Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678054 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7095 Dátum: 2012.08.06 19:28:06 »
Ha jól emlékszem Kamikaze is ilyen képet tett fel. Ilyet cserélt flexibilis csőre.
Mert ő nem egy küzdő típus és a kisebb ellenállás felé tolódott el.
De mi keményebbek vagyunk és felvesszük a harcot.  :tank:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7096 Dátum: 2012.08.06 19:30:17 »
Igen, viszont nekünk a rugós cucc van. Tűzkarika kell. Oriza! Ha ilyet veszek akkor jó lesz bele (ennyit mértél te is ugye)?

mérete:
http://www.oscaro.com/joint-de-tuyau-d-echappement-ajusa-00995300-103506-138-p

3500Ft körül árulják:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=1&cikkkod=00995300+%2AL&keres=1745102030
http://alkatreszek.hu/tovabbi_informaciok/htmls/?cikkkod=00995300%7CLA
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7097 Dátum: 2012.08.06 19:37:45 »
Igen, viszont nekünk a rugós cucc van. Tűzkarika kell. Oriza! Ha ilyet veszek akkor jó lesz bele (ennyit mértél te is ugye)?

mérete:
http://www.oscaro.com/joint-de-tuyau-d-echappement-ajusa-00995300-103506-138-p

3500Ft körül árulják:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=1&cikkkod=00995300+%2AL&keres=1745102030
http://alkatreszek.hu/tovabbi_informaciok/htmls/?cikkkod=00995300%7CLA
Egyébként, ha már ilyen kell.
Érdekes, hogy gondolná az ember, hogy azért rugó tartja össze a két csőfelet, hogy ne legyen gond a kopással, kifújással.
Akkor meg azt nem értem, hogy hogy lehet ezzel gond?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7098 Dátum: 2012.08.06 19:41:17 »

mérete:
http://www.oscaro.com/joint-de-tuyau-d-echappement-ajusa-00995300-103506-138-p

3500Ft körül árulják:

Igen kb 48.x mm  .  Hogy lement az ára!!! :)
A Bosal (amit linkeltem) kicsit olcsóbb.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7099 Dátum: 2012.08.06 19:51:52 »
Egyébként, ha már ilyen kell.
Érdekes, hogy gondolná az ember, hogy azért rugó tartja össze a két csőfelet, hogy ne legyen gond a kopással, kifújással.
Akkor meg azt nem értem, hogy hogy lehet ezzel gond?
Én is ezen gondolkodtam, de mikor lefényképeztem azt hiszem választ kaptam. Nem szimmetrikus, lefelé el van csúszva a hátsó része. Szerintem a tizen év alatt oválisra kopott. Belül is. Megereszkedett és ezért fújt ki belül, alul.

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7100 Dátum: 2012.08.08 12:30:23 »
Másik dolog és most komolyan kérdem hangosan gondolkodva, hogy a fojtószelephez akkor hogyan kerül koksz lerakódás? Ha por lenne nedvességgel összekeveredve azt érteném, mert valami csak átmegy a levegőszűrőn, de koksz? Nem lehet, hogy az égéstérből csak kerül valamennyi visszafelé is?
...
FUBA!
Az a gáz, hogy a fojtószelep elé van bekötve az aktivszéntartály, így abból simán keletkezhet dzsuva...

b.c.!
...
Jó nagy kartergáz csinálja szerintem.

Nincs semmi utópia az egészben... (nyomáshullámok, aktivszéntartály, meg ilyesmi...)
Egyszerűen 2 csövön jön a kartergáz a szelepfedélből. Na most abból, az egyik a pillangószelep elé tolja a dzsuvát! Ennyi.  :yes:




lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7101 Dátum: 2012.08.08 13:00:21 »
Igen, viszont nekünk a rugós cucc van. Tűzkarika kell. Oriza! Ha ilyet veszek akkor jó lesz bele (ennyit mértél te is ugye)?

mérete:
http://www.oscaro.com/joint-de-tuyau-d-echappement-ajusa-00995300-103506-138-p

3500Ft körül árulják:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=1&cikkkod=00995300+%2AL&keres=1745102030
http://alkatreszek.hu/tovabbi_informaciok/htmls/?cikkkod=00995300%7CLA

Nekem saját tapasztalatom a tűzkarikával, hogy a márkaszervízben én is berakattam a tűzkarikát, újat mindenhová. Aztán ugyanúgy kifújt. Bevallom azt hittem, átbattak, és kipufogósnál szétszedettem újra. Akkor derült kiaz igazság, hogy ki voltak cserélve újra. DE. A karimákban kialakított fészek a tűzkarikának teljesen szétégett, ezért a profil már közel sem volt meg, így a tűzkarika nem tud tömíteni. Ilyen korban már csak a paszta jó. Azóta csendes a kipufogóm.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7102 Dátum: 2012.08.08 13:15:43 »

Már a szervizben is pasztával kellett volna összarakniuk, ennyit erröl..

