Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681197 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6840 Dátum: 2012.07.04 21:36:26 »
Üdvözöllek a fórumon!
Én csak annyit tennék hozzá, hogy a kipufogónál érdemes megütögetni a hővédő lemezeket. Nekem az rezonált, de egy kis kézi ráhatással megszűnt a probléma.
A ventilátort érdemes kiszedni és megnézni. Lehet, hogy találsz benne valamit amitől üt.  Nekem ez volt a hiba oka és ettől rettenetesen rázta a bódét.  Szerencsétlen esetben hiányzik egy lapát.0
Most néztem meg, nekem  1200 a fordulat hidegen. Nagyon hamar eléri az üzemi hőfokot még télen is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6841 Dátum: 2012.07.04 21:43:44 »
No igen, a ventilátort már csak az egész szellőztető/hűtő/fűtő rendszer tisztítása miatt is érdemes kivenni, a pollenszűrővel (ha van benne) egyetemben. Indítás után nekem nyáron 1200, télen 1400 a fordulat.
Oriza! Megnéztem a hátsó fékeket, de alapon is kicsit súrlódik a dobhoz (ami ovális... :cry:).

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6842 Dátum: 2012.07.04 23:04:14 »
Kalapos! Sajnos nekem is ovális és nem hiszem, hogy szabályoztatni lehet, mert akkora lesz mint egy sombrero. Ennek ellenére 1 kattanást tekertem rajta. Nagyon finoman állítja, nem ér bele sokkal jobban. Lassan érik egy dobcsere, de nem is csodálkozok 230000-nél.

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6843 Dátum: 2012.07.05 12:18:30 »
Köszönöm a gyors válaszokat.
A kipufogónál leszedtem a tartó konzolokat, de a benne lévő gumit nem lehet kiszedni, mert a felfogató rúd két vége préselve van a konzolba. Elég hülye megoldás, azért gondoltam, hogy a gumit csak a tartó konzollal együtt lehet cserélni. Azért még megpróbálom a hővédő lemezeket is, hátha azok rezonálnak.


A fojtószelep házat mivel érdemes tisztítani, mert hétvégén kipucolnám,így remélem nem lesz olyan magas a kezdő fordulatszám?!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6844 Dátum: 2012.07.05 13:20:46 »
Én megúsztam szétszedés nélkül. Biztosan jobb szétszerelve kitakarítani, csak én nem szeretem egyből szétszedni.   A féktisztító is egész jó, de a karburátortisztító nekem jobban bejött. Egy ronggyal ki lehet takarítani.  A fojtószelep alatt van az alapjárati szelep.  ITT egy videó róla. A fojtószelep előtt a torokban, alul  van egy nyílás, oda is befújtam. Jött vissza a fekete lé, a többit pedig beszívta a motor. Indítás után érdekes dolgok történtek. Pl. elfordítottam a kormányt és leállt a moci. Pár perc után után megjavult. 

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6845 Dátum: 2012.07.05 14:45:18 »
No igen, a ventilátort már csak az egész szellőztető/hűtő/fűtő rendszer tisztítása miatt is érdemes kivenni, a pollenszűrővel (ha van benne) egyetemben. Indítás után nekem nyáron 1200, télen 1400 a fordulat.
Oriza! Megnéztem a hátsó fékeket, de alapon is kicsit súrlódik a dobhoz (ami ovális... :cry:).

üdv!
Fordulat nálam szinte konstans módon 1400 rpm, melegen 900rpm.

Az, hogy a dob hozzáér kicsit a pofához, tökéletes, sőt, olyannak kell lennie! A kéziféket annyira kell ráállitani, hogy még fel lehessen tenni a dobot, de könnyen el is forogjon, ne szoruljon!
A dobot pedig lehet szabályozni, belső átmérőtől függően! A másik gépen meg tudom nézni, ha érdekel az adat! Lényeg, hogy afölé nem mehet!

karellgottmeister!
A hamar melegedés alatt mit értesz?

