nyomát? Hihetetlen számomra, hogy ilyen sok kopácsolás után még ennyire bírja.
A tekercsre visszatérve. Attól tartok nem tudjuk meg a hiba okát és azt sem, hogy mivel lehetne megelőzni. Egyszerűen ennyit bír, ilyenre tervezték. A bosch kicsit gyengébb. Szerintem ez is csoda, hogy ennyit megy.
A rángatózás oka jobban izgat. Kíváncsi vagyok hogy a tisztítás után mennyit változik.
Nekem most javult a helyzet. Kezd hatni az etanol?

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7177 Dátum: 2012.08.13 17:23:02 »
b.c!
Az jutott eszembe, hogy a tűn nem láttál kopás nyomát? Hihetetlen számomra, hogy ilyen sok kopácsolás után még ennyire bírja.
A tekercsre visszatérve. Attól tartok nem tudjuk meg a hiba okát és azt sem, hogy mivel lehetne megelőzni. Egyszerűen ennyit bír, ilyenre tervezték. A bosch kicsit gyengébb. Szerintem ez is csoda, hogy ennyit megy.
Szia,
Mennyit bír a Denso és a Bosch? Mik a tapasztalatok? 200e km után lehet arra gondolni hogy a Bosch injektor döglődik?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7178 Dátum: 2012.08.13 20:02:46 »
Ha valamelyik ellenállás nő akkor az eredő ellenállás is megnő. Az össz áramfelvétel csökken.
Próbálok példát írni.
Ha kimegy egy dízel izzítógyertya a többin nem fog nagyobb áram átmenni hanem az össz áramfelvétel csökken. Ezt is szokták mérni.
A világítás is párhuzamosan van kötve. Ha kiég az egyik tompított a másik nem fog jobban világítani.
Remélem így már érthető.
rendben, megértettem.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7179 Dátum: 2012.08.13 20:16:38 »
no, mesterek!
Először is elnézést kell kérjek, megvizsgáltam a PCV rendszert.
Sokakat, ezzel engem is megtréfált a kis átmérőjű karter visszavezető cső szívócsőbe való bekötési helye. A vicc az, hogy nem megy át a szívótérbe, hanem cselesen belül vissza van vezetve a fujtószelep elé. Ergo tiszta levegőt kap mindig. Az áramlás iránya persze itt is fordulhat, de ehhez azt kellene tudni, hogy a súlyszelep tényleg képes e zárni bármikor, hogy alakulna a nyomások stb. Egy biztos, hogy a kis csövön is előre megy az olajpára, mert  a fojtószelepházban lévő nyílása körül is szép lerakódások vannak. 

Na, összeállt a gép. Gyakorlatilag minden visszaállt a rendes működésére. Aksi előtte le volt véve, ezért full 0-ról indultunk, tehát még tanulja a középértékeket. Kis indítózás után szépen járt, meg volt az angol carinakra jellemző 1400-as alapjárat is. Majd bemelegedve szépen visszaejtette 800 köré. A fojtószelepházat kitakarítottam. Az alapjárat állító tekercset levettem, de igazából ezzel nem volt gond, csak a kíváncsiság hajtott. Abszolút könnyen fordult a megkerülő csatorna fojtása. Kipucoltam a koszt, olajsarat a fojtószelep körül így láttam meg, hogy a kis kartergáz cső innen lélegzik.
Ezt a kocsit előtte keveset vezettem, szerintem rendben van, ilyenre emlékszem. Mivel sokat állt és a féken kialakult némi felületi rozsda ezért amíg fel nem tisztul nem merek állatkodni vele, mert még a fékhatás nem az igazi. Az viszont érezhető, hogy 3500-tól már erősödik és menne mint a golyó.
A héten ezt a kocsit fogom használni, úgyhogy kíváncsi leszek hogy műkszik majd.
A váltások után a kis megrángás viszont ugyanúgy megvan. Már-már vezetési hibára gyanakszom, mert más autóval is elő tudom ezt hozni.  :D
 Erre a terhelésváltás utáni megrángással kapcsolatban arra is gondoltam, hogy mi van, ha a hajtáslánc kopása okozza?
A kuplung biztos nem,  mert az új,  nincs még benne 10 ekm sem. De a többi, motortartóbakok, féltengelycsuklók stb együtt?  Nem tudom....
Szóval lényeg a lényeg, hogy az injektorok kitisztítva, döglött injektor kicserélve, végül is megy rendesen a többit meg majd meglátjuk.
Vannak még BOSCH cuccok a rendszerben! :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 20:24:05 írta b.c. »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7180 Dátum: 2012.08.13 20:22:03 »
Üdv!

