Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678106 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6990 Dátum: 2012.08.01 20:04:13 »
Ez elég korrekt leírás, köszi b.c.!

Csatlakozom!  :yes:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6991 Dátum: 2012.08.01 20:18:21 »
Na igen, ez eddig az elmélet.
Ha el hiszitek nekem, hogy így van akkor még mindig nem tudunk olyan szakembert, akinek hasonló szintű, vagy még mélyebb tudása van, van tapasztalat típusismerete, vannak adatai viszonyításhoz, és nem utolsó sorban van eszköze. Mert okos szerelő csodákra képes egy 1200 ft-os multiméterrel is, ha tudja, hol mit kell mérni. De vannak dolgok, amikor azért már kevés a multiméter. Ezek az időben gyorsan változó paraméterek, és sajnos, vagy szerencsére egyre több ilyen van. A szabályozó körök tipikusan ilyenek.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6992 Dátum: 2012.08.01 20:49:13 »
a hagyományos motorral épíetett carina-ban un. szimultán befecskendezés van. Ez azt jelenti, hogy bár a befecskendező szelepek hengerenként vannak beépítve, de maga a befecskendezés a főtengely fél fordulatonként fél adag befecskendezése történik és ami fontos, hogy mind a 4 hengerben egyszerre! Jelzem, a szegénykeverékesé nem ilyen, az már rendes hengerenkénti, un szekvenciális rendszerű.

Tehát úgy kell elképzelni, mint a központi befecskendezőt, csak 4 van belőle?

Hagyományos motor alatt mit értesz?  :?:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6993 Dátum: 2012.08.01 20:57:47 »
Tulkép, igen.
A sztöchiometrikus (14,7:1) keverékkel dolgozó alap 4A-FE motort!

Mert ugye van a szegénykeverékes változat, ami azért belül sok dologban különbözik. Többek között a befecskendezési módban is.

Megjegyzem fantasztikus ahogy az alap motorból megcsinálták az elvileg 0,5-1 literrel kevesebbet fogyasztó változatot.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.01 21:00:52 írta b.c. »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6994 Dátum: 2012.08.01 21:05:35 »
FUBA! Az etanol a motor belső tisztítására igen jó, tapasztaltam :yes:, de jó esetben az injektor nem a fojtószelep felé, a szívócsőbe fecskendez ;)
Igazad van, de fentebb az injektorokkal is volt másnak problémája, én annak tisztítására írtam az E85-öt.
Másik dolog és most komolyan kérdem hangosan gondolkodva, hogy a fojtószelephez akkor hogyan kerül koksz lerakódás? Ha por lenne nedvességgel összekeveredve azt érteném, mert valami csak átmegy a levegőszűrőn, de koksz? Nem lehet, hogy az égéstérből csak kerül valamennyi visszafelé is? Pl. régen a karburátoros autóknál simán előfordult, hogy rossz gyújtásnál lángcsóvák jöttek visszafelé a porlasztóból kifelé, úgy mondtuk, hogy visszalő a motor. Nyilván lehet szelep együtt nyitva üzemállapot is, úgy értem kipufogó és szívószelep egyszerre nyitva, ráadásul, ha a szívószelep nem zár tökéletesen a kipufogás ütemében nyomhat vissza elégett üzemanyagot is a szívócsőbe, de mondom csak "hangosan" gondolkodok...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6995 Dátum: 2012.08.01 21:07:57 »
ettől konkrétabb?  :eek:

Mit szeretnél tudni?
...

Arra gondolok, hogy például lehet találni mondjuk lambdaszondákhoz szkóp-képeket, milyen értékek a normálisak, milyen változások mire utalnak. Arra gondoltam, hogy valami konkrét ilyen leírás létezik-e Carinához, mondjuk valamelyik érzékelőre/ECU pontra rámérve mit kellene látni a szkópon, ettől való eltérés mire utal...nem tudom, kérdezem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6996 Dátum: 2012.08.01 21:08:50 »
...a fojtószelephez akkor hogyan kerül koksz lerakódás? ...
Jó nagy kartergáz csinálja szerintem.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6997 Dátum: 2012.08.01 21:15:40 »
b.c ! Köszi a részletes leírást!

A kartergáz olaj lecsapató ezt a lerakódást csökkenti.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6998 Dátum: 2012.08.01 21:17:16 »
elvileg igen. Csak nem 15 éves 3-400 e km-t futott autóba kell betenni.
Nem mondanám, hogy csökkenti, mert ezeket a szennyeződéseket nem szedi le, a kialakulását nehezíti meg.
De tiszta állapotról kell indulni ehhez!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6999 Dátum: 2012.08.01 21:17:33 »
FUBA!
Az a gáz, hogy a fojtószelep elé van bekötve az aktivszéntartály, így abból simán keletkezhet dzsuva...

b.c.!

