Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681027 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6810 Dátum: 2012.06.19 15:26:25 »
Egy lehetséges hibáról itt is írnak " Végre bedöglött a Toyotám" címmel.
"Az úgy kezdődött, hogy egyszer-egyszer nem indult be."
Hát igen. Megtaláltam.
Ahogy a japánok sem, én sem gondoltam volna, hogy ilyen elromolhat. Pedig ahogy kinéz, de.

sdani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6811 Dátum: 2012.06.19 22:28:42 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Megpróbálom a kirelézést. És válaszolva a kérdésekre: Semmit nem csinál, nem is kattan. Kontaktozni próbáltam, amennyire hozzá lehet férni egy carina-nál az önindítóhoz. Ha van eredmény, írok.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6812 Dátum: 2012.06.19 22:31:22 »
Az e carina gyárilag relés. Ezek szerint a Carina II még nem?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6813 Dátum: 2012.06.19 22:43:07 »
Az e carina gyárilag relés. Ezek szerint a Carina II még nem?

Az Avensis meg már megint nem? Legalábbis a totalcar-os cikk szerint nem az.
Lehet a Carina-E túl megbízható lett? Muszáj volt rontani rajta, hogy legyen aftersales-ből is bejövő pénz a szervizeknek :otlet: :yes: :no: :?: :hmmmm:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6814 Dátum: 2012.06.19 23:18:19 »
Az Avensis meg már megint nem? Legalábbis a totalcar-os cikk szerint nem az.
Lehet a Carina-E túl megbízható lett? Muszáj volt rontani rajta, hogy legyen aftersales-ből is bejövő pénz a szervizeknek :otlet: :yes: :no: :?: :hmmmm:
Nem néztem át teljesen, de a Haynes-féle könyvből mellékelek egy rajzrészletet.
Érdemes megnézni a 4,5,2 jelű tételeket, az ábra bal oldali részén.
Szerintem ezek alapján a Carina E-ben relézték az indítást.
Ha nem tévedek, akkor a motortérben a jobb oldali, legnagyobb dobozban lesz ez a relé (legalábbis a toyodiy szerint), ott azonosítani szokta a gyártó, melyik micsoda. Azt érdemes lenne megnézni, mit csinál indítózás közben. De a Carina II-t nem ismerem sajnos, abban így van-e... :?:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.19 23:27:46 írta vd1234 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6815 Dátum: 2012.06.19 23:36:23 »
Elnézést! Most láttam hogy nem sikerült a link. :(      ITT      megtalálható a cikk.   

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6816 Dátum: 2012.06.19 23:49:05 »
Nem néztem át teljesen, de a Haynes-féle könyvből mellékelek egy rajzrészletet.
Érdemes megnézni a 4,5,2 jelű tételeket, az ábra bal oldali részén.
Szerintem ezek alapján a Carina E-ben relézték az indítást.

Nálad a pont! :D
5 Starter relay   
Én meg azt nézem, hogy  felette az F40 biztivel levédték.
A Passenger fuseboxban  az F6-tal a gyújtáskulcs és a relé közt, ismét
És a 6. szerintem egy ráindítás gátló.
Hát ezek nem aprózták el. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6817 Dátum: 2012.06.23 21:13:31 »
Üdv!

Valaki találkozott olyan hibával, hogy a két hátsó ajtónál nyitáskor nem reagál semmit a beltérvilágítás? Műszerfalon sem gyullad ki az indikátor.
Kapcsolókat kivettem, kapott wd40-et rendesen, megjárattam, visszatettem, ugyanaz.
Végig tudom méregetni, nem ezzel van a gondom, hanem gyorsabb lenne, ha volna konkrét tapasztalat ezzel, nagyon jól jönne!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.23 21:29:01 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6818 Dátum: 2012.06.23 21:23:41 »
Üdv!

