Az injektorok ellenállását megmértem. A hibából lehetett következtetni arra, amit a műszer azonnal mutatott. A kettes henger injektora szakadt.
Ami még érdekes, hogy a többi is az általam ismert 14,8 ohm érték feletti, 18,8 ohm. A hőmérsékletét nem tudtam megmérni, biztos több volt, mint 20 fok. Ami mégis arra utal, hogy nagy gond nincs, hogy a 3 másiknak szinte egységesen ennyi az ellenállása.
Szinte a névjegyemmé vált, hogy többnyire nem szoktam belenyugodni abba, hogy jó meg van a probléma cseréljük ki és menjünk tovább, érdekel az is, hogy mitől megy tönkre.
Ennek jegyében újra sikerült alkotnom egy összeesküvés elméletet arra, hogy az eddigi tapasztalatok szerint gyengébb huzalozású BOSCH injektorok mitől döglenek meg törvényszerűen.
Abban talán egyetértünk, hogy 10en évek alatt a benzinből is vannak gyantaszerű kiválások. Arra gondolok, hogy ez az anyag kezdi ellustítani az injektor tűjének mozgását. Ez nyilván kisebb menyiséget eredményez, amit a szabályozási kör kompenzál nagyobb kitöltési tényezővel, hosszabb kivezérlési idővel. Így a lustább injektor is át tud engedni még annyit, hogy a mennyiség ha nehezen is, vagy késve is (aminek a szimultán befecskendezés miatt nincs jelentősége) összejön a szükséges mennyiség. Tehát az injektor tekercse a tervezetthez képest nagyobb terhelést kap, túlmelegszik és elszakad a tekercs benne.
Tehát holnap a 3 jó megy tisztulni, a rosszakat megpróbálom valahogy szétbontani, hogy látszik-e bármi nyoma annak, amit itt elmeséltem.