Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681162 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7035 Dátum: 2012.08.05 12:21:34 »
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérrni. A Carinám egy hónapja kezdett el kopogó hangot adni a motortér felől. A hang fordulatszámtól független, inkább motorféknél vagy üresben jön elő, amikor lejtőn gurulunk lefelé. Néha gázadáskor is koppan egyet. Ma alánéztem, hátha a stabilizátor vagy az axiálcsukló a kormánynál, de sajnos mind normálisan tart. A kipufogó sem ér semmihez. Megmozgattam a féltengelyt is. Forgatáskor semmit rendelleneset nem tapasztaltam, de tengelyirányban mozog kb. 2 mm-t. A kérdésem az, hogy e a mozgás normális-e?

A válaszokat előre is köszönöm!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7036 Dátum: 2012.08.05 12:44:01 »
Nekem a kipufogónál ilyen rugós csukló van, ezért nem találok hozzá tűzkarikát. Ezek szerint az Avensis-hez kell keresnem.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7037 Dátum: 2012.08.05 13:35:46 »
Az Ave 1 kipufogórendszere a váltótól a hátsó kipufogódob végéig nincs felfogatva sehol. A kipufogócső igy jobban rezonál, mint pl. apósomék Kia riójáé.
Ez okozhat galibát, érdemes felszereltetni egy plusz tartót a váltó és a hátsó dob közé félúton vagy hagyjam a csudába, jó a gyári kitaláció?
Sőt, elől sincsen az a leömlő utáni flexibilis rezonátorcső, amit a katalizátor elé szoktak tenni.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7038 Dátum: 2012.08.05 14:45:44 »
Nekem a kipufogónál ilyen rugós csukló van, ezért nem találok hozzá tűzkarikát. Ezek szerint az Avensis-hez kell keresnem.

Neked nem rezonál be bizonyos fordulatokon gázadásnál (2000 körül) ? 
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7039 Dátum: 2012.08.05 16:13:09 »
Érdekesen viselkedik mostanában a Carina. Remekül megy. Leállok néhány percre, utána rángat folyamatosan. Másnap semmi baja. Pl. Ma reggel kimentem a szigetre. 3 óra múlva hazamentem. Megálltam a Lidl-nél. 5 perc parkolás. Az utolsó 2-3 km rázkódva, gyengén tette meg. Injektor???
A következő is Toyota lesz.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7040 Dátum: 2012.08.05 16:30:53 »
Milyen benzint tankoltál legutóbb?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7041 Dátum: 2012.08.05 17:31:33 »
Ma reggel kimentem a szigetre. 3 óra múlva hazamentem. Megálltam a Lidl-nél. 5 perc parkolás. Az utolsó 2-3 km rázkódva, gyengén tette meg. Injektor???
Kenguru benzin?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7042 Dátum: 2012.08.05 17:32:32 »
Neked nem rezonál be bizonyos fordulatokon gázadásnál (2000 körül) ?
Nekem pontosan 1700-on és 2300-as fordulaton. Állítólag korábban egy kis ellensúllyal orvosolták ezt, én már belenyugodtam. Megnéztem a felfüggesztő gumikat is, de azok rendben vannak.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7043 Dátum: 2012.08.05 19:26:14 »
:yes:
Tudtommal az 1AZ FSE motorkódúak (a D4 a 4 hengerbe történő direkt befecskendezést jelenti). Jut eszembe b.c.: mi az ola, hogy a szekvenciális befecskendezésű 4afe-s Avék csak 81 Kw-osak a mi 85-ünkkel szemben? :hmmmm:
A megváltoztatott szívósor nem hiszem, hogy oka lenne. (Azt is miért változtatták? :?:)
A gyár ilyet akart gyártani.
Bizonyos tartományban a gyár dönti el, hogy milyen fordulatra teszi a nyomatékmaximumot, milyen karakterisztikával, ergo mekkora lesz a maximális teljesítmény. Illetve a felvevő piac is beleszól, ha elég nagy,
A Carina 116 LE-vel indult, mire jött az ave vissza kellett venni a 96,97-es évjáratra 106-ra. Így lett jobb a az ave 110 Le-je, mert az újnak jobbnak kellett lenni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7044 Dátum: 2012.08.05 19:27:11 »
Akkor félreértettem, arra gondoltál, hogy Avensis I-be kerülő 4AFE motorokból nem volt szegénykeverékes?
Én így tudom.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7045 Dátum: 2012.08.05 19:28:48 »
Akkor most ebbe az 1.1 mm vagy a 0.8 mm hézagos gyertya kell? és hőfokból melyik a jobb bele az NGK BKR5 vagy BKR6 ?
Szerintem a 0,8-as, de utána kell nézni a gyári leírásokban. Ave fórumot tudom ajánlani, ott biztosan van valakinek használati utasítása.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7046 Dátum: 2012.08.05 19:33:20 »
Érdekesen viselkedik mostanában a Carina. Remekül megy. Leállok néhány percre, utána rángat folyamatosan. Másnap semmi baja. Pl. Ma reggel kimentem a szigetre. 3 óra múlva hazamentem. Megálltam a Lidl-nél. 5 perc parkolás. Az utolsó 2-3 km rázkódva, gyengén tette meg. Injektor???
Tippelem, hogy igen. Úgy látom a tiedben is a jó német termék Bosch van.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7047 Dátum: 2012.08.05 19:35:02 »
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérrni. A Carinám egy hónapja kezdett el kopogó hangot adni a motortér felől. A hang fordulatszámtól független, inkább motorféknél vagy üresben jön elő, amikor lejtőn gurulunk lefelé. Néha gázadáskor is koppan egyet. Ma alánéztem, hátha a stabilizátor vagy az axiálcsukló a kormánynál, de sajnos mind normálisan tart. A kipufogó sem ér semmihez. Megmozgattam a féltengelyt is. Forgatáskor semmit rendelleneset nem tapasztaltam, de tengelyirányban mozog kb. 2 mm-t. A kérdésem az, hogy e a mozgás normális-e?

A válaszokat előre is köszönöm!
Motortartó bak esetleg kuplung, ha gázrá-majd elvételre koppan.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7048 Dátum: 2012.08.05 19:54:22 »
Neked nem rezonál be bizonyos fordulatokon gázadásnál (2000 körül) ?

Nem vészes. Csak egy pillanatra zizzen be 1800 körül..
Nekem is rángat az utolsó tankolás óta, sőt be is tudtam csörgetni egy hirtelen gázadásnál.   Nyomtam rá 15 liter etanolt, a csörgés megszűnt és a rángatás is csökkent egy kicsit, de még megvan. Érdekes, hogy motorféknél is érzem a rángatást valahol 1600-1800 fordulat alatt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 19:56:13 írta oriza »