Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681151 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7155 Dátum: 2012.08.13 08:53:57 »
 ::)
A gyártásukban nem volt részem.. "csak" az előállitásukhoz való berendezéseket javitottam.
Ha valami konkrét dolog érdekel, kérdezz és szivesen leinfózom  :hug:

(de a Japán és a Német gyártástechnológiát-teszteket is ismerve... sokkal komolyabb-precizebb,stb. A den javára!)  :yes:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7156 Dátum: 2012.08.13 08:57:26 »
Miért nem meglepő?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7157 Dátum: 2012.08.13 08:58:40 »
No, mesterek meg vannak a képek a bontott injektorról.
Sajnos ami lényeges lenne pont nem látszik, nem tudom, hogy le lehet-e egyáltalán fényképezni. A tű terében egyetlen kis koszocska volt. Ami érdekes, hogy hogyan tud oda jutni? Ugyanis, amint látjátok a felső részen egy finomszűrő is van. Tisztítása (mivel a szűrő be van sajtolva) csak úgy lenne lehetséges, ha a szűrőt egy megfelelő méretű fúróheggyel kifúrva, de a szitarészt nem roncsolva eltávolítanánk és ultrahang után visszafelé mosatva lehetne eltávolítani a fent említett szennyeződést az injektorból. Itt jegyzem meg, hogy a szűrő tiszta!
Ha hazamegyek megpróbálom kihalászni a kis koszocskát belőle, most nincs eszközöm hozzá. Az viszont igaz, hogy látjátok, hogy a jó porlasztás miatt igen kicsi a két furat. (A képen látható két furat a szétszedés során kicsit sérült. Kívülről meg lett ütve. A furatok síkja merőleges az injektor tengelyére) Egy tű hegyénél kisebb átmérőjűek a furatok. Ahhoz képest a koszocska éppen akkora, hogy az egyiket simán be tudja takarni.
Persze ettől még nem kellene hogy megszakadjon a tekercs.
Az egyik ismerős szerelő szerint nem lehetséges, hogy a fojtott fúvóka miatt égjen le, szerintem meg nagyon is összeáll így a kép.
Sőt járulékos gondok is lehetnek.
Egyik kolléga említette, hogy még hogy rángat, de már volt katalizátor csere is, sőt most is kormos  a kipufogó.
A gond az a nem megfelelő mennyiségű üzemanyaggal, hogy ha kevés akkor az a kevés sem akar begyulladni rendesen, ha sok az sem. Ergo mindkét irányban eltérve az ideális keverési aránytól történjen az bármilyen okból, egyértelműen nő az el nem égett CH arány, ami idővel kinyírja  a katalizátort is.
A poén az, hogy jól bele gondolva, ha nem megfelelő az égés, akkor nemcsak, hogy nem ég el az üzemanyag rendesen, de mivel a lamdaszonda CO-t keres a gázban, ami helyett most maradék oxigén lesz igyekszik a motorvezérlő tovább dúsítani. Tehát a folyamat fel is gyorsul. Jönnek a kormozódó gyertyák, és "a minden rendben csak nem úgy megy mint régen" problémák!
Ja és a legszebb az egészben, hogy minderről az ECU nem tud.Nem tudhat!

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7158 Dátum: 2012.08.13 08:59:31 »
v

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7159 Dátum: 2012.08.13 09:00:41 »
b

[a csatolmányt egy admin törölte]

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7160 Dátum: 2012.08.13 09:12:54 »
Köszi a képeket!
És mi történik a kosz miatt becsepegő v. nem megfelelően porlasztó/pisilő injektoroknál?


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7161 Dátum: 2012.08.13 09:15:37 »
Egyébként a hogy jut bele a koszocska kérdésre is van teória. Tegyük fel, hogy a szűrő tökéletesen működik. Tulkép ideje is van szűrni, mert olyan hatalmas áramlási sebesség azért itt nincs. Az egykor oldott szennyeződés átjut a szűrőn. Nagyon vékony lerakódás csak kialakulhat, még ha szabad szemmel nem is látszik. A tű kis mozgása ledörzsöli a belső falról és a tű hegyénél gondolom lehet kis örvénylés az összeállítja ezeket a szemmel nem látható koszpelyheket. Ami aztán már nem jut át a furaton, csak néha meg-megszűkíti.
Nos? Ez így OK?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7162 Dátum: 2012.08.13 09:18:44 »
Köszi a képeket!
És mi történik a kosz miatt becsepegő v. nem megfelelően porlasztó/pisilő injektoroknál?
Szerintem itt becsepegésről nem igazán lehet szó. Ha csak egyszer véletlenül rá nem zár a tű záróéle a koszocskára.
Nem kell elfelejteni, hogy összevissza 3 bar van. Tehát sehol sem vagyunk még az ős dízelek 150 bar-os nyomásához képest sem.
A tű mint látjátok rugóterhelésű alapvetően. Ahogyan én láttam itt még a dízel porlasztókra jellemző hidraulikus rásegítés sincs. Tehát a rugó, + a 3 bár biztosítja a rendes zárást. A rugó tulajdonképpen azért kell, ha sokat áll az autó és  a3 bár már esetleg nem annyi lenne akkor se pisiljen a szívócsőbe.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7163 Dátum: 2012.08.13 09:27:46 »
A tekercsről nekem is van egy elméletem. Ne felejtsük el, hogy milyen hőmérsékletű környezetben dolgozik. A vezetéken levő lakk szigetelés idővel elöregedhet ami miatt  rövidzár keletkezik. Az amúgy is aláméretezett vezeték a megnőtt amper miatt egyszerűen megszakad. 