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7103 Dátum: 2012.08.08 13:19:04 »
......
Nincs semmi utópia az egészben... (nyomáshullámok, aktivszéntartály, meg ilyesmi...)
Egyszerűen 2 csövön jön a kartergáz a szelepfedélből. Na most abból, az egyik a pillangószelep elé tolja a dzsuvát! Ennyi.  :yes:





üdv!

Szerinted meg lehet csinálni egy Y elágazóval, hogy a fojtószelep elé menö kartergázcsövet is lecsapatni, mielött vissza lenne vezetve?

Nem szedtem még szét a szivósort, nem láttam a kialakitást.
Nem-e okozna szellöztetési gondokat?

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7104 Dátum: 2012.08.08 13:24:55 »
Már a szervizben is pasztával kellett volna összarakniuk, ennyit erröl..
Ehhez milyen pasztát használnák? Kérnék linket (jövőhónapban cseréltetem a kipufogó tömítéseit és bekenetem pasztával).
Sőt, megnézem majd a rugós részt is hétvégén, mert úgy rémlik már hiányzik 2 rugó, de nem tudom hogy eredetileg 2 vagy 4 rugó kell hozzá, aztán rendelek gyárit, csak nem lehet drága 4 csavar és 4 rugó...... (olybá tűnik, a csavar sem eredeti)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7105 Dátum: 2012.08.08 15:20:39 »
Nincs semmi utópia az egészben... (nyomáshullámok, aktivszéntartály, meg ilyesmi...)
Egyszerűen 2 csövön jön a kartergáz a szelepfedélből. Na most abból, az egyik a pillangószelep elé tolja a dzsuvát!
Szerintem a képen az a nyílás és szelep van megjelölve, ami szellőzteti a szelepfedelet, hogy a vákuum a PCV-n keresztül szívja át a kartergázt a szívócsőbe. De lényegtelen. A PCV-n keresztül, és a nyomáshullámok miatt is mocskolódik.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7106 Dátum: 2012.08.08 22:55:12 »
Ehhez milyen pasztát használnák? Kérnék linket (jövőhónapban cseréltetem a kipufogó tömítéseit és bekenetem pasztával).
Sőt, megnézem majd a rugós részt is hétvégén, mert úgy rémlik már hiányzik 2 rugó, de nem tudom hogy eredetileg 2 vagy 4 rugó kell hozzá, aztán rendelek gyárit, csak nem lehet drága 4 csavar és 4 rugó...... (olybá tűnik, a csavar sem eredeti)

Kipufogó tömitö paszta, 1000Ft egy kis tubus, az elég a kocsira.

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7107 Dátum: 2012.08.08 23:00:06 »
üdv!

Szerinted meg lehet csinálni egy Y elágazóval, hogy a fojtószelep elé menö kartergázcsövet is lecsapatni, mielött vissza lenne vezetve?

Nem szedtem még szét a szivósort, nem láttam a kialakitást.
Nem-e okozna szellöztetési gondokat?

Szerintem meglehet csinálni, de nem olyan módon! ("Y") A két csőben biztos nem azonos a gázok iránya/aránya, stb.
Én is most készitek bele egy "double-oil catch can"-t  :yes:
(két rendszer, de teljesen zárt és független egymástól, igy nem okozhat gondot)
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.08 23:14:35 írta newthing »

k3x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7108 Dátum: 2012.08.08 23:18:23 »
sziasztok

bocs, hogy ide irok, de hatha ti tudnatok segiteni.
lenne 1 avensis 98-as 1.6-os 4AFEmocival.
Inditas utan kb 2-3 percre kivillanik a motordiag lampa es akkor  alapjaratom ide oda maszik .. leesik a fordulat 500-ra majd hirtelen 1500- ez kb 1 percik van es ujra semmi.. pilacs kialszik es minden ok. ezt mar eljatszotta vagy 10-15x.
Voltam kiolvastatni hibat(nem Toyo szervizben):  P1026 ... kiirtani nem lehetett,... a diag se mondott semmit, csak a kodot...

neten talatam a kovetkezot: P1026 (115)(5)..... Valve Pause System (VPS) Sticking On.. de ez a hibakod a Toyotaknal hivatalosan nincs..
esetleg barmi 5let ?

Elore is kosz

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7109 Dátum: 2012.08.09 07:15:25 »
Szerintem a képen az a nyílás és szelep van megjelölve, ami szellőzteti a szelepfedelet, hogy a vákuum a PCV-n keresztül szívja át a kartergázt a szívócsőbe. De lényegtelen. A PCV-n keresztül, és a nyomáshullámok miatt is mocskolódik.
Igen, jóesetben azon friss levegőnek kell menni a szelepfedélbe.  :yes:
...mi lenne, ha oda tennék egy visszacsapó szelepet  :hmmmm: (mint a pcv) akkor tutira csak "befelé" tud áramlani...