Jelentem, hogy olajcsere, légszűrőcsere megvolt. Ja, olajszűrő csere is  :D

Megkapta az Eneos hűtőfolyadékot is. Kevés levegő még van benne. de dolgozza ki, illetve próbálom segíteni én is.
Kiöblítettem a hűtőt, a blokkot, viszont a radiátorban benne van a régi szerintem, mert a fűtés zárva  van, és kereken 5 liter ment bele.
Remélem nem akkora baj, ha keveredik a kettő. Esetleg érdemes megpróbálni leengedni valahogy?

Azt nem tudom, hogy ez a piros színű Long Lasting fajta hány évet bír?  :?:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 20:27:52 írta vd1234 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7181 Dátum: 2012.08.13 20:27:33 »
Erre a terhelésváltás utáni megrángásra most arra is gondoltam, hogy mi van, ha a hajtáslánc kopása okozza?
A kuplung biztos nem mert nincs még benne 10 ekm sem. De a többi, motortartóbakok, féltengelycsuklók stb. Nem tudom.
Szia,
Mi van, ha a váltóban vagy a motorban valami fogaskerék lóg egy picit már? Attól is csinálhat ilyet, vagy lehet a féltengely van picit megkopva és máris kész a pici rángás oka.
Ha az én injektorjaimnak a tisztítása után is ugyanez marad a helyzet, akkor beletörődök, hogy nem az üzemanyag ellátással van a gond, hanem sajnos a fogaskerék vagy a féltengely kopása okozza.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7182 Dátum: 2012.08.13 20:31:17 »
b.c. mester!

Nálam is van mostanában egy kis rángatás, amióta összeraktam. Arra gondolok, hogy talán kicsit feszesebbre vettem a gázbovdent, mint ahogy volt.
Kipróbálom, hogy lazítok rajta óvatosan, hogyan reagál rá?

Nekem nincs is Bosch benne  ;)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7183 Dátum: 2012.08.13 20:32:18 »
Szia,
Mennyit bír a Denso és a Bosch? Mik a tapasztalatok? 200e km után lehet arra gondolni hogy a Bosch injektor döglődik?
Hát erre sajnos én nem tudok válaszolni, nincs ilyenekben tapasztalatom. Én inkább elektrotechnikában vagyok otthon és főleg a digitális világban, mert az a szakmám. :) Én is csak lestem nagyokat, hogy a bosch rendszereknél milyen hibák lehetnek. A többiek biztos tudnak válaszolni a kérdésedre.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7184 Dátum: 2012.08.13 20:46:43 »
Szia,
Mi van, ha a váltóban vagy a motorban valami fogaskerék lóg egy picit már? Attól is csinálhat ilyet, vagy lehet a féltengely van picit megkopva és máris kész a pici rángás oka.
Ha az én injektorjaimnak a tisztítása után is ugyanez marad a helyzet, akkor beletörődök, hogy nem az üzemanyag ellátással van a gond, hanem sajnos a fogaskerék vagy a féltengely kopása okozza.
Álljunk már meg. Itt senki sem tudja a tutit, csak gyártjuk az elméleteket. Én azt sem zárom ki, hogy a motorvezérlő csinál hülyeségeket. Elektrolit kondenzátor kiszáradás stb miatt. No, elektrotechnikus úr, ez lehet?  :D