Miböl tudom megállapitani, hogy milyen a befecskendezésem és motor egyáltalán?

Álom lenne egy japán szegénykeverékes fogyasztása hipermiler üzemmódban!
Múltkor láttam szétszedve egy szegénykeverékes 1.6-ost, hát ott voltak érdekességek!
Pl van itt valakinek szívócső hossz állító szelepsor, amit egy villamos szelep állit, meg valahogy bejátszik a vákuum is? Amit láttam azon volt!  :szemez:


---- más ----
Arra kellett rájönnöm, hogy egy-egy 100 km-es szakaszon nehezebb jó fogyasztási adatot produkálnom, mint egy több száz km-es távon.
Most ~54 literből 942 km (~5.7 l) jött össze, de ez iszonyat vegyes, a városi tötymörgéstől, a klimáig, a telitalpas 160-as tempoig minden volt benne, de többsége hosszútáv!!
Most visszaálltam, talán lenyugodtam a kakucsi behatásoktól, újra fogyasztási rekordra megyek!  :devil: :devil: :devil:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7000 Dátum: 2012.08.01 21:23:07 »
elvileg igen. Csak nem 15 éves 3-400 e km-t futott autóba kell betenni.
...
Kíváncsi leszek, járatás után mit mutat a kartergáz mennyisége. Aztán még bele lehet tenni ezt a fazekat esetleg, de ha nincs nagy, akkor nem foglalkozok vele...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7001 Dátum: 2012.08.01 21:25:31 »
Az aktív szén tartály nem játszik. Onnan benzin gőz jut a torokba. Az nem gáz.

A szegénykeverékes motorokon a két szívó szelephez vezető csatorna közül az egyiket egy un. örvényszeleppel fojtják részterhelésen. Gyakorlatilag 12 szelepes motort csinálnak belőle. Ez azért kell, hogy a szegényebb benzin levegő keverékkel működő motorba áramló keveréket örvénylésre kényszerítsék és a keverék gyulladóképes részét a gyertya közelébe koncentrálják, hogy egyáltalán szikrával be lehessen gyújtani. Az un. rétegezett keverék képzést igyekeznek megvalósítani, mert az égéstér egészét nézve a keverék szegényebb, de úgy van rendezve, hogy a gyertya körül egy gyulladóképes rész alakuljon ki.
Ezt érik el azzal, hogy az egyik csatornát befojtják ergoa  két csatornán nem szimmetrikusan áramlik a levegő, a hengerben örvénylik körbe körbe. Ezt a szeleprendszert vákuum dobbal, vákuumos mechanizmussal  mozgatják. Ezt láttad. A carinan nem elektromos, illetve csak a mágnes szelepig, ami a vákuumot adja a vákuumdobra.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7002 Dátum: 2012.08.01 21:30:42 »
Jó nagy kartergáz csinálja szerintem.
Igen, tényleg, szerintem is...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7003 Dátum: 2012.08.01 21:34:02 »
Jó nagy kartergáz csinálja szerintem.
Részben.
A kartergáz adja az olaj tartalmat.
Ami oda juttatja az a szívócső nyomás lüktető jellege. hiszen ne felejtsük el, hogy itt nem folyamatos szívó hatás van, hanem a periodikusan nyitó szívószelepke által generált nyomáshullámok.
Egyszer egy dizel citroen C15 motorfelújítását láttam. Összeszereléskor  az erdeti gégecső ment rá a légszűrőházra. Tisztelt kollgák fúrtak rá egy lyukat, hogy a hidegindító spray-t azon kerszetül fújják be. Erre persze már a motorfelújítás után nem volt szükség, de a lyuk az ott volt. Erről a nyomáshullám dologról addig csak olvastam, de ott konkrétan tapasztaltam, hogy járó motornál kezet odatéve bár vákuum van a szívócsőben  de mégis inkább kifújás volt érezhető. Ez a nyomáshullám + része, ami visszafelé halad a a szívócsőben.
Ugyan ez a helyzet a lyukas kipufogóval. Bár belül abszolút értékben és átlagosan a nyomás nagyobb, de a nyomáshullám negatív része be-behoz levegőt, ami higítja a kipufogó gázt. Ez hülyíti meg a lamdaszabályozást, mert hibásan szegény keveréket észlel a bejutó oxigén miatt, és rádúsít, indokolatlanul.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7004 Dátum: 2012.08.01 21:38:07 »
Részben.
A kartergáz adja az olaj tartalmat...
Van ott nem csak olaj. Az égéstérből valamennyi égéstermék átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...