No, mesterek meg vannak a képek a bontott injektorról.
Sajnos ami lényeges lenne pont nem látszik, nem tudom, hogy le lehet-e egyáltalán fényképezni. A tű terében egyetlen kis koszocska volt. Ami érdekes, hogy hogyan tud oda jutni? Ugyanis, amint látjátok a felső részen egy finomszűrő is van. Tisztítása (mivel a szűrő be van sajtolva) csak úgy lenne lehetséges, ha a szűrőt egy megfelelő méretű fúróheggyel kifúrva, de a szitarészt nem roncsolva eltávolítanánk és ultrahang után visszafelé mosatva lehetne eltávolítani a fent említett szennyeződést az injektorból. Itt jegyzem meg, hogy a szűrő tiszta!
Ha hazamegyek megpróbálom kihalászni a kis koszocskát belőle, most nincs eszközöm hozzá. Az viszont igaz, hogy látjátok, hogy a jó porlasztás miatt igen kicsi a két furat. (A képen látható két furat a szétszedés során kicsit sérült. Kívülről meg lett ütve. A furatok síkja merőleges az injektor tengelyére) Egy tű hegyénél kisebb átmérőjűek a furatok. Ahhoz képest a koszocska éppen akkora, hogy az egyiket simán be tudja takarni.
Persze ettől még nem kellene hogy megszakadjon a tekercs.
Az egyik ismerős szerelő szerint nem lehetséges, hogy a fojtott fúvóka miatt égjen le, szerintem meg nagyon is összeáll így a kép.
Sőt járulékos gondok is lehetnek.
Egyik kolléga említette, hogy még hogy rángat, de már volt katalizátor csere is, sőt most is kormos a kipufogó.
A gond az a nem megfelelő mennyiségű üzemanyaggal, hogy ha kevés akkor az a kevés sem akar begyulladni rendesen, ha sok az sem. Ergo mindkét irányban eltérve az ideális keverési aránytól történjen az bármilyen okból, egyértelműen nő az el nem égett CH arány, ami idővel kinyírja a katalizátort is.
A poén az, hogy jól bele gondolva, ha nem megfelelő az égés, akkor nemcsak, hogy nem ég el az üzemanyag rendesen, de mivel a lamdaszonda CO-t keres a gázban, ami helyett most maradék oxigén lesz igyekszik a motorvezérlő tovább dúsítani. Tehát a folyamat fel is gyorsul. Jönnek a kormozódó gyertyák, és "a minden rendben csak nem úgy megy mint régen" problémák!
Ja és a legszebb az egészben, hogy minderről az ECU nem tud.Nem tudhat!
[a csatolmányt egy admin törölte]