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6846 Dátum: 2012.07.05 20:52:53 »
A videót megnéztem, hétvégén kipucolom.
A gyors melegedésen azt értem, hogy elindulást követően, szerintem 1 km-en belül üzemi hőmérsékleten van a motor. Egy 2 literes motornál ilyen gyors melegedés elfogadható?

A hétvégén megint alá nézek az aknában, mert nagyon idegesít ez a rezonancia a kipufogó felől. Mit csináljak ha mégiscsak a felfogató gumit kell kicserélnem? 

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6847 Dátum: 2012.07.05 21:07:44 »
Ma megfigyeltem egy párszor, hogy üzemmeleg állapotban stabil 600 volt a motor fordulatszám. Mi okozhatta a csökkenést?  :hmmmm:  Esetleg lámpa + belsö meg hűtő ventilátorok azonos időben való müködése? 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6848 Dátum: 2012.07.06 21:34:41 »
üdv

Elméletileg a több fogyasztó nem okozhat jelentös fordulatcsökkenést, mert az ecu emeli a fordulatot!

Karelgott!
Ha a bak cserés, akkor cseréld! :D

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6849 Dátum: 2012.07.07 18:54:58 »
A gyors melegedésen azt értem, hogy elindulást követően, szerintem 1 km-en belül üzemi hőmérsékleten van a motor. Egy 2 literes motornál ilyen gyors melegedés elfogadható?

nekem is ilyen gyorsan melegszik. miért baj az?

ssuti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6850 Dátum: 2012.07.07 19:55:01 »
Enyém is ilyen, ki se érek az utcából, már elindul a mutató felfelé. Corsa C 1.0 ugyanazon az 5 km-es útvonalon városban épphogy bemelegszik. Arra gondoltam, kevesebb vizet használ a Carina hűtésre, ezért utánanéztem kicsit. Carina 6,4 liter, Corsa 6 liter. Rákerestem pár 2 literes autóra, szinte mindegyik 7 liter fölött van, de pl. a vele egyidős Passat elvan 5 literrel.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6851 Dátum: 2012.07.07 20:24:11 »
Ez egy jó dolog, hogy hamar bemelegszik, kevesebb ideig megy az automata szívató, kevesebbet fogyaszt, hamarabb fűt télen stb. és ez annak is a jele, hogy jól működik a termosztát! Opelemben szinte évente cseréltem és hiába vettem bele bosch termosztátot, mindig beragadt még az a jó, hogy nyitott állapotban, de emiatt télen mindig visszahűlt, sosem volt üzem meleg, ráadásul le kellett venni a vezérlést a cseréjéhez, vááá de nem szerettem.
Bezzeg a Carinában 19 éve tökéletesen hibátlanul teszi a dolgát és más autókhoz képest bizony nagyon hamar bemelegszik...
Ezért is vagyok én oda a Carináért!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6852 Dátum: 2012.07.08 10:50:57 »
Sziasztok!

A termosztát nekem is "jó" volt, egyedül a fűtést éreztem kicsivel gyengébbnek, mint az átlagos, persze a vízmutató az meg sem moccant, mintha minden rendben volna!  :wacko:

itt irtam róla

---

Tegnap voltunk Balatonon, odafelé utasként szerepeltem, visszafelé én vezettem.
Lefelé a partra a mi városunkból kb 100m a szintkülönbség, tehát mondhatni odafelé majdhogy gurulni lehet, visszafelé értelemszerűen emelkedik a terep.
Visszainduláskor a fedélzeti 7.3 l / 100 km-es átlagot mutatott, ez az érték indulásonként nullázódik.
Hazafelé kiváncsi voltam meddig tudom levinni ezt az átlagot, végül 3.2 liter / 100km lett, 3 felnőtt + 2 gyerek + csomagok + klima kapcsolgatva. :D

Passat B4 1.9 TDI 1994 kombi
...


Hasonló fogyasztásorientált ismerősök elnevezték a Carinát Vitorlásnak a vezetési stilusom alapján.  [rohog] :lol: :D

---

FUBA!

Mi volt az Astrád motorkódja?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.08 10:56:24 írta kamikaze »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6853 Dátum: 2012.07.08 11:03:31 »
 :punk:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6854 Dátum: 2012.07.08 11:19:20 »