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7164 Dátum: 2012.08.13 09:46:17 »
Üdv!
OMV 100-as benzinnel járok egy ideje. Hondás haver szerint nem jó ötlet mert feloldja a lerakodásokat meg mittudoménmit és eltömödéshez vezet.  :eek:  Tapasztalat v. vélemény?
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7165 Dátum: 2012.08.13 09:47:40 »
.... a vezetéken legalább 2 rétegű zománc-szigetelés van, nem lakk.  ;)

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7166 Dátum: 2012.08.13 09:52:09 »
Üdv!
OMV 100-as benzinnel járok egy ideje. Hondás haver szerint nem jó ötlet mert feloldja a lerakodásokat meg mittudoménmit és eltömödéshez vezet.  :eek:  Tapasztalat v. vélemény?

Az az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám.
Attól az még nem kromofág, vagy "mittudoménmi" .
De logika szerint, eltömődéseket a lerakódások okoznak... nem a feloldásuk.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7167 Dátum: 2012.08.13 09:56:00 »
.... a vezetéken legalább 2 rétegű zománc-szigetelés van, nem lakk.  ;)
Igen köszi, így pontos! :)  Attól még simán elöregedhet, a magas környezeti hőmérséklet pedig csak besegít. Gondolom a japók jobb minőségű ZOMÁNCOT :D használnak.

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7168 Dátum: 2012.08.13 09:59:01 »
Igen köszi, így pontos! :)  Attól még simán elöregedhet, a magas környezeti hőmérséklet pedig csak besegít. Gondolom a japók jobb minőségű ZOMÁNCOT :D használnak.
Vagy a műanyag fröccsöntési tech. és alapanyag jobb. Ezért nem szakad meg a kivezetés pl.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7169 Dátum: 2012.08.13 11:22:38 »
No, kész az injektorfürdetés.
Tekercs szakadásra még az jutott eszembe, hogy itt gyakorlatilag együtt van vezérelve 4 db elektromágneses tekercs. Ahhoz, hogy az egyik behaljon az kell, hogy a többin megnövekedjen az átmeneti ellenállás. Ergo a jól vezetőn több áram megy át és vége is.
A szerelő kolléga azt mondja, hogy hőtől nem lehet, mert az ave -egyel ellentétben itt folyamatosan van keringtetve a benzin az injektorsor és a benzintank közt. Ergo remekül hűtve van. Arról nem is beszélve, hogy csak ide van az tervezve. Erre mondjuk no comment. A mosógép is oda van tervezve aztán 5 év után... szerintem meg lehet, ugyanis az elosztócső és az injektor fém háza nem érintkezik, tehát ott hővezetés nincs. A benzin hiába kering az elosztócső és a tank közt. Az injektoron csak az a kis mennyiség folyik át, amit éppen átenged magán. Annak meg hűtő hatása....minimális.
Ami viszont érdekes, a szerelősrácnál éppen egy 1.6 os bravo volt. 3 hengerezik a kicsike. Magnetti marelli rendszer annál is az játszott hogy injektorok ki fürdés. Ott 4 lyukas injektorok vannak, ráadásul az még be is csepegett. Azok is fürödtek egy órát. A becsepegés egyelőre szoszo mérséklődött de a sugárképből az látszik, hogy a 4ből injektoronként csak 2 dolgozik. félrepisil szegény. Mondttam is neki úgy látszik szezonja van az injektorhibának.
Megjegyzem, ha bárki azt gondolná, hogy a carinán szar helyen van az injektor és egy állat volt aki odatette, ajánlom a Fiat bravo 1.6 injektor kiszerelést!

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 11:27:09 írta b.c. »