Valaki találkozott olyan hibával, hogy a két hátsó ajtónál nyitáskor nem reagál semmit a beltérvilágítás? Műszerfalon sem gyullad ki az indikátor.
Kapcsolókat kivettem, kapott wd40-es rendesen, megjárattam, visszatettem, ugyanaz.
Végig tudom méregetni, nem ezzel van a gondom, hanem gyorsabb lenne, ha volna konkrét tapasztalat ezzel, nagyon jól jönne!
Nekem ugyanígy a két hátsó ezt csinálja.
Próbáld ki, ha megfogod a gumis kiálló részét és csavargatod akkor villog a beltéri világítás, tehát egyértelműen kontakthiba.
Szerintem vizet kapott és korrodált. Akkor wd40-el már nem is próbálkozok...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6819 Dátum: 2012.06.23 21:30:49 »
A csavaron keresztül kapja a testet, így annak a kontaktját kell javitani valahogy.
Én is végigjátszottam már a befújást, de a csavar a kulcsa, azt kell megtisztitani és meghúzni jól!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6820 Dátum: 2012.06.23 21:31:17 »
Nekem ugyanígy a két hátsó ezt csinálja.
Próbáld ki, ha megfogod a gumis kiálló részét és csavargatod akkor villog a beltéri világítás, tehát egyértelműen kontakthiba.
Szerintem vizet kapott és korrodált. Akkor wd40-el már nem is próbálkozok...
Csavargatni nem nagyon gondoltam, mert mintha alakos lenne a profil.
Lehet, hogy idő kell neki, rá fogok mérni a kontaktusra külön.
Elég szerelhetetlenül rakták össze a kapcsolót  :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6821 Dátum: 2012.06.23 21:32:37 »
A csavaron keresztül kapja a testet, így annak a kontaktját kell javitani valahogy.
Én is végigjátszottam már a befújást, de a csavar a kulcsa, azt kell megtisztitani és meghúzni jól!
Megpróbálom majd.
Gondoltam rá, de a csavar is tuti tisztának nézett ki, persze a látszat csalhat...remélem bejön  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6822 Dátum: 2012.06.23 22:34:33 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Megpróbálom a kirelézést. És válaszolva a kérdésekre: Semmit nem csinál, nem is kattan. Kontaktozni próbáltam, amennyire hozzá lehet férni egy carina-nál az önindítóhoz. Ha van eredmény, írok.
Sógorom Corollájában ugyanilyen tünetekkel döglődik...Találkoztam már olyan autószerelővel, akinek már 5 Carinája volt (meg néhány bontott), és magának is bespájzolt már a betétből...
Az idézett cikkben feltűnt egy hsz, ha így járok, én ezt teszem majd:
Adamfark 2012.06.10. 14:44:05
 Ez Toyota betegség.
 Nekem a '99 kerek lámpás Toyotámban ugyan ez a rohadék fogyott el. Csak azt nem tudom, hogy miért olyan rohadt drága (ha jól emlékszem 30 feletti összeget néztem rá), egy kis szemét kapcsoló. Egy kedves villamossági szerelővel megbeszéltük, hogy meg tudja rendelni, és 40-45ből be is szereli nekem. De aztán kijelentette, hogy van egy egyszerűbb megoldás is....
 Had ne mondja, hogy felcsillant a szemem. Aztán került a kormányoszlop bal oldalára egy rikító kis gomb, ami gyakorlatilag Engine Start funkcióval lett felruházva (a gyújtást kulccsal adom rá, majd az önindítót a gombbal forgatom). Ha már a modern kocsikba, és a versenysportban is ilyeneket használnak, akkor gondoltam nekem is OK lesz. 5000-ből szereléssel együtt megoldotta muki. Azóta is használom sok szeretettel.

  :otlet:;) :yes:  :)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6823 Dátum: 2012.06.23 23:11:11 »
Nekem is időnként visszajön ez a hiba és érdekes, hogy csak a hátsóajtókon. Nálam a kapcsoló lesz kontakthibás. Időnként befújom kontaktspay-el és megjavul. A WD-40 -nel egyszer nagyon ráfaragtam, mert az olajos réteg miatt leszigetelt. Azóta nem használom csak kenésre.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.23 23:13:19 írta oriza »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6824 Dátum: 2012.06.24 08:28:43 »
Na meglett a baj, hála Istennek! :clap:
Most ugyan csak wd40 van itthon, de ez is kipucolta a kapcsolókból a rengeteg koszt. Hihetetlen, mennyi volt bennük!
Javítottam a testelésen is, de amíg nem áztattam-járattam szét a kapcsolót, nem csinált az semmit.
Most egyelőre jónak tűnik, ha megint nem jelez, megpróbálok valami más anyagot is